Урок української мови для учнів 2 класу з тяжкими порушеннями мовлення з використанням інтерактивних технологій.
Мета: дати учням уявлення про роль звуків у розпізнаванні лексичного значення слів; розвивати вміння розрізняти звуки та букви; поглиблювати знання учнів про звуковий склад слова; виховувати культуру мовлення.
Обладнання: підручник (Вашуленко М.С. Українська мова: підруч. для 2 кл. – К.: Освіта, 2012. – 160 с. : іл.); індивідуально – роздатковий матеріал (картки для індивідуальної, парної та групової роботи); записи на дошці (девіз уроку та каліграфічне завдання).
Урок української мови у 2 класі
Тема. Звуки і букви. Алфавіт.
Мета: дати учням уявлення про роль звуків у розпізнаванні лексичного значення слів; розвивати вміння розрізняти звуки та букви; поглиблювати знання учнів про звуковий склад слова; виховувати культуру мовлення.
Обладнання: підручник (Вашуленко М.С. Українська мова: підруч. для 2 кл. – К.: Освіта, 2012. – 160 с. : іл.); індивідуально – роздатковий матеріал (картки для індивідуальної, парної та групової роботи); записи на дошці (девіз уроку та каліграфічне завдання).
Використана література: Гребенькова Л.О. Зимові вправи для першокласників: Робочий зошит для учнів 1 класу. – Х.: Видавництво «Ранок», 2009. – 64 с.: іл.
Зміст уроку
І. Організація класу. Привітання
Читання девізу уроку (рухаючись за стрілкою, учні читають речення): «Щоб успіх мати, треба добре працювати».
Щоб треба працювати.
мати, успіх добре
ІІ. Актуалізація знань
аз буки альфа віта а бе
(Це букви, які позначають голосні звуки української мови.)
(Сукупність букв, прийнятих у писемності будь-якої мови і розміщених у певному порядку.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
(у кожного з учнів стрічка з завданням)
«ОДИНЗВУКИДВАІТРИБУКВИЧОТИРИАЛФАВІТП’ЯТЬ».
ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
(на партах – картки з завданням: «КолоСок, КотигороБко, Царівна – Баба, Івасик-Лелесик, Курочка РИба».)
(слова написані на дошці)
СОМ ГІРКА КАЗКА
САМ НІРКА КАШКА
СУМ СІРКА КАСКА
СІМ ЗІРКА КАЧКА
(Кожний звук у слові має своє важливе значення; тому слова треба вимовляти чітко.)
КЛИН - МЛИН
КАЛИНА – МАЛИНА
(виконання завдання в зошитах)
І ІІ ІІІ
місяць дощ люди
сіль м’яч буряк
Василько Євген Марійка
V. Рефлексія
(на дошці – запис)
ЛИСИЧКАЗНАЄНАЗУБОКСМАЧНЕНЬКУКАЗКУ «КОЛОБОК»
Покриває вона наші ріки навкруг.
Ну а з буквою Н і тобі, і мені
Буде завжди в житті і учитель, і друг.
Виходить дерево фруктове.
Як тільки З замінить букву С,
Тоді на землю піде дощ з небес. (слива – злива)
Індивідуально – роздатковий матеріал
ОДИНЗВУКИДВАІТРИБУКВИЧОТИРИАЛФАВІТП’ЯТЬ
Місяць, Марійка, дощ, люди, сіль, м’яч, Василько, буряк, Євген.
( 1 стовпчик – більше букв, ніж звуків;
2 стовпчик – більше звуків, ніж букв;
3 стовпчик – однакова кількість букв та звуків.)