Комбінований урок з використанням інтерактивних та мультимедійних технологій.
Мета (очікувані результати). Узагальнити знання з теми на основі предметно – практичних дій; формувати комунікативну компетентність учнів. Розвивати фонематичне сприймання, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, увагу, пам'ять, мислення, мовлення. Виховувати повагу та інтерес до вивчення рідної мови.
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, мікрофон, мультимедійна презентація до уроку. На дошці: сніжинки з етапами уроку, каліграфічне завдання. На партах: зошит, ручка, простий олівець, підручник Савченко О. Я. Літературне читання: 2 клас. Індивідуально-роздатковий матеріал: картки для індивідуальної, парної та групової роботи.
Вчителем також розроблена технологічна карта уроку.
Технологічна карта уроку української мови в 2 класі Урок № 31. Дата проведення уроку: ___________________
Тема уроку: Підсумковий урок за І семестр.
Мета (очікувані результати): Узагальнити знання з теми на основі предметно – практичних дій; формувати комунікативну компетентність учнів. Розвивати фонематичне сприймання, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, увагу, пам’ять, мислення, мовлення. Виховувати повагу та інтерес до вивчення рідної мови.
Тип уроку: комбінований. Форма проведення: урок з використанням інтерактивних та мультимедійних технологій.
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, мікрофон, мультимедійна презентація до уроку. На дошці: сніжинки з етапами уроку, каліграфічне завдання. На партах: зошит, ручка, простий олівець, підручник Савченко О. Я. Літературне читання: 2 клас. Індивідуально-роздатковий матеріал: картки для індивідуальної, парної та групової роботи.
№ |
Етапи уроку |
Завдання етапу уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Форми і методи |
1 |
Організаційний (20 с.) |
Створення психологічно - комфортного клімату у класі, зосередження уваги, залучення учнів до роботи. |
Позитивна настанова на співпрацю. |
Привітання. |
Стимулюючий метод. |
2 |
Орієнтації
|
Повідомлення теми і мети уроку. Створення пізнавальної ситуації. |
Залучення учнів до співпраці. Пояснення завдання на індивідуальних картках. Перевірка за слайдом 1 на мультимедійному проекторі. |
Виконання завдання за індивідуальними картками. Визначення теми уроку. |
Проблемно – пошукові методи. |
3 |
Актуалізації (5 хв.) |
Мотивація навчальної діяльності. Випереджувальні завдання. |
1.Побудова асоціативного куща «Звуки. Букви»: запитання, контроль. Інтрига (демонстрація на дошці). 2.Каліграфічна хвилинка: показ зразка, постанова завдання з логічним навантаженням. (Перевірка за слайдом 2). |
Відповіді учнів (один учень допомагає вчителю в побудові асоціативного куща).
Письмо каліграфічної хвилинки. Самоперевірка за слайдом 2 на мультимедійному проекторі. |
Фронтальна робота. Інтерактивні методи. Репродуктивні методи.
|
4 |
Усвідомлення (19 хв.) |
Формування навичок навчальної діяльності. Розвиток фонематичного сприймання, мисленнєвих процесів. Створення ситуації успіху. |
1.Зоровий диктант (слайд 3): демонстрація на мультимедійному проекторі.
2.Вибіркове списування: індивідуальна робота. Контроль та перевірка. 3.Словниковий диктант. Запитання на розрізнення перелітних та осілих птахів. 4.Гра «Відгадай! Слово зі схемою з’єднай!» (слайд 4, 5) Демонстрація завдання, надання учням можливостей самостійно чи використовуючи допомогу перевірити рівень засвоєння матеріалу. 5. Словотворча вправа. Робота в парах (слайд 6): постановка завдання, демонстрація, перевірка роботи в парах. 6.Фізкультхвилинка (слайд 7) |
1.Виконання логічного завдання, яке демонструється на мультимедійному проекторі. 2.Робота за індивідуальними картками. Звуко-букв. аналіз слова «ЯЛИНА». Самоконтроль. 3.Самостійний добір та запис слів під диктовку вчителя. Самоконтроль. 4.Виконання мовних вправ: відновити деформовані слова, дібрати до них звукові схеми; порівняти кількість букв та звуків у словах.
5.Робота в парах з логічною вправою. Взаємодопомога та взаємоперевірка.
6.Короткочасний відпочинок, виконання рухів фізхвилинки. |
Мультимедіа. Мовна гра.
Активні методи. Фронтальна робота.
Мультимедіа. Колективна та парна робота.
|
5 |
Контрольний (12 хв.) |
Перевірка розуміння учнями змісту роботи та способів її виконання. Розвиток вмінь застосовувати набуті знання при виконанні самостійних завдань. |
1.Зимові вправи. Робота в групах: пояснення завдання, демонстрація, перевірка роботи в групах. 2.Робота з підручником. Самостійна робота учнів. Постанова завдання: виписати слова, позначити наголос, повторити правила переносу слів. |
1.Співпраця в групах: взаємодопомога, спільний пошук.
2.Практична робота, осмислення, самоконтроль. Робота з підручником.
|
Диференціація (групова робота). Творчі методи.
Самостійна робота. Проблемно – пошукові методи.
|
6 |
Підсумковий (3 хв.) |
Псих-не розвантаження. Підбиття підсумків співпраці, самооцінка роботи. Варіанти домашнього завдання. |
1.Вправа «Мікрофон» (слайд 8) 2.Самооцінка роботи учнів 3.Домашнє завдання: кросворд (додатково: словотворче завдання). |
1.Визначення рівня пізнання, формулювання відповідей. 2.Самооцінка роботи на уроці. 3.Слухання і сприймання д/з. |
Інтерактивні методи.
Словесні методи. |
Урок української мови в другому класі
Тема уроку. Підсумковий урок за І семестр.
Матеріал уроку: вправи та завдання на закріплення знань за темою «Звуки і букви. Склад. Наголос».
Мета (очікувані результати). Узагальнити знання з теми на основі предметно – практичних дій; формувати комунікативну компетентність учнів. Розвивати фонематичне сприймання, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, увагу, пам’ять, мислення, мовлення. Виховувати повагу та інтерес до вивчення рідної мови.
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, мікрофон, мультимедійна презентація до уроку. На дошці: сніжинки з етапами уроку, каліграфічне завдання. На партах: зошит, ручка, простий олівець, підручник Савченко О. Я. Літературне читання: 2 клас. Індивідуально-роздатковий матеріал: картки для індивідуальної, парної та групової роботи.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок з використанням інтерактивних та мультимедійних технологій.
План уроку
№ п/п
|
Етапи уроку |
Завдання етапу уроку |
Форми і методи |
Час |
1 |
Організаційний |
Створення психологічно - комфортного клімату у класі, зосередження уваги, залучення учнів до роботи. |
Стимулюючі методи. |
20 с. |
2 |
Орієнтації |
Повідомлення теми і мети уроку. Створення пізнавальної ситуації. |
Проблемно – пошукові методи.
|
40 с. |
3 |
Актуалізації |
Мотивація навчальної діяльності. Випереджувальні завдання. |
Фронтальна робота. Інтерактивні методи. Репродуктивні методи. |
5 хв. |
4 |
Усвідомлення |
Формування навичок навчальної діяльності. Розвиток фонематичного сприймання, мисленнєвих процесів. Створення ситуації успіху. |
Мультимедіа. Мовна гра. Активні методи. Фронтальна робота. Колективна та парна робота. |
19 хв. |
5 |
Контрольний |
Перевірка розуміння учнями змісту роботи та способів її виконання. Розвиток вмінь застосовувати набуті знання при виконанні самостійних завдань. |
Диференціація (групова робота). Творчі методи. Самостійна робота. Проблемно – пошукові методи. |
12 хв. |
6 |
Підсумковий |
Психологічне розвантаження. Підбиття підсумків співпраці, самооцінка роботи на уроці. Варіанти домашнього завдання. |
Інтерактивні методи.
|
3 хв. |
Зміст уроку
І. Організація класу. (20 с.)
- Стали струнко, підрівнялись!
Посміхнулись! Привітались!
І працюють всі гарненько!
ІІ. Орієнтація. Повідомлення теми і мети уроку (40 с.)
Ви шифровку розгадайте, його тему прочитайте!
В В В В В В В З В В В
З З З В З З З З З З З З
Х Х Х Х Х У Х Х Х Х
Н К Н Н Н Н Н Н Н Н
П П П П П П П П И П
Ї І Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї Ї
З З З З Б З З З З З З З З
К К К К К К У К К К К
Н Н Н Н К Н Н Н Н Н
В З З З З З З З З З З З З
Й Й Й Й Й Й Й И Й Й
ІІІ. Актуалізація знань (5 хв.)
Вчитель: - Яка різниця між звуками і буквами? (Звуки ми вимовляємо і чуємо, а букви читаємо, пишемо та бачимо.)
(Вчитель відкриває дошку, а на ній – сніжинки.)
Ці сніжинки чарівні! В них завдання від зими.
А а е Є и і І о Ї ї Е у О ю є У й Ю Я я
Вчитель: - Яка буква зайва? («й») Чому? (Вона позначає приголосний звук.)
Аа, Ее, Єє, и, Іі, Її, Оо, Уу, Юю, Яя.
(Перевірка за слайдом 2)
ІV. Усвідомлення (19 хв.)
Вчитель: - А Зима на гостину кличе всю свою родину!
Її синів-місяців пригадайте, прислів’я правильно прочитайте (слайд 3):
ГРУДЕНЬ рік кінчає, а зиму починає. СІЧЕНЬ не так січе, як вуха пече. ЛЮТИЙ лютує, та весні дорогу готує.
Вчитель: - Знайдіть п’ять назв дерев і запишіть їх. (Тополя, горобина, осика, береза, ялина.)
позначати два звуки? (Є, Ї, Ю)
Вчитель: - Прийшла зима холодна і голодно птахам.
А ми їм допоможемо, вони віддячать нам.
Знаю, що птах вихвалявся, що на «ЕС» він називався.
Як його звуть? Запишіть! (Соловей, сорока, сова, сойка, синиця, сокіл, снігур.)
(Відновити деформовані слова. Дібрати до них звукові схеми.)
Вчитель: - Які птахи прилетіли до годівнички? (Горобець, синиця, щиглик, дятел.)
Вчитель: - Ось і допомогли ми пташкам взимку ВИЖИТИ.
А зима все лютує, букви плутає, слова шифрує!
(Ви_ити, ви_ити, ви_ити, ви_ити, ви_ити, ви_ити)
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати.
Хоч мороз не пече,
А стояти не дає.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
V. Контрольний (12 хв.)
І група – «Сніговий шлях» (- Куди мають летіти сніжинки? Покажіть їм щлях.)
ІІ група – «Новорічні приклади» (- Розв’яжіть буквені приклади. Які слова утворилися?)
ІІІ група – «Зимові слова» (- Складіть слова на ялинкових іграшках і запишіть їх.)
Вчитель: - Виписати з вірша Надії Кир’ян «Зимові слова» ті слова, які мають відношення до нашої гості Зими; позначити в них наголос.
VІ. Підсумковий (3 хв.)
Все робили ви старанно і активні були всі.
То ж зараз поспілкуємось, згадаєм зараз ми,
Які у вас є враження від подиху зими?
Бібліографія
Презентація до уроку підготовлена з використання інтернет-ресурсів.
ЗВУКИ
БУКВИ
ГОЛОСНІ
ПРИГОЛОСНІ
тверді м’які
глухі дзвінкі
наголошені
ненаголошені
абетка
алфавіт
азбука