Контрольна робота до теми «Будова слова. Словотвір»
Варіант 1
1.Слова радість – радісний це:
а) різні форми одного слова;
б) спільнокореневі слова;
в) синоніми;
г) омоніми.
2.Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) голуб, радість, збори, восьмий;
б) день, воля, зріст, вождь;
в) гараж, журі, дощовий, гамір;
г) лист, звіт, джміль, кисіль.
3. Позначте рядок, у якому всі слова не мають закінчення:
а) поні, швидко, учора, блиск;
б) таксі, щиро, здавна, колібрі;
в) шоу, вар’єте, бокс, відважно;
г) леді, міксер, парі, пепсі.
4. Префікс при- надає словам значення:
а) збільшеної ознаки;
б) наближення або приєднання;
в) пестливості або зменшеності;
г) збільшеності або згрубілості.
5. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у префіксах пре-, при-».
Пр..гнати корів, пр…красний спів, пр…чудово живе, пр…тихлі жалі, п..дивний ліс, пр…йшов син, пр…крити бік, пр…милий сон, пр…тихі верби, пр…трусити стежки
6. Установіть відповідність між префіксом і словами, у яких ці префікси пишемо:
1) пре-
2) при-
3) прі-
а) пр..звище, пр..рва, пр..звисько;
б) пр..будова; пр..їхати, пр..берегти;
в) пр..стиж, пр..зидент, пр..мія;
г) пр..подобний, пр..мудрий, пр..красний
7. Подані слова розібрати за будовою.
Присолодити, холодище, вчителем, малювали, пальто, приліплений, вниз, безсилий, радість, зроблений
8. Доберіть до слова «МОВА» спільнокореневі слова ( не менше п’яти).
9.Напишіть твір-опис «Моя улюблена пора року», використавши слова , утворені за допомогою префіксів та суфіксів.
Контрольна робота до теми «Будова слова. Словотвір»
Варіант 2
1. Слова совість – совісний це:
а) різні форми одного слова;
б) спільнокореневі слова;
в) синоніми;
г) омоніми
2. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) стіл, сніг, радість, любов
б) день, воля, зріст, вождь;
в) гараж, журі, дощовий, гамір;
г) ) голуб, радість, збори, восьмий
3. Префікс слова – це
а) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
б) частина слова без закінчення;
в) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням або новим відтінком у значенні і стоїть перед коренем
4. Визначте рядок, у якому всі слова незмінні:
а) мама, край, голос;
б) піаніно, музика, журі;
в) далеко, поет, посміхатися;
г) кіно, шимпанзе, кричати.
5. Випишіть слова, які відповідають схемі .
Політ, урок, карась, розбрат, роса, абетка, артистка, їжак, паморозь, сусід, надія, опис, арфа.
6. Установіть відповідність між префіксом і словами, у яких ці префікси пишемо:
1) пре-
2) при-
3) прі-
а) пр..стиж, пр..зидент, пр..мія;
б) пр..каз; пр..шкільний, пр..сісти;
в) пр..звисько, пр..рва, пр..звище;
г) пр..добрий, пр..мудрий, пр..велебний.
7. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у префіксах пре-, при-».
Пр..звище, пр..рва, пр..звисько, пр..будова, пр..їхати, пр..берегти, пр..стиж, пр..зидент, пр..мія, пр..подобний, пр..мудрий, пр..красний
8. Доберіть до слова «СЛОВО» спільнокореневі (не менше п'яти).
9. .Напишіть твір-опис «Моя улюблена пора року», використавши слова , утворені за допомогою префіксів та суфіксів.