Тема уроку. Розв’язування задач
Формування компетентностей:
Предметна компетентність: узагальнити знання учнів щодо приємного розміщення площин; удосконалити вміння розв’язувати задачі з теми «Паралельність прямих і площин в просторі»;
ключові компетентності: спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
уміння вчитися впродовж життя – визначити мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
соціальна та громадянська компетентності – аргументувати та відстоювати свою позицію
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, ноутбук, стереометричний набір, роздатковий матеріал, програма GeoGebra.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Психологічна розминка
ІІ. Актуалізація знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розглянемо малюнок з 2-х метровим стільцем, який стоїть в м. Томськ на алеї молоді.
Чому автор вирішив показати цей стілець перевернутим? Що він хотів сказати молодим людям?
Якщо він перевернутий, то що? Чого не можна робити? (не можна сидіти, сидіти і чогось чекати, потрібно рухатися вперед)
Фото на екрані.
Напевне і серед вас є ті, які хочуть стати художниками, фотографами, будівельниками, інженерами. Ці професії об’єднує творчість, креативність, винахідливість. Ще що об’єднує ці професії? … стереометрія, тобто розуміння законів стереометрії і вміння перетворювати геометричні фігури.
IV. Розв’язування вправ
Завдання 1. Яке взаємне розміщення прямих AB i XY?
Завдання 2. Побудувати пряму перетину площини (SEF) з площиною нижньої основи куба. Яке взаємне розміщення прямих AB і XY?
Будуєм за допомогою програми GeoGebra.
Замінимо точку S джерелом світла, на що це схоже? (тут буде тінь кубика). Це місце найтемніше. І цей принцип працює в такому природному явищі, як сонячне затемнення, йде накладання тіні.
Цей прийом інколи використовують художники, архітектори і дизайнери.
Опорна задача. Побудувати точку перетину прямої з площиною.
V. Застосування знань і вмінь
1. Робота з підручником
2. Самостійна робота
Запитання: як розташовані прямі АВ і ХУ?
VI. Підбиття підсумків уроку, рефлексія
Слайд сонячне затемнення.
Геометричні фігури це проекції реальних обєктів, які нас оточують. Тема нашого уроку Розв’язування вправ з теми «Паралельні прямі і площини в просторі»
А якщо відійти від геометричних понять, яку би ви дали тему уроку….
А така назва підійде? Гра світла і тіні.
Діти, навколишній світ він не плоский, він об’ємний, трьохвимірний. В ньому панують і світло і тінь. Потрібно мати просторове уявлення, щоб зрозуміти, як цей світ влаштований. Світло і тінь, нема світла – нема тіні.
VIІ. Домашнє завдання
Завдання за підручником. § 1-5, № 5.46
Додаткове завдання: тести онлайн www.iznotest.info