Урок – подорож . Ділення складених іменованих чисел на двоцифрові числа

Про матеріал
Урок – подорож . Математика . ( 3 кл. ) Тема . Ділення складених іменованих чисел на двоцифрові числа Мета . Вчити учнів ділити складені іменовані числа на двоцифрові; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження середнього арифметичного ; розвивати логічне мислення учнів ; виховувати культуру письма .
Перегляд файлу

Урок – подорож  . Математика .  ( 3 кл. )

Тема .               Ділення  складених  іменованих  чисел   на двоцифрові  числа

Мета .                Вчити учнів  ділити складені  іменовані числа на двоцифрові;

          закріплювати   вміння    розв’язувати   задачі  на  знаходження

          середнього  арифметичного ;  розвивати   логічне   мислення 

                            учнів ; виховувати  культуру  письма .

Обладнання :   малюнок    океану   з    позначеними    портами   та    бухтами ,

         кораблем   на  ньому ; роздатковий  матеріал , палички .

Тип   уроку :    урок -  подорож .

              Хід     уроку

І.. Організаційний  момент .

              Продзвенів  уже  дзвінок ,

    Починається  урок .

             То ж  і  ти  часу  не  гай,

             Старанно  працювати  починай .

     - Сьогодні ,  діти ,  у нас  незвичайний  урок . Сьогодні  ми  відправимось  в  далеку  і  цікаву  подорож   по  Математичному  океану.

       Для  успішної  подорожі  нам  потрібен  досвідчений  капітан . Кого  ви запропонуєте  обрати  капітаном  корабля ? ( Діти  обирають  вчителя  капітаном корабля. )

    - Отже , капітаном  корабля  ви  обрали  мене. Але    мені  потрібні  помічники – боцмани. Кого   ви  пропонуєте  капітану  в  помічники ? (   Учні  називають  імена   дітей.)

        А  зараз   ми   повинні  записати   в маршрутні   журнали  дату  нашого плавання .(Учні записують  в зошитах  дату  класної  роботи і  каліграфічно записують    число  345 .)

ІІ. Каліграфічна   хвилинка .

Записати  каліграфічно  число   345   і  дати  йому  характеристику.

( 345  трицифрове  число . У  ньому  5 одиниць , 4 десятки , 3  сотні ; всього в цьому  число  345  одиниць ; всього 34 десятки .  У  цьому  числі  5 одиниць першого розряду  класу  одиниць , 4 одиниці  другого  розряду  класу  одиниць ,

3  одиниці  третього  розряду  класу одиниць . Це  непарне  число .)

ІІІ.  Ознайомлення  з  маршрутом  плавання.

          Наш   корабель  зупиниться  в  бухті  Усних  Обчислень ,  в порту  Задачному ,  в бухті  Письмових  обчислень ,  в  порту  Самостійному, в  бухті Логіки .Але  на  нашому  шляху  буде   острів  Невідомий , на  який  ми  обов’язково  завітаємо , щоб   дізнатися , що там  є  цікаве, чого  ми  ще  не  знаємо ,  і  зупинка – порт Оцінка .  На  нашому  шляху  будуть підводні  рифи , айсберги   і  мілина . Нам   потрібно  бути  дуже  уважними , щоб  не  зазнати  катастрофи  й  успішно   дістатися  кінцевої   мети .

ІУ. Актуалізація  опорних    знань   учнів ..

      Подорож  по  Математичному  океану .

     - Приготуйтесь !  Корабель  вирушає  в  подорож. Наш  шлях  лежить  в  бухту   Усних  обчислень .

               Бухта  Усних   Обчислень

               36 х 34                    42 х 48                    39 х 31                    32 х 38

               57 х 53                    61 х 69                    58 х 52                    47 х 43

               82 х 88                    27 х 23          74 х 76                    66 х 64

(Для  усних обчислень застосовується  алгоритм . Обов’язково  десятки в обох числах   повинні  бути однаковими , а  одиниці  в  сумі  становити  десять . Потім  один  з десятків  збільшуємо  на  1  і перемножуємо  Наприклад : 46 х 44

56 х 44 =( 50 х 40) + (6 х4 ) = 2000 + 24 = 2024 )

    - Ви  добре  попрацювали  в  бухті  Усних  обчислень . Молодці !   Ми  наближаємося  до   порту  Задачного . ( Учитель роздає карточки із  задачами )

            Порт    Задачний

Задача   1.  Маса  одного  теляти 280 кг, а  двох  інших телят  разом -  440 кг .

Яка  середня  маса  теляти ?

   -   Щоб  знайти  середню  масу  одного  теляти , що  потрібно  зробити ? (Масу  всіх  телят  поділити  на  кількість   телят .)

   -  Ми  знаємо   масу  всіх  телят  разом ? ( Ні .)

   -  Що потрібно  зробити , щоб  знайти  масу  всіх  телят  разом  ? ( Додати 

масу   цих телят .)

  • Щоб  повністю  розв’язати задачу ,  про що  ми  повинні  ще  дізнатися?

( Скільки  всього  телят  і  загальну  масу  поділити на кількість телят .)

            1)  280 + 440 = 720 ( кг )  - маса  всіх  телят  ;

            2)  1 + 2 =  3 ( т.) -  всього ;

            3)  720  : 3 =  240 ( кг )

Відповідь : середня  маса   теляти  240 кілограмів .

Задача   2 . У хлопчика  було  11 грн.. 70 к.  На 5/6  усіх грошей він  купив   3 книжки  за однаковою  ціною . Скільки  коштує  одна  книжка ?

11 грн. 70 к . = 1170 к

             1) 1170 : 6 х 5  = 975 (к.) = 9 (грн..) 75 (к.) – коштують 3 книжки .

             2) 975 : 3 = 125 (к.) = 1  ( грн..) 25 ( к.)

Відповідь : одна книжка  коштує  1 гривню  25 копійок.

3. Фізкультхвилинка . Острів  Спортивний .

                        На острові  Спортивному  ми  побували,

               Весело  тут  бігали  й  стрибали ,

               Потім   м’яча   гуртом  ганяли .

               Розминку  рукам  і ногам  давали .

                       Свої  спинки   прогинали .

                       Ось  так  тут   ми  відпочивали .

    ( Діти  виконують  відповідні  рухи . )

  • Наш  курс  лежить  до  Острова  Невідомого .

У. Повідомлення  теми  і мети  уроку .

        - На  цьому  острові  буде  багато   невідомого , і  я  як  ваш  капітан  поведу  вас  незнайомими  стежками , все  вам  покажу  і   про   все  розповім .

               Острів  Невідомий

1. Пояснення нового  матеріалу

       3 т 910 кг : 46  = 85 кг

3910   | 46                       Щоб   поділити  складене  іменоване  число    на

368       85           двоцифрове , потрібно  перевести його в  просте

  230           і  ділити , як  просте  число.

  230                    3 т = 3000 кг  і ще 910 кг  - це 3910 кг .

     0           Ділимо  3910 кг на 46 . Перше неповне ділене 391 десяток

ділимо   на  46  , буде  8 . В  остачі 23 десятки. Це  число не ділиться  на 46 .Зносимо   нуль. 230 ділиться на 46 , буде 5. Частка   85.

     Отже ,  3 т 910 кг :  46 = 85 кг

    -  Наша  подорож   продовжується . Курс – бухта Письмових Обчислень.

    Бухта  Письмових  Обчислень

(Біля дошки   4  учні  розв’язують  вирази )

               3 т 332  кг : 49          2 кг 205 г : 63

               3 кг 328 г  : 52                                     1 км 566 м : 29

    - Діти , будьте   дуже  уважні  при обчисленні  виразів , не допустіть  помилок , бо  тоді  наш  корабель  попаде  на  підводні рифи  і  ми  не  зможемо  продовжувати  подорож , а  попереду  нас   ждуть цікаві  завдання.

    - При  виконанні    письмових  завдань  не було  допущено  помилок ,  і наш  корабель  пливе  далі  наміченим  курсом . Попереду    порт  Самостійний .

          Порт    Самостійний

(Учні  самостійно  виконують  обчислення  в  парах .)

2. Робота  в  парах .

  Учні  обговорюють    свої  дії    і  записують у  зошитах.

              1 т 610 кг : 46                                  2 кг 205 г : 63

              1 км  406 м : 37                 1 км 566 м : 29

(Один з учнів  зачитує відповідь , а всі  учні перевіряють ,чи правильно  вони зробили  обчислення .)

        -Наш  курс  лежить  до  бухти  Логіки . Там  нас  чекають цікаві  завдання , що  вимагають  логічного  мислення . Отже , будьте  уважні !

    Бухта  Логіки

Завдання  1 .  Скласти  із  п’яти  паличок  2  трикутники .

 (Викласти  один трикутник , а потім  до нього покласти  ще дві  палички. Одна сторона трикутника  спільна для обох.)

Завдання  2.   Є    дві  посудини  місткістю  5 л  і  3 л . Як за  допомогою цих посудин відміряти  4 літри  води ?

( Набрати   води  в   посудину місткістю 5 л  . Потім  перелити   воду  в посудину  місткість  3 л  і  вилити її.  В  посудині місткістю 5 л залишилося 2 л води.. Переливаємо цю  воду  в  посудину місткістю 3 л. Потім  знову   набираємо в посудину місткість 5 л  води  і  відливаємо  в  посудину місткістю 3 л , де знаходиться  вже  2 л води . Отже ми віділлємо з  посудини місткість 5 л 

1 л води  і  там  залишиться  4 л  води.)

Завдання  3 . В купе  поїзда  їхали  дві  мами , дві  дочки , бабуся  і  внучка. Скільки   осіб  їхало  в  купе  поїзда ? ( № особи : мама , дочка , внучка )

        - Наш    корабель  підпливає  до  Порту  Оцінки

УІ.  Порт  Оцінки .

       Оцінювання  відповідей  учнів .

УІІ.  Підсумок  уроку .

  • Що нового  ми  дізналися  на  уроці ?
  • Чому  наш  корабель  не  потонув  під час  плавання ?

1 -ий  учень :            Щоб  водити  кораблі,

        Щоб   у  небо   полетіти,

                 Треба  знать  багато

        І  багато   вміти .

2-ий   учень :           І  при цьому ,  і при цьому

        Бо ж важлива  отака –

        Всім  потрібна , необхідна –

                   Математика  .

3-ій   учень :              Чому  кораблі

        Не  сідають  на  міль,

        А  по  курсу  ідуть

        Крізь  туман , заметіль ?

4-ий  учень:             А тому що , а тому що,

                 Бо ж важлива  отака –

                 Капітанам  помагає

                 Математика .

УІІІ..  Домашнє  завдання  :  № 940 , 941  .

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку