Урок "Перевірна робота. Аудіювання."

Про матеріал

Матеріал має на меті перевірити рівень аудіативних умінь учнів; розвивати уважність, самостійність; виховувати пізнавальний інтерес.

Перегляд файлу

ПЕРЕВІРНА РОБОТА. АУДІЮВАННЯ

Мета: перевірити рівень аудіативних умінь учнів; розвивати уважність, самостійність; виховувати пізнавальний інтерес.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

III. ПЕРЕВІРНА РОБОТА

Текст для аудіювання

Турбота про пташок

 Під час однієї з прогулянок у полі ми знайшли в траві жайворонка з підрізаним крильцем. Пташка перепурхувала з одного місця на інше, та полетіти не могла. Діти спіймали жайворонка. Маленька грудочка життя затріпотіла в руках, злякані очі, як намистинки, дивилися в блакитне небо. Коля стис її в руці, і пташка жалібно запищала. Діти засміялися. «Невже ні в кого з них немає жалю до пташки, яку залишили побратими в спустілому полі?» – подумав я і подивився на дітей. На очах у Ліди, Тані, Данька, Серьожі, Ніни з’явилися сльози.

– Навіщо ти мучиш пташку? – жалібним голосом звернулася Ліда до Колі.

– А тобі шкода? – спитав хлопчик. – Візьми та й доглядай її, – і кинув пташку Ліді.

– І шкода, і доглядатиму,  – сказала дівчинка, голублячи жайворонка.

Ми розташувалися на узліссі. Я розповів дітям про те, що восени перелітні птахи збираються в далеку путь. На спустілих полях лишаються одинокі пташки – у тієї крильце підрізане, та вирвалась з пазурів хижака скалічена… А попереду сувора зима з хуртовинами і морозами. Що чекає на цього жайворонка? Замерзне бідолаха. А як гарно він співає, наповнюючи весною і влітку степ чарівною музикою. Жайворонок – це дитя сонця. В казці говориться: «Народилась ця пташка із сонячного вогню». Тому і назвав її наш народ жайворонком. Жайворонок… А куди подінеться пташка? Хто дасть притулок їй? Перетвориться вона на мерзлу грудочку.

– А ми не дамо загинути жайворонкові,  – сказала Варя. – Помістимо його в теплий куточок, зробимо гніздечко, хай собі чекає весни…

 Діти, перебиваючи одне одного, почали пропонувати, як влаштувати житло жайворонка. Кожному хотілося взяти пташку на зиму до себе додому. Мовчали тільки Коля, Толя і ще кілька хлопчиків.

Вирішили взяти жайворонка в школу. Посадили в клітку, поставили її в кімнату, яку вже відвели для малюків. Кожного ранку хтось з дітей приходив до жайворонка. Малюки приносили корм.

Через кілька днів Катя принесла дятла: батько знайшов птаха в лісі, він побував, мабуть, у пазурах хижака і чудом врятувався. Крильця дятла повисли, наче неживі, на спинці запеклася кров. Пташку помістили разом з жайворонком. Ніхто не знав, який корм давати дятлу – жучків чи що? Де їх шукати – під корою?

– А я знаю – хвалькувато заявив Коля. – Він їсть не тільки жучків і мушок. Любить вербові бруньки, насіння трав. Я бачив… – ще щось хотів сказати хлопчик, та засоромився. Мабуть, доводилось йому полювати на дятлів.

– Ну, добре, якщо ти знаєш, як годувати дятла, постачай йому корм, Бачиш, як жалібно він дивиться?

Коля почав щодня приносити корм пташці. У нього ще не було почуття жалю до живої істоти. Йому просто приносило задоволення, що ним захоплювалися товариші: ось який у нас Коля, знає, чим годувати птахів.

(В. Сухомлинський)

 

Тестові завдання  до тексту  «Турбота про пташок»

 

  1. Під час прогулянки у полі  діти знайшли:

а) горобчика з підбитим крильцем;

б) дятлика з підбитим крилом;

в) ластівку з підрізаним крильцем;

г) жайворонка з підрізаним крильцем.

 

  1. Коля  стис пташку в руці,  і вона:

а) заспівала;

б) стрепенулася;

в) жалібно запищала;

г) зацвірінькала.

 

  1. Діти розташувалися:

а) на узліссі;

б) на галявині;

в) в полі;

г) в лісі.

 

  1. На спустілих полях лишалися одинокі пташки:

а) які не хотіли відлітати в теплі краї;

б) які були скалічені;

в) які хотіли залишитись на самоті;

г) які висиджували потомство.

 

  1. Жайворонок – це дитя:

а) лісу;

б) неба;

в) землі;

г) сонця.

 

  1. «Ми не дамо загинути жайворонкові,» - сказала:

а) Ліда;

б) Таня;

в) Варя;

г) Ніна.

 

  1. Діти пташку:

а) забрали додому;

б) принесли в школу;

в) залишили в полі;

г) вилікували і відпустили.

 

  1. Через кілька днів Катя принесла:

а) ластівку;

б) дрозда;

в) дятла;

г) синичку.

 

  1. Птаха знайшов батько:

а) у лісі;

б) у полі;

в) у степу;

г) в саду.

 

  1.  Пташку помістили:

а) в окрему клітку;

б) разом з жайворонком;

в) в окрему кімнату;

г) випустили на волю.

 

  1.  Корм птахам приносив щодня:

а) Коля;

б) Сергійко;

в) Данько;

г) Максим.

 

  1.  Колі приносило задоволення те:

а) що він спас птаха;

б) що він носив корм дятлу;

в) що ним захоплювалися товариші;

г) що він знав, чим годувати птаха.

 

          IV. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

– Що найбільше вразило вас  у прочитаному творі?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку