6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Урок "Поділ числа в поданому відношенні" (план - конспект)

Про матеріал
План - конспект уроку з математики для учнів 6-го класу з теми " Поділ числа в поданому відношенні", який допоможе формуванню в учнів математичної компетентності та ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальної та громадянської компетентності.
Перегляд файлу

Поділ числа в поданому відношенні.

  • Мета уроку:
  •  засвоїти алгоритм розвязування задач на пропорціональний поділ, формувати вміння застосовувати здобуті знання до розвязування практичних задач ;
  • формувати ключові компетентності:

                     спілкування державною мовою – чітко, зрозуміло формулювати думку;

                     уміння вчитися впродовж життя – аналізувати, контролювати, оцінювати

                     результати своєї  навчальної діяльності;

                     ініціативність і підприємливість – аргументувати та захищати свою позицію;

  • розвивати логічне мислення, память,увагу, культуру математичного мовлення, пізнавальний інтерес;
  • виховувати самостійність, наполегливість і старанність у роботі, впевненість у своїх знаннях, взаємоповагу, вміння працювати в парах, команді;
  • реалізувати наскрізні лінії ключових компетентностей на уроці: «Здоровя і безпека».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, вмінь.

                                                                    Хід уроку.

                                                                                 Слайд 2. Девіз уроку: “Мало мати хороший розум,

                                                                                    головне – добре його застосовувати”.

                                                                                                                                Р. Декард

І. Організаціонний етап.

Слайд  3. З яким настроєм я прийшов на урок? (Сум. Зацікавленість. Радість. Спокій)

Слайд 4. Памятка для учнів.

Працюй наполегливо і творчо.

Думай, роби висновки.

Не бійся помилятися.

Будь уважним! Успіху тобі.

ІІ. Перевірка домашнього завдання шляхом перевірки зошитів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Слайд  5. Гра «Вчитель. Клас .»

Що таке відношення?

Що показує відношення?

Що таке пропорція?

Сформулюйте основну властивість пропорції.

Я к знайти невідомий крайній член пропорції?

Як знайти невідомий середній член пропорції?

Які величини прямо пропорційні?

Які величини обернено пропорційні?

Слайд 6.

Перевірте чи дана рівність є пропорцією:

  1. 25:20=5:4 (так);
  2. 0,3:0,4= 6:9 (ні);
  3. 2:15=3:22,5 (так).

Слайд 7. Історична довідка

До 16 століття пропорції  здебільш записували словесно, повністю або скорочено.

Наприклад, видатний математик Рене Декард записував пропорцію 7:12=84:144 таким чином

7/12/84/144.

Слайд 8. Історична довідка

У 1693 році сучасний запис пропорції за допомогою двокрапки і знака рівності придумав видатний математик Готфрід Вільгельм Лейбніц (1646-1716).

Слайд 9. (Самостійна робота в групах)

  1. Кількість однакових хлібин та їх маса (пряма пропорційність).
  2. Швидкість потяга і час подолання ним відстані (обернена пропорційність).
  3. Кількість робітників і час виконання роботи (обернена пропорційність ).
  4. Периметр квадрата і довжина його сторони (пряма пропорційність).
  5. Довжина і ширина прямокутника при сталій площі (обернена пропорційність).
  6. Вага людини та її зріст (пряма пропорційність).

 

Слайд 10. Задача. Який тип задачі? (На частини)

Для приготування напою беруть 2 частини вишневого соку, 3 частини води, 1 частину меду. Скільки напою отримають, якщо візьмуть 400 г вишневого соку?

 

 Слайд 11. Хвилинка- цікавинка.

 Сік ягід вишні покращує обмінні процеси в організмі і надає  загальнозміцнюючу дію.

Мед – лікувальний засіб. Він збагачує організм живильними речовинами, які необхідні для здоров’я (вітамінами, білками, вуглеводами).

 

Слайд 12. Як по іншому сформулювати умову задачі?

Для приготування напою беруть вишневий сік, воду, мед у відношенні 2:3:1. Скільки напою отримають, якщо візьмуть 400 г вишневого соку?

 

Слайд 13.

Для приготування борщу учасникам АТО з овочів взяли картоплю, капусту, буряк, цибулю, моркву, спеції у відношенні 3:2:2:1:1:1. Скільки потрібно взяти цих складників, щоб отримати 500 г борщу?

Яка тема уроку?

 

ІV. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

Слайд 14. Яка ж тема уроку? (Учні формулюють самі).

Слайд 15, 16. Мета уроку. (Учні формулюють самі).

Слайд 17. Де застосовують поділ числа в поданому відношенні?

Побут, хімія, фізика, математика, фармакологія, біологія, географія.

Слайд 18.

Для приготування фруктового салату потрібно яблука, банани, ківі, апельсини та йогурт взятих у відношенні 5:2:1:3:4. Скільки потрібно взяти кожного виду продуктів, щоб отримати 450 г салату.

Хвилинка – цікавинка. Фруктовий салат містить вітаміни А,В,С, які особливо необхідні організму. Банани містять багато калію, а він важливий для нормальної роботи серцево-судинної системи. А йогурт забезпечить роботу травної системи.

             Слайд 19.

Для приготування цементного розчину треба взяти цементу, піску та води у відношенні 1:1:6. Скільки потрібно робітнику взяти кожної з речовин, щоб отримати 48 відер цементного розчину?

Слайд 20.

В ящірки довжина хвоста так відноситься до довжини решти тіла,як 62:38.

Чому дорівнює довжина хвоста ящірки, якщо довжина її тіла становить 50 см?

 

Слайд 21.

Відрізок СД завдовжки 48 см точками А і В поділено у відношенні 5:3:4. Знайдіть довжину кожної частини.

V. Вивчення нового матеріалу. Слайд 22.

Слайд 22, 23. (Колективна робота).

 

 

VІ.  Фізкультхвилинка. «Райдуга ». Слайд 24.

VІІ. Формування вмінь, навичок.

Слайд 25. (Робота в групах)

Нехай маса однієї частини розчину – х відер, тоді треба цементу –х відер, піску – х відер, води – 6х відер. Всього 48 відер.

Складемо рівняння:

Х+Х+6Х=48;

8Х=48;

Х=48:8;

Х=6

6 відер цементу, 6 відер піску, 6*6=36 відер води.

VІІІ. Застосування вмінь і навичок на практиці.

Слайд 26. (Робота в парах)

 

 

 

 

 

ІХ. Підсумок уроку.  Слайд 27. Розвязання проблемного завдання (Самостійна робота).

Картопля:капуста:буряк:цибуля: морква: спеції =3:2:2:1:1:1. Всього 500г.

 Відповідь: 150г картоплі,100г капусти,
100г буряка, 50г цибулі, 50г моркви,
50г спецій.

Х.  Рефлексія. Слайд  28,29.

Закінчіть речення:

1) Тема нашого уроку ……

2) Розв'язати задачу на пропорційний поділ можна двома  способами …

3) Я знаю…

4) Я вмію…

«Займи позицію»

На уроці:

Я все зрозумів…

Я частково зрозумів…

Я нічого не зрозумів…

5) Я зможу...

ХІ. Завдання додому. Слайд 30.

П.23,№685 (розв’язати задачу двома способами).

Скласти задачу на пропорційний поділ числа та її розв’язати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2019
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку