Урок "Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування і порівняння задач"

Про матеріал
Урок з математики для 4 класу на тему "Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування і порівняння задач"
Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема. Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування і порівняння задач

Мета.

Обладнання: Підручник з математики 4 клас (Богданович М.В., Лишенко Г.П.)

Тип уроку: комбінований.

Клас: 4-Б

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Доброго дня, діти! Мене звати Ірина Володимирівна і урок математики сьогодні проводитиму у вас я.

  1. Контроль та закріплення знань
  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Вправа № 883

– Прочитати вирази та їх результати.

136 : 40 = 3(ост.16)

277 : 90 = 3 (ост. 7)

650 : 80 = 8 (ост. 10)

410 : 50 = 8 (ост.10)

5074 – 4902 : 6 + 100 = 4357

5074 – ( 4902 : 6 + 100) = 4157

  1. Вправа № 884

– Скласти вираз для розв’язання задачі. Пояснити розв’язання задачі.

Було – 39 т 600 кг

Вивезли: 1д. – 

2д. - ?   решти

 

1) 39 600 : 100 9 = 3564 (кг) – вивезли 1 дня

2) 39 600 – 3 564 = 36 036 (кг) – залишилося

3) 36 036 : 9 = 4 004 (кг) = 4 т 4 кг

Відповідь: 4т 4кг картоплі вивезли 2 дня

 – Що зміниться внаслідок заміни числа числом ?

 

– Як називаються числа при діленні? (ділене : дільник = частка)

– Як називаються числа при множенні? (множник * множник = добуток)

– Як називаються числа при додаванні? (доданок + доданок = сума)

– Як називаються числа при відніманні? (зменшуване : від’ємник = різниця)

 

  1. Математичний диктант

1.  Частку чисел 760 і 76 зменшити в 10 разів. (760 : 76 : 10 = 1 )

Число 4200 поділити на добуток чисел 3 і 10. (4200: (3 10) =140)

Суму чисел 180 і 360 поділити на 60.  ((180 + 360) : 60 = 9)

Число 350 помножити на частку чисел 40 і 2. (350 (40 : 2) = 7000)

Число 540 поділити на добуток чисел 30 і 2. (540 : (30 2) = 9)

3) Вправи на усний рахунок

1)


240 4

960 : 30

32 100

3200 : 8

400 16

6400 : 8

800 3

2400 : 4

600 – 480

120 : 4

30 90

2700 : 9

300–60


 

(240 4 = 960; 960 : 30 = 32; 32 100 = 3200; 3200 : 8 = 400; 400 16 = 6400; 6400 : 8 = 800; 800 3 = 2400; 2400 : 4 = 600; 600 – 480 = 120; 120 : 4 = 30; 30 90 = 2700; 2700 : 9 = 300; 300 – 60 = 240)

2)


Число

360

450

630

810

480

720

560

Знайти

Результат

90

50

90

180

60

240

80

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

– Сьогодні на уроці ми будемо ділити трицифрові числа на розрядні числа, також будемо розв’язувати та порівнювати задачі.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником (с.141)

  1. Вправа № 885. (усно)

554 : 60 = 9 (ост. 14)

112 : 40 = 2 (ост. 32)

610 : 70 = 8 (ост. 50)

125 : 50 = 2 (ост. 25)

  1. Вправу № 886 чотири учні виконують біля дошки, інші - виконують самостійно у зошитах.

371 000 20 + 630 : 70 = 7 420 000 + 9 = 7 420 009

(810 : 90 + 640 : 80) 300 = (9 + 8) 300 = 17 300 = 5 100

(57 500 – 9 855) – 20 = 47 645 – 20 = 47 625

(960 - 240) : 30 = 720 : 30 = 24

  1. Задача № 887 (1)

– Що нам дано в задачі?

– Що нам потрібно знайти?

  1. 8 + 6 = 14 (ф.) – пошила швачка за 2 дні
  2. 28 : 14 = 2 (м) – витратила на один фартух
  3. 2 8 = 16 (м) – витратила першого дня
  4. 2 6 = 12 (м) – витратила другого дня

Відповідь: 16 метрів тканини швачка витратила першого дня та 12 метрів – другого.

  • Прочитати задачу 887 (2). Порівняти з планом розв’язування задачі 887 (1).

 – Що нам дано в задачі?

– Що нам потрібно знайти?

  1. 16 + 12 = 28 (м) – витратила швачка на усі фартухи
  2. 28 : 14 = 2 (м) – витратила на один фартух
  3. 16 : 2 = 8 (ф.) – пошила першого дня
  4. 12 : 2 = 6 (ф.) – пошила другого дня

Відповідь: 8 фарухів пошила швачка першого дня та 6 – другого.

  • Давайте порівняємо ці задачі. Зверніть увагу на першу дію першої задачі і другої задачі. Другу дію, третю, четверту. Що ми шукали?
  • Отже ці задачі є подібні одна до одної.
  1. Вправу 888 виконати самостійно. Порівняти рівняння та їх розв’язки.

х – 40 = 280

х = 280 + 40

х = 320

х : 40 = 280

х = 280 40

х = 11 200

х 40 = 280

х = 280 : 40

х = 7


  1. Задача 890.

1 колосок = 2 см

2 колосок = 1 см 3 мм

1 см = 5 см

  1. 2 см 5 = 10 (см) – перший колосок
  2. 13 мм 5 = 65 мм = 6 см 5 мм – другий колосок
  3. 10 см – 6 см 5 мм = 3 см 5 мм

Відповідь: на 3 см 5 мм перший колосок більший за другий.

  1. Задача № 889*

 

 

P = (a+b) 2 = 16м

a + b = 16м : 2

a + b = 8м

a = 4м, b = 4м.

Найбільша площа S = 4 4 = 16

  1. Додаткові завдання.

1) Виконай ділення


690 : 30 = 23

360 : (4 10) = 9

680 : 40 = 17

(1 136 – 356) : 20 = 39

6 000 : (8 10) = 75

  1. : 9 + 480 : 60 = 70+8 = 78

 

2) Розв’яжи задачу

  1. 32 : 4 3 = 24 (г.) – горобці полетіли
  2. 32 – 24 = 8 (г.) – залишилось

Відповідь: на дереві залишилось 8 горобців.

  1. Підсумок уроку 

– Що нового ви дізнались на уроці?

– Яке завдання було найцкавішим?

  1. Домашнє завдання

Завдання № 891, № 892 (с.142)



Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярошенко ДАЙАНА
    Дякую автору, чудова розробка!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
2649
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку