В роботі подано конспект уроку з геометрії для учнів 9 класу на тему "Паралельне перенесення". Метою даного уроку є формування в учнів уявлення про паралельне перенесення фігури в заданому напрямку на задану відстань; розглянути теорему, що виражає основну властивості паралельного перенесення; формування первинних вмінь учнів виконувати графічно паралельне перенесення, формування предметної компетентністі ; розвиток мислення, зацікавленісті математикою; формування уважності, самостійності, ціннісного ставлення до навчання.
Геометрія 9 клас
Тема : Паралельне перенесення. Розв’язування вправ.
Мета : Формувати в учнів уявлення про паралельне перенесення фігури в заданому напрямку на задану відстань; розглянути теорему, що виражає основну властивості паралельного перенесення; формувати первинні вміння учнів виконувати графічно паралельне перенесення, формувати предметну компетентність ; розвивати мислення, зацікавленість математикою; виховувати уважність, самостійність.
Тип уроку : засвоєння знань, умінь, навичок
Наочність та обладнання: мультимедійна презентація «Паралельне перенесення», картки для виконання письмових вправ, картки для виконання самостійної роботи
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Зібрати зошити на перевірку на при кінці уроку
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
ІV. Актуалізація опорних знань та вмінь
V. Засвоєння знань
- означення паралельного перенесення ;
- властивість паралельного перенесення; ( Учні доводять властивість, працюючи в групах)
- паралельне перенесення в координатах;
VІ. Формування первинних вмінь :
Графічний тренінг
а) точка М перейшла в точку А;
б) середина відрізка MN перейшла в точку А.
2. Накресліть паралелограм ABCD. Виконайте паралельне перенесення цього паралелограма так, щоб точка А перейшла у С.
Виконання письмових вправ
Робота з картками
Картка № 1
Паралельне перенесення задано формулами ,. Знайдіть координати :
1) точки, в яку переходить точка (-3;-1);
2) точки, яка при вказаному паралельному перенесенні переходить у точку ( 4;-2).
Картка № 2
Задайте формулами паралельне перенесення, під час якого точка ( 5; -3) переходить у точку (6; 0)
Картка № 3
Чи існує паралельне перенесення, внаслідок якого :
1) точка (-2;3) переходить у точку (1;-1), а точка (0;-1) – у точку (3;3)
2) точка (1;-4) переходить у початок координат, а початок координат – у точку (-1;4)?
VІ. Підсумки уроку
Виконання завдань в тестовій формі
І варіант
А) точка R Б) точка L В) точка S Г) точка М
А) (2;4) Б) (3;3) В) (4;2) Г) (2;1)
3. Запишіть формули паралельного перенесення, під час якого точка ( 4; -1) переходить в початок координат .
А) , В) ,
Б) , Г) ,
ІІ варіант
А) точка R Б) точка L В) точка S Г) точка М
А) (2;4) Б) (3;3) В) (4;2) Г) (2;1)
3. Запишіть формули паралельного перенесення, під час якого точка ( -4;1) переходить в початок координат .
А) , В) ,
Б) , Г) ,
( Наприкінці роботи учні виконуюють самоперевірку, відповіді – на слайді 16)
VІІІ. Пояснення домашнього завдання