Урок "Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз"

Про матеріал
Мета: навчальна - ознайомити учнів із поняттям клітинного циклу та мітоз; розглянути особливості перебігу процесу мітоз; з’ясувати біологічне значення мітозу; розвивальна - розвивати вміння висловлювати свої думки, аналізувати, робити висновки; виховна - виховувати активну життєву позицію, почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги. Тип уроку: засвоєння нових знань. Методи: проблемно-пошуковий, інформаційний, бесіда, пояснення, розповідь, виконання вправ. Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні предметні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, інформаційно-комунікаційна компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
Перегляд файлу

Урок № 25

Клас: 9

Дата:

Тема. Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз

Мета:

навчальна - ознайомити учнів із поняттям клітинного циклу та мітоз; розглянути  особливості перебігу процесу мітоз; з’ясувати біологічне значення мітозу;

розвивальна - розвивати вміння висловлювати свої думки, аналізувати, робити висновки;

виховна - виховувати активну життєву позицію, почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи: проблемно-пошуковий, інформаційний, бесіда, пояснення, розповідь, виконання вправ.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні предметні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, інформаційно-комунікаційна компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

Структура і зміст уроку

 

Етап уроку

Діяльність вчителя і учнів

І. Організаційний етап,

психологічний настрій

  •          привітання
  •          перевірка присутності учнів та готовності їх до уроку;
  •          вправа «Іскра»/ вправа «Пандовий настрій»

ІІ. Актуалізація опорних знань,  перевірка  домашнього  завдання  і мотивація навчальної діяльності

 

  •          Динамічна гра  «Швидкий м’яч»
  •          Перевірка домашнього   завдання .

Вправа ТАК/НІ»

1. Процес пересування спадкової інформації змолекули ДНК на молекулу мРНК – Транскрипція ?+

2. Своєрідне дозрівання молекули мРНК -

Сплайсинг? +

3. Основні операції трансляції забезпечує...функціональний центр рибосоми? +

4. Певний триплет у складі молекули мРНК називають кодом? +

5. Один з типів процесів пластичного обміну називають... просторовою  структурою -(біосинтезом білків)

6. На заключному етапі бісинтезу білок набуває  своєї  просторової  структури +

 

• Мотивація навчальної діяльності – бесіда, оголошення теми, мети та завдань уроку

Поміркуйте ! 

 «Щосекунди в нашому тілі сотні мільйонів маленьких балерин сходяться й розходяться, розташовуються в ряд й розбігаються в різні сторони, немов танцюристи на балі, які виконують складні па старовинного танцю. 

Цей танець – найдавніший на Землі. Це танець життя», – так описував це явище американський генетик  Герман Джозеф Меллер (1890–1967). 

Про який танець йдеться?

Це танок маленьких хромосом. Танок, який виконують маленькі хромосоми. Тож ж на сьогоднішньому уроці ми з вами розглянемо цей танець життя.

 Оголошення  теми (АНАГРАМА-переставлення літер у слові)

лдпіо

нктлиі

нктлиінйи

лцки,

тозім

• Проблемне  питання.

Що ж таке клітинний цикл?

  Вправа «Мозковий штурм» (формулювання  разом  з  учнями  мети  уроку  і  завдань, які  необхідно  виконати  для  досягнення  цієї  мети).

Запитання  до  учнів:

  •          Якою може бути основна мета  нашого  уроку?
  •          Які  завдання  можна  їй  підпорядкувати?

(дізнатися, що  таке…і які  вони  бувають…про значення 

навчитися  наводити  приклади…

розвивати  уміння  робити  висновки,

виховувати  взаємоповагу, взаєморозуміння)

 

 

 ІІІ. Засвоєння нових знань

Бесіда, розповідь, ілюстрування, термінологічна  робота:

1. Клітинний цикл

2. Інтерфаза

3. Мітоз

4. Фази мітозу

5. Значення  мітозу

 

- Фізкультхвилинка

Для покращення кровообігу головного мозку,  а значить розумової діяльності на уроці, профілактики шийного остеохондрозу пропоную «виписати» своїми носиками цифри від 1 до 10.

 

ІV. Закріплення і систематизація знань

Творчий етап

Учні самостійно працюють по парах, складаючи синквейн/сенкан. Кілька учнів зачитують свої варіанти синквейна.

Синквейн, в перекладі з французької означає п'ять рядків. Це вірші, які пишуться за відповідною схемою та не мають чіткої рими. Правила за якими пишеться синквейн:

  1. Перший рядок – це тема, одне слово чи словосполучення, зазвичай це іменник.
  2. Другий рядок – прикметники, які характеризують тему.
  3. Третій рядок – дієслова відповідно до теми.
  4. Четвертий рядок – словосполучення чи коротке речення яке символізує, чи коротко описує відношення до теми, наприклад, афоризм, прислів’я на тему.
  5. П'ятий рядок – синонім чи будь-яке інше слово, яке влучно підсумує всю тему.

Травлення

Багатоетапне, складне.

Обробляє, перетравлює, засвоює.

Фізичний і хімічний процес.

Сукупність

V. Підбиття підсумків уроку, домашнє завдання

• Проблемне  питання.

Що ж таке клітинний цикл? До чого спонукає вас?

• Рефлексія. Метод «6 капелюхів». Який капелюх я одягну  сьогодні?

• Оголошення та  пояснення домашнього завдання: опрацювати § 22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О.)
Додано
6 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку