"Урок, Подорож математичним океаном"

Про матеріал
Тема: Розв’язування вправ Мета: навчальна: узагальнити і систематизувати знання та вміння учнів з теми: «Числові та буквені вирази. Рівняння»; закріпити в учнів вміння розв’язувати рівняння; формувати вміння аналізувати, застосовувати знання при розв’язуванні проблемних ситуацій. розвивальна: зацікавленність учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови. виховна: виховувати старанність, наполегливість у досягненні мети; виховувати об’єктивність та чесність під час оцінювання власних знань.
Перегляд файлу

 

 

 

 Подорож математичним океаном

 

 

 

 

 

 

 

Математики, 5клас

(Урок – гра)

Учитель Т.П.Сиромят

 

2023

 

Тема: Розв’язування вправ

Мета: навчальна: узагальнити і систематизувати знання та вміння учнів з    теми: «Числові та буквені вирази. Рівняння»;   закріпити в учнів вміння розв’язувати рівняння; формувати вміння  аналізувати, застосовувати знання при розв’язуванні проблемних ситуацій.
 

            розвивальна: зацікавленність учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови.

             виховна: виховувати старанність, наполегливість у досягненні мети; виховувати об’єктивність та чесність під час оцінювання власних знань.

 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

Форма проведення: урок-гра

                                                        Хід уроку
І. Організаційний  етап.

Добрий день! Сідайте.  Мені  як завжди приємно вас бачити.  Перш ніж ми почнемо наш урок, я хочу, щоб ви взяли один одного за руки, усміхнулися один одному, подаруйте усмішку нашим  гостям, побажайте один одному найкраще. Я також  бажаю вам, щоб сьогодні урок приніс вам задоволення, щоб вам було цікаво і час непомітно пролетів.  Бажаю вам бути кмітливими, організованими, показати і проявити обдарованість, дисциплінованість і тоді успіх і радість не покинуть вас.

Діти ми з вами підійшли до завершення ще однієї теми, попереду діагностична робота.  Сьогодні ми узагальнимо знання. Але     ми проведемо незвичний урок .Незвичний він тим, що   ми здійснимо математичну подорож океаном.  І кожен з вас дізнається, щось новеньке і кожен самостійно себе оцінить . (картки- самооцінки у кожного учня)

 Тож бажаю вам всього найкращого.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Підготуємо   зошити до робо­ти.  Як справи з домашнім завданням? Що важкого було?

Здайте, будь ласка зошити на перевірку. Отримайте інші.

Пам'ятайте, що в зошиті вся робота ведеться старанно,  охайно, правильно . Уважно ставтеся до будь якої роботи.

(Запис дати та теми).

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Отож сьогодні ми здійснимо математичну подорож океаном  .  Перш ніж ми вирушимо   давайте організуємо три команди. Назвемо їх: Великі математики, Знавці математики, Любителі математики.

Головна мета кожної команди добратися ось до цього острова. (На дошці плакат з намальованим островом). До вас тут були інші діти і дали йому назву. Давайте відгадаємо назву острова. А для цього виконаємо слідуючі завдання.

І.  На дощ ці записані відповіді ,під різними числами, до запитань, які я буду вам задавати. Ви повинні знайти правильну відповідь і карточку з числом відповіді приклеїти до дошки.(  три учні працюють одночасно; дошка розділена на  три частини, а весь клас працює самостійно в зошитах)

1.Під яким числом знаходиться числовий вираз?

2. Під яким числом знаходиться буквений вираз?

3. Під яким числом знаходиться формула?

4. Під яким числом знаходиться рівняння?

5. Під яким числом знаходиться корінь рівняння 2х+17=27?

6.Учень планував за канікули розв’язати 20 задач. За перший день він розв’язав а задач. Скільки задач залишилося розв’язати учневі?

7. Обчисли значення у за формулою у=5х-3, якщо х=7. Під яким числом знаходиться правильна відповідь?

(після того, як учні  справляться, потрібно перевернути приклеєні карточки, якщо завдання виконано правильно, отримаємо відповідь «Здоров’я» )

(Приклею карточку з написом «Здоров’я» на острів)

 2.Отже, ми здійснимо подорож на острів «Здоров’я».  Люди, які вирушають в подорож беруть з собою необхідні речі, що ж треба взяти нам, щоб здійснити   математичному подорож по океану. (Правила)

(Учні розповідають правила знаходження невідомого компонента в рівнянні)

ІУ. Відпрацювання навичок

Якщо знаємо правила, то можна відправлятися в подорож. І ось на шляху у кожної з команди  маленькі острова,  які не можна не помітити .

А як же називаються ці острова. Щоб дізнатися назву потрібно виконати слідуюче завдання. Три учні виходять до дошки і розв’язують рівняння.

( Рівняння можна вибрати  різної складності) Всі учні розв’язують у зошитах. На парті лежать відповіді до рівнянь. З іншого боку назви островів. Ви вибираєте рівняння і біля дошки розв’язуєте, після цього шукаєте відповідь у мене на столі. Якщо відповідь правильна, то ви знайдете назву острова.

  1. (х-2735)+5137=9307
  2.  (132-х):4=24
  3. 7(х-15)=1841
  4. 1952-(х-732)=1713
  5. 2571+х=4597
  6. Х-52142=37897
  7. 12*х=432
  8. Х:27=38

(наклеюю назви островів-  Спадковість,  Медицина, Спосіб життя) учні оцінюють себе)

 Отже наше здоров’я залежить від спадковості,  медицини, способу життя

 Ось до острова залишилось зовсім не багато. Потрібно обчислити відстань, яку залишилося пройти. А для цього потрібно розв’язати задачу (Всі виконують завдання). Потім біля дошки пояснює перший хто виконав.

Човен рухався а годин зі швидкістю 18 км/год  і b годин зі швидкістю 20км/год. Скласти вираз для обчислення шляху, що подолав човен. Обчисли значення виразу, якщо а=3, в=2.

18*3+20*2=54+40 =94

Але в морі як і на суші бувають перешкоди на шляху до острова «Здоров’я» . Може трапитися акула, чи пірати, а може шторм . (На карті приклеюю «Акула», «Шторм», «Пірати».) А що ж у житті заважає бути здоровим. Для цього ми з вами розгадаємо кросворд. (Діти виходять до дошки і записують відповіді в кросворд)

  1. 0:257=0
  2. 630:90=7
  3. Як називається число, яке дістанемо в результаті ділення?
  4. 1000-999=1
  5. 125*8=1000
  6. 11*1=11
  7. Цифра, якою починається натуральний ряд

 

 

 

1.

н

у

л

ь

 

 

 

 

 

2.

с

і

м

 

 

 

 

 

 

а

с

т

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

о

д

и

н

 

 

 

 

 

 

5.

т

и

с

я

ч

а

 

 

6.

о

д

и

Н

а

д

ц

я

т

ь

о

д

и

н

 

 

 

 

 

 

 

 

Але не тільки нікотин заважає бути здоровим, а й алкоголь, наркотики.(На карті приклеюю «Нікотин», «Наркотики», «Алкоголь»)

Ось і добралися ми до острова. А на ньому і банани, і мандарини, і апельсини . Можна і підкріпитися.  Це все вітаміни, які в житті нам необхідні.

 Потрібно розв’язати останню задачу.

На острові всього було 1420 кг бананів, апельсинів і мандаринів. Причому бананів  вдвічі більше, ніж апельсинів, а мандаринів – на 220 кг більше, ніж апельсинів. Скільки кілограмів бананів, апельсинів, мандаринів було на острові?

Б.-2х

А. -х

М. -х+220

2х+х+х+220= 1420

4х+220=1420

4х=1420-220

4х=1200

Х=1200:4

Х=300

А.-300

Б.-600

М.-520

Відповідь: 600, 300, 520.

ІУ.  Підсумок уроку. Оцінювання

У. Домашнє завдання. Виконати завдання на платформі клас тайм.

 

Картка - самооцінки

1.Відгадування назви острова (6 балів)

(тестові завдання)

 

2. Відгадування назви островів (1 або 2 бали)

(розв’язування рівнянь)

 

3.Обчислення шляху, що потрібно подолати(1бал)

(складання виразу до задачі та обчислення його)

 

4.Розвязування задачі за допомогою рівняння(2 бал)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку