Урок ,,Подорож до країни Добра та Дружби''.

Про матеріал
Розробка допоможе класному керівнику сформувати у дітей поняття "доброта і добрі вчинки", "добре і погане'' ; сприятиме розвитку в дитині духовно-моральних якостей, вміння сприймати і створювати позитивні емоції; виховувати культуру спілкування. Сприятиме зміцненню колективу, вчитиме дружити та пробачати.
Перегляд файлу

                      Тема:  Подорож до країни Добра та Дружби.                     Слайд 1

 Мета: Формувати у дітей поняття "доброта і добрі вчинки", вчити розрізняти "добре і погане", викликати бажання дарувати добро; розвивати в дитині духовно-моральні якості, вміння сприймати і створювати позитивні емоції; виховувати культуру спілкування. Сприяти зміцненню колективу, вчити дружити та пробачати. Розучити мирилки.

 Обладнання: картинка із зображенням кота Леопольда; макет веселого сонечка; промінчики сонця; кошики; улюблені іграшки; дерево та яблучка до нього; макет будиночка; сердечка та долоньки з паперу; аудіо запис пісень.

 

                         Перебіг заходу

І Вступна частина

1.Організаційний момент

 

Вихователь.

 

-  Шановні гості і діти! Сьогодні на вас чекає подорож до країни Добра та Дружби.

Перш ніж вирушити у подорож, давайте привітаємось.

 

Вихователь.

 Треба всім нам привітатись й

Дружно весело сказати:

 

 Всі: Добрий день!

 

 Вихователь.

 Вліво – вправо повернемось,

 Туди-сюди усміхнемось.

 Всіх гостей ми привітаєм

 І здоров’я побажаєм.

 

Перевірка домашнього завдання

  •                   Як уважно ви переглядали мультфільми про Кота Леопольда.

Опитування :

  1.                Як називається вулиця, на якій живе кіт Леопольд.(Мурликіна)
  2.                Що знаходиться поруч із будинком кота ?(ательє і кафе)
  3.                Як миші називали кота Леопольда? ( підлий боягуз)
  4.                Куди вирушив на відпочинок кіт Леопольд у серії ,, Літо кота Леопольда”( на дачу)
  5.                Якого кольору був кіт Леопольд ( рудого)

 

Вихователь          

2.актуалізація опорних знань

ДО НАС СЬОГОДНІ ЗАВІТАВ ГЕРОЙ ІЗ МУЛЬТФІЛЬМУ.

 

Відео

Чи пізнаєте ви його? ( На слайді малюнок) Слайд 2

–-  Які риси характеру кота Леопольда вам подобаються?

  (Добрий).

- Які слова він казав постійно мишенятам?

( Уривок із мультика )                                                                                  

«Давайте жити дружно!»

І ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро» та чи кожна людина може бути доброю. А також спробуємо згуртувати нашу класну родину, подаруємо тепло один одному, засвітимо ще одну зірочку добра і любові. І допоможуть нам у цьому наші товариші та друзі.

Прошу вас бути активними, уважними, адже у кінці години спілкування на вас чекає особливий приз.

 

ІІ основна частина.

Повідомлення теми, мети.

Тема нашої години спілкування :,, Подорож до країни Добра та Дружби’’

Мета нашої години спілкування :

  •                   з’ясувати  поняття "доброта і добрі вчинки",
  •                   навчитись розпізнавати що таке "добре і погане"
  •                   викликати бажання дарувати добро;
  •                   розвивати  духовно-моральні якості,
  •                   вміння сприймати і створювати позитивні емоції;
  •                   виховувати культуру спілкування.
  •                   сприяти зміцненню колективу,
  •                   вчити дружити та пробачати.
  •                   розучити мирилки.

- Ми здійснимо заочну подорож по захоплюючим місцям країни Дружби та Доброти.

 

1.Перша зупинка - «Стежина добра».

Вихователь

Погляньте на малюнок. Це казкова стежина доброти.                                                   

 

1.Рольова гра ,,Дерево доброти’’

Сьогодні цю стежинку ми прикрасимо ще одним деревцем доброти.  Слайд

 

Але воно залишиться у нас у класі.

(Вихователь підводить дітей до заздалегідь підготовленого деревця. Діти розповідають про хороші справи і на деревце зав’язують стрічку.)

 

- Проходячи нею, пригадайте, яку добру справу за останні дні ви зробили і розкажіть про неї.

 

 

Вихователь

- Якби кожна зла людина зробила на одну злу справу менше, а кожна добра на одну добру справу більше, наскільки б світлішим стало наше життя. Якби кожен, хто може, допоміг би хоча б одній конкретній людині, світ став би набагато кращий.

Погляньте яким гарним стало наше деревце доброти, воно розквітло різними кольорами . Тож робіть більше добрих справ.

 

( діти сідають за парти а 3 учнів розповідають віршики )

 

2.Виразне читання віршів про добро

 

 

 1. Ти добро лиш твори повсюди,

 Хай тепло твої повнить груди.

 Ти просій і доглянь пшеницю,

 Ти вкопай і почисть криницю.

 

2. Волю дай, нагодуй пташину,

 Приголуб і навчи дитину.

 Бо людина у цьому світі

 Лиш добро повинна творити

 

3.  Правда у світі є дуже проста:

 Сонце Землю теплом зігріває.

 А людину – її доброта

 І любов у житті прикрашає.

 

 

Вихователь

-  У нас у класі вже виросло  незвичне дерево.

Гарно працювали, тож зараз відпочинемо.

 

3) фізхвилинка для очей

Але ми мандруємо далі І наша наступна зупинка ,,Галявина Мудрості’’ слайд

Тут нас чекає несподіванка. Ми зможемо зупинитись на галявині, лише коли пригадаємо прислів’я про добро та дружбу.

 

А допоможе вам Мудра сова.

 

4.  Листи від Мудрої Сови.Робота із прислів’ями та приказками                                   картинки мудрая сова

 

  •                   Вона  надіслала вам листи . ( на партах листи )

 Прочитайте їх.

 

Людина без друзів, як дерево без коріння.

Дружба - велика сила.

Окраса людини - друзі.

 Роби добро - не кайся, роби зло - сподівайся.

 Без добра і лихо не родить. 

Доброму слову ціни нема.

Правду кажи та добро роби.

Не роби добра, не отримаєш і зла.

Добре слово доходить до серця.

Життя дане на добрі справи.

Краса до вечора, а доброта навік

Вихователь

  • Чого навчає нас народна мудрість?
  •                   А зараз я запрошую вас на урок до Мудрої сови

5.Кінозал Тітоньки Сови

 

,,Мудрі казки тітоньки  Сови. Справжній друг’’

https://www.youtube.com/watch?v=bMXgERqnu7c

6.Узагальнення після перегляду ,,уроку.’’                                                 

 

 

Вихователь:

  •                   Кого ми називаємо справжнім другом?

 

  •                   то чому неможна ображати друзів?

Вірний друг — це та людина,
Яка не кине у біді.
І як прийде лиха година,
Пізнаєш друга ти тоді.


Він захистить і допоможе,
Й не вимагатиме подяк.
І сонце вигляне погоже,
І сонечку зрадіє всяк.


А душу затишок обійме,
Бо поруч тебе — вірний друг.
Й захопиш ти його в обійми,
Бо стане світлим все навкруг.                                                                                  

 

  •                   А тепер перевіримо, чи добре ви вмієте розрізняти, що таке добре, а що таке погано.
  •                    

 Пограємо в гру "Так і ні".

 – Бабусі хлопчик помагав,

 На допомогу він мастак.

 Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

 – Тепер усі скажіть мені:

 У сварці жити добре? (Ні.)

 –А як немає забіяк,

 Тоді усім прекрасно? (Так.)

 – А як серця у всіх ясні,

 То вам погано, діти? (Ні.)

 – Співає хлопчик гарно як!

 А вам подобається? (Так.)

 – А як обличчя всіх сумні,

 Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

 – Кричить, ламає все хлопчак,

 Це теж погано, діти? (Так.)

 – Тоді іще скажіть мені:

 Як діти б’ються, добре? (Ні.)

 – Коли вам краще жити:

 Коли сміються діти? (Так.)

 Звичайно, краще в мирі                                                                                     

 І з усіма дітьми дружити,

 Щоб всі веселими були,

 В добрі і злагоді жили.

 

 

  •                   А ми мандруємо далі. І НАСТУПНА НАША ЗУМИНКА СЛАЙД

ІІІ  Третя зупинка – «Наш спільний дім»

Вихователь

- Що ми називаємо спільним домом?

- Як нам в ньому живеться?

- Подивіться на наш будинок, який зветься школа. У ній багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це учні нашої школи.

  •                   Давайте з’ясуємо, що ж означають слова  товариш, друг. Слайд

 

 7. Словникова робота

 

ТОВА́РИШ- людина, яка спільно з ким-небудь виконує якусь справу, зв'язана з ким-небудь дружбою, щирий друг, приятель, компаньйон, спільник.          .

ДРУГ - людина, зв'язана з ким-небудь дружбою, довір'ям, відданістю .

 

  •                   Як бачимо, вони мають спільне значення, це синоніми.

 

Друг – це той, хто знає мелодію твого серця і може її наспівати, коли ти забув слова.

Друг – це одна душа, яка живе у двох тілах.

Знайти кращого друга – найкраща нагорода у житті.                                                    

Знайомі з’являються і зникають, а кращі друзі  – на все життя.

  •                   Лексичне значення цих слів ми прочитали у  тлумачному  словнику.

 Давайте тепер зясуємо, що таке дружба.

8. Еврістична бесіда

Відомий педагог Василь  Сухомлинський сказав: „Дружба лише тоді могутня і облагороджуюча, коли вона є маленьким паростком ідеалу, з якого виростає могутня парость життєвих, ясно усвідомлених прагнень”.

  •                   Що потрібно зробити для того, щоб дружба з кожним днем міцнішала, проростала в наших душах світлим сонячним промінням.

Думаю, що:

1. Має бути розуміння того, що дружба – це цінний скарб, дарований Богом, і, отримавши цей дар у своєму житті, бережи його і пам’ятай, що, навіть, втративши все своє майно, ти не відчуєш, що бідний і самотній, коли поруч – справжній друг.

2. Важливим є і взаємоповага. Звісно, якщо ти „покірне ягня” і думаєш, що дружба полягає у прислуговуванні чи підлабузництві, виконанні всіх забаганок чи вислуховуванні різноманітних пліток, – ти глибоко помиляєшся.

3.  дружба проявляється і в  усмішці. Поглянь-но на усмішку людини, яку вважаєш справжнім другом. Чи не саркастично-сатирична вона? А може усмішка іронізує все тобою сказане? Друг завжди щирий і чистий помислами. Відрізняй друга від недруга.

4. Людина, яка вирішила обговорити твоє одкровення з іншими під дружній регіт – не твій друг. Він, мабуть, забув, що всі ми не святі і за ним також тягнеться потяг душевних таємниць. Знай, якщо на тебе вилито брудну воду, краще змовчи, щоб тобі потім не було соромно за сказане.

5. Люби ближнього свого і обирай друзів за покликом душі, не зважаючи на їхні матеріальні статки і недоліки, і тоді ви обоє будете щасливі у дружбі.

9. Узагальнення бесіди

Отож, дружба повинна бути у житті кожної людини. Неначе ліхтар, світло якого освітлює темну вулицю, дружба повинна підтримувати і зігрівати, йти крізь негаразди і проблеми, долати перешкоди. Нехай у житті кожного з вас буде дружнє плече, на яке можна спертися у важкі хвилини, будьте і ви таким плечем для людини, яка вам довіряє.

 

 

  •                   Чи можна унів класу  назвати товаришами, друзями?

( у класі ми всі навчаємось, ходимо на прогулянки, разом прибираємо шкільне подвір’я,  чегргуємо у їдальні – ми товариші. А другу ми зможемо довірити свої таємниці. Друзів багато не буває.

 

- У кого з вас є друзі? Розкажіть по них.

- Чи є вони серед однокласників?                                                                                          

 

 Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити.

То ж без друга не прожити!

 

Якщо друг у тебе є,

люби його ти над усе.

Та  не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

 

 Вислухати його вчись,

З ним секретом поділись.

І цукерку вдвох ви з'їжте.

Яблуко навпіл розріжте.

 

 Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

 

 Якщо друг тебе почує,

Твоє серце не сумує.

Горе зменшиться удвічі,

Радість загляне у вічі.

 

 

 

 Вихователь

 - Отже, мир і злагода перш за все починається в колективі.

- Але бувають випадки, коли друзі сваряться. Тоді у пригоді стають мирилки

 

 

 Ти - не ворог, я - не ворог.

Нам сваритись просто сором.

Помирились, помирились,

Щоб ніколи не сварились.

 

Ти не плач, не плач, не плач

І скоріш мені пробач,

І на мене ти не сердься,

Бо у тебе добре серце.

Будемо завжди дружити

І ніколи не сваритись!

 

 Дай скоріш мізинчик свій,

Зачепи його за мій.

Мізин-мізин-мізинець -

Помирив нас, молодець!

 

 Подивися просто в очі;                                                                                  

Я сваритися не хочу.                                                                                                            

Я образить не хотів,

Ненароком зачепив.

Просто в очі подивись

І зі мною подружись.

 

 10 Ознайомлення із правилами дружби

 

- Існують правила дружби, які допомагають друзям не сваритися. І нам вони допоможуть також.   слайд

- тож давайте їх зачитаємо.

Можна бути справжнім другом, коли дотримуватись правил  дружби:

  •                   Уникати сварок;
  •                   Допомагати один одному;
  •                   Бути доброзичливими;
  •                   Бути турботливими;
  •                   Не глузувати один з одного;
  •                   Вміти вибачати та поступатися…

11. Фізхвилинка  рухлива

 

VІ. Четверта зупинка «Сонце доброти»  слайд 13

 

Вихователь

- Добро, як сонце – всіх зігріває. Добра людина дарує тепло іншим, з добрим приємно спілкуватися, така людина дарує радість і посмішку. Добро схоже на сонечко. (На дошці з’являється сонечко, що має очі та посміхається , але без промінців) слайд 14

 

 

 Чого не вистачає сонечку?

 

 Діти.

-  У цього сонечка немає промінців.

 

Вихователь

- Уявіть себе промінцями цього радісного і доброго сонечка. Якщо ви будете робити добро людям, природі, всій Землі, будете надійними, вірними друзями, то воно сяятиме , зігріватиме нас своїм теплом.

.

У кожного з вас є заготовлені сердечка, які ви вирізали власноруч. Кожне сердечко  має особливу енергетику.

 

- зараз на них ви напишіть побажання своєму другові, близькій чи рідній людині. Якщо воно щире – то обов’язково здійсниться.

( діти пишуть , вихователь допомагає)

 

 

Подаруйте її тій дитині, яку ви вважаєте своїм другом, або тому, з ким би ви хотіли дружити. І тоді вам справді буде затишно та приємно на душі.

.( діти обмінюютьсясердечками із побажаннями, дарують присутнім )

 

Слайд

 

Вихователь

- подивіться , як тепер посміхається сонечко…

-  Діти, як можна назвати це сонечко?

 Діти.

-  Добре сонечко, сонце доброти,…

 Вихователь

-  Сонце доброти завжди буде сяяти в нашому класі. Ви, я впевнена, надалі в житті будете всім нести добро, ласку, співчуття і любов.Я зачитаю вірш.

 Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)! ( промовляють хором).

 

ІІІ. Осмислення та узагальнення знань

 

1.Гра в колі друзів «Вогонь добра...»

 

.  А тепер станьте в коло , візьміться за руки, посміхніться один одному

(Вихователь запалює свічку)

 

Здавна відомо, що Свічечка - символ добра і чистоти

 

Спалахнула свічечка

Ніжним полум'ям.

Підійти погрійся,

Кому холодно.

  •                   Я запалила Свічечку – символ добра і чистоти. Любі діти, я вам дарую добро, радість, щастя, здоров’я.

Передає дітям.                                                                                                                       

Діти висловлюють побажання один одному, передаючи свічку по колу і повертають вихователю.

Вихователь:

-Прошу усіх сісти на своє місце.

 

Виставка книг про дружбу і добро

 

2.Заключне слово вихователя

У класі ми запалили вогник доброти і чистоти.( ставить свічечку на стіл)

Як хочеться чути більше ніжних, добрих слів... Як хочеться, щоб добро переповнювало наші душі, душі і серця! Як хочеться бачити навколо очі, які б сяяли теплом та любов'ю!.. А чи задумувались ми, що таке доброта? Звичайна людська доброта? Добросердечність? Чуйність? На світі є різні люди, з різними характерами, смаками, інтересами... Але дуже хочеться вірити, що добрих і чуйних людей більше.

Робити добро треба, бо людина, яка не відчуває приязні до інших людей, руйнує себе. Зла людина ніби постійно обкрадає себе, не вміє по-справжньому жити, радіти, сміятись, любити. Від зла людська душа не ширшає, а навпаки висихає. Висихає в душі живильне джерело, що допомагало жити, вірити рухатися вперед.

Нині ми живемо у нелегкий час, але потрібно жити, сіяти добро в людських душах, бути милосердними. Ніколи не шкодувати роздавати добро друзям, родичам, незнайомим людям. Не лінуйтесь щодня робити найлегшу справу – дарувати хоч краплинку добра всьому живому на землі. І стане всім краще жити, негаразди щезнуть!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

3.Оцінювання роботи учнів на виховній годині

Ось і закінчується наша подорож.

Оцініть наш захід сигналом.

 

Я дякую вам за активну участь під час нашої подорожі, бажаю добра, вірних друзів і хорошого настрою. Як і обіцяла, за активну участь кожен отримує нагороду( ?).

 

4.Релаксація

 Кліп про дружбу

 

 

                                                                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
2 жовтня 2019
Переглядів
2084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку