УРОК МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 2 КЛАС за підручником Л. Масол, О. Гайдамака, О. Колотило
Урок № 19 «ПОДОРОЖ ДО ДАЛЕКИХ КРАЇН»
Мета: показати можливості мистецтва у розкритті розмаїття світу тварин. Вчити учнів уважно слухати музичні твори, характеризувати їх, відрізняти музичні інструменти по тембру та по вигляду, формувати вокально-хорові навички, культуру співу. Вчити працювати у групах, імпровізувати вокальні мелодії, створювати пантоміму. Вчити аналізувати, порівнювати твори різних видів мистецтв. Познайомити учнів з новими музичними інструментами: челеста, фісгармонія, ксилофон. Розвивати зорову, слухову пам’ять, емоційне сприйняття та виконання музичних творів. Виховувати бережливе ставлення до світу тварин.
Очікувані результати: учні характеризують характер, настрій, темп, штрих, динаміку музичного твору, визначають музичний інструмент, що виконує твір; співають мелодії поспівок у відповідному характері, штриху, динаміці; виконують пісню у відповідному характері, імпровізують, беруть участь у роботі групи, виявляють бажання придумувати мелодії до віршів.
Тип уроку: комбінований, поглиблення з теми.
Музичний матеріал: сюїта К. Сен-Санса «Карнавал тварин»: «Кенгуру», «Акваріум»; пісня «Кенгуру» (музика В. Гребенюка, вірші Е. Саталкіної)
Хід уроку:
І. Організаційний етап:
- Музичне привітання.
ІІ. Актуалізація опорних знань:
Учитель: На минулих уроках ми з вами знайомилисьі з музичним твором, у якому різні музичні інструменти зображували різних тварин. Давайте пригадаємо цих тварин та інструменти, які зображували їхній характер, настрій, особливості поведінки. Знайдіть співвідношення (робота у групах):
|
фортепіано |
|
|
кларнет |
|
|
контрабас |
|
|
флейта |
|
|
струнні інструменти |
|
|
віолончель |
|
Учитель: Так. І живуть ці тварини і птахи у різних країнах світу. Давайте подивимось і знайдемо їх на мапі (відповіді учнів):
Учитель: А сьогодні ми з вами завітаємо ще до одного континенту, який є і країною, відгадайте якою: Авто – то + ст + ралі + я .
ІІІ. Сприймання та інтерпретація музичного твору:
Учитель: Правильно. Це – Австралія. Там живуть дивовижні тварини. Серед них є і така: «В неї є кишеня-дім, там маля живе у нім.
Грається, відпочиває, помаленьку підростає....» (кенгуру)
Послухайте і подивіться п’єсу з сюїти Каміля Сен-Санса «Карнавал тварин» «Кенгуру». Визначте характер мелодії, її темп, динаміку, які інструменти зображують цю тварину.
https://www.youtube.com/watch?v=jYdbkP6-9_w;
https://www.youtube.com/watch?v=HXI1gBIt8I8;
https://www.youtube.com/watch?v=SXLt7Mn2Phs (відповіді учнів)
Учитель: Так. Навколо Австралії є моря й океани, і живуть там загадкові, різнобарвні рибки. Такі, як на світлині А. Матіса «Червоні рибки» (підручник , стор. 66). Охарактеризуйте, яку музику ви створили б до цієї світлини? (визначте характер, темп, динаміку, штрих, який музичний інструмент використовували б)? (відповіді учнів)
Учитель: Таку загадковість, кольоровість створюють незвичні інструменти. Це челеста. Послухайте, як звучить цей інструмент: https://www.youtube.com/watch?v=YSP_HorKQMc
І ще один стародавній інструмент – фісгармонія. Послухайте, який голос він має: https://www.youtube.com/watch?v=4oKcwW_KJS0&t=4s
Є ще один інструмент, який може створювати загадковість і таємничість . І це ксилофон. Послухайте ,як він звучить: https://www.youtube.com/watch?v=shIeRBV87wE
Учитель: Послухайте, як ці загадкові за звучанням інструменти зображують рибок. Тільки де? «Скляний будинок, а в тім домі у всі кінці снують жильці» (кенгуру) (відповіді учнів) І так … «Акваріум» із «Карнавалу тварин» французького композитора Каміля Сен – Санса. Охарактеризуйте тембри інструментів (забарвленість звуків). https://www.youtube.com/watch?v=NRms3xZce3c&t=3s (відповіді учнів)
Послухаємо цей твір ще раз і спробуємо під музику зобразити різних рибок: великих чи малих, швидких чи повільних, лагідних чи злих.
ІV. Хоровий спів:
Учитель: А зараз пригадаємо, як співали наші птахи та знайомі тварини. Учні виконують поспівки: «Різні голоси», «Зозуля», «Лебідь» (підручник, стор. 59, 63) – спів по руці: сольфеджування;використання різних динамічних відтінків, штрихів, зі словами.
-Розучування пісні «Кенгуру» (музика В. Гребенюка, вірші Е. Саталкіної) підручник, стор. 67.
V. Творче завдання:
Учитель: У далеких країнах живуть й інші цікаві тварини та птахи, наприклад, ось ці (інсценізувати вірші і дати відповіді: хто ці тварини і де вони проживають):
Учитель: Придумайте до цих віршів свої мелодії. Створіть свій карнавал тварин. Які інструменти оркестру можуть передати характер тварин. (відповіді учнів).
VI. Рефлексія: