Урок "Перевірка дії додавання. вартість монет".

Про матеріал
Урок математики в 2 класі. Повторення матеріалу за 1 клас. Тема "ПЕРЕВІРКА ДІЇ ДОДАВАННЯ. ВАРТІСТЬ МОНЕТ. ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ВАРТОСТІ МОНЕТ. ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ І РІЗНИЦІ".
Перегляд файлу


 

ПЕРЕВІРКА ДІЇ ДОДАВАННЯ. ВАРТІСТЬ МОНЕТ. ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ВАРТОСТІ МОНЕТ. ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ І РІЗНИЦІ

 

Мета: повторити правило перевірки додавання відніманням; формувати вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання; розвивати уяву; виховувати інтерес до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 8, завдання 40; 41)

Завдання 40

— Якої довжини відрізок ви накреслили?

Завдання 41

— Скільки в тата робочих днів на тиждень?

2. Робота за таблицею

— Скільки десятків і скільки одиниць містить кожне число? Назвіть число, у якому найбільше десятків; найменше одиниць. Яке число найменше? найбільше?

Число

55

89

10

49

61

12

34

99

27

Десятки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одиниці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Гра «Істинне — хибне»

— Визначте істинні та хибні висловлювання.

Усі двоцифрові числа — круглі;

будь-яке двоцифрове число більше, ніж одноцифрове;

кожне наступне число менше, ніж попереднє;

натуральний ряд чисел нескінченний.

4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Простежте закономірність у записі чисел і продовжте ряд: 13; 2; 13; 5; 13; 8; ?; ?.

5. Математичний диктант

Запишіть цифрами числа: дванадцять, вісімдесят чотири, двадцять шість, п’ятдесят два.

Запишіть «сусідів» числа 69.

Запишіть суму чисел 23 і 36.

Запишіть різницю чисел 99 і 6.

Запишіть, на скільки 18 більше 15.

Запишіть, на скільки 81 менше 94.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми повторимо правило перевірки додавання відніманням.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 9-10)

Завдання 42. Усне виконання завдання

— Якими монетами можна дати 10 копійок здачі? Розгляньте різні варіанти.

Завдання 43. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 44. Усне виконання завдання

— Складіть, розв’яжіть і порівняйте задачі. Якими чотирма грошовими купюрами можна заплатити за шарф?

Завдання 45. Усне виконання завдання

Тато купив 8 кг капусти і 2 кг буряків. Про що можна дізнатися за цими даними?

Завдання 46

Учні розв’язують і порівнюють задачі.

— Чим схожі задачі?

— Чим відрізняються?

— Чому перша задача розв’язується додаванням, а друга відніманням?

Завдання 47. Усне виконання завдання

Учні знаходять суми і різниці за таблицею.

Завдання 48. Колективне опрацювання матеріалу

— Прочитайте вирази. Що дістали, коли від суми відняли доданок?

  Розв’язуючи ці приклади, ви помітили, що якщо від суми відняти одне з доданків, дістанемо інший доданок. Щоб знайти невідомий доданок за відомою сумою та іншим доданком, треба від суми відняти відомий доданок.

— Один доданок дорівнює 5, сума дорівнює 9. Знайдіть інший доданок.

— Сума двох однакових доданків дорівнює 8. Знайдіть один з цих доданків.

Завдання 49. Колективне опрацювання матеріалу

— З кожного виразу на обчислення суми складіть два вирази на обчислення різниці.

Завдання 50. Колективне опрацювання матеріалу

— Перевір додавання відніманням за зразком.

Зразок. 47 + 21 = 68; 68 - 21 = 47.

— Щоб перевірити дію додавання, можна від суми відняти один з доданків. Якщо дістанемо другий доданок, то розв’язання правильне.

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток до уроку)

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як знайти невідомий доданок?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 10, завдання 51; 52.

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 5

 

1. «Математична естафета»

Клас об’єднується у 3 команди. На дошці — вирази:

6 + 2          

5 + 4          

7 + 3

До дошки виходять по одному учню одночасно від кожної команди. Їх завдання полягає в тому, щоб правильно і швидко знайти значення виразу, скласти інший вираз з цими числами і передати естафету наступному гравцеві. Учні у командах складають ланцюжок взаємопов’язаних виразів виду:

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image008.jpg

Гра триває до тих пір, поки учні кожної команди не складуть усі вирази з цими числами. Перемагає команда, яка раніше за інших складе правильно «ланцюжок» взаємопов’язаних виразів.

2. Обчислення значень виразів

— Знайдіть значення виразів, у яких зменшуване — кругле число.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image009.jpg

3. Офтальмологічна пауза

4. Робота над задачею (усно)

Дід Прокіп і бабуся Марфа зібрали з 12 грядок 19 кг огірків. 7 кг огірків вони законсервували на зиму, а решту — продали на базарі. Скільки огірків продали на базарі? Яке число не потрібно використовувати при розв’язуванні задачі?

5. Розв'язування логічних задач

З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки кішок у дворі? (2)

Із дупла виглядали 8 хвостів білок. Скільки білок у дуплі? (8)

Яремі було 4 роки, коли народилася його сестра. Сьогодні він задув свої 9 іменинних свічок. Яка зараз різниця у віці між дітьми? (4) Скільки років сестрі? (5)

 

docx
Додано
18 серпня 2021
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку