Урок-подорож " Північна Америка"

Про матеріал
Узагальнення та систематизація засвоєних знань, умінь і навичок (нетрадиційний урок – подорож) з теми "Північна Америка" 7 клас
Перегляд файлу

   Прапор Мексики - Flags-World                          Прапор Сполучених Штатів Америки — Вікіпедія                                  Канадський прапор. Прапор Канади. Canadian flag. Прапор 150*90 см поліестер

                            Узагальнюючий урок – подорож

                                       «Північна Америка»

Мета: систематизувати, узагальнити та розширити знання з теми «Північна Америка»; розвивати кмітливість, почуття відповідальності, вміння творчо мислити, виховувати почуття доброти та взаємопідтримки, а також інтересу до географічної науки.

Тип уроку: узагальнення та систематизація засвоєних знань, умінь і навичок ( нетрадиційний урок – подорож)

Обладнання: атласи, фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, портрети дослідників, роздаткові картки тварин та рослин, квітка з завданнями, прапори та герби Америки, картки із завданнями, відеоматеріали.

                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент:

- привітання з учнями та з вчителями;

- перевірка присутності;

- психологічна підготовка.

ІІ. Повідомлення теми уроку

Постановка мети і завдань

Добрий день! У нас сьогодні гості, привітаємось. Зараз ми з вами відправимось в подорож до чудового материка західної півкулі, материка, де є великі рівнини, вкриті вічними снігами й льодами, величні гори, арктичні пустелі та вічнозелені вологі ліси, а також прерії та жаркі майже безжиттєві простори.

  • Здогадалися, що це за материк?
  • Яке слово часто зустрічається в географічних назвах Північної Америки?

Відповідь учнів: («великий»: Великі озера, Великий каньйон, Великі рівнини, Велике Солоне озеро).

Вчитель: відкрию вам таємницю – там на вас чекає скарб.

Звучить об'ява - посадка на літак до Оттави.

Тож берімо валізи, і вперед. Щоб скоріше промайнув час, давайте пограємо в гру «Ланцюжок»: по черзі називаєте географічні об'єкти Північної Америки.

Звучить об'ява прибуття літака в кінцевий пункт.

ІІІ. Систематизація та узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок

Проведення вікторини

Вчитель: Ось ми і на місці, щоб дістатися скарбу нам необхідно виконати низку завдань.

  1. Зверніть увагу на ці портрети, що це за люди?
  • Мандрівники, мореплавці, дослідники.

Хто з цих мандрівників має відношення до відкриття Північної Америки?

  • Ерік Рудий та його син Лейф Еріксон, Христофор Колумб, Вітус Берінг, Джон Кабот, Васко да Гама, Амеріго Веспуччі, Джеймс Кук, Абель Тасман, Фернан Магеллан, Марко Поло, Ібн Батутта, Бартоломеу Діаш, Роберт Скотт, Отто Шмідт, М. Лазарєв, Ю. Лисянський, Ф. Белінсгаузен, Жак-ів Кусто…
  • Додатковий бал тому, хто розповість про мандрівку одного з дослідників.
  1. Скажіть, будь-ласка, хто є корінними жителями Північної Америки?
  • Індіанці
  • Уявіть, я маю знайомого індіанця на ім'я Таука, він подарував мені загадкову квітку, але я не розумію в чому тут загадка!

Учні допомагають розібратися. На пелюстках знаходять сховані завдання: на контури Північної Америки (малюнок на дошці) нанести річку Міссісіпі та озеро Мічіган.

Додаткові запитання:

  • Де бере початок і куди впадає вказана річка, яке має живлення?
  • Яке походження має вказане озеро? Тип живлення?
  1. На перший – другий розрахуйсь ( 2 команди)

Гра « Склади пазли»: 1 команда складає політичну карту Північної Америки, 2 – фізичну карту.

  1. А зараз увага на дошку – це математичний ланцюжок, де зашифровані елементи літосфери (рельєф)

90005700619338465452560

Відповідь: довжина г. Кордільєр, влк.Орісаба, г.Маккінлі, влк. Коліма, влк.Попокатепетль, Флінт-Мамонтова печера.

  1. Зараз перевіримо як ви знаєте клімат Північної Америки: «Заморочки з бочки».

Учні витягують картки з характеристикою клімату певного поясу, необхідно назвати кліматичний пояс.

Додаткове питання: Що впливає на формування клімату в Північній Америці?

  • протяжність з півночі на південь;
  • нерівномірний розподіл сонячного тепла;
  • вплив арктичних і тропічних повітряних мас;
  • вплив теплих і холодних течій;
  • розподіл опадів визначаються пануючими повітряними масами.
  1. Географічне лото: з даного переліку необхідно вибрати географічні об'єкти, що стосуються Північної Америки.
  2. Пригадаємо природні зони Північної Америки.

З запропонованих карток вибрати тварин та рослин заданої природної зони:

  • Зона арктичних пустель: тюлені, моржі, білі ведмеді, лисиці, зайці, лемінги, риба; мохи, лишайники.
  • Тундра: північні олені, карибу, вівцебик, песець, полярні вовки; мохи, лишайники.
  • Ліси помірного поясу - тайга: чорна та біла ялина, бальзамічна ялиця, сосна, модрина; ведмеді, вовки, лисиці, рисі, олені, єноти, ондатри, бобри, норки.
  • Мішані і широколистяні ліси: клен, береза, ясен, бук, липа, тюльпанове дерево, магнолія, дуб.
  • Степи: бізонова трава, ковила, бородач; бізони, антилопи, лисиці, койоти, ховрахи, байбаки, змії.
  • Перемінно-вологі ліси: алігатори, алігаторові черепахи, видри, ондатри, карликові папуги, ібіси, фламінго, пелікани; сосна, дуб, магнолія, бук, карликова пальма, болотний кіпа ріс.
  • Пустелі та напівпустелі: броненосці, ягуари, пуми; кактуси, юки, агави, акації.

8. Гра «Далі- далі»

  • Які народи проживають на материку?

Французи, німці, ірландці, англійці, іспанці, українці, африканці

  • Скільки осіб проживає в Америці?

555 млн.

  • Скільки країн налічується на материку та островах?

38 країн

  • Як починається навчальний день у школярів?

Присягою на вірність Батьківщині

  • Які етнічні групи проживають у Канаді?

Англо-канадці та франко-канадці.

  • Вкажіть зв'язки України з Канадою

Науково-технічні, культурні

  • Найбільше місто в Канаді

Торонто(122тис.осіб) серед яких українці за походженням

  • Яка глибина Флінт-Мамонтової печери?

Понад 560 км; карстова печера

  • Країни Північної Америки за економічним розвитком…

Високорозвинені

  • Національна пам'ятка США, символ свободи, демократії та справедливості

Статуя Свободи (висота 46м, п'ядесталу 45м)

9. Перевірка знань фізичної карти Північної Америки

Учні по черзі задають завдання один одному

10. - Давайте трішки відпочинемо, фільми подивимось, але це буде незвичайне кіно

Вгадайте відеокадр:

Торнадо (природне явище, утворюється між Скелястими горами та г. Аппалачі «аеродинамічна труба», розвиває швидкість 550 км/год)

Долина Смерті ( у Кордільєрах, назва походить за часів «золотої лихоманки»)

Острів Гренландія

Ніагарський водоспад(між озерами Ері та Антаріо, на річці Ніагара; висота 51м, загальна ширина перевищує 1200м, що секунди тут падає в прірву 6-7тис тон води)

 

Великий каньйон Колорадо (найглибший каньйон на Землі, займає площу в 4927 кв. км, р.Колорадо прорізає швидкою течією плато)

Вручення оскару в Голівуді (Лос-Анджелесі)

Фестиваль української пісні в Канаді

Український університет в Канаді

IV. Підведення підсумків уроку

Вчитель дістає скриньку зі  скарбом для учнів – зароблені бали. Висловлює подяку за співпрацю, вносить пропозиції, що до використання даних завдань на подальших уроках.

Звучить об'ява літака до Дніпра

V. Домашнє завдання

 

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку