Урок "Питальні речення"

Про матеріал
Дібрано матеріали для проведення уроку на тему "Речення", який можна використовувати як для роботи в класі, так і для дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Тема. Питальні речення. Логічний наголос у питальних реченнях.

Мета: формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії під час парної роботи, доводити справу до кінця;
  • загальнокультурна: дотримуватися норм культури мовлення, уміти формувати власні думки в усній формі і розуміти інших,  формувати правильне, чітке мовлення;
  • соціальна: здатність до співробітництві у групі та команді, мобільність, уміння адаптуватися і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі, знати і дотримуватися правил поведінки;
  • здоров’язбережувальна: здатність зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров’я, своє та інших людей, дотримуватися правил сидіння за партою під час письма, вміти відтворювати фізкультхвилинки;
  • громадянська: бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе;

формування предметних компетентностей: дати уявлення про питальне речення; формувати навички інтонування та вміння ставити логічні наголоси у питальних реченнях; вчити інтонаційно виділяти в реченнях слова, важливі для вираження думки; розвивати зв’язне мовлення учнів, розширювати кругозір; виховувати бережливе ставлення до природи, до книг.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Основні терміни: речення, питальне речення, знак питання.

Міжпредметні зв’язки з літературним читанням, природознавством.

Обладнання: ТЗН, таблиці, картки, малюнки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Девіз уроку:

 

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Повторення вивченого раніше матеріалу.

  1. Створення асоціативного куща

 

 

складається зі слів                                                                   розповідне

                                    Речення

розділовий знак   велика буква

 

                                      

                                          виражає закінчену думку

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Загадка

  • Про який розділовий знак іде мова?

Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати,

А сам – ні пари з уст.

Що це за знак? ( Знак питання )

ІV. Оголошення теми й мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з таким видом речення – питальне.  А також із дуже важливим розділовим знаком, який притаманний питальному реченню – знаком питання.

V. Каліграфічна хвилинка

п  п  т  т  а  а  л  л  ь  ь  н  н  і  і  ?  ? питальні

VІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Загадка

 

Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а навчає.

  1. Бесіда про бережливе ставлення до книг
  • Чи бережете ви книги? Як саме? Для чого потрібно бережно відноситися до книг?
  • Які речення ви почули? Який розділовий знак має стояти в кінці кожного з них?
  1. Робота в парах за вправою 235

а) читання діалогу в особах ( звернути увагу на інтонацію)

б) бесіда за ілюстрацією

- Хто відвідав бібліотеку?

- Скільки дітей у бібліотеці?

- Хто розмовляє з бібліотекарем?

- Що роблять інші діти?

- Чи цікаво дітям у бібліотеці?

в) вибіркове читання речень

- Прочитайте речення, в яких про щось запитується.

Який знак стоїть у кінці таких речень?

г) читання та аналіз правила у підручнику ( ст. 92 )

д) запис речень

- Запишіть 2 питальні речення.

е) розвиток зв’язного мовлення; робота в парах

- Продовжте розмову дітей з бібліотекарем.

Фізкультхвилинка

Осінь. Осінь. Лист жовтіє.

Часто дрібний дощик сіє.

 

  1.     Вибіркова робота «Знайди питальне речення»
  • Поставте потрібні розділові знаки в кінці кожного речення.
  • Прочитайте їх з відповідною інтонацією.
  • Біля вікна росте калина
  • Куди відлетіли птахи
  • Хто любить читати казки
  • Сніг іскриться на сонці
  • Як хороше жити у ріднім краю
  • Де ти живеш
  • Прочитайте питальні речення. Які ще речення за метою висловлювання ви впізнали? ( розповідні ) Чому ви так думаєте? Який розділовий знак ви ще поставили? Чому?
  1.     Парна робота. Діалог на вибрану тему

Виберіть теми для спілкування

  • Моя улюблена іграшка
  • Зимові розваги
  • Ким я мрію стати

Словникова робота

  • Що таке репліка?

Репліка – це ……

У розмові двох осіб ( діалозі ) речення – запитання та речення – відповідь називають репліками.

  1.     Творче списування
  • Запишіть вірш, додаючи пропущені слова та розділові знаки.

Чому пахнуть квіти

Бо їм … світить   ( сонце )

З чого раді діти

Бо ростуть, як …  ( квіти )

Взаємоперевірка

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Інтонування речень . Вправа 237

а) читання речень

- Прочитайте речення і відповіді. Вимовляйте з більшою силою голосу ( наголошуйте ) виділені слова. 

б) словникова робота

- Хто такий дятел ?

Дятел – це лісовий птах з довгим і гострим дзьобом ; їжу добуває із щілин у корі дерев.

в) самостійна робота

 

Дятел

1 завдання – утвори словосполучення з цим словом

2 завдання – зроби звуковий аналіз слова

3 завдання – склади речення із цим словом

Перевірка 

г) бесіда про бережне ставлення до природи за ілюстраціями

д) вибіркове списування

- Спишіть перші два запитання з відповідями до них. Зверніть увагу на написання знаку запитання.

2. Вправа – жарт ( завдання на дошці )

- Як тебе звати, дівчинко

- А так, як мою маму

- А маму твою ж як

- А так, як мене

- Ну,то скажи , як тебе кличуть до столу їсти

- О, мене їсти кликати не треба, я першою приходжу

- Чи зрозуміло відповідала дівчинка? Які слова викликали у вас сміх? Які знаки треба поставити у кінці речень? Яким видом речення є кожна репліка?

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Який вид речень вивчили? Який розділовий знак необхідно ставити в кінці питальних речень?

Я вмію….

Я знаю…..

Я бережу…..

ІХ. Домашнє завдання - Вправа 238 ( з коментуванням та поясненням вчителя )

Хлопчики – придумати аналогічне речення про знайдене кошеня і дати відповіді на запитання.

Дівчатка – придумати аналогічне речення про поранену пташку і скласти запитання до нього.

Список використаних джерел:

Література:

  •     Тестові завдання з української мови Посібник-практикум 2 клас Нова програма До підручника М.С. Вашуленко Авт: Н.О. Будна Вид-во: Богдан
  •     Українська мова 2 клас Експрес-контроль Нова програма До підручника М.С. Вашуленка та М.Д. Захарійчука Авт: Н.П. Кидисюк Вид-во: Ранок
  •     Дидактичні матеріали з української мови Тренажер 2 клас Нова програма До підручника Вашуленка М. Авт: Данилко О. Вид-во: Підручники та Посібники
  •     Експрес-контроль Тестові завдання з української мови 2 клас Нова програма Авт: Г.Й. Волкотруб Вид-во: Генеза

Інтернет-ресурси

http://teacher.at.ua

www.youtube.com

 

docx
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку