Урок подорож "3акріплення знань учнів про прикметник як частину мови" .

Про матеріал

Закріпити і узагальнити вивчене про прикметник, розширити і активізувати словниковий запас , розвивати уміння розпізнавати мовні явища за їх ознаками , вчити учнів зв'язно висловлювати думку , писати відповідно до правил українського правопису , розвивати уміння класифікувати , встановлювати причинно - наслідкові зв'язки , систематизувати ; виховувати любов до рідної мови, ввічливість і доброту .

Перегляд файлу

Тема:3акріплення знань учнів про прикметник як частину

     мови .

Мета:Закріпити і узагальнити вивчене про прикметник,   розширити і активізувати словниковий запас , розвивати уміння розпізнавати мовні явища за їх ознаками , вчити учнів  зв'язно висловлювати думку , писати відповідно до правил  українського правопису , розвивати уміння класифікувати , встановлювати причинно - наслідкові зв'язки , систематизувати ; виховувати любов до рідної мови,  ввічливість і доброту .

Обладнання: Презентація, наочність для дошки, макети кораблів, картки « Слова антоніми», музичний супровід, скарби

 Хід уроку

І.Організаційний момент

 

Вчитель:   Уже дзвінок нам дав сигнал,
І на урок він нас зібрав,
А , отже, часу не втрачаймо,
Роботу швидше починаймо.

Я бачу, ви сьогодні - схвильовані й веселі,

Бо гості завітали до нашої оселі.

Весна вже наближається,іде за кроком  - крок

А у нас сьогодні - Відкритий урок.

Учні:   Ми вам раді, люди добрі! 

               І вітаєм щиро вас .

               І запрошуєм ласкаво 

               На урок у третій клас.

 ( сигнал)

 Вчитель: Діти як видумаєте що це  за сигнал? Про що він нам говорить?

( запрошує на урок)

  • Де ми можемо  ще почути такий сигнал? ( на кораблі)
  • А чи любите ви подорожувати? (так) Чому саме?
  • Отже, сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку за скарбами по  шкільному океану знань на наших кораблях.
  •  Подорожуючи ми будемо виконувати завдання, за які отримувати вітрила знань. Ми повинні показати всі наші здобутки, які отримали на попередніх уроках.

 

ІІ Повідомлення теми і мети уроку.

 

Вчитель: На цьому уроці під час нашої уявної подорожі, ми пригадаємо все що вже знаємо про прикметник.

  • Як ви думаєте  що потрібно для того щоб наш корабель вийшов в океан? ( Капітан та штурман)
  • Правильно, я буду капітаном  ваших кораблів, а ви всі штурмани.
  • Діти, а чи знаєте  ви хто такий штурман? ( Штурман – помічник капітана, він прокладає курс руху, визначає положення корабля)

« Мозковий штурм»

  • Капітани та штурмани в нас вже є, але немає корабля, тільки макет який потрібно допрацювати. Завчасно ви вже обєднані в групи, кожна група це екіпаж, який буде керувати своїм кораблем, але для того щоб вийти в океан, треба спустити наш корабель на воду.
  • Зараз на хвилях вам потрібно записати швидко, каліграфічно  якомога більше прикметників.
  • Молодці, а зараз перевіримо, слухайте уважно, якщо команда  написала прикметник неправильно плескаємо у долоні.
  •  

ІІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 

  • Ось ми і спустили свої кораблі на воду.
  • Як ви думаєте що потрібно щоб корабель почав свій рух? ( вітрила)
  • Тож для початку ми з вами повинні спроектувати наш вітрильник для далекої подорожі. Тому дайте відповіді на такі  запитання.

1. Що ж таке прикметник? ( Прикметник  - це самостійна частина мови яка вказує на ознаку і відповідає на запитання Який? Яка? Які? Яке?

2. З якою частиною мови він пов’язаний?  ( Прикметник пов'язаний з іменником)

3. Як встановити зв’язок між іменником і прикметником? ( потрібно поставити запитання від іменника до прикметника)

-  Кораблі готові! Отже вирушаємо! Готові? ( Так)

ІV Повторення та узагальнення

  •  Відкрийте свої зошити, запишіть каліграфічно число, класна робота, та каліграфічну хвилику
  • Той хто напише найкаліграфічніше з’єднання ЛлЛлЛл і МмМмМ, стане головним штурманом на кораблі, і буде мати змогу дати назву свого «Корабля», але словом прикметника.
  • Тож штурмани пам’ятате: тільки згуртована команда  зможе подолати шторми й випробування. Хто буде творчо ставитися  до виконання завдань, зможе першими при­йти на кінцеву зупинку, де на вас чекатиме сюрприз. Не забу­вайте, що успішність будь-якої команди, певною мірою, залежить від вправності штурманів.

Погляньте на екран, давайте прочитаємо слова: Тихенька, великий, червона, глибоке, , легенький, тепленьке, весела, біленьке, широкий, веселий, чарівна, маленьке.

  • Що це за слова? До якої частини  мови ми можемо їх віднести? ( Це  прикметники, тому що відповідають на запитання Які? Яка? Яке? Який?)
  • Ваше завдання в зошитах  записати ці слова, та розподілити за родами.
  • Але спочатку  давайте пригадаємо, які роди має прикметник? Скажіть яким правилом потрібно користуватись, щоб правильно розподілити прикметники?
  • Перевіримо: перша група називає слова які віднесли до чоловічого роду, 2 група до жіночого і 3 група до середнього.
  • А хто мені скаже, чому саме слова  Веселий, великий, легенький, широкий ми віднесли до чоловічого роду? ( тому що ці слова мають закінчення  -ий,- ій)
  • А якщо я назву слово зелені, до якого роду ми зможемо віднести це слово?  ( ні до якого, тому що це слово названо у множені. У множені всі прикметники мають закінчення _і_)
  • Сьогодні ви справжні мореплав­ці, тож  спробуєте свої сили у службі по­рятунку. Але за бортом у нас опинилися не люди, а слова. На екрані будуть з’являтися слова, ваше завдання змінити прикметники за числами.Говорить той в кого рятівний круг.

 ( Високий, золота, голубе, пухнаста, хижі, сонячні, розумні)

Увага! Увага! Наш корабель потрапив у течію, а це говорить про те що потрібно відпочити.( фізкультхвилинка)

  • Долаючи величезні відстані, моря­ки стикаються з багатьма труднощами, щоб ці труднощі подолати  виконаємо завдання з підручника
  • Відкриємо підручники на сторінці  155 Вправа 380

 

 

 

  • Подорожуючи морськими просто­рами, ви можете не тільки насолоджуватися чу­довими краєвидами, але й зробити ще якусь ко­рисну справу. Наприклад, досліджувати, спосте­рігати, вивчати життя морських глибин
  • Ваше завдання прослухати текст та відшукати потрібний прикметник протилежний за значенням. Пригдаємо що це за слова ? ( антоніми)

               Творчий диктант

            Рибалка на великому човні вийшов у спокійне море. Подув легкий вітрюган.  Насунулись білі хмари. Сміливі чайки носилися над водою. Рибалка зрозумів, що починається шторм.

  • Спробуйте закінчити мою розповідь.

 

  • Діти, скажіть, а що допомагає надувати вітрила, щоб корабель рухався

 

  • ( вітер)
  • Тож  ваше завдання добрати  до слова вітер як можна більше синонімів та записати.
  • Але для початку давайте згадаємо що таке синоніми? ( слова протилежні за значенням)

Вітер – штормовий, поривистий, могутній, сильний.

А для того щоб море було спокійним, нам потрібен не вітер, а вітерець.

  • Доберіть до слова вітерець – синоніми. ( Лагідний, тихий, спокіний,тихенький.)
  •  

V Підсумок уроку

 

  • Молодці, діти!  Ну а ми повертаємось на корабель, який принесе нас на хвилях додому.  А в нас на згадку про подорож залишиись гарні начальні плакати, чи зможуть вони нам допомогти в майбутньому?

 

  • Ми будемо ще подорожувати по морю знань, проте вже на інших кораблях. Сьогоднішня наша подорож була вдалою – ми знайшли цінності. То ж давайте його розділимо між всіма членами команди. Нехай кожен підійде до скрині і візьме золоту монету, на яку ви спраіді сьогодні заслуговуєте.
docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку