Урок малювання на тему: «Пейзаж в образотворчому мистецтві»
Мета уроку: Познайомити учнів з пейзажем і його видами.
Мета уроку:
освітні:
- дати поняття пейзажу;
-ознайомити з видами пейзажу;
- вчити працювати з гуашшю;
розвиваючі:
- створити умови для розвивати пам'яті, уваги учнів і кругозору дітей;
- створити умови для розвитку мислення, вміння аналізувати і узагальнювати;
виховні:
-виховувати естетичний смак у процесі сприйняття навчального матеріалу;
- виховувати любов до мистецтва, природи.
Інструменти для вчителя:
Формат А4 або А3,синтетичні кисті різного розміру, гуаш, баночка для води, олівець, гумка, репродукції художників, методична розробка поетапне малювання пейзажу.
Інструменти для учня:
Формат А4, гуаш, синтетичні пензлі, палітра, баночка для води, олівець, ластик.
Хід уроку.
1.Викладання теоретичного матеріалу.
Тема нашого уроку це - пейзаж .
Давайте спочатку пригадаємо, що таке пейзаж?
Пейзаж - це жанр образотворчого мистецтва , основним предметом зображення якого є жива природа.
Давайте познайомимось з видами пейзажу:
- Сільський пейзаж. У сільському пейзажі художників приваблює саме природа в різних станах, в різні пори року. Це зображення сільського життя, природи: дерев, квітів, чагарників. У цьому жанрі працювали такі художники, як Ісаак Ілліч Левітан "Вечір. Дорога в лісі "1894 р.
Федір Олександрович Васильєв, Олексій Кіндратович Саврасов "Весняний пейзаж з хатою." 1890 р.
- Міський пейзаж - в даному жанрі основний предмет зображення - місто, життя городян, архітектура і т.д. Один з представників цього жанру Костянтин Коровін "Вулиця у Флоренції" 1888
"Париж. Ранок. "1906 р.
-
Морський пейзаж - об'єктом зображення якого є море. Їх ще називають маринами. Яскравий представник цього жанру Айвазовський Іван Костянтинович "Аю-Даг в туманний день".
- Архітектурний пейзаж близький до міського. Але в архітектурному пейзажі відмінна риса в тому, що художник головну увагу звертає на зображення пам'яток архітектури. До архітектурного пейзажу зверталися Микола Костянтинович Реріх "Внутрішній двір Печорського монастиря"1903 р.
\
Олександр Миколайович Бенуа "Набережна Рей в Базелі в дощ " 1902 р.
Показує роль і значення людини у розвитку суспільства. Цей пейзаж з'явився в радянський час. Початок поклав Борис Миколайович Яковлєв «Транспорт налагоджується».
- Пейзаж настрою. Художники намагаються знайти у своїх картинах відлуння почуттів людини тугу, смуток або радість. Представники А. Саврасов «Граки прилетіли».
Василь Дмитрович Полєнов «Московський дворик».
- Історичний пейзаж. Зображення яких або історичних подій. Представники Микола Костянтинович Реріх і А.М. Васнецов .
Приготуємо необхідні матеріали: Аркуш формату А4 або А 3, олівець, гумка, гуаш, пензлі, баночка з водою і палітра.
А зараз робота з олівцем по етапам
етап № 1
- На аркуші заданого формату за допомогою олівця, малюємо лінію горизонту , трохи нижче середини аркуша - це задній план.
- На правій стороні намічаємо пагорб - це передній план.
етап № 2
-З ліво на право малюємо другий пагорб-це середній план.
- На лінії горизонту з правого боку зображуємо два будиночка, одна побільше, інша поменше.
- На передньому фоні малюємо стовбури дерев.
етап № 3
- Додаємо ще кілька дерев на середній план і враховуємо, що з видаленням предмет зображення зменшується. Малюємо гілки на стовбурах дерев.
- На першому пагорбі малюємо доріжку.
етап № 4
-На задньому плані домальовували два невеликих будиночка і кущики. Середній план заповнюємо невеликими розлогими кущами.
Переходимо до роботи з фарбами, це буде наступний етап.
Робота з фарбами
етап № 5
- Змішуємо синію фарбу з білої на палітрі і отримуємо блакитний колір і починаємо покривати їй верхню частину листа. Робимо рухи пензлем зліва на право і зверху вниз.
- Зелений + білий+ блакитний, змішуємо на палітрі і отримуємо колір для зафарбовування кущів на задньому плані.
- Змішуємо на панелі білила з охрою і зафарбовуємо світлу сторону будівель, різну кількість білил в суміші фарб, дасть різні кольори по светлоте, тим самим позбавить від одноманітності.
- З тіньової сторони, будівлі фарбуємо коричневим, так само змішуємо з синім і чорним, що б отримати різні відтінки.
етап № 6
Групу дерев на задньому плані розфарбовувати в кілька етапів:
- Зелений трав'янистий змішуємо на панелі з білилами, отримуємо блідо зелений, мазками зафарбовуємо більшу частину крони. Так само заважаємо охру з білилами для стовбурів.
- В зелений трав'янистий додаємо мінімальна кількість білил і так само мазками наносимо на крону і з тіньової сторони проводимо коричневу смужку по стовбуру.
- Беремо зелений трав'янистий і смарагдово зелений і місцями в тінях промальовуємо крону і домальовували гілочки і стовбур коричневим кольором.
етап № 7
- В охру додаємо білила, жовтий і зафарбовуємо ділянку землі за пагорбами. А так само промальовуємо дерева на передньому плані.
Поетапне виконання групи дерев на передньому плані :
- Зафарбовуємо стовбури дерев на передньому плані вже наявний колір на полите світло охристий і світло зеленим малюємо гілки, трошки рвані, що б наші гілочки виглядали природно.
- Заважаємо колір на тон темніше і проводимо смугу по стовбуру з тіньової сторони і трохи підкрашуемо стовбур внизу, як показано на рисунку. Трав'янисто зеленим малюємо смуги на листі зверху вниз, показуючи тінь.
- Останні штрихи на листі доводимо зеленої смарагдовою фарбою, як би прорисовуючи голочки. Темно коричневим кольором намічаємо напрямок гілки, а так само промальовуємо деталі на стовбурі, як показано на рисунку.
етап № 8
- На середньому плані нам необхідно зробити розтяжку від світло-зеленого і поступово насичувати колір ближче до переднього плану( зелений + білий), обкрашивая кущі.
- Кущі зафарбовуємо зелений + жовтий + білий, так як вони на середньому плані, колір приглушуєм білилами.
етап № 9
- Передній план повинен бути більш яскравим і насиченим, і з цього для верху пагорба, необхідно змішати зелений смарагдовий + жовтий, низу кількість жовтого має бути мінімальна, основний колір смарагдово зелений.
- За цим же принципом розтяжкою від світло-коричневого + білий до коричневого + жовтий, малюємо стежку.
- Допрацьовуємо кущики на середньому плані, промальовуючи гілочки і додаємо тіні на листі зеленою фарбою. Промальовуємо на передньому плані травичку.
За бажанням діти можуть додавати свої елементи в картину.
Перевірка робіт. Оцінювання. Домашнє завдання: