Узагальнюючий урок – подорож
«Північна Америка»
Мета: систематизувати, узагальнити та розширити знання з теми «Північна Америка»; розвивати кмітливість, почуття відповідальності, вміння творчо мислити, виховувати почуття доброти та взаємопідтримки, а також інтересу до географічної науки.
Тип уроку: узагальнення та систематизація засвоєних знань, умінь і навичок ( нетрадиційний урок – подорож)
Обладнання: атласи, фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, портрети дослідників, роздаткові картки тварин та рослин, квітка з завданнями, прапори та герби Америки, картки із завданнями, відеоматеріали.
Хід уроку
І. Організаційний момент:
- привітання з учнями та з вчителями;
- перевірка присутності;
- психологічна підготовка.
ІІ. Повідомлення теми уроку
Постановка мети і завдань
Добрий день! У нас сьогодні гості, привітаємось. Зараз ми з вами відправимось в подорож до чудового материка західної півкулі, материка, де є великі рівнини, вкриті вічними снігами й льодами, величні гори, арктичні пустелі та вічнозелені вологі ліси, а також прерії та жаркі майже безжиттєві простори.
Відповідь учнів: («великий»: Великі озера, Великий каньйон, Великі рівнини, Велике Солоне озеро).
Вчитель: відкрию вам таємницю – там на вас чекає скарб.
Звучить об'ява - посадка на літак до Оттави.
Тож берімо валізи, і вперед. Щоб скоріше промайнув час, давайте пограємо в гру «Ланцюжок»: по черзі називаєте географічні об'єкти Північної Америки.
Звучить об'ява прибуття літака в кінцевий пункт.
ІІІ. Систематизація та узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок
Проведення вікторини
Вчитель: Ось ми і на місці, щоб дістатися скарбу нам необхідно виконати низку завдань.
Хто з цих мандрівників має відношення до відкриття Північної Америки?
Учні допомагають розібратися. На пелюстках знаходять сховані завдання: на контури Північної Америки (малюнок на дошці) нанести річку Міссісіпі та озеро Мічіган.
Додаткові запитання:
Гра « Склади пазли»: 1 команда складає політичну карту Північної Америки, 2 – фізичну карту.
90005700619338465452560
Відповідь: довжина г. Кордільєр, влк.Орісаба, г.Маккінлі, влк. Коліма, влк.Попокатепетль, Флінт-Мамонтова печера.
Учні витягують картки з характеристикою клімату певного поясу, необхідно назвати кліматичний пояс.
Додаткове питання: Що впливає на формування клімату в Північній Америці?
З запропонованих карток вибрати тварин та рослин заданої природної зони:
8. Гра «Далі- далі»
Французи, німці, ірландці, англійці, іспанці, українці, африканці
555 млн.
38 країн
Присягою на вірність Батьківщині
Англо-канадці та франко-канадці.
Науково-технічні, культурні
Торонто(122тис.осіб) серед яких українці за походженням
Понад 560 км; карстова печера
Високорозвинені
Статуя Свободи (висота 46м, п'ядесталу 45м)
9. Перевірка знань фізичної карти Північної Америки
Учні по черзі задають завдання один одному
10. - Давайте трішки відпочинемо, фільми подивимось, але це буде незвичайне кіно
Вгадайте відеокадр:
Торнадо (природне явище, утворюється між Скелястими горами та г. Аппалачі «аеродинамічна труба», розвиває швидкість 550 км/год)
Долина Смерті ( у Кордільєрах, назва походить за часів «золотої лихоманки»)
Острів Гренландія
Ніагарський водоспад(між озерами Ері та Антаріо, на річці Ніагара; висота 51м, загальна ширина перевищує 1200м, що секунди тут падає в прірву 6-7тис тон води)
Великий каньйон Колорадо (найглибший каньйон на Землі, займає площу в 4927 кв. км, р.Колорадо прорізає швидкою течією плато)
Вручення оскару в Голівуді (Лос-Анджелесі)
Фестиваль української пісні в Канаді
Український університет в Канаді
IV. Підведення підсумків уроку
Вчитель дістає скриньку зі скарбом для учнів – зароблені бали. Висловлює подяку за співпрацю, вносить пропозиції, що до використання даних завдань на подальших уроках.
Звучить об'ява літака до Дніпра
V. Домашнє завдання