Мета: перевірити рівень аудіативних умінь учнів; розвивати уважність, самостійність; виховувати пізнавальний інтерес, допомогти дітям усвідомити величезну силу добрих почуттів, слів, думок, вчинків, власну відповідальність за свої вчинки.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
III. ПЕРЕВІРНА РОБОТА
Текст для аудіювання
Висока гора до неба
В одної нещасної жінки народилося двоє синів-близнят. Коли синам виповнилося сім років, мати дала їм відра, взяла за руки й сказала:
Ішли вони день, йшли другий, а на третій прийшли до високої гори.
– В оцій горі, – сказала Мати, – маленькими золотими піщинками розсипано розум. Щоб здобути його, треба назбирати повне відро золотих піщинок. І дала синам по маленькій ложечці.
Близнюки були дуже схожі один на одного: сині очі, чорні брови, біле личко… Але вдачею різні. Один – Працьовитий, другий – Ледачий.
Ледачий узяв відро, ложечку й каже:
А працьовитий сів під високою горою та й пересипає ложечкою землю з місця на місце. Набере, висипле, гляди, інколи й упаде золота піщинка. Він ту піщинку й покладе у відро.
Минуло доволі років. Ледачий згадав свого Працьовитого брата. Піду, думає, подивлюся, чи він хоч живий.
День іде, другий, а на третій приходить до гори. Але гора зовсім не там де була раніш. Стоїть біля неї Працьовитий брат, а біля нього відро, повне золотих піщинок.
Здивувався Ледачий. Усе ж зрозумів, що його Працьовитий брат пересипав цілу гору й здобув розум. А він, Ледачий, тільки й навчився ловити рибу та юшку варити.
Потім підняв відро із золотом, махнув ним – і піщинки розлетілися по землі.
(В. Сухомлинський).
а) 6 років;
б) 7 років;
в) 8 років;
г) 9 років.
а) щастя;
б) золото;
в) багатство;
г) розум.
а) шматок хліба і ложку;
б) відро й ложечку;
в) по маленькій ложечці;
г) теплий одяг і відро.
а) до високої гори;
б) до глибокої річки;
в) до дрімучого лісу;
г) до пшеничного поля.
а) обидва Ледачі;
б) обидва працьовиті;
в) один – Працьовитий, а другий – Ледачий;
г) веселі.
а) ловили рибу та юшку варили;
б) пересипали ложечкою землю з місця на місце;
в) Працьовитий пересипав землю з місця на місце, а Ледачий пішов ловити рибу;
г) заробляли тяжкою працею на прожиття.
а) із пустим відром;
б) із повним відром золотих піщинок;
в) із повни відром дорогоцінного каміння;
г) із повним відром води.
а) збирати дрова та розпалювати вогнище;
б) здобувати золото та дорогоцінне каміння;
в) співати пісень та розважатися;
г) ловити рибу та юшку варити.
а) здобув силу;
б) здобув розум;
в) здобув гроші;
г) здобув повагу.
а) залишитися і здобути більше золота;
б) піти здобувати Матері щастя;
в) купити за золото щастя собі і своїй дружині;
г) віддати все золото братові.
а) поділився золотом з братом;
б) забрав золото собі;
в) віддав золото матері;
г) висипав із відра золото.
а) художнього стилю;
б) публіцистичного стилю;
в) наукового стилю;
г) ділового стилю.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
– Чого вас навчив опрацьований на уроці твір?