Поділ числа в поданому відношенні.
спілкування державною мовою – чітко, зрозуміло формулювати думку;
уміння вчитися впродовж життя – аналізувати, контролювати, оцінювати
результати своєї навчальної діяльності;
ініціативність і підприємливість – аргументувати та захищати свою позицію;
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, вмінь.
Хід уроку.
Слайд 2. Девіз уроку: “Мало мати хороший розум,
головне – добре його застосовувати”.
Р. Декард
І. Організаціонний етап.
Слайд 3. З яким настроєм я прийшов на урок? (Сум. Зацікавленість. Радість. Спокій)
Слайд 4. Пам’ятка для учнів.
Працюй наполегливо і творчо.
Думай, роби висновки.
Не бійся помилятися.
Будь уважним! Успіху тобі.
ІІ. Перевірка домашнього завдання шляхом перевірки зошитів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд 5. Гра «Вчитель. Клас .»
Що таке відношення?
Що показує відношення?
Що таке пропорція?
Сформулюйте основну властивість пропорції.
Я к знайти невідомий крайній член пропорції?
Як знайти невідомий середній член пропорції?
Які величини прямо пропорційні?
Які величини обернено пропорційні?
Слайд 6.
Перевірте чи дана рівність є пропорцією:
Слайд 7. Історична довідка
До 16 століття пропорції здебільш записували словесно, повністю або скорочено.
Наприклад, видатний математик Рене Декард записував пропорцію 7:12=84:144 таким чином
7/12/84/144.
Слайд 8. Історична довідка
У 1693 році сучасний запис пропорції за допомогою двокрапки і знака рівності придумав видатний математик Готфрід Вільгельм Лейбніц (1646-1716).
Слайд 9. (Самостійна робота в групах)
Слайд 10. Задача. Який тип задачі? (На частини)
Для приготування напою беруть 2 частини вишневого соку, 3 частини води, 1 частину меду. Скільки напою отримають, якщо візьмуть 400 г вишневого соку?
Слайд 11. Хвилинка- цікавинка.
Сік ягід вишні покращує обмінні процеси в організмі і надає загальнозміцнюючу дію.
Мед – лікувальний засіб. Він збагачує організм живильними речовинами, які необхідні для здоров’я (вітамінами, білками, вуглеводами).
Слайд 12. Як по іншому сформулювати умову задачі?
Для приготування напою беруть вишневий сік, воду, мед у відношенні 2:3:1. Скільки напою отримають, якщо візьмуть 400 г вишневого соку?
Слайд 13.
Для приготування борщу учасникам АТО з овочів взяли картоплю, капусту, буряк, цибулю, моркву, спеції у відношенні 3:2:2:1:1:1. Скільки потрібно взяти цих складників, щоб отримати 500 г борщу?
Яка тема уроку?
ІV. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд 14. Яка ж тема уроку? (Учні формулюють самі).
Слайд 15, 16. Мета уроку. (Учні формулюють самі).
Слайд 17. Де застосовують поділ числа в поданому відношенні?
Побут, хімія, фізика, математика, фармакологія, біологія, географія.
Слайд 18.
Для приготування фруктового салату потрібно яблука, банани, ківі, апельсини та йогурт взятих у відношенні 5:2:1:3:4. Скільки потрібно взяти кожного виду продуктів, щоб отримати 450 г салату.
Хвилинка – цікавинка. Фруктовий салат містить вітаміни А,В,С, які особливо необхідні організму. Банани містять багато калію, а він важливий для нормальної роботи серцево-судинної системи. А йогурт забезпечить роботу травної системи.
Слайд 19.
Для приготування цементного розчину треба взяти цементу, піску та води у відношенні 1:1:6. Скільки потрібно робітнику взяти кожної з речовин, щоб отримати 48 відер цементного розчину?
Слайд 20.
В ящірки довжина хвоста так відноситься до довжини решти тіла,як 62:38.
Чому дорівнює довжина хвоста ящірки, якщо довжина її тіла становить 50 см?
Слайд 21.
Відрізок СД завдовжки 48 см точками А і В поділено у відношенні 5:3:4. Знайдіть довжину кожної частини.
V. Вивчення нового матеріалу. Слайд 22.
Слайд 22, 23. (Колективна робота).
VІ. Фізкультхвилинка. «Райдуга ». Слайд 24.
VІІ. Формування вмінь, навичок.
Слайд 25. (Робота в групах)
Нехай маса однієї частини розчину – х відер, тоді треба цементу –х відер, піску – х відер, води – 6х відер. Всього 48 відер.
Складемо рівняння:
Х+Х+6Х=48;
8Х=48;
Х=48:8;
Х=6
6 відер цементу, 6 відер піску, 6*6=36 відер води.
VІІІ. Застосування вмінь і навичок на практиці.
Слайд 26. (Робота в парах)
ІХ. Підсумок уроку. Слайд 27. Розв’язання проблемного завдання (Самостійна робота).
Картопля:капуста:буряк:цибуля: морква: спеції =3:2:2:1:1:1. Всього 500г.
Відповідь: 150г картоплі,100г капусти,
100г буряка, 50г цибулі, 50г моркви,
50г спецій.
Х. Рефлексія. Слайд 28,29.
Закінчіть речення:
1) Тема нашого уроку ……
2) Розв'язати задачу на пропорційний поділ можна двома способами …
3) Я знаю…
4) Я вмію…
«Займи позицію»
На уроці:
Я все зрозумів…
Я частково зрозумів…
Я нічого не зрозумів…
5) Я зможу...
ХІ. Завдання додому. Слайд 30.
П.23,№685 (розв’язати задачу двома способами).
Скласти задачу на пропорційний поділ числа та її розв’язати.