Урок "ПОДОРОЖ ДО ДАЛЕКИХ КРАЇН"

Про матеріал
Вчити учнів уважно слухати музичні твори, характеризувати їх, відрізняти музичні інструменти по тембру та по вигляду, формувати вокально-хорові навички, культуру співу. Вчити працювати у групах, імпровізувати вокальні мелодії, створювати пантоміму. Вчити аналізувати, порівнювати твори різних видів мистецтв. Познайомити учнів з новими музичними інструментами: челеста, фісгармонія, ксилофон. Розвивати зорову, слухову пам’ять, емоційне сприйняття та виконання музичних творів. Виховувати бережливе ставлення до світу тварин.
Перегляд файлу

УРОК МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 2 КЛАС                                                          за підручником Л. Масол, О. Гайдамака, О. Колотило

Урок № 19 «ПОДОРОЖ ДО ДАЛЕКИХ КРАЇН»

Мета: показати можливості мистецтва у розкритті розмаїття світу тварин. Вчити учнів уважно слухати музичні твори, характеризувати їх, відрізняти музичні інструменти по тембру та по вигляду, формувати вокально-хорові навички, культуру співу. Вчити працювати у групах, імпровізувати вокальні мелодії, створювати пантоміму. Вчити аналізувати, порівнювати твори різних видів мистецтв. Познайомити учнів з новими музичними інструментами: челеста, фісгармонія, ксилофон. Розвивати зорову, слухову пам’ять, емоційне сприйняття та виконання музичних творів. Виховувати бережливе ставлення до світу тварин. 

Очікувані результати: учні характеризують характер, настрій, темп, штрих, динаміку музичного твору, визначають музичний інструмент, що виконує твір; співають мелодії поспівок у відповідному характері, штриху, динаміці; виконують пісню у відповідному характері, імпровізують, беруть участь у роботі групи, виявляють бажання придумувати мелодії до віршів.

Тип уроку: комбінований, поглиблення з теми.

Музичний матеріал: сюїта К. Сен-Санса «Карнавал тварин»: «Кенгуру», «Акваріум»; пісня «Кенгуру» (музика В. Гребенюка, вірші Е. Саталкіної)

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап:

 - Музичне привітання.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

     Учитель: На минулих уроках ми з вами знайомилисьі з музичним твором, у якому різні музичні інструменти зображували різних тварин. Давайте пригадаємо цих тварин та інструменти, які зображували їхній характер, настрій, особливості поведінки. Знайдіть співвідношення (робота у групах):

 

 

 

півень і кури

фортепіано

віолончель

зозуля

кларнет

флейта

лев і левеня

контрабас

фортепіано

лебідь

флейта

depositphotos_5860954-stock-photo-double-bass

слон

струнні інструменти

depositphotos_204113962-stock-photo-clarinet-detail-white

журавель

віолончель

12122503

 

  Учитель: Так. І живуть ці тварини і птахи у різних країнах світу. Давайте подивимось і знайдемо їх на мапі (відповіді учнів):

c391410c94a15ca559cb19bcfddabf72

  Учитель: А сьогодні ми з вами завітаємо ще до одного континенту, який є і країною, відгадайте якою:  Авто – то + ст + ралі + я .

ІІІ. Сприймання та інтерпретація музичного твору:

  Учитель: Правильно. Це – Австралія. Там живуть дивовижні тварини. Серед них є і така: «В неї є кишеня-дім, там маля живе у нім.
                       Грається, відпочиває, помаленьку підростає....» (кенгуру)

Послухайте і подивіться п’єсу з сюїти Каміля Сен-Санса «Карнавал тварин» «Кенгуру». Визначте характер мелодії, її темп, динаміку, які інструменти зображують цю тварину.

 https://www.youtube.com/watch?v=jYdbkP6-9_w;

 https://www.youtube.com/watch?v=HXI1gBIt8I8;

 https://www.youtube.com/watch?v=SXLt7Mn2Phs  (відповіді учнів)

   Учитель: Так. Навколо Австралії є моря й океани, і живуть там загадкові, різнобарвні рибки. Такі, як на світлині А. Матіса «Червоні рибки»                            (підручник , стор. 66). Охарактеризуйте, яку музику ви створили б до цієї світлини? (визначте характер, темп, динаміку, штрих, який музичний інструмент використовували б)? (відповіді учнів)

Учитель: Таку загадковість, кольоровість створюють незвичні інструменти. Це челеста.  Послухайте, як звучить цей інструмент: https://www.youtube.com/watch?v=YSP_HorKQMc
І ще один стародавній інструмент – фісгармонія. Послухайте, який голос він має: https://www.youtube.com/watch?v=4oKcwW_KJS0&t=4s

Є ще один інструмент, який може створювати загадковість і таємничість .            І це ксилофон. Послухайте ,як він звучить: https://www.youtube.com/watch?v=shIeRBV87wE

   Учитель: Послухайте, як ці загадкові за звучанням інструменти зображують рибок. Тільки де? «Скляний будинок, а в тім домі у всі кінці снують жильці» (кенгуру) (відповіді учнів) І так … «Акваріум» із «Карнавалу тварин» французького композитора Каміля Сен – Санса. Охарактеризуйте тембри інструментів (забарвленість звуків). https://www.youtube.com/watch?v=NRms3xZce3c&t=3s  (відповіді учнів)

Послухаємо цей твір ще раз і спробуємо під музику зобразити різних рибок: великих чи малих, швидких чи повільних, лагідних чи злих.

ІV. Хоровий спів:

     Учитель: А зараз пригадаємо, як співали наші птахи та знайомі тварини.    Учні виконують поспівки: «Різні голоси», «Зозуля», «Лебідь» (підручник, стор. 59, 63) – спів по руці: сольфеджування;використання різних динамічних відтінків, штрихів, зі словами.

-Розучування пісні «Кенгуру» (музика В. Гребенюка, вірші Е. Саталкіної) підручник, стор. 67.

 

V. Творче завдання:

   Учитель: У далеких країнах живуть й інші цікаві тварини та птахи, наприклад, ось ці (інсценізувати вірші і дати відповіді: хто ці тварини і де вони проживають):

  1. «На дереві все граюся, угору піднімаюся, кривляюся, чіпляюся, на хвостику гойдаюся» (мавпенятко)
  2. «Я незграбний і товстий, завжди трішечки сумний, а на лобі в мене ріг, я – великий …» (носоріг)
  3. «Я повільна та ще й плеската, на спині у мене хата» (черепаха)       (відповіді учнів)

   Учитель: Придумайте до цих віршів свої мелодії. Створіть свій карнавал тварин. Які інструменти оркестру можуть передати характер  тварин. (відповіді учнів).

VI. Рефлексія:

  1. З якими тваринами ми познайомились на уроці?
  2. Які інструменти оркестру зображують цих тварин? До яких груп оркестру вони відносяться?
  3. Хто композитор цього твору і як він називається?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гринь Раїса
    Дякую за цікаву розробку уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Копищик Оксана Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
3995
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку