Урок "Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда". Розвʼязування задач з професійним змістом для груп електрогазозварників.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Бічна і повна поверхні прямокутного паралелепіпеда.        Розв’язання задач.

Мета:

  • навчальна: узагальнити знання  про прямокутний паралелепіпед; його елемент; площі бічної та повної поверхні; формування навичок розпізнавання та зображення просторових тіл (призм і паралелепіпедів); вмінь застосовувати властивості виучуваних понять на практиці, при розв’язуванні типових задач
  • розвиваючасприяти розвитку просторового мислення, оперування просторовими категоріями та поняттями; вмінь фіксувати та свідомо використовувати навчальну інформацію
  •  виховна – виховувати уважність, зібраність, спостережливість

Формування компетентностей:

Ключові компетентності:

вільне володіння державною мовою;

інноваційність;

інформаційно-комунікаційна компетентність

Математична компетентність

уміння вчитися впродовж життя.

Методична мета: підвищення рівня навчальних досягнень учнів на уроках            математики шляхом використання інноваційних технологій.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

  Міжпредметні зв’язки: технологія зварювальних робіт; інформаційні технології.

Наочність та ІКТ: опорні конспекти; мультимедійний проектор, ноутбук, презентація, математичні моделі.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент

Перевірка готовності студентів до заняття.

“Світлофор”  Виявлення емоційного стану учнів перед уроком.

“ Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою на уроці”

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Два учні на дошці розв'язують задачі з подальшою перевіркою разом з групою.

Задача №1

Площа поверхні правильної чотирикутної призми дорівнює 40 см2, а площа бічної поверхні - 32см2. Знайти висоту призми.

 

Задача №2

Сторони основи прямокутного паралелепіпеда дорівнюють 6 см і 8 см, а висота – 4 см. Знайдіть площу діагонального перерізу паралелепіпеда.

 

 

  1. Інші виконують вправу  “Продовж речення” з подальшою взаємоперевіркою, де правильні відповіді висвітлюються на екрані. Результати заносяться в Карту оцінювання.

 

1) Многогранник, складений з двох плоских многокутників, які лежать в різних площинах, і всіх відрізків, які з’єднують точки цих многокутників, - це… (призма)

2) Призма складається з таких елементів…(основи призми, бічні грані)

3) Основи призми…(паралельні та рівні)

4) Відстань між площинами основ призми це-….( висота призми)

5) Відстань між вершинами, які не належать одній грані  це….(діагональ призми)

6) Бічна поверхня призми – це…( сума площ бічних граней)

7) Площа повної поверхні призми дорівнює…(сумі бічної та площі основ призми)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Розшифрувати QR-код девізу уроку:

Девіз нашого уроку: “Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь.”

                                                                              Володимир Мономах

-  На попередніх уроках ми з вами вивчали призму, паралелепіпед та їх види, їх елементи, розв’язували задачі. Сьогодні ми продовжуємо закріплювати отримані знання та засвоювати нові, але  спочатку повторимо основні властивості паралелепіпеда і зокрема прямокутного.

              Вправа “Ромашка”     ( Кожна відповідь оцінюється в 1 бал.)

  1. Чим є грані паралелепіпеда?
  2. Яка властивість граней паралелепіпеда?
  3. Сформулюйте властивість діагоналей паралелепіпеда.
  4. Який паралелепіпед називається прямокутним?
  5. Лінійні розміри прямокутного паралелепіпеда - це
  6. Що таке куб?
  7. Площа прямокутника дорівнює…
  8. Чому дорівнює площа квадрата.

 IV.  Мотивація.

     Кожній родині час від часу доводиться робити ремонт у квартирі, розраховувати кількість необхідних матеріалів і коштів, витрачених на їх придбання. Припустимо, необхідно пофарбувати стіни гаража, який має форму прямокутного паралелепіпеда з вимірами 8 ×5 × 3 м. Враховуючи, що на 1 м2 треба витратити 0,5 л фарби і що трилітрова банка фарби коштує 200 грн, обчисліть, скільки фарби необхідно купити й скільки витратити грошей на цю покупку.

     Ознайомившись із новими поняттями й формулами, ви зможете без особливих зусиль виконати розрахунки і переконатися в їх правильності.

 

        На цьому уроці мені хотілося б показати вам прямокутний паралелепіпед з іншого боку - як геометричне тіло, яке дуже часто зустрічається в обраній вами професії «Електрогазозварник» та навчитися обчислювати площі поверхонь прямокутного паралелепіпеда при вирішенні завдань виробничого змісту.

    

 

 V.  Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

  Отже, тема сьогоднішнього уроку Прямокутний паралелепіпед. Площі бічної і повної поверхонь.        Розв’язування задач.

 

   Слайд. Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда складається з площі двох основ та площі бічної поверхні паралелепіпеда.

Площа поверхні

Паралелепіпед

Куб

Бічна

Sб=Pосн*H

Sб=4a2

Повна

Sп.п.=2Sосн+Sб

Sп.п.=6a2

 

VI. Закріплення вмінь, знань та навичок.

     

 

 Девіз цієї частини уроку  буде:   

 

“Без прикладів не можливо ні правильно вчитися, ні правильно навчатися.”

                                                                 Колумелла

 

 — Ви майбутні зварники і вам доводиться виконувати різні види робіт: зварювати   предмети різних форм. Давайте згадаємо де в побуті і на виробничому навчанні ви зустрічали прямокутний паралелепіпед?

Слайд.

Задача №1. Скільки квадратних метрів металу піде на виготовлення гаража з підлогою, якщо висота його 2,5 м, довжина гаража 6 м, а ширина 3 м?

Дано: а = 6 м, в = 3 м, h = 2,5 м Знайти: S.

Розв'язання.

 1) Sповн = Sбік + 2 Sосн.

2) Sбік= Росн * h

3) Sбік= 2 (6 + 3) * 2,5 = 45 (м²)

4) 2 Sосн = 2 * 6 * 3 = 36 (м²)

5) Sповн = 45+ 36 = 81 (м²)

Відповідь: 81 м² металу піде на виготовлення гаража/

 

 

Слайд.  Задача №2.

      Зварнику необхідно виготовити бункер, який має форму правильної чотирикутної призми (без верхньої основи), довжина сторони основи якого дорівнює 1,2 м, висота - 2,4 м. Скільки сталі необхідно для виконання роботи? (Прим .: на шви слід додати 3% матеріалу).

(Основа призми — квадрат з площею Sосн = а2)

Площа бокової поверхні Sбок = Ph = 4ah.

Тоді S = а2 +4ah (без урахування верхньої основи)

S = 2,44+11,52=13,96 м2.

Враховуючи 3% на шов: S=13,96+0,42=14,38 м2

VII. Підведення підсумків уроку.

  Тож ми впевнилися, що математика - це той предмет, який тісно пов'язаний з вивченням таких дисциплін як: технологія зварювання, матеріалознавство, виробнича практика, необхідних для оволодіння вашої майбутньою професією «Електрогазозварник».

VIII. Рефлексія.

Вправа “Валіза, кошик, мясорубка”

 

 

IX. Домашнє завдання.

  1. Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/paralelepiped-555782.html

 

2. Знайти будь-який предмет, що має форму призми і розрахувати площу повної поверхні. Сфотографувати та записати виміри.

 

          Карта оцінювання                                  Прізвище _______________________

 

 

Вид роботи

Оцінка

1

Вправа “Продовж речення”

 

2

Вправа “Ромашка”

 

3

Розв'язування задач

 

4

Тести

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
2486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку