Урок № 25
Клас: 9
Дата:
Тема. Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз
Мета:
навчальна - ознайомити учнів із поняттям клітинного циклу та мітоз; розглянути особливості перебігу процесу мітоз; з’ясувати біологічне значення мітозу;
розвивальна - розвивати вміння висловлювати свої думки, аналізувати, робити висновки;
виховна - виховувати активну життєву позицію, почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Методи: проблемно-пошуковий, інформаційний, бесіда, пояснення, розповідь, виконання вправ.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні предметні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, інформаційно-комунікаційна компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
Структура і зміст уроку
Етап уроку |
Діяльність вчителя і учнів |
І. Організаційний етап, психологічний настрій |
|
ІІ. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання і мотивація навчальної діяльності
|
Вправа ТАК/НІ» 1. Процес пересування спадкової інформації змолекули ДНК на молекулу мРНК – Транскрипція ?+ 2. Своєрідне дозрівання молекули мРНК - Сплайсинг? + 3. Основні операції трансляції забезпечує...функціональний центр рибосоми? + 4. Певний триплет у складі молекули мРНК називають кодом? + 5. Один з типів процесів пластичного обміну називають... просторовою структурою -(біосинтезом білків) 6. На заключному етапі бісинтезу білок набуває своєї просторової структури +
• Мотивація навчальної діяльності – бесіда, оголошення теми, мети та завдань уроку Поміркуйте ! «Щосекунди в нашому тілі сотні мільйонів маленьких балерин сходяться й розходяться, розташовуються в ряд й розбігаються в різні сторони, немов танцюристи на балі, які виконують складні па старовинного танцю. Цей танець – найдавніший на Землі. Це танець життя», – так описував це явище американський генетик Герман Джозеф Меллер (1890–1967). Про який танець йдеться? Це танок маленьких хромосом. Танок, який виконують маленькі хромосоми. Тож ж на сьогоднішньому уроці ми з вами розглянемо цей танець життя. • Оголошення теми (АНАГРАМА-переставлення літер у слові) лдпіо нктлиі нктлиінйи лцки, тозім • Проблемне питання. Що ж таке клітинний цикл? • Вправа «Мозковий штурм» (формулювання разом з учнями мети уроку і завдань, які необхідно виконати для досягнення цієї мети). Запитання до учнів:
(дізнатися, що таке…і які вони бувають…про значення … навчитися наводити приклади… розвивати уміння робити висновки, виховувати взаємоповагу, взаєморозуміння)
|
ІІІ. Засвоєння нових знань |
Бесіда, розповідь, ілюстрування, термінологічна робота: 1. Клітинний цикл 2. Інтерфаза 3. Мітоз 4. Фази мітозу 5. Значення мітозу
- Фізкультхвилинка Для покращення кровообігу головного мозку, а значить розумової діяльності на уроці, профілактики шийного остеохондрозу пропоную «виписати» своїми носиками цифри від 1 до 10.
|
ІV. Закріплення і систематизація знань |
Творчий етап Учні самостійно працюють по парах, складаючи синквейн/сенкан. Кілька учнів зачитують свої варіанти синквейна. Синквейн, в перекладі з французької означає п'ять рядків. Це вірші, які пишуться за відповідною схемою та не мають чіткої рими. Правила за якими пишеться синквейн:
Травлення Багатоетапне, складне. Обробляє, перетравлює, засвоює. Фізичний і хімічний процес. Сукупність |
V. Підбиття підсумків уроку, домашнє завдання |
• Проблемне питання. Що ж таке клітинний цикл? До чого спонукає вас? • Рефлексія. Метод «6 капелюхів». Який капелюх я одягну сьогодні? • Оголошення та пояснення домашнього завдання: опрацювати § 22
|