Урок "П. І. Розвозчик. Біографія Вчителя і Поета. Змалювання у збірці "Сувій дороги" образу - архетипу Дороги".

Про матеріал
Тема : П. І. Розвозчик. Біографія Вчителя і Поета. Змалювання у збірці "Сувій дороги" образу - архетипу Дороги; Мета : формувати в учнів уміння аналізувати поезії патріотичного і інтимного спрямування; цитувати і порівнювати поезії різної тематики; вчити школярів чітко, ясно і зрозуміло висловлювати свої думки, навчати дев'ятикласників пояснювати незрозумілі слова; ввести учнів у чарівний світ поезії П. Розвозчика, визначити тематику, ідейне спрямування його творів; вдосконалювати вміння виразного читання поезій та навички їх ідейно - художнього аналізу; сприяти розвитку творчої уяви підлітків, образного мислення, спонукати учнів до роздумів про місце кожної людини на землі. Обладнання: збірки П. Розвозчика "Коні волі" (1996), "На долонях подорожника" (1998), "Земля Світовида" (2004), "Ластівчине зілля" (2007), "Божий дарунок" (2008), "Сувій дороги" (2018); портрет автора, запис на флешці поезій із останньої збірки. Тип уроку: урок закріплення, узагальнення і систематизації знань, навичок, умінь.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

9 клас

 

 Тема : П. І. Розвозчик. Біографія Вчителя і Поета. Змалювання у збірці "Сувій дороги" образу - архетипу Дороги;

 Мета : формувати в учнів уміння аналізувати поезії патріотичного і інтимного спрямування; цитувати і порівнювати поезії різної тематики; вчити школярів чітко, ясно і зрозуміло висловлювати свої думки, навчати дев'ятикласників пояснювати незрозумілі слова; ввести учнів у чарівний світ поезії П. Розвозчика, визначити тематику, ідейне спрямування його творів; вдосконалювати вміння виразного читання поезій та навички їх ідейно - художнього аналізу; сприяти розвитку творчої уяви підлітків, образного мислення, спонукати учнів до роздумів про місце кожної людини на землі.

 Обладнання: збірки П. Розвозчика "Коні волі" (1996), "На долонях подорожника" (1998), "Земля Світовида" (2004), "Ластівчине зілля" (2007), "Божий дарунок" (2008), "Сувій дороги" (2018); портрет автора, запис на флешці поезій із останньої збірки.

 Тип уроку: урок закріплення, узагальнення і систематизації знань, навичок, умінь.

Вирушаю в дорогу...

Підганяю, як завжди,

час...

(П. Розвозчик)

 Випереджувальне завдання: підготувати до виразного читання поезії П. Розвозчика, що увійшли до збірки "Сувій дороги" ("Помаранчева осінь", "Дон Кіхот", "Всенародний майдан", "Зоряним спалахом", "У храмі слова", "Незгасна свіча", "О земле рідна!", "Від соняха до сонця", "Україна - рідний серцю край...", "Мелодія любові", "Дорога").

Перебіг уроку

 І. Організаційний момент.

 ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 ІІІ. Слово вчителя.

 Оголошуючи тему і мету уроку, вчитель зазначає, що П. Розвозчик - один з тих, хто не байдужий до слова, хто цінує людину передусім за чесність, людяність, доброту, про що і заявляє в одному зі своїх віршів:

Став я до герцю!

Не загину і не розлюблю.

  IV. Робота над засвоєнням теми і завдань уроку.

 1. Вступне слово вчителя про роль поета і поезії в житті народу.

 2. Робота над епіграфом до уроку.

 3. Постановка проблемного питання "Як ви розумієте слова Ганни Чубач : Поезія любить не всіх.

Поезія всім не дається..."?

 4. Повідомлення учня про поета. Перевірка виконання індивідуального завдання.

 Розвозчик Петро Іларіонович народився 13 серпня 1957 року на Кіровоградщині. У 1980 році закінчив українське відділення філологічного факультету Київського державного університету імені Т. Г. Шевченка. З того часу живе і працює в місті Біла Церква.  Вчителював (1980 - 1999), працював завідуючим кабінетом української мови та літератури Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів (1999 - 2003), зараз - викладач Білоцерківської філії Відкритого міжнародного університету розвитку людини "Україна", продовжує учителювати в одній з білоцерківських шкіл. Заслужений учитель України, член Національної спілки письменників України (з 1998 р.), член Золотого фонду Білої Церкви.

 Автор збірок "Коні волі" (1996), "На долонях подорожника" (1998), "Земля Світовида" (2004), "Ластівчине зілля" (2007), "Божий дарунок" (2008), "Сувій дороги" (2018).

 5. Читання учнями віршів автора та аналіз їх за схемою:

 1) Тематична приналежність поезії (громадянська, філософська, пейзажна, інтимна лірика).

 2) Жанр ліричного твору (елегія, ідилія, ода, медитація тощо).

 3) Мотиви та лейтмотиви поезії. ЇЇ ідейний зв'язок з іншим творами в збірці, належність періоду творчості, місце у спадщині митця.

 4) Будова поезії: строфіка, розмір, римування.

 5) Особливості поетичної мови: фоніка - тропіка - синтаксис.

 V. Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів.

 VI. Домашнє завдання: прочитати повість Віктора Євтушенка "Коронавірус".

 

Список використаних джерел

 1. Розвозчик П. І. "Сувій Дороги": Поезії. - Біла Церква, 2018. - 162 с.

 2. Література рідного краю: навчально - методичний посібник. - Біла Церква. 1997, - 44 с.

 3. Мірошник С. І. Активізація пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення літератури рідного краю // Світло, 2002, №4., с.98-99.

 4. Міхно О. Організація дослідницької діяльності старшокласників на уроках літератури рідного краю // Українська мова і література в школі. - 2005. №3., с. 55-58

 5. Мочалова Н. Образотворча функція кольорів у поезії Петра Розвозчика // Рідна школа. 2005. - №9., с. 53-57.  

docx
Додано
1 серпня 2022
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку