Урок "Подібність трикутників за двома кутами"

Про матеріал

Мета:

навчальна: домогтися розуміння учнями змісту першої ознаки подібності трикутників та наслідків з неї, плану їх доведення. Формувати вміння відтворювати зміст вивченої ознаки та наслідків з неї; виділяти в трикутниках елементи для визначення їх подібності за двома кутами; застосовувати формулювання І ознаки подібності трикутників до розв'язування задач.

  • розвивальна: розвивати математичне мовлення; пізнавальний інтерес учнів; сприяти розвитку критичного мислення учнів;
  • виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, старанність.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання: проектор (телевізор), інструкція практичної роботи в групах, макети трикутників для роботи в групах, презентація «І ознака подібності трикутників», фішки для оцінювання учнів, тести, м'ячик для вправи «Лови смайлик», тестові завдання, таблички для груп, підручник з геометрії

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку:І ознака подібності трикутників2015 р. Урок геометрії у 8 класі

Номер слайду 2

Організаційний момент. Лови смайлик

Номер слайду 3

Мотивація«Ні тридцять років, ні тридцять століть не справляють жодного впливу на красу і довершеність геометричних істин»Льюїс Керролл

Номер слайду 4

Актуалізація знань

Номер слайду 5

Оголошення теми і мети уроку. Тема уроку: І ознака подібності трикутників Мета: Усвідомити зміст першої ознаки подібності трикутників та наслідків з неї;застосовувати формулювання І ознаки подібності трикутників до розв’язування задач.

Номер слайду 6

Цілепокладання  Дерево очікувань. Запишіть на листочках ваші очікування від уроку та розмістіть їх на дереві очікувань

Номер слайду 7

Аліса в Країні чудес

Номер слайду 8

І станція «Аліса»Шановні учні, допоможіть мені повернути свої початкові розміри! Мені допоможуть ваші знання, які вам треба засвоїти. Супроводжувати вас будуть персонажі Країни Чудес і першим з них  Білий Кролик. Хутчіш вирушайте до нього!

Номер слайду 9

ІІ станція «Білий кролик»Готові до отримання нових знань?Тоді вам необхідно об'єднатися в 4 групи і виконати невеличке завдання…

Номер слайду 10

ІІ станція «Білий кролик»Певно ви вже здогадалися що це за І ознака подібності? Тоді пересвідчимося і заглянемо в підручникстр.111

Номер слайду 11

ТЕОРЕМА: Якщо два кути одного трикутника відповідно дорівнюють двом кутам другого трикутника, то__________________________такі трикутники подібніДано: ⊿АВС, ⊿А1 В1 С1, ∠𝐴=∠𝐴1, ∠𝐵=∠___Довести: ∆𝐴𝐵𝐶~__________Доведення 𝐵1 ∆𝐴1𝐵1𝐶1 Із теореми про суму кутів трикутника випливає, що ∠𝐶=____. Відкладемо на промені AB відрізок 𝐴𝐵2, що дорівнює 𝐴1𝐵1, і проведемо пряму 𝐵2𝐶2, паралельну ____. Тоді ∠𝐴𝐵𝐶=∠𝐴𝐵2𝐶2 як___________________________________, тому ∆A𝐵2𝐶2=∆𝐴1𝐵1𝐶1 за другою ознакою, звідки 𝐴𝐶2=_______. За теоремою про пропорційні відрізки 𝐴𝐵𝐴𝐵2=𝐴𝐶𝐴𝐶2, отже, 𝐴𝐵𝐴1𝐵1=____. Аналогічно доводимо, що 𝐴𝐵𝐴1𝐵1=𝐵𝐶𝐵1𝐶1. Таким чином, за означенням подібних трикутників _______________. Теорему доведено  ∠𝐶1 BCвідповідні кути при паралельних прямих𝐴1𝐶1 𝐴𝐶𝐴1𝐶1 ∆𝐴𝐵𝐶~∆𝐴1𝐵1𝐶1 

Номер слайду 12

ІІ станція «Білий кролик»Довели теорему? Молодці! Вирушайте далі до Чеширського кота

Номер слайду 13

ІІІ станція «Чеширський кіт»Ознака про два кути мені чується як два коти!Тепер вам потрібно відкрити всі таємниці цієї ознаки і отримати наслідки з цієї теореми. Для цього вам потрібно виконати завдання в групах !

Номер слайду 14

ІІІ станція «Чеширський кіт»Доведіть, що рівносторонні трикутники подібніBАС𝑨1 𝑩1 𝑪1 ДАНО: ⊿𝑨𝑩𝑪 і ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 −рівносторонні трикутники ДОВЕСТИ:⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 ДОВЕДЕННЯ:⊿𝑨𝑩𝑪 −рівносторонній⊿ ∠𝑨=∠𝐁=∠𝐂=𝟔𝟎𝟎 Аналогічно⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏рівносторонній⊿∠𝑨𝟏=∠𝑩𝟏=∠𝑪𝟏=𝟔𝟎𝟎∠𝑨=∠𝑨𝟏=𝟔𝟎𝟎, ∠𝐁=∠𝑩𝟏=𝟔𝟎𝟎⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 

Номер слайду 15

ІІІ станція «Чеширський кіт» Доведіть, що рівнобедрені трикутники з рівним кутом при основі подібніBАС𝑨1 𝑩1 𝑪1 ДАНО: ⊿𝑨𝑩𝑪 і ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 −рівнобедренні трикутники∠𝑨=∠𝑨𝟏 ДОВЕСТИ:⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 ДОВЕДЕННЯ:⊿𝑨𝑩𝑪 −рівнобедрений⊿ ∠𝑨=∠𝐂 −як кути при основі ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏−рівнобедрений⊿∠𝑨𝟏=∠𝑪𝟏−як кути при основі        ∠𝑨=∠𝑨𝟏 −за умовою, ∠𝐂=∠𝑪𝟏  ⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 

Номер слайду 16

ІІІ станція «Чеширський кіт» Доведіть, що рівнобедрені трикутники з рівним кутом при вершині подібніBАС𝑨1 𝑩1 𝑪1 ДАНО: ⊿𝑨𝑩𝑪 і ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 −рівнобедренні трикутники∠𝐁=∠𝑩𝟏 ДОВЕСТИ:⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 ДОВЕДЕННЯ:           ⊿𝑨𝑩𝑪 −рівнобедрений⊿                                   ∠𝑨=∠𝐂=1800−∠𝐁2−як кути при основі ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏−рівнобедрений⊿ ∠𝑨𝟏=∠С𝟏=𝟏𝟖𝟎𝟎−∠𝑩𝟏𝟐 −як кути при основі       ∠𝑨=∠𝑨𝟏= ∠𝐂=∠𝑪𝟏  ⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 

Номер слайду 17

ІІІ станція «Чеширський кіт»Доведіть, що прямокутні трикутники з рівним гострим кутом подібніДАНО: ⊿𝑨𝑩𝑪 і ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 −прямокутні трикутники∠𝐂=∠𝑪𝟏 ДОВЕСТИ:⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 ДОВЕДЕННЯ:           ⊿𝑨𝑩𝑪 −прямокутний⊿ ∠В=900 ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏−прямокутний ⊿  ∠𝑩𝟏=900∠𝐂=∠𝑪𝟏  −за умовою                             ∠В=∠𝑩𝟏=900    ⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 АBС𝑨1 𝑩1 𝑪1 

Номер слайду 18

ІІІ станція «Чеширський кіт»Доведіть, що рівнобедрені прямокутні трикутники подібні. ДАНО: ⊿𝑨𝑩𝑪 і ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 −рівнобедрені прямокутні трикутники ДОВЕСТИ:⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 ДОВЕДЕННЯ:           ⊿𝑨𝑩𝑪 −прямокутний⊿ ∠В=900, тоді∠𝑨=∠𝐂=1800−∠𝐁2=180−902=9002=450−як кути при основі рівнобедреного ⊿.  Аналогічно,⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏−прямокутний ⊿  ∠𝑩𝟏=900∠𝑨𝟏=∠С𝟏=𝟏𝟖𝟎𝟎−∠𝑩𝟏𝟐=450∠𝑨=∠𝑨𝟏=∠𝐂=∠С𝟏⊿𝑨𝑩𝑪 ∼ ⊿𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏 АBС𝑨1 𝑩1 𝑪1 

Номер слайду 19

І ознака подібності: Якщо два кути одного трикутника відповідно дорівнюють двом кутам другого трикутника, то такі трикутники подібні

Номер слайду 20

ІІІ станція «Чеширський кіт»Оце ви розумники!!!Вам слід закріпити отримані знання у Капелюшника – він великий знавець бувальщини!

Номер слайду 21

ІV станція «Капелюшник»Час фантазувати і розв'язувати задачі!Чув я про одного чоловіка…Про нього ж наступна задача…

Номер слайду 22

ІІІ станція «Капелюшник»АА1 С1 ВСУ молоді роки Фалес Мілетський побував у Єгипті і дуже вразив тамтешніх жерців. Адже йому першому вдалося обчислити висоту славнозвісної піраміди. Для цього він забив палицю власного зросту у землю і виміряв відношення довжини палиці до її тіні. Далі він виміряв довжину тіні піраміди ВС𝟏. А висоту піраміди він обчислив досить просто… Як? Відповідь обґрунтуйте! ?△𝑨𝑩𝑪∽△𝑨𝟏𝑩𝟏𝑪𝟏−як прямокутні трикутники з рівним гострим кутом 𝑨𝑪𝑩𝑪=𝑨𝟏𝑪𝟏𝑩𝑪𝟏 𝑨𝟏𝑪𝟏=𝑩𝑪𝟏∗𝑨𝑪𝑩𝑪 

Номер слайду 23

ІІІ станція «Капелюшник»Ви попрацювали на славу!Запам'ятали хто і як вперше виміряв висоту піраміди?Вирушайте далі до Королеви Сердець!

Номер слайду 24

V станція «Королева Сердець»А в підручнику задачі вже чекають нетерплячі!№361

Номер слайду 25

V станція «Королева Сердець»Ось тримайте ще задачу№364

Номер слайду 26

V станція «Королева Сердець»Не втомилися?Задача №368 (а)

Номер слайду 27

V станція «Королева Сердець»Не втомилися?Задача №370

Номер слайду 28

VІ станція «Березневий Заєць»Самостійності вже час!Тест чекає на всіх вас!!!

Номер слайду 29

Перевіримо! Ключ до тестів{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}№ питання. Правильна відповідь1a2c3c4b5c6c7b8d921 см і 16,5 см

Номер слайду 30

Дякую вам!Сьогодні ви вивчили нову тему. Розкрийте секрет, які знання ви отримали на уроці? Чи важливі вони для вас !

Номер слайду 31

Цілепокладання  Дерево очікувань. Якщо ваші очікування реалізувалися протягом уроку  зніміть свій листочок з дерева знань. Якщо ні – нехай дозріває і на наступному уроці у вас все обов'язково все отримається

Номер слайду 32

Подібність архітектура України і Польщи

Номер слайду 33

Домашнє завдання

Номер слайду 34

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

D:\декрет_)\МУЛЬТИМЕД МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОБОТИ\картинки школа\Новаярр папка\НННН.jpgПРАКТИЧНА РОБОТА В ГРУПІ №_____

 

ІНСТРУКЦІЯ РОБОТИ

 

  1. Уважно розгляньте трикутники
  2. Заповніть відповідну таблицю

 

Таблиця

 

Отримання вхідних даних. Виконайте вимірювання відповідних трикутників і заповніть таблицю

AB =

BC=

AC=

=

=

=


  1. Порівняйте
  2. Порівняйте
  3. Знайдіть відношення =
  4. Знайдіть відношення
  5. Знайдіть відношення
  6. Зробіть висновок про подібність трикутників
  7. Порівняйте

 


=

 

  1. Зробіть висновок в якому зазначте подібними чи не подібними є дані трикутники, що спільного для цих трикутників?

 

Перегляд файлу

     Прізвище ім’я учня(ениці)_______________________

    ________________________

   _______________________________________

Тема: І ознака подібності трикутників

Теоретичний блок

Завдання 1.

Заповніть пропуски у формулюванні та доведені І ознаки подібності трикутників, користуючись підручником (стр. 111)

 

 

Дано: , , ___

Довести: __________

Доведення

Із теореми про суму кутів трикутника випливає, що . Відкладемо на промені AB  відрізок , що дорівнює , і проведемо пряму  , паралельну ____. Тоді   як___________________________________, тому

  за другою ознакою, звідки _______. За теоремою про пропорційні відрізки  , отже, ____. Аналогічно доводимо, що . Таким чином, за означенням подібних трикутників _______________. Теорему доведено

 

Практичний блок

Завдання 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Перегляд файлу

Наслідки з І ознаки подібності трикутників (робота в групах)

 

Позначте рівні кути на рисунках і доведіть відповідні твердження!

Група №1

Доведіть, що рівносторонні трикутники подібні

Доведення

 

 

 

 

 

 

 

Позначте рівні кути на рисунках і доведіть відповідні твердження!

№2

Доведіть, що рівнобедрені трикутники з рівним кутом при основі подібні

Доведення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позначте рівні кути на рисунках і доведіть відповідні твердження!

№3

Доведіть, що рівнобедрені трикутники з рівним кутом при вершині подібні

Доведення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позначте рівні кути на рисунках і доведіть відповідні твердження!

№4

  1. Доведіть, що прямокутні трикутники з рівним гострим кутом  подібні

Доведення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позначте рівні кути на рисунках і доведіть відповідні твердження!

№5

Доведіть, що рівнобедрені прямокутні трикутники подібні.

Доведення

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Доведення теореми (І ознака подібності трикутників)

Теорема: Якщо два кути одного трикутника відповідно дорівнюють двом кутам другого трикутника, то такі трикутники подібні

Дано:

     

     

     

     Довести:  

     Доведення:

     Оскільки  , а

,  то

       .

Відкладемо на промені  AB відрізок , такий, що .

Проведемо пряму  паралельну  BC.

BC   як відповідні кути при паралельних прямих. Оскільки:

. – за побудовою

– за умовою      

  за ІІ ознакою рівності трикутників.

Звідси,  ..

За теоремою про пропорційні відрізки

:  BC , отже = =.

Аналогічно доводимо, що . Таким чином з означення подібних трикутників випливає, що . Теорему доведено.

Перегляд файлу

Урок _______     Дата _____________          Клас _______

 

Тема: Подібність трикутників за двома кутами (І ознака подібності трикутників)

Мета:

  • навчальна: домогтися розуміння учнями змісту першої ознаки подібності трикутників та наслідків з неї, плану їх доведення. Формувати вміння відтворювати зміст вивченої ознаки та наслідків з неї; виділяти в трикутниках елементи для визначення їх подібності за двома кутами; застосовувати формулювання І ознаки подібності трикутників до розв’язування задач.
  • розвивальна: розвивати математичне мовлення; пізнавальний інтерес учнів; сприяти розвитку критичного  мислення учнів;
  • виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, старанність.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання: проектор (телевізор), інструкція практичної роботи в групах, макети трикутників для роботи в групах, презентація «І ознака подібності трикутників», фішки для оцінювання учнів, тести, м’ячик для вправи «Лови смайлик», тестові завдання,  таблички для груп, підручник з геометрії (Геометрія. 8 клас: Підруч.для загальноосвіт.навч.закл./ А. П. Єршова, В. В. Голобородько, О.Ф. Крижановський, С.В. Єршов. Х.: АН ГРО ПЛЮС, 2008. 256 с.; іл.)

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ:

  1. Підготовчий етап ( 1 хв)

Організаційний момент

Учитель знайомиться з учнями, перевіряє їхню готовність до уроку.

Вправа «Лови смайлик» (учень називає ім’я і побажання своєму товаришу на цей урок)

  • Мотивація навчальної діяльності (епіграф) (Слайд 2)

 «Ні тридцять років, ні тридцять століть не справляють

 жодного впливу на красу і довершеність геометричних істин»

Льюїс Керролл

 

  • Актуалізація опорних  знань «Вікторина Leaning Apps» за готовими рисунками (блог)

C:\Users\Ольга\Desktop\на урок\IMG_0001.jpgНа попередньому уроці ви познайомилися з подібністю трикутників – це багаж знань, з яким ви сьогодні будете брати нові вершини знань. Тому переконаємося, що ви дійсно знаєте цю тему і проведемо невеличку інтерактивну вправу «Подібні трикутники»

  • Оголошення теми і мети уроку (Слайд 5)
  • Цілепокладання учнів («Дерево очікувань») (Слайд 6)

Ви знаєте, що подібність є скрізь: макети, будівлі, навіть людина на різних її вікових етапах подібна сама собі. Подібність можна відшукати і на сторінках захоплюючих книг. Зокрема, сьогодні ми помандруємо разом з героями казки «Аліса в Країні Чудес», автору якої належить епіграф сьогоднішнього уроку.

  • Мотивація навчальної  діяльності  (Слайд 8)

Шановні учні, допоможіть мені повернути свої початкові розміри! Мені допоможуть ваші знання, які вам треба засвоїти. Супроводжувати вас будуть персонажі Країни Чудес і першим з них Білий Кролик.  Хутчіш вирушайте до нього!

 

  1. Основний етап ( 8 хв) (Слайд 9)
  • Надання необхідної інформації; (учитель+ проблемна ситуація)

Щоб отримати нові знання вам необхідно об’єднатися в групи і виконати невеличке практичне завдання. (Набір «Практична робота» (Інструкція, макети трикутників, транспортир, лінійка)).

Захист практичних робіт. Кожна група по черзі захищає свою роботу.

(Робота з сигнальними картками)

  • Чи у всіх групах виконувалася умова рівності одночасно двох пар кутів?(+)
  • Чи у всіх групах коефіцієнт подібності дорівнював 2? (-)
  • Чи у всіх групах коефіцієнт подібності дорівнював 1,(3)?(-)
  • Чи у всіх групах трикутники були подібними? (+)
  • Чи можна знайти умову, спільну для всіх груп, яка реалізує принцип подібності у всіх чотирьох випадках? (відповіді учнів)
  • Чи можна стверджувати, якщо два кути одного трикутника відповідно дорівнюють двом кутам другого трикутника, то треті кути також будуть рівними? (+)

Формулювання І ознаки подібності трикутників: «Трикутники подібні, якщо вони мають принаймні два попарно  рівні кути»

Робота з підручником  (Підручник стр.111) (Слайд 10)

Читання формулювання  теореми.

Доведення теореми  (Робочий бланк, презентація. Слайд № 11)

Учні самостійно доводять теорему, використовуючи підручник, заповнюючи пропуски у формулюванні і доведенні теореми.

Учитель за допомогою інтерактивної презентації демонструє доведення теореми, відбувається самоперевірка.

Наслідки з І ознаки подібності трикутників

(Слайд 13)

Ви отримали ключ « І ознаку подібності трикутників» тепер вам потрібно відкрити всі таємниці і отримати наслідки з цієї теореми. Для цього вам потрібно попрацювати і виконати  завдання в групах.

(Наслідки з І ознаки (робота в групах), (Слайд 14-19))

 

  1. Закріплення знань.
  • Історична задача прикладного характеру. (Слайд 21-22)
  • Розв’язування задач (робота з підручником)

  1. Заключний етап (5-10 хв) (Слайд 28-29)
  • Контроль знань (тестування-оцінка)
  • Рефлексія «Дерево знань»  (Слайд 31)
  • Заключне слово вчителя  (Слайд 32)

Подібність дуже часто зустрічається в житті, починаючи з Аліси і її країни Чудес і закінчуючи Людьми. Ми постійно хочемо бути схожими на когось, наслідувати найкращі риси. Подібність також властива і будівлям. Зокрема, В Україні і Польщі є подібні історичні пам’ятки-замки Хочте дізнатися більше? Ну тоді давайте помандруємо і побачимо…

Відео «Подібність в українській і польській архітектурі» (01.46-2.46)

(http://24tv.ua/vrazhayuchi_podibnosti_v_davniy_arhitekturi_ukrayini_ta_polshhi_n628811 )

  1. Оцінювання учнів
  2. Домашнє завдання  (Слайд 33)
  • Складіть опорну карту, у якій зазначте І ознаку та всі можливі наслідки з неї
  • №362, №371
  • Опрацювати § 11.1
Перегляд файлу

Тести (Перша ознака подібності)

1(1 бал). І ознака подібності трикутника передбачає рівність відповідних:

  1. двох кутів;
  2. двох сторін;
  3. двох периметрів;
  4. двох площ.

2(1 бал). Якщо , чому дорівнює :

  1. ;
  2. ;
  3. ;
  4. .

3(1 бал). Якщо , то :

  1. ;
  2. ;.

4(1 бал). Укажіть подібні трикутники:

  1. ;
  2. ;
  3. .

5(1 бал). Використовуючи наслідки І ознаки, виберіть ті трикутники, які будуть подібними:

  1. прямокутні трикутники;
  2. рівносторонні трикутники;
  3. довільні трикутники;
  4. всі чотирикутні трикутники.
  5. 6(1 бал). Знайдіть за рисунком:
  6. ;
  1. ;
  2. ;
  3. .

7(2 бали). Знайдіть х за рисунками:

  1. 4;
  2. 2;
  3. 8;
  4. 1.

8(2 бали). Знайдіть х, за рисунками:

  1. 8;
  2. 20;
  3. 4;
  4. 5.

9(2 бали). Розв’яжіть задачу.

 Точка перетину діагоналей трапеції ділить одну з них на відрізки завдовжки 4см і 7см. Знайдіть більшу основу трапеції, якщо менша основа трапеції 12см. Знайдіть середню лінію трапеції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гороховець Ніна Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
3431
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку