Урок "Павло Скоропадський. Українська держава"

Про матеріал

Тема. Павло Скоропадський. Українська держава.

Мета: визначити причини гетьманського перевороту, проаналізувати його перебіг; з'ясувати, чому саме Павла Скоропадського було обрано гетьманом Української Держави; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичною інформацією; виховувати патріотичну свідомість.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -називати причини гетьманського перевороту;
  • -пояснювати, як відбувався гетьманський переворот 1918 року;
  • -показувати на історичній карті кордони Української Держави Павла Скоропадського.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, відеоролик, історична карта.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Павло Скоропадський. Українська держава.

Мета: визначити причини гетьманського перевороту, проаналізувати його перебіг;  з’ясувати, чому саме Павла Скоропадського було обрано гетьманом Української Держави; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичною інформацією; виховувати патріотичну свідомість.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати причини гетьманського перевороту;
  •                пояснювати, як відбувався гетьманський переворот 1918 року;
  •                показувати на історичній карті кордони Української Держави Павла Скоропадського.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, відеоролик, історична карта.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Бліцопитування «Так чи ні».
  1. Українську делегацію на переговорах у Брест-Литовську очолював М. Грушевський. (Ні)
  2. Брест-Литовський договір був укладений між УНР та країнами німецько-австрійського блоку. (Так)
  3. Цей договір був укладений 9 лютого 1918 р. (Так)
  4. За умовами Брест-Литовського договору Україна мала увійти до складу Німецької імперії. (Ні)
  5. Німецька адміністрація не втручалася у внутрішні справи України, її повністю задовольняла політика УЦР. (Ні)
  6. Брест-Литовський договір був великим успіхом української дипломатії, адже започаткував міжнародне визнання УНР. (Так)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Збери портрет».

Картинки по запросу скоропадський іван

  • Зберіть портрет відомого історичного діяча.
  • Чиє зображення ви отримали?
  • Що вам відомо про Івана Скоропадського?
  • Яке відношення український гетьман 16 століття має до Української Держави 1918 року?
  • Сьогодні ми поговоримо про нащадка гетьманського роду Скоропадського. Визначимо причини гетьманського перевороту, унаслідок якого Павло Скоропадський прийшов до влади.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Перегляд відеоролику з подальшим обговоренням.

https://www.youtube.com/watch?v=utSRU8gWxOg

  • Перегляньте відеоролик.
  • Назвіть умови, передбачені Брест-Литовським договором.
  • Чи всі умови були виконані?
  • Які саме умови не виконали?
  • Чого вимагали землевласники від Центральної Ради?
  • Як це вплинуло на ситуацію в Україні?
  • Яка подія відбулася 29 квітня 1918 р.? (Хліборобський конгрес)
  • З якою метою він відбувався? (Засудження політики ЦР, вимога поновити приватне землеволодіння, відновлення гетьманату)
  1. Коментоване читання (с. 93)
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Визначте причини гетьманського перевороту.
  • Чому саме П. Скоропадського обрала Німеччина?
  • За яких умов Німеччина обіцяла підтримку гетьмана?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте додатковий матеріал.
  • Визначте основні військові досягнення Павла Скоропадського.
  • Складіть стислу характеристику Павла  Скоропадського, відповідаючи на питання «Який?»

Додатковий матеріал

Скоропадський Павло Петрович (1873 – 1945) – визначний український державний і політичний діяч, воєначальник, останній гетьман України (1918 р.).

Походив із старовинного українського козацько-шляхетського роду Скоропадських. Народився Скоропадський у м. Вісбаден (Німеччина). Дитячі роки провів у родинному маєтку у Тростянці, що на Полтавщині. Десятирічний майбутній генерал пройшов домашній курс навчання, а після передчасної смерті батька вступив до Пажеського корпусу в Санкт-Петербурзі. Цей закритий учбовий заклад, доступний лише для дітей вищих кіл аристократії, давав курс знань не тільки за середню школу, але й вищу освіту. Навчання військовій справі та наукам поєднувалось із придворною службою.

Військова кар'єра П. Скоропадського складалася вдало – молодий гвардієць отримував чергові звання. Але настав 1904 рік, а з ним і російсько-японська війна на Далекому Сході. Під час війни П. Скоропадський вирушив на фронт на чолі сотні Читинського козачого полку, а повернувся полковником і флігель-ад'ютантом, нагородженим золотою шаблею за хоробрість (1905 р.). На початку Першої світової війни він був удостоєний Георгіївського хреста IV ступеня (1914 р.). Невдовзі отримав чин генерал-лейтенанта і був призначений командиром гвардійської кінної бригади, а згодом 8-го армійського корпусу.

Коли відбулася Лютнева революція 1917 р., він командував 34-м армійським корпусом на Волині. Влітку того ж року розгорнулася українізація військових частин, якої П. Скоропадський не підтримував, побоюючись, що вона негативно вплине на особовий склад армії. Однак, на вимогу уряду та командування, українізував свій корпус і домігся виведення його в тил на переформування. Так 34-й армійський корпус залишився чи не єдиною дисциплінованою і боєздатною частиною, яка стримувала наступ більшовицьких військ на Україну.

29 квітня 1918 року П. Скоропадський взяв владу в Україні. Україна була проголошена Гетьманською державою на чолі з Павлом Скоропадським. Більшість партій та верств населення відмовили у підтримці Центральній Раді та її Раді Міністрів, тому переворот пройшов без пострілів та крові. Того самого дня в Софіївському соборі архієпископ Никодим благословив нову владу, а на Софіївському майдані було проведено молебень. http://www.sde.org.ua/zmi/zlus/item/2414-pavlo-skoropadskyj-ostannij-getman-ukrajiny.html

  • Чому гетьманський переворот в Україні пройшов без збройних конфліктів та кровопролиття?
  • На яку державу перетворилась Українська Народна Республіка? (Українську державу)
  1. Робота з історичною картою (с. 94 підручника).
  • Проаналізуйте карту.
  • C:\Users\Татка\Downloads\IMG_20181124_180457.jpgВизначте, які території охоплювала Українська Держава гетьмана П. Скоропадського. Порівняйте їх з: 1) Автономною Україною в кордонах, окреслених «Інструкцією Тимчасового уряду Генеральному секретаріатові»; 2) Українською Народною Республікою в кордонах, заявлених Третім Універсалом Центральної Ради; 3) Українською Народною Республікою за Брестським мирним договором.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Виберіть твердження, які стосуються Павла Скоропадського.
  • Походив зі старовинного українського козацько-шляхетського роду. +
  • Був членом УЦР, головою Українського військового генерального комітету, генеральним секретарем військових справ.
  • У жовтні 1917 р. на з’їзді вільного козацтва його обрано військовим отаманом. +
  • У квітні 1918 р. на Всеукраїнському хліборобному конгресі був обраний гетьманом України. +
  • Очолював делегацію УНР у переговорах з Німеччиною та її союзниками у Брест-Литовську.
  1. Робота з контурною картою.
  • Якою цифрою позначено Українську Державу Павла Скоропадського?
  • Позначте на контурній карті Українську Державу Павла Скоропадського.
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 93 – 94 підручника.
docx
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
1559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку