Урок "Узагальнення знань про речення"

Про матеріал
Розробка уроку містить в собі різні форми й методи роботи з використанням інтерактивних технологій, де учні можуть повправлятися у складанні та редагуванні речень, визначенні типу речення та ін.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення знань про розповідні, питальні,

спонукальні речення

Мета: формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії під час самостійної роботи, самостійно працювати з книгою;
  • загальнокультурна: дотримуватися норм культури мовлення, уміти формувати власні думки в усній формі і розуміти інших,  формувати правильне, чітке мовлення;
  • соціальна: здатність до співробітництві у групі та команді, мобільність, уміння адаптуватися і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі, знати і дотримуватися правил поведінки;
  • здоров’язбережувальна: здатність зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров’я, своє та інших людей, дотримуватися правил сидіння за партою під час письма, вміти відтворювати фізкультхвилинки;
  • громадянська: бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе;

формування предметних компетентностей: узагальнювати та систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; вчити класифікувати речення за інтонаційним оформленням; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати та зіставляти; виховувати спостережливість, любов до рідної землі.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Основні терміни: речення, види речень заметою висловлювання та за інтонацією.

Міжпредметні зв’язки з літературним читанням, природознавством.

Обладнання: ТЗН, таблиці, картки, малюнки.

Хід уроку

І. Організаційний момент (звучить музика)

Привітання

Доброго ранку, ліси і міста!

Доброго ранку, планета Земля!

Щастя й здоров’я всім людям бажаємо,

З радістю в школу до знань поспішаємо!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Звуки мовлення

Звучить музика відомого композитора П. І. Чайковського з альбому «Пори року».

  • Вслухайтеся у ці звуки і скажіть.
  • Яку пору року ви уявляєте?
  • Які асоціації вона у вас викликає? (Це осінь)
  • Сьогодні до нас на урок завітала дівчина – осінь.

Згадайте з уроків природознавства, які ознаки має осінь? (Збільшується кількість хмарних днів, дощить, пора листопаду, холоднішає, заморозки, Покрова, жовтень)

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

  • Згадаємо написання великої і малої букви Ж ж . Прописуємо слово «жовтень».

Словникова робота

  • Як по-іншому ще називали місяць жовтень? (Грязень, хмурень, листопадник, весільник, зазимник)
  • Запишіть два слова, які вам найбільше сподобалися?

ІV. Вибіркова робота

На дошці 3кружечки і 3 завдання.

 

 

 

 

 

1 завдання – фонетичний аналіз слова «жовтень» (кількість букв, звуків, складів)

 

 

 

 

2 завдання – підкреслити головні слова у реченні

Жовтень господарює в лісах, садах, парках.

3 завдання – скласти зі слів речення :

додолу,  листя,  Жовтень, різнобарвне, струшує.

  • Яке речення за метою висловлення? (Розповідне)

Взаємоперевірка роботи.

Обміняйтеся зошитами.

Фізхвилинка (під музику , проводить учень)

V. Оголошення теми й мети уроку

- Сьогодні на уроці ми повторимо види речень за метою висловлення та будемо вчитися їх інтонувати.

Завдання уроку

  1. Вправлятися у побудові речень різних за метою висловлювання. Вчитися надавати реченням інтонаційного забарвлення.
  2. Збагачувати словниковий запас.
  3. Бути спостережливими, любити свій рідний край.

VІ. Робота над темою уроку

  1. Робота за таблицею
  • Розгляньте таблицю.  Які розділові знаки треба ставити в кінці кожного з них? Нагадайте про це один одному (робота в парах)
  1. Робота в підручнику. Вправа 252. Вибіркова робота

1 ряд  - виписати  розповідні речення

2 ряд – виписати спонукальні речення

3 ряд – перебудувати розповідні речення у питальні

  • Які розділові знаки ставимо в кінці кожного речення?
  1. Хто людям добра бажає, той і сам його має.
  2. Усе добре переймай, а зла уникай.
  3. Хто людям добра бажає, той і сам його має?
  1. Інтонування речень

(Окличні – неокличні)

  • Які  розділові знаки ставимо в кінці речень? (розповідні окличні, питальні окличні, спонукальні окличні)
  1. Робота в групах

а) побудувати речення

1 група – розповідне (окличне та неокличне)

2 група – питальне (окличне та неокличне)

     3 група – спонукальне (окличне та неокличне)

б) перевірка

- Які розділові знаки ви ставили в кінці своїх речень?

 5. Гра «Аукціон»

- Яка осінь? Які ознаки осені можете назвати? Хто найбільше добере слів?

(Чарівна, золота, тепла, затяжна, рання, холодна, пізня, барвиста)

  1. Самостійна робота

Зі словом «осінь» складіть спонукальне речення, використовуючи звертання.

Взаємоперевірка.

 

  1. Робота за малюнками

На дошці ілюстрації із зображенням калини, верби та дуба.

  • Побудуйте речення з цими словами.

1 ряд – розповідне

2 ряд – питальне

3 ряд – спонукальне

  • Що це за рослини? (Рослини – символи України)
  • Які прислів’я ви знаєте з цими словами?
  1. Бесіда  з дітьми
  • Восени, 14 жовтня, всі українці відзначають свято Покрови. Це свято має таку назву, бо в цей час земля вкривається листям або снігом. Саме на Покрову козаки відправлялися на зимівлю із Січі додому. Тому із 1999 року ми відзначаємо цей день як День українського козацтва. А з 2014 року – як День захисника України.
  • А хто такі козаки?
  1. Робота з тематичним словником.

Козак – це вільна людина.

  1.          Перегляд відеосюжету «День захисника України. 14 жовтня. Покрови»
  2.          Гра « Хто найуважніший?»
  • Послухайте речення і скажіть, якого воно виду?
  1. Люби і знай свій рідний край.
  2. На галявині стоїть старий дуб.
  3. Коли запасла лісова господарка лісових горішків?

VІІ. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Чи справилися ми із завданнями уроку?
  • Продовжте думку

Знаю……

Умію……

Бережу….

VІІІ. Домашнє завдання. Вправа 257

Дівчатка – скласти вітання рідним

Хлопчики – скласти вітання друзям

 

 

Список використаних джерел:

Література:

  •     Тестові завдання з української мови Посібник-практикум 2 клас Нова програма До підручника М.С. Вашуленко Авт: Н.О. Будна Вид-во: Богдан
  •     Українська мова 2 клас Експрес-контроль Нова програма До підручника М.С. Вашуленка та М.Д. Захарійчука Авт: Н.П. Кидисюк Вид-во: Ранок
  •     Дидактичні матеріали з української мови Тренажер 2 клас Нова програма До підручника Вашуленка М. Авт: Данилко О. Вид-во: Підручники та Посібники
  •     Експрес-контроль Тестові завдання з української мови 2 клас Нова програма Авт: Г.Й. Волкотруб Вид-во: Генеза

Інтернет-ресурси

http://teacher.at.ua

http://mp3.cc

www.youtube.com

docx
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку