17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок "Паралельне перенесення"

Про матеріал

В роботі подано конспект уроку з геометрії для учнів 9 класу на тему "Паралельне перенесення". Метою даного уроку є формування в учнів уявлення про паралельне перенесення фігури в заданому напрямку на задану відстань; розглянути теорему, що виражає основну властивості паралельного перенесення; формування первинних вмінь учнів виконувати графічно паралельне перенесення, формування предметної компетентністі ; розвиток мислення, зацікавленісті математикою; формування уважності, самостійності, ціннісного ставлення до навчання.

Перегляд файлу

Геометрія  9 клас 

Тема : Паралельне перенесення. Розв’язування вправ. 

Мета : Формувати в учнів уявлення про паралельне перенесення фігури в  заданому напрямку на задану відстань; розглянути теорему, що виражає основну властивості паралельного перенесення; формувати  первинні вміння учнів виконувати графічно паралельне перенесення,  формувати предметну компетентність ; розвивати мислення, зацікавленість математикою; виховувати уважність,  самостійність.

Тип уроку : засвоєння знань, умінь, навичок

Наочність та обладнання: мультимедійна презентація «Паралельне перенесення», картки для виконання письмових вправ, картки для виконання самостійної роботи

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку,  налаштування  на роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Зібрати зошити на перевірку на при кінці  уроку

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку

  • Що таке переміщення?
  • Які види переміщення ви вже знаєте?
  • Яке із запропонованих перетворень є  переміщенням?                   Розглянемо прямолінійний рівномірний рух і проаналізуємо цю ситуації з геометричної точки зору. В  живописі та  архітектурі значне місце займають орнаменти. Орнамент – візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів або стилізованих чи тваринних  мотивів. При створенні орнаменту всі точки  елементу чи мотиву зміщуються в одному й тому самому напряму на одну й ту ж саму відстань  Отже, виникає необхідність у вивченні іншого, крім симетрії та повороту , виду переміщення. Розв’язування цього питання і визначається як основна мета уроку.                                 

ІV. Актуалізація опорних знань та вмінь

  • означення та ознаки паралелограма;
  • виконання усних вправ :                                                                  
  1. Чи може деяке переміщення переводити сторону паралелограма в протилежну сторону?
  2. Точка М – середина сторони ВС паралелограма АВСD, точка Н – середина сторони AD. Доведіть, що АМСН – паралелограм.

         V. Засвоєння знань

  -   означення  паралельного перенесення ;                                          

-  властивість паралельного перенесення;  ( Учні доводять властивість, працюючи в  групах)                                                                                   

 -   паралельне перенесення в координатах;                                          

VІ. Формування первинних вмінь :

Графічний тренінг                                                                           

  1. Дано  відрізок  MN   і точку А , що не лежить на прямій  MN. Виконайте паралельне перенесення відрізка MN так, щоб :

а) точка М перейшла в точку А;

б) середина відрізка MN перейшла в точку А.

2. Накресліть паралелограм ABCD. Виконайте паралельне перенесення цього паралелограма так, щоб точка А перейшла у С.

Виконання письмових вправ

Робота з картками

Картка № 1

Паралельне перенесення задано формулами ,. Знайдіть координати :

1) точки, в яку переходить точка (-3;-1);

2) точки,  яка при вказаному паралельному перенесенні переходить у точку ( 4;-2).

Картка № 2

  Задайте формулами паралельне перенесення, під час якого точка ( 5; -3) переходить у точку (6; 0)

 

Картка № 3

 

Чи існує паралельне перенесення, внаслідок якого :

1) точка (-2;3) переходить у точку (1;-1), а точка (0;-1) – у точку (3;3) 

2) точка (1;-4) переходить у початок координат, а початок координат – у точку (-1;4)?

VІ. Підсумки уроку

Виконання завдань в тестовій формі

І варіант

  1. При паралельному перенесенні точка D переходить у точку К. Користуючись  рисунком, укажіть точку, в яку при цьому переходить точка R.

А) точка R    Б) точка  L     В)  точка S      Г)  точка  М

  1. Паралельне перенесення задано формулами ,. Знайдіть координати  точки, в яку переходить точка (2;1)

А)  (2;4)       Б) (3;3)          В)  (4;2)         Г)  (2;1)

      3.  Запишіть формули паралельного  перенесення,  під час якого точка              ( 4; -1) переходить в початок координат .

А) ,     В)  , 

Б) ,       Г) ,

ІІ варіант

  1.     При паралельному перенесенні точка D переходить у точку К. Користуючись  рисунком, укажіть точку, в яку при цьому переходить точка L.

А) точка R    Б) точка  L     В)  точка S      Г)  точка  М

  1.     Паралельне перенесення задано формулами ,. Знайдіть координати  точки, в яку переходить точка (1;2)

А)  (2;4)       Б) (3;3)          В)  (4;2)         Г)  (2;1)

      3.  Запишіть формули паралельного  перенесення,  під час якого точка           ( -4;1) переходить в початок координат .

А) ,     В) , 

Б) ,         Г) ,

( Наприкінці роботи  учні виконуюють самоперевірку,  відповіді – на слайді 16)

 VІІІ. Пояснення домашнього завдання

  1. Опрацювати матеріал уроку
  2. Скласти орнамент, застосувавши паралельне перенесення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
27 червня 2018
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку