Урок "Ознайомлення з технологією вишивання стрічками"

Про матеріал

ü ознайомлення учнів з технологією вишивання стрічками; формування трудових умінь; оволодіння правильними прийомами роботи; засвоєння знань учнями з теми «Технологія вишивання стрічками».

Перегляд файлу

Тема уроку: Ознайомлення з технологією вишивання стрічками

Мета:

  • ознайомлення учнів з технологією вишивання стрічками; формування трудових умінь; оволодіння правильними прийомами роботи; засвоєння знань учнями з теми «Технологія вишивання стрічками».
  • розвиток творчого мислення;  розвиток  аналітичних здібностей та логічного мислення; розвиток пізнавальних здібностей; розвиток  концентрації уваги, пам’яті учнів; розвиток координації, точності рухів рук або виконуваних операцій.
  • виховання працелюбності; виховання  організованості, раціональності, практичності; бережного ставлення до інструментів та матеріалів.

 

Профорієнтаційна:  ознайомлення з професією вишивальниця;

Завдання уроку:

              ознайомити учнів з технологією вишивання стрічками;

оволодіти правильними прийомами роботи;

розвивати пізнавальних здібностей.

Об’єкт праці: 

відпрацювання певних прийомів роботи при вишиванні стрічками

Методи:                                                                                                                                                                                                             при викладанні нового матеріалу – розповідь, проблемні завдання, демонстрація, ілюстрація (плакати, схеми), пізнавальні ігри, навчальні екскурсії;

у практичній роботі – метод «ажурна пилка», практична робота, особистий показ, обхід учнів, інструктаж;

заключна частина уроку – усне опитування, діалог, самоконтроль, зауваження.

Обладнання та інструменти:

набір інструментів; набір матеріалів.

Наочні посібники  та додатковий матеріал:

плакати; натуральні об’єкти; дидактичні матеріали ( каталоги, картки – завдання, тести, технологічні карти виготовлення виробів, комплект слайдів).

Тип уроку:  урок формування вмінь і навичок.

Час: 45 хв.

 

Хід уроку:

Організаційний момент (2 хв.)

Привітання (створення позитивного емоційного настрою вчителем), перевірка присутніх, перевірка готовності учнів та майстерні до уроку.

 Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (2хв.)

«Факел знань» 

(Передаємо наш факел і даємо відповіді на питання)

Яку тканину використовують для вишивання?

Перерахуйте інструменти, які необхідні для вишивання стрічками?

Які стрічки використовують для вишивання стрічками?

 

Мотивація уроку (2 хв.)

(Під час розповіді вчителя на дошку проектуються слайди з зображенням готових виробів вишитих або оздоблених технікою «Вишивка стрічками»). 

     Вишивка стрічками - це старовинне рукоділля, яке знову стає модною тенденцією в даний час. Вишивкою можна прикрасити і нижню білизну, і повсякденний одяг, головні убори та одяг на вихід; подушки і шкатулки, сумки та рукавички; нею можна прикрасити рушники та інші вироби. В даний час, нерідко, вишитими речами за допомогою шовкових стрічок прикрашають дитячі іграшки та інтер'єр свого улюбленого будинку або дачі.  А як ми можемо створити цю красу?Для цього нам необхідно ознайомитись із технологією вишивання стрічками. Чим ми сьогодні і займемося.      

 Повідомлення  теоретичного матеріалу (10 хв.)

Розповідь супроводжується показом слайдів на дошці. Виступи представників від домашніх груп за темами. Використовується інтерактивний метод навчання «Ажурна пилка» .

Доклад першої групи:

    Шов «вперед голку». Цим швом зазвичай обшивають контури різних фігур. Він може використовуватися як настил, а також при виконанні пелюсток та

стеблинок квітів.

 

 

 

http://ludahtlm.ucoz.ua/urok3/3-3-1.png

 

 

 Доклад другої групи:

     «Центральний стрічковий стібок». Це найбільш відомий і широко застосовуваний у вишивці стрічковий стібок. Ним виконують пелюстки, листочки і багато іншого. Виконується стрічковий стібок наступним чином: треба вивести голку зі стрічкою на лицьову сторону в точці, де починається стібок. В кінці стібка проткнути стрічку голкою. Повільно протягнути стрічку на виворітну сторону, дозволяючи кінці стрічки згорнути в трубочку. Якщо занадто туго натягувати стрічку, то ефект стібка пропадає. Можна урізноманітнити візерунок пелюстками і листочками, регулюючи довжину і ступінь натягу стрічки.

http://ludahtlm.ucoz.ua/urok3/3-3-2.png

 

 

 

 Доклад третьої групи:

     Шов «петля з прикріпом». Потрібно вивести голку зі стрічкою на лицьову сторону, зробити петлю та ввести голку на виворітну сторону в тій же точці. А потім знову повернутися на лицьову сторону у центрі великої петлі, тримаючи стрічку під голкою. Для закріплення петлі вивести голку на виворітну сторону, так щоб над петлею вийшов прямий стібок. Як варіант цей шов можна виконувати з двома і навіть трьома прикріпами. Цей шов використовується для виконання пелюсток на таких квітах, як «Ірис».

http://ludahtlm.ucoz.ua/urok3/3-3-4.png

 

 

 

Доклад четвертої групи:

     Шов «французький вузлик». Виконується стібок наступним чином. Слід вивести голку зі стрічкою на лицьову сторону. Вільно обернути стрічку навколо голки 1 або 2 рази (чим більше оборотів стрічки навколо голки, тим більший вийде вузлик). Вивести голку на виворітну сторону, відступивши приблизно на 3 мм від точки попереднього уколу голки. Міцно натягнути стрічку, проводячи голку крізь тканину і раніше зроблені завитки.

 

http://ludahtlm.ucoz.ua/urok3/3-3-5.png«Французькими вузликами» часто виконуються серединки квітів або маленькі квіточки.

 

 

 

Вступний інструктаж (2 хв.)

  • Вчитель пояснює, що учні будуть виготовляти під час практичної роботи види стрічкових швів та стібків;
  • у процесі виготовлення виробів учні повинні досягти якісне виконання стрічкових швів та стібків;
  • особисто показує прийоми виконання, інструктує про порядок виготовлення виробу;
  • по ходу демонструє зразки виконаних швів та стібків;
  • звертає увагу на дотримання учнями правил безпечної праці.

Практична робота учнів (15 хв.)

Учні розходяться по новоствореним групам,  де вони виступатимуть експертами з окремої теми (своєї частини інформації). У кожній групі має бути представник із кожної домашньої групи. Після виконаної роботи експерти повертаються в свою групу.

Поточний інструктаж:

- перевіряє, чи всі учні приступили до роботи

- звертає увагу на правильність організації робочого місця учнями;

- контролює правильність виконання трудових прийомів та операцій,

дотримання норм часу;

- звертає увагу на вихідну робочу позицію, контролюю захват учнями інструментів і матеріалів, перевіряю правильність рухових дій;

- перевіряє дотримання учнями правил безпечної праці;

- перевіряє обсяг виконаної роботи.

Заключний інструктаж (2 хв.)

- Приймає в учнів виконану роботу;

- звертає увагу на якість виконаних об’єктів праці;

- демонструє учням найкращі вироби, а потім представляю вироби з дефектами, пояснюю причини їх виникнення і способи усунення.

 

Ознайомлення з новими швами.

Робота за круглим столом. Наочне виконання нових швів (майстер-клас).

Інструкційна карта «троянда павутинка».

C:\Users\Ирина\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\9136_f.jpeg Нитками муліне в тон стрічки вишити основу квітки у вигляді п'яти променів, що розходяться з однієї точки . Всі промені виконати простими прямими стібками. Потім на кінчику стрічки зробити плоский вузлик і витягнути голку зі стрічкою на лицьову сторону в центрі . Оповити голкою зі стрічкою промені проти годинникової стрілки, протягуючи голку над і під нитками.

 

Закріплення і  узагальнення  вивченого  матеріалу(7хв.)

 «Домашні групи»  виконують тестові завдання.

1

Визнач назву шва…..

Від точки вивода відступаємо бажану відстань і виводимо голку на виворітний бік 

шов «вперед голку»

центральний стрічковий стібок

шов «французький вузлик»

шов «петля з прикріпом» 

2

Вибери правильну відповідь

Яким швом виконуються серединки квітів або маленькі квіточки 

шов «вперед голку»

центральний стрічковий стібок

шов «французький вузлик»

шов «петля з прикріпом» 

3

Розмісти технологічну послідовність виконання шва «Петля з прикріпом»

1.Проколюючи тканину виводимо голку на лицьовий бік.

2.Повертаємося на лицьову сторону у центрі великої петлі, тримаючи стрічку під голкою.

3.Від точки вивода відступаємо бажану відстань робимо петлю та виводимо голку на виворітну сторону в тій же точці.

4.Для закріплення петлі виводимо голку на виворітну сторону, так щоб над петлею вийшов прямий стібок. 

 

4

 Установіть відповідність між назвами швів та їх зовнішнім виглядом

1. шов «вперед голку»

2. центральний стрічковий стібок

3. шов «французький вузлик»

4. шов «петля з прикріпом» 

C:\Users\Ирина\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\9136_d.jpegC:\Users\Ирина\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\9136_a.jpegC:\Users\Ирина\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\9136_a.jpegC:\Users\Ирина\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\9136_c.jpeg

 

 

 

Підведення підсумків уроку (2хв.)

Ми розповіли вам основні нюанси і тепер ви знаєте як вишивати стрічками. Ви можете придумати свій індивідуальний малюнок, адже тут ви художник і творець. Світ настільки гарний і унікальний, що ви можете безмежно виразити це в своїх вишивках

Повідомляє і пояснює отримані учнями оцінки за урок.

Методом рефлексії аналізує з учнями рівень досягнення поставлених на уроці завдань (чому навчилися, що засвоїли).

 Домашнє завдання(1 хв.)

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
1908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку