Урок "Перська держава Ахеменідів."

Про матеріал
Урок містить - матеріал, іллюстрації , різні завдання та оцінюваня учнів з використанням ІКТ
Перегляд файлу

Всесвітня історія та історія України інтегрований курс 6 клас Урок 18. 

 

Тема.  Перська держава Ахеменідів.

Мета: дізнатися про виникнення Перської держав; визначати спільне й відмінне в цих державах; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «імперія», «сатрап», «сатрапія», «дарик»; розвивати вміння учнів порівнювати історичні явища; сприяти естетичному вихованню учнів на підставі знайомства з історією пам'яток культури минулого.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, стінні карти «Ассирія, Ново-Вавилонське царство» і «Перська держава», ілюстративні матеріали.

Основні терміни та поняття: імперія, сатрап, сатрапія, дарик.

Основні дати:  друга половина VI ст. до н. е. — виникнення Перської держави.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель знайомить учнів із темою й основними завданнями уроку.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

Заслуховування й обговорення підготовлених учнями до уроку повідомлень за темами «Відкриття й винаходи фінікійців», «“Золотий вік” царя Соломона».

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Назвіть держави Месопотамії у хронологічному порядку їх існування.

2. Якими були основні заняття жителів Месопотамії?

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Перська імперія. 

На схід від Дворіччя розташоване Іранське нагір’я. У середині II тис. до н. е. сюди з півночі прийшли племена персів. Ці люди займалися скотарством і жили дуже скромно. На той час вони не були самостійними, а сплачували данину державі Мідії. У VII ст. до н. е. один із вождів Ахемен об’єднав усі перські племена.

Один із нащадків Ахемена — Кір II Великий (правив у 559—530 рр. до н. е.) — повстав проти мідійського царя й зайняв його місце. Так він заснував нову державу, яку називають Персією Ахеменідів, або Перською імперією. Його наступники Камбіс II і Дарій I на цьому не зупинилися. Вони захопили величезні території: Дворіччя, Єгипет, Малу Азію, північно-західну частину Індії.

Завойовані території перси розділили на регіони — сатрапії, кордони яких відповідали межам завойованих держав. Місцеве населення зберігало свої звичаї, мову та закони. Величезну державу об’єднувала мережа найкращих на той час доріг.

У Персії існувала поштова служба, яка успішно працювала завдяки налагодженому механізму на «царській дорозі». Уздовж основних доріг розміщувалися поштові станції, віддалені одна від одної на таку відстань, яку можна подолати верхи за один день. Гонець, що прибував на станцію, передавав послання наступному. Така естафета тривала цілодобово, тому існували денні та нічні гінці. Весь шлях протяжністю 2,5 тис. км послання долало в середньому за сім днів.

Будівництво якісних і безпечних доріг також сприяло розвитку торгівлі.

Головою перської сім'ї був чоловік. Він міг мати кілька дружин і наложниць. Чоловіки могли вільно пересуватися вулицями, а жінки мусили сидіти вдома й займатися хатніми справами.

Персія стала першою державою, на території якої було запроваджено монету єдиного зразка — золотий дарік. До того монети існували лише в одній країні — Лідії, а решта світу як гроші найчастіше використовувала золоті чи срібні зливки, або ж зовсім обходилася без них, здійснюючи обмінну торгівлю.

Сатрапіями управляли призначені перським царем намісники — сатрапи. Зазвичай ними ставали найближчі родичі царя. Головним завданням сатрапів було стежити, щоб підкорені землі вчасно сплачували данину. Сатрап мав свою армію, міг карбувати власну срібну монету, яка поширювалася тільки на підконтрольні йому землі. Він був головним суддею в довірених йому володіннях.

Щоб не залежати від армій сатрапів, перський цар мав власне 10-тисячне військо «безсмертних». За легендою, воно так називалося тому, що місце загиблого воїна одразу займав новий, і їхня кількість завжди була незмінною. Перша тисяча цих воїнів складала особисту охорону царя, а входили до неї нащадки найбільш знатних перських родин, яких із дитинства готували до служби.

Робота з ілюстраціями

 

Перський цар Дарій I.

Зображення «безсмертних» на стінах царського палацу в Сузах.

Золотий кубок для пиття.

Бесіда з учнями

Як називали перських намісників? Якими були їхні повноваження? Де жили племена персів до того, як об'єдналися ?Давні перси були скотарями чи землеробами?Як будівництво доріг вплинуло на життя в Персії?

Робота з катою

Укажіть на карті (с. 47) територію Персії в середині VI ст. до н. е. та назвіть основні регіони Перської імперії.

Знайдіть на карті (с. 47) «царську дорогу». Які міста та регіони вона з'єднувала?

 

 

 

  1. Зороастризм. 

Перси сповідували своєрідну релігіюзороастризм. Його пророком був Заратустра. Він засуджував насильство, проповідував мир між людьми, чесність і працю. Зороастрійців часто називали «вогнепоклонниками», оскільки вони вірили, що земним втіленням їхнього бога є будь-яке світло, у тому числі вогонь. Під час молитви вони поверталися обличчям до джерела світла. Вчення Заратустри записане у священній книзі, що має назву Авеста.

Зороастрійці вірили, що у світі існує абсолютне добро та абсолютне зло, а людина здатна вільно обирати між ними. Втіленням зла є брехня й насильство, а втіленням добра — правда і добрі справи. Після смерті на людину чекатиме суд, і якщо вона за життя обрала хибний шлях, то приречена на пекельні муки. Якщо добрі вчинки людини хоча б трохи переважать, то вона потрапить до раю.

Бесіда з учнями

Як називалася релігія давніх персів? У чому полягає її суть?

V.  Узагальненя знань учнів

  • 1. Чому державу, яку заснував Кір II, називають Персією Ахеменідів?
  • 2. Чи можна Персію Ахеменідів назвати імперією? Чому?
  • 3. Порівняйте ставлення ассирійців і персів до населення завойованих земель.

VІ . Підсумки уроку 

  • Давні перси були народом скотарів, які жили на території Іранського нагір'я.
  • Першим правителем об'єднаних племен персів був цар Ахемен.
  • Перси заснували велику імперію, окремі частини якої зберігали давні традиції, мову та закони.

V ІІ.  Домашне завдання

1.      Опрацювати  § 14. 

  1. Виконати тест https://naurok.com.ua/test/homework/3088192
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
3456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку