Урок "Перевірна робота. Аудіювання."

Про матеріал
Текст за твором В. Сухомлинського допоможе дітям усвідомити величезну силу добрих почуттів, слів, думок, вчинків, власну відповідальність за свої вчинки.
Перегляд файлу

ПЕРЕВІРНА РОБОТА. АУДІЮВАННЯ

 

Мета: перевірити рівень аудіативних умінь учнів; розвивати уважність, самостійність; виховувати пізнавальний інтерес, допомогти дітям усвідомити величезну силу добрих почуттів, слів, думок, вчинків, власну відповідальність за свої вчинки.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

III. ПЕРЕВІРНА РОБОТА

Текст для аудіювання

Висока гора до неба

 В одної нещасної жінки народилося двоє синів-близнят. Коли синам виповнилося сім років, мати дала їм відра, взяла за руки й сказала:

  • Ходімо, сини, здобувати розум.

       Ішли вони день, йшли другий, а на третій прийшли до високої гори.

– В оцій горі,  – сказала Мати, – маленькими золотими піщинками розсипано розум. Щоб здобути його, треба назбирати повне відро золотих піщинок. І дала синам по маленькій ложечці.

       Близнюки були дуже схожі один на одного: сині очі, чорні брови, біле личко… Але вдачею різні. Один – Працьовитий, другий – Ледачий.

Ледачий узяв відро, ложечку й каже:

  • Піду до річки – ловитиму рибу та юшку варитиму.

      А працьовитий сів під високою горою та й пересипає  ложечкою землю з місця на місце. Набере, висипле, гляди, інколи й упаде золота піщинка. Він ту піщинку й покладе у відро.

      Минуло доволі років. Ледачий згадав свого Працьовитого брата. Піду, думає, подивлюся, чи він хоч живий.

День іде, другий, а на третій приходить до гори. Але гора зовсім не там де була раніш. Стоїть біля неї Працьовитий брат, а біля нього відро, повне золотих піщинок.

      Здивувався Ледачий. Усе ж зрозумів, що його Працьовитий брат пересипав цілу гору й здобув розум. А він, Ледачий, тільки й навчився ловити рибу та юшку варити.

  • Що ж ти тепер робитимеш? – питається Ледачий брат Працьовитого.
  • Піду здобувати Матері щастя.
  • За золото купиш? Питається Ледачий брат.
  • Щастя не купується, а здобувається працею, – відповів Працьовитий.

Потім підняв відро із золотом, махнув ним – і піщинки розлетілися по землі.

(В. Сухомлинський).

 

  1. Мати вирішила навчати синів, коли їм виповнилося:

а)  6 років;

б)  7 років;

в)  8 років;

г)  9 років.

 

  1. Мати повела синів здобувати:

а)  щастя;

б)  золото;

в)  багатство;

г)  розум.

 

  1. Мати дала синам:

а)  шматок хліба і ложку;

б)  відро й ложечку;

в)  по маленькій ложечці;

 г)  теплий одяг і відро.

 

  1. На третій день прийшли вони:

а)  до високої гори;

б)  до глибокої річки;

в)  до дрімучого лісу;

г)  до пшеничного поля.

 

  1. Брати за вдачею були:

а)  обидва Ледачі;

б)  обидва працьовиті;

в)  один – Працьовитий, а другий – Ледачий;

г)  веселі.

 

  1. Брати, виконуючи, материн наказ:

а)  ловили рибу  та юшку варили;

б)  пересипали ложечкою землю з місця на місце;

в)  Працьовитий пересипав землю з місця на місце, а Ледачий пішов ловити рибу;

г)  заробляли тяжкою працею на прожиття.

 

  1. Ледачий брат застав працьовитого брата:

а)  із пустим відром;

б)  із повним відром золотих піщинок;

в)  із повни відром дорогоцінного каміння;

г)  із повним відром води.

 

  1. Ледачий брат навчився лише:

а)  збирати дрова та розпалювати вогнище;

б)  здобувати золото та дорогоцінне каміння;

в)  співати пісень та розважатися;

г)  ловити рибу та юшку варити.

 

  1. На відміну від Ледачого Працьовитий брат:

а) здобув силу;

б)  здобув розум;

в)  здобув гроші;

г)  здобув повагу.

 

  1. Що зібрався робити Працьовитий брат:

а) залишитися і здобути більше золота;

б) піти здобувати Матері щастя;

в) купити за золото щастя собі і своїй дружині;

г) віддати все золото братові.

 

  1. Що зробив Працьовитий брат:

а) поділився золотом з братом;

б) забрав золото собі;

в) віддав золото матері;

г) висипав із відра золото.

 

  1. Текст належить до:

а) художнього стилю;

б) публіцистичного стилю;

в) наукового стилю;

г) ділового стилю.

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

– Чого вас навчив опрацьований на уроці твір?

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку