5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Урок "Підсумок за розділом "У кожній казці є урок,мов у квіточці медок"

Про матеріал
Мета: узагальнити і систематизувати знання з вивченого розділу; формувати вміння аналізувати, систематизувати, виділяти головну думку; розвивати образну уяву, мислення, спостережливість, творчі здібності, зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас; виховувати любов до народної творчості; заохочувати до читання казок.
Перегляд файлу

Читання

2 клас

Тема: Підсумок за розділом «У кожній казці є урок, мов у квіточці медок»

Мета: узагальнити і систематизувати знання з вивченого розділу; формувати вміння аналізувати, систематизувати, виділяти головну думку; розвивати образну уяву, мислення, спостережливість, творчі здібності, зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас; виховувати любов до народної творчості; заохочувати до читання казок.

Обладнання: предметні малюнки,

Тип уроку: урок закріплення знань, формування вмінь та навичок.

Форма проведення: урок-гра.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, мистецька.

Перебіг уроку

І. Вступна частина

    1. Організація класу

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Ось і дзвоник продзвенів

Для маленьких школярів.

Він покликав на урок

У чарівний світ казок!

ІІ. Основна частина

1. Артикуляційна вправа

- Озвучте малюнки. (Учитель демонструє малюнки, а діти хором озвучують)

Немовля (ау-ау-ау)                        корова (му-у-у)

Коза (ме-е-е)                                   кішка (муррр)

Півень (ку-ку-рі-ку)                       ворона (кар-кар)

собака (гав-гав)                           комар (дз-з-з)

миша (пі-пі-пі).

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

- Послухайте вірш і скажіть про що в ньому йдеться?

Казок чимало є на світі -

І веселих,і сумних.

Хіба зможемо прожити  ми на світі без них?

Казка стукає у двері - привітаємо її.

І щоб нам не говорили, ми впізнаємо її.

  • Про що йдеться у вірші?
  • Сьогодні ми проведемо урок присвячений казкам. А урок у нас буде незвичайний. Уявіть собі,що вас запросили на телебачення і запропонували взяти участь у грі «Найрозумніший ». І ви вже зрозуміли,що гра буде присвячена казкам. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати винагороду.

3. Інтерв’ю

- Як називається розділ, що ми вивчали?(« У кожній казці є урок,мов у квіточці медок»)

- Про який урок ідеться мова? (Повчальний)

- Як називається твір,у якому йдеться про вигадані, часто фантастичні події? (Казка)

- Хто є автором народних казок? (Народ)

- Яка група казок є найдавнішою? (Про тварин)

- Де можна взяти почитати книжки? (У бібліотеці)

- Що означає слово бібліотека? (Книгозбірня, книгосховище)

4. Гра «Найрозумніший»

Завдання 1. « Хто це сказав?»

  • Дати відповіді на запитання вікторини та впізнати за фразою казку і персонаж, якому належать ці слова.

1.«Що? Оселедець? Оцей худющий голодранець?» (Камбала,  «Оселедець і камбала»)

2. «Поки ти бачиш синову могилу, а я свого відбитого хвоста, ми не можемо стати друзями».(Змія, «Виноградар і змія»)

3. «Я в хазяїна двір стережу, то хазяїн мене добре годує».(Собака, «Вовк та собака»)

4. «Бери, баране, голову, бо ти дужий».(Цап, «Цап і баран»)

5.«Нумо знову дружити, як раніше дружили». (Виноградар,  «Виноградар і змія»)

6. «Краще я голодуватиму, ніж ланцюг на шиї носитиму». (Вовк, «Вовк та собака»)

7. «Славна, братці, компанія, і каша гарно кипить, та нічим долить, -  піду я по воду».(Вовк, «Цап і баран»)

Завдання 2. «Встанови відповідність»

  • У картках, що є у вас на партах, встановіть відповідність між персонажами, назвою казки та її головною думкою.

Син,батько,змія

«Вовк та собака»

У дружбі сила

Лосось,камбала,риби,оселедець

«Цап і баран»

Коли щось робиш,думай і про наслідки

Чоловік,цап,жінка,вовки,баран

«Виноградар і змія»

Свобода дорожча за їжу

Вовк,собака

«Оселедець і камбала»

Скромних скрізь поважають,а хвальків зневажають

 

  • Знайти відповідність між дійовими особами казок та їхніми вчинками.

1. Сміливий                                А. Оселедець

2. Пихата                                     Б. Цап

3. Витривалий                            В. Камбала

Завдання 3. «Впізнай героя»

  • За описом впізнати героя казки,назвати казку.

1. Гладкий, шерсть на шиї потерта.( Собака, «Вовк та собака»,українська народна казка)

2. Дужий, несміливий.( Баран, «Цап і баран», українська народна казка)

3. Сміливий, недужий. (Цап, «Цап і баран», українська народна казка)

4. Велика, з відбитим хвостом.( Змія, «Виноградар і змія»,болгарська народна казка)

5. Худий, непримітний.(Оселедець, «Оселедець і камбала», польська народна казка)

6. Широка в стегнах, надута, в красивому фартуху.( Камбала, «Оселедець і камбала», польська народна казка)

5. Фізкультхвилинка

6. Гра «Найрозумніший»

Завдання 4. «Шифрувальник»

  • Роз’єднати слова і прочитати уривки. Назвіть казку.

1.Вовкияксхопилися,ажпилюкаподорозізакурилася.Ацаптабаранпішли,зробилисобікуріньтайживуть. («Цап і баран», українська народна казка)

2.ЗтогочасуоселедецьправитьуБалтійськомуморі.Акамбаланазавждизалишиласяусвоємуфартусі. («Оселедець і камбала»,польська народна казка)

Завдання 5. «Цікавий малюнок»

  • За малюнком впізнати казку.

Завдання 6. «Склади характеристику»

  • Виписати слова, що характеризують камбалу та оселедця

Худий, надута, непримітний, витривалий, невдоволена.

  • Виписати слова, що характеризують виноградаря і його сина

Заздрість, чуйність, жорстокість, доброта, жадібність, турбота.

Завдання 7. «Будь уважним»

  • Знайти в словах героїв українських казок. Назвати казку.

Вовкулакуватий, собакар, цапфовий, баранинка («Цап та баран», «Вовк та собака»)

Завдання 8. «Пошуки скарбів»

  • Відшукайте назву польської народної казки.(«Оселедець і камбала»)

й

ц

к

н

г

ш

щ

з

ї

ф

і

а

п

о

д

ж

є

я

ч

м

с

о

т

ь

б

ю

ю

б

ь

т

м

с

ч

я

ф

і

с

а

р

о

л

д

ж

є

ї

і

ф

й

й

ц

у

е

е

н

г

ш

щ

з

х

ї

в

а

п

р

о

л

л

д

ж

є

ж

д

л

о

р

ц

й

ю

б

ь

т

е

и

м

ч

я

ф

в

а

п

у

к

е

н

г

ш

д

щ

з

х

ї

ф

і

в

п

ф

я

ч

с

и

ь

е

б

ю

є

ж

д

л

о

р

і

в

а

п

р

о

ц

р

о

л

д

ж

є

х

з

у

к

е

н

г

ш

ь

і

к

а

м

б

а

л

а

і

в

а

п

р

о

л

д

ж

о

р

а

в

і

і

 

7.Тести

1.Чому вовк відмовився йти до хазяїна?(Казка «Вовк та собака»)

     А)Не хотів носити важкого ланцюга.

     Б)Міг прогодуватися сам.

     В)Свобода йому дорожча за їжу.

2. Дійовими особами казки «Цап  і баран» є

     А)Цап ,баран,вовки,чоловік,жінка.

     Б) Цап ,баран,змія.

     В)Оселедець,цап,баран,камбала.

3. «Коли щось робиш, думай і про наслідки». Такими словами закінчується казка

    А) «Оселедець і камбала».

    Б) «Виноградар і змія».

    В) Вовк та собака».

4.Чому риби змирилися з перемогою оселедця?

    А)Не хотіли знову проводити перегони.

    Б)Дотримувалися визначеної угоди.

     В)Раділи,що в них є король.

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок

- Що ж,діти,урок добігає кінця. Настав час підрахувати ваші фішки.

2. Рефлексія

- Сьогодні на уроці мені сподобалось…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2020
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку