Тема. Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень
Мета: формування ключових компетентностей:
формування предметних компетентностей:
дати учням уявлення про спонукальні речення, їх ознаки; вчити розпізнавати спонукальні речення, складати їх і вміло використовувати в мовленні; розвивати вміння інтонувати спонукальні речення (із звертанням і без); збагачувати словниковий запас учнів; виховувати культуру поведінки, бережливе ставлення до себе та оточуючих людей, до рідного слова.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Основні терміни: речення, спонукальне речення, крапка, знак оклику, звертання.
Міжпредметні зв’язки з літературним читанням, природознавством.
Обладнання: ТЗН, таблиці, картки, малюнки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Зазирнуло сонечко
у наше віконечко.
Посміхнулось, привітало,
добра й щастя побажало.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
( запитується)
Землю, свою, любимо, ми.
Береже, людина, кожна, природу, рідну.
ІІІ. Актуалізація знань учнів
Послухайте вірш
Про який вид речення говориться у ньому?
Слухняним будь. Люби свій край.
Батькам завжди допомагай.
Це спонукальні. В них для нас -
До дії заклик чи наказ.
ІV. Оголошення теми й мети уроку
Сьогодні ми познайомимося із спонукальним реченням.
V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
1. Робота з теоретичним матеріалом (ст. 95, підручник)
Ми часто користуємося реченнями, у яких висловлюються різні спонукання: прохання, запрошення, заклик, порада, заборона, застереження, наказ тощо.
2. Робота в групах
Скласти спонукальні речення з різними спонуканнями.
3.Робота з підручником. Вправа 247
Прочитайте речення. Поміркуйте, які спонукання висловлені в кожному з них. Спишіть речення, у якому звучить заклик.
Уу Україно, рідний крає!
Бесіда про Батьківщину, українську мову. Складання асоціативного куща зі словом «Батьківщина», «земля», «Україна», «рідний край», «рідна земля».
Випишіть спонукальні речення.
І в. Любіть Україну, як сонце любіть,
як вітер, як трави, як води,
в годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
ІІ в. Звучи, рідна мово,
на землі рідній лийся по вінця.
Мово моя українська,
мово моя материнська.
Обміняйтеся зошитами. Перевірте правильність виконання роботи.
Фізхвилинка
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Прочитайте вірш. Спишіть. Які це речення? Підкресліть звертання.
Учися, мій хлопче, відмінником будь,
люби і поля, і діброви!
І де б ти не був, де б не жив,
не забудь своєї вкраїнської мови!
Він на вулиці щораз
Оком блимає на нас
«Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій – но!
А тепер , будь ласка, йди
Впевнено й спокійно!»
Якщо почуєте спонукальне речення, плескайте в долоні.
Просить Богданка Оленочка:
Крилець йому не рви.
Хай літає, хай кружляє
понад луками чистими…
Хай милується земля
крильцями барвистими!
VІІ. Підсумок уроку
Спонукань не жди ніколи.
Своєчасно йди до школи!
Будь привітним до батьків.
Заступайсь за малюків.
Знаю…
Вмію…
Навчу…
VІІІ. Домашнє завдання з коментуванням вчителя. Вправа 250.
І група – списати речення, вставляючи слова
ІІ група – скласти спонукальні речення щодо правил дорожнього руху
ІІІ група – підготувати міні – проект « Ми – пішоходи»
Список використаних джерел
Література
Тестові завдання з української мови Посібник-практикум 2 клас Нова програма До підручника М.С. Вашуленко Авт: Н.О. Будна Вид-во: Богдан
Українська мова 2 клас Експрес-контроль Нова програма До підручника М.С. Вашуленка та М.Д. Захарійчука Авт: Н.П. Кидисюк Вид-во: Ранок
Дидактичні матеріали з української мови Тренажер 2 клас Нова програма До підручника Вашуленка М. Авт: Данилко О. Вид-во: Підручники та Посібники
Експрес-контроль Тестові завдання з української мови 2 клас Нова програма Авт: Г.Й. Волкотруб Вид-во: Генеза
Інтернет – ресурси
www.youtube.com