«Урок – подоріж».Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу про самостійні частини мови: іменник , прикметник.

Про матеріал
Оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності шестикласників , перевірити вміння грамотно писати слова на вивчені правила , навички застосовувати теоретичні знання на практиці ; розвивати логічне мислення , вміння аналізувати , виховувати любов до рідного слова , знаходити вивчені орфограми , пояснювати їх , розвивати пізнавальний інтерес до природи .
Перегляд файлу

Тема: «Урок – подоріж».Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу  про  самостійні частини мови: іменник , прикметник.

Мета: поглибити знання і вміння про іменник та прикметник,     знати   їх значення, синтаксичну роль у реченні,  дотримання орфографічних правил; виховувати увагу, кмітливість, спостережливість, прищеплювати любов   до рідного  слова ; розвивати творчі здібності дітей.

Обладнання уроку: картки, презентація, відео, роздатковий  матеріал, використання інтерактивної дошки.

                                                    Хід уроку

Вступне слово вчителя .   Не за високими горами, не за глибокими морями, а в тридевятому царстві стояв розкішний будиночок  з різними мешканцями і    звався він –Морфологія.

Погляньте на дошку перед  вами казкова  країна  Морфологія, яка поспішає, всім завдання розприділяє.

Має десять королівств вона,

Кожен трудиться сповна.

Самостійні частини все  виконують самі, але є ще  і службові, що працюють залюбки.

Головний у нас Іменник , всім предметам імя дасть, а Прикметник прикрашає – оживає назва враз.(казка про Іменник)

                                                     Іменник

Я предмети  називаю, нікого не забуваю:Україна, мова, мати, рід, родина, Батьківщина , рідний край, поле, луг, ліси, озера і сади – все моє у світі назавжди.

Маю назви власні і загальні, істоти й неістоти, рід, число, відмінок і відміну , в реченні  поважний чоловік  я: підмет, присудок і   другорядні- всі мені бувають дуже раді.

У цьому замкові казковім сестри і брати мої.

Ось погляньте на малюнок- це все милі родичі, а Прикметник, мій сусіда, не залишився у стороні.Він до палацу завітав і прикраси всім роздав.

 

                                                 Прикметник

Я веселий, добрий, мудрий,

Талант маю чарівний

Всі предмети прикрашаю,

Щоб людям радість несли вони.

Без мене, Прикметника, не скажеш, що Україна - єдина, рідна, безмежна,незалежна, нескорена, багатостраждальна, безмежна;

Мова – солов’їна, мелодична,    рідна,материнська, українська;

Квітка- гарна, пахуча, ніжна;Бог –милосердний, земля –свята, хліб –насущний- ці слова роблять наше мовлення красивим, привабливим, мелодичним.

Я Іменника поважаю, від нього рід, число, відмінок маю, у реченні присудком і  означенням виступаю, інколи підмета заміняю.

Самостійні частини люблю і в мирі та дружби з ними живу, але  про службові не забуваю,часто з ними справи маю, коли в реченні однорідними членами виступаю.

Всіх мешканців   Морфології шаную і поважаю,а дітям здобути хороші знання бажаю.

Тож у  мандрівку вирушайте, перешкоди всі здолайте,Морфологію вивчайте, опановуйте знання, прокладайте шлях у життя.

Робота в групах

                                    Карта Подорожі

  Галявина Знайомств             Очікувані результати           Зупинка перевірка

 

 

Доріжка Понять і Термінів           Брама до країни грамотних учнів

 

 Весняний гай                                Озеро Правопису

Галявина Знайомств

Діти , ви добре знаєте , що будь-який шлях краще долати разом із друзями й добрими приятелями . Опинившись на галявині Знайомвств , придивіться одне до одного.

Передаючи одне одному уявний мікрофон , назвіть своє ім’я та одну рису характеру (іменник) , що свідчить про вас як виховану , толерантну, добру , чуйну , моральну людину.

Наприклад: Вікторія - перемога , Євген - благородність , шляхетність.

Доріжка Понять і термінів

Від галявини в’ється доріжка-це доріжка Понять і термінів , які ви опрацювали впродовж двох місяців .

Робота в групах

Роздати квіточки , на пелюстках написати частини мови , на які запитання відповідають , як змінюються , чим виступають у реченні ?

(Поставити у вазу)

Практичне завдання

Гай відмінювання іменників і прикметників

Тестові завдання

Довго гаєм ми блукали й на Озеро Правопису примандрували (написання прикметників : разом , через дефіс , словниковий диктант , тести ) Інтерактивна дошка.

Озеро Правопису

(перевірте написання прикметників)

Правопис складних слів,словниковий диктант,тести

Упіймай помилку

Брама до країни грамотних учнів .

Робота з кросвордами .

У вас на партах лежать кросворди : випишіть у клітинки відповіді , які доведуть , що ви гарно засвоїли матеріал про Іменник і Прикметник .

Оцінювання

Робота з підручником

Зупинка «Перевірка»

1) Скільки іменників у наведеному реченні :

Весна днем красна , а на хліб пісна

а)один , б)два , в)три .

2) Укажіть іменник середнього роду :

а)фламінго , б)піаніно , в)фрау .

3) Укажіть іменник спільного роду :

а)плавчиха , б)замазура , в)кравчиня .

4) Укажіть іменник , який в О.в. однини має подвоєння :

а)рука , б) сіль , в)паща .

5) Укажіть іменник , у якому в Д і

 М.в. однини відбувається чергування приголосних :

а)муха , б)паща , в)діжа .

7) У якому іменнику в О.в. відбувається подовження приголосних :

а)ансамбль , б)печаль , в)день .

8) Який іменник пишеться з апострофом :

а)любов , б)височинь , в)повість .

9) Укажіть іменник , який пишеться з не окремо :

а)не(года) , б)не(друг) , в)не(гість) .

10) Укажіть іменник , у якому в суфіксі пишеться –и- :

а)житечко , б)столичок , в)шишечка .

11) Укажіть іменник , у якому в суфіксі пишеться –е- :

а)досягнення , б)плетиво , в)коріння .

12) Укажіть правильно утворені імена по батькові :

а)Вікторовна , б)Олексієвич , в)Сергіївна .

Ми з вами дійшли до фортеці ,

Знаємо українську мову , то ж ми  , дійсно , є знавцями мови  української .

А зараз заплющить очі і уявіть собі те ,що я буду читати .

Як гарно на квітучому лузі ранньою весною .

Зачаровано вбираєш зором багатобарв’я кольорів : і ніжну зелень трав , і переливне буяння квіті .

У серці зринає спів краси різної природи .

Весело витьохкує соловей . (Звучить музика спів солов’я) .

  1. Яка картина постає у вашій уяві ?
  2. Які почуття викликає опис природи ?
  3. До якого стилю належить текст ?
  4. Яку роль відіграють прикметники ?

Ми з вами гарно попрацювали , тому спробуємо відкрити браму .

Увага на екран …

Брама відчинилася . Підібрати синоніми до української мови до стрічок : солов’їна  , рідна , материнська , мелодична , калинова , українська .

Я дякую вам за роботу . А на згадку про нашу спільну роботу маленькі подаруночки (вручення побажань) .

Рефлексія .

  • Чи сподобалося вам сьогодні на уроці ?
  • Чи корисні були завдання ?
  • Прийшов час оцінити ваші знання , порахуйте отримані жетони .

Прощання . Бентежна , тополина , калинова ,

                     Невипита , невибрана до дна-

                     Це наша українська рідна мова ,

                     Немов бандури вічної струна

Домашнє завдання : написати твір-роздум «Рідна мова моя» .

Додаток відео .

 

 

 

docx
Додано
31 серпня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку