Урок-подорож «Повторення поняття про текст. Структура тексту»

Про матеріал
Урок-подорож для учнів 10 класу з інтелектуальними порушеннями. Мета: поглибити і поширити знання учнів про текст; розвивати вміння самостійно визначати тему, мету тексту; добирати заголовок; визначати частини тексту; підвищувати орфографічну грамотність; розвивати зв’язне мовлення та логічне мислення; виховувати почуття доброти, взаємодопомоги, любов до рідної мови, патріотичні почуття та гордість за Україну.
Перегляд файлу

Тема уроку«Повторення поняття про текст. Структура тексту»(Слайд №1)

Мета:  поглибити і поширити знання учнів про текст; розвивати вміння самостійно визначати тему, мету тексту; добирати заголовок; визначати частини тексту; підвищувати орфографічну грамотність;  розвивати зв’язне мовлення та логічне мислення; виховувати почуття доброти, взаємодопомоги, любов до рідної мови, патріотичні почуття та гордість за Україну.

Обладнання: опорна таблиця  «Текст», роздатковий матеріал, підручник, ілюстрації, індивідуальні картки, мультимедійна дошка,  тлумачний словник, картки-пам’ятки для складання текстів

Тип уроку: формування нових знань, урок – подорож

Міжпредметні  зв’язки:

- українська  література

- історія України

- природознавство

- основи здоров’я

                                                    ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина. Психологічний настрій (Слайд№2)

   Чути дзвоник голосистий,

    Ллється голос його чистий.

    Всіх скликає на урок

    Цей чудовий наш дзвінок.

    Ви спокійно всі сідайте,

    Працювати починайте.

Вітання друзів                                                               

- А тепер, діти, доторкніться один до одного, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій. (Слайд №3)

- Девіз нашого уроку: «Нехай живе ввічливість і доброта! Нехай живуть доброзичливі обличчя!» (Слайд №4)

ІІ. Загальнокорекційна частина

         - Розпочинаємо урок з української мови і проходить він в тиждень української мови та писемності. (Слайд №5)

1.  Прослухайте вірш

На уроці рідну мову

Зараз будемо вивчать.

Розберемо кожне слово,

Щоб її нам краще знать.

Бо вона така чарівна,

Мелодійно так звучить…

Поміж мовами – царівна,

Як її нам не любить?!

Можем ми осиротіти,

Як не будем мову знать,

Українську мову, діти,

Треба добре вчить та шанувать.

      1. Мовна розминка.  Робота над прислів’ями

          У нас для правил є хвилинка,  мовна почалась розминка

  • Прочитайте і поясніть прислів’я (Слайд №6)

Доброму всюди добре.

Хто до людей із добром, того й люди поважають.

Добро в людині завжди красиве.

Поспішай робити добро.

  • Які слова асоціюються у вас зі словом добро? ( Щедрість, щирість, допомога іншим, людяність, милосердя, справедливість, кохання, краса)
  • Про добро можна багато і красиво розповідати, говорити, мріяти. Але жодної користі це не принесе, якщо добрі діла не втілюватимуться в життя, якщо гарні слова залишатимуться тільки словами.

   2. Бліцопитування «Кращий знавець мови» (Слайд №7)

        - Мовлення буває…..(Усним і писемним)

         - З чого складається речення? (Зі слів)

         - Зв’язані за змістом слова…..(Речення)

         - Речення виражає…(Закінчену думку)

         - Як відокремлюються речення в усному мовленні? ( Паузою)

         - А в писемному? (Розділовими знаками)

         - Що ставимо в кінці речення? (Крапку, знак оклику, знак питання)

        - Перше слово в реченні пишемо з ….(Великої букви)

        - Які бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні , питальні, окличні, спонукальні)    

       - Із зв’язаних між собою речень складається…..( Текст)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Абетковий  диктант (Учні «ланцюжком» називають та записують ввічливі слова за алфавітом). (Слайд №8)

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

  1. Ознайомлення з пам’яткою

Пам’ятка «Як бути добрим»

Прагни бачити в людях передусім хороше і добре.

Будь добрим до людей.

Учися добра в добрих людей.

Не бійся пропонувати свою допомогу тим, хто її потребує, допомагай у першу чергу людям, що потрапили в біду, слабким, хворим.

Не заподіюючи зла, ти стаєш добрішим.

 

  1. Перевірка домашнього завдання. (Вправа № 69,  с.33)

        Вправу ви приготували,

        Що додому задавали?

        Почнемо перевіряти

        ЇЇ голосно читати.

       (Учні  читають та пояснюють виконання вправи)

     - Повинна сказати, старались немарно, з домашнім завданням впорались

       гарно! 

  ІV. Вивчення нового матеріалу

        1.Повідомлення теми, мети уроку (Слайд №9)

          - Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «Текст». Пригадаємо з яких основних частин він може складатися. Це важливо знати і використовувати у своєму усному і писемному мовленні, щоб тексти були послідовні і логічні.

            Попереду вас очікують цікаві  види робіт. Сьогодні на уроці ви будете ділити текст на логічно завершені частини та складати план тексту; розвивати своє вміння переказувати текст за планом.

          Продовжуємо наш урок з такого гарного слова, як «доброта»

  • Яке слово протилежне за значення до слова  «добро»?
  • Назвіть спільну частину в цих словах: доброта, добрий, добрик, добрішати (слайд №10)

      -  Що ж треба для того, щоб люди ставилися до вас добре?

2.Хвилинка чистопису

       Прослухайте вислови та прислів’я зі словом Добро

      За добро добром платять.

      Чини добро і стережися злого.

      Добре словечко гріє сердечко.

      Добро пушить, а зло сушить.

      Хто людям добра бажає, той і сам має.

     - Поясніть значення слова Добро (Учень розповідає про   

      добрі справи)

  Добре слово – як музика

    Що мається на увазі під «добрим словом»?(Як ввічливе, так і красиве, правильне, виразне слово)

      - Запишіть каліграфічно прислів’я

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

      1. Повідомлення вчителя (Слайд №11)

         - Текст – це зв’язні за змістом речення. У тексті речення розміщенні у певній послідовності. Зв’язну розповідь називають текстом. У тексті завжди про щось повідомляється, розповідається. Це його тема. Кожна розповідь ведеться з певною метою Це його мета. До тексту можна дібрати заголовок.

      2. Опрацювання пам’ятки.

        У кожного з вас на парті є пам’ятка. Прочитайте її мовчки і пригадайте умови написання тексту.

             Пам’ятка «Умови написання тексту»

- Кожну частину тексту писати з абзацу.

- Речення будувати невеликі.

 - Послідовно викладати свої думки.

 - Стежити за мовленням.

 - Уникати повторів слів.

 - Під час написання складних слів користуватися орфографічним словником.

3. Запам’ятайте! Пояснення вчителя

    Кожний текст складається на певну тему.

Тема – це те про що (або про кого) розповідається в тексті. Часто тема тексту може бути виражена в його заголовку.

     3.1. Прослухайте текст та визначте його тему. (Слайд №12)

                                        Образ матері

        Із прадавніх часів зверталося людство з піснями і молитвами до своєї берегині – до матері.  Від Шевченка українська поезія протягом віків співала і співає величальну пісню матері. Бо ж у матері втілюється вся краса світу, його сонячність, безмежність.

        Мама… Хіба у світі щось прекрасніше, чистіше, світліше? Це найдорожча людина для кожного з нас. Мати вчила і вчить нас. У кожної людини стоїть вона початком життєвого шляху, початком доброти і совісті. Перше слово людської честі – мати. Вона подарувала нам життя, навчила говорити і запалила у серці вічне світло пісні. Її мудре слово супроводжує нас усе життя, допомагає долати труднощі.  Тому з образом матері пов’язано все найдорожче у нашій душі. Це рідний дім, яблуні і вишні у цвіту, журлива річка, запашний луг – усе те, що зветься Батьківщиною.

        Кожен з нас повинен любити і шанувати матінку рідну, бо саме з любові до матері починається все краще, що є в людині.

     3.2. Запам’ятайте!

     У тексті речення зв’язані не лише темою, а й основною думкою.

Основна думка тексту – це розкриття теми, те головне, що ми стверджуємо, доводимо.

     Прочитайте текст та визначте його основну думку. (Слайд №13)

                          Богдан Хмельницький

         Богдан Хмельницький – видатний державний діяч, полководець, гетьман України. Він уписав славну сторінку  в історію рідного народу, очолюючого його боротьбу проти національного та соціального гноблення. 

       Ім’я Хмельницького оспіване у народних думах та історичних піснях, його життя і діяльність, описані у романах, повістях, драмах, хвилюють сучасників. На його честь споруджені пам’ятники у багатьох містах і селах України.

     4.Фронтальне опитування

  • -  Що таке текст?
  • - Як визначити тему тексту?
  • - Як визначити основну думку тексту?
  • - Як дібрати заголовок?
  1. Підготовча вправа (Слайд №14)

5.1. Прочитайте текст.

- Чи всі речення в цьому тексті потрібні?

- Доберіть заголовок до тексту.

       Ви творите добро своїми вчинками, добрими справами, добрим словом. Отже, любі діти, поспішайте творити добро, вчиться говорити теплі слова людям, які поруч з вами, вчіться співчувати, лише тоді можна сподіватися на повагу і добре ставлення до себе.

  • Чи подобається вам цей текст? Чому?
  • Сьогодні ми з’ясуємо, що слова відіграють важливу роль у побудові тексту. Щоб наші тексти були правильними і цікавими, ми будемо вчитися вдосконалювати їх, уникати повторювань одних і тих самих слів.

           Перевірка виконаної роботи.

           Конкурс на добирання кращого заголовку до тексту.

 

6.Гра «Зберіть слова» (Слайд №15)

 За__________чин, кін__ців_____ка, основ______на  час___ти____на

- Чи знайомі вам ці слова?

- А де ви їх зустрічали?

- Розташуйте їх у потрібному порядку.

     7.  Робота за таблицею «Текст» (Слайд №16)

           7.1. Пояснення вчителя

            Зачин – це одне або кілька речень, в яких розповідається про час або   місце дії, дійових осіб, про яких іде мова в тексті.

            Основна частина – кілька речень, логічно пов’язаних між собою, в яких розкривається тема тексту.

            Кінцівка – одне-два речення, які завершують текст.

  • З яких частин складається текст?
  • Як ви вважаєте, яке завдання виконує зачин, основна частина, кінцівка?
    1.           Прослухайте текст та визначте в ньому зачин, основну частину, кінцівку (Слайд №17)

                       Український рушник

        Його можна порівняти із піснею, бо без рушника, як і без пісні, не обходиться народження і одруження людини, ювілеї і урочистості. По всій Україні поширені такі звичаї: накривати рушником хліб на столі, давати рушник у далеку дорогу, щоб беріг від лиха.

      Вишивати рушники, сорочки матері навчали дочок з малку, виховували любов до краси, до праці.

     Рушник у нашому побуті живе і сьогодні. Його використовують на весіллі, під час проводів до армії.

    З хлібом-сіллю на рушнику зустрічають дорогих гостей.

7.3. Аналіз тексту за запитаннями

8.  Гра  «Працюймо разом!»

     - Запам’ятайте! Пояснення вчителя

         Готуючись писати чи говорити на якусь тему, продумайте і складіть план. План допомагає висловлювати думки послідовно, не пропустити чогось важливого.

Щоб скласти план потрібно:

  1. Прочитати текст, з’ясувати значення незрозумілих слів.
  2. Визначити тему й основну думку тексту.
  3. Поділити текст на частини.
  4. Дати їм назву.
  5. Записати план.

     8.1.  Прочитайте текст.

     - Поділіть текст на логічно завершені частини. (Слайд 18)

     - Складіть і запишіть план тексту

                                  

 

                                            Запашний хліб

         У магазині щедро пахне хлібом. Найтонші, медвяні пахощі огортають тебе, наповнюють теплом.

        Цей ні з чим незрівняний запах хліба! Тепло стає від самого вигляду його – кругленького, рум’яного, а коричнюватого з коринкою. Так і хочеться відламати духмяний окраєць прямо тут у магазині.

      Неможливо звикнути до цього дива дивного, створеного руками людей. Хлібороби – трударі від засіву до жнив турбувались про вражай. І ось він, хліб, зігрітий сонячним теплом, красується на столі.

      Цілющий  запашний хліб – найдорожчий скарб для людини. Берегти його – обов’язок кожного.

   План (Слайд № 19)

  1. Запах хліба.
  2. Диво, створене руками хліборобів.
  3. Берегти хліб – обов’язок кожного.

      Висновок: План допомагає висловлювати думку послідовно, не пропустити чогось важливого.

    9.  Робота біля дошки  

      - Розташуйте рядки вірша в такому порядку, щоб вийшов зв’язний текст.

     Твоя земля

  Розтанула зоря досвітня,              1

  лежить навкіл твоя земля              4

  росою вкрилися поля                    2

  Ласкава, щедра і привітна             3

  Твоя це Мати – Батьківщина,        5

  тобі лежать в широкий світ.          8

  твій дім з малих дитячих літ.        6

  Звідсіль дорога і стежина              7

   - Прочитайте відновлений текст.

10.Робота біля дошки  з деформованими реченнями

Зі слів кожного рядка склади й запиши речення. Дайте назву складеному тексту.

    Дерев, з, жовте, листя, падає (Жовте листя падає з дерев) (Слайд №20)

    Півночі, з,  різкий, виє, вітер (З півночі виє різкий вітер)(Слайд № 21)

    Вдень, дрібний, і, вночі, дощ, мрячить (Вдень і вночі мрячить дрібний дощ)  

   (Слайд № 21)

    З, линуть, неба, крики, прощальні, журавлів (З неба линуть прощальні крики журавлів) (Слайд № 22)

    Іній, деревах, вранці, на, з’явився (Вранці на деревах з’явився іній) (Слайд №23)

  11. Фізкультхвилинка (Слайд № 24)

        Треба паузу зробити і здоров’ячко зміцнити. 

        Руки на парти, пальці в кулак –

        Зробимо вправу, ми, учні, так –

        Пальці стискаємо і розтискаємо,

        Мов пластилін розминаємо.

        Будемо вправу із вами кінчати,

        Буде тепер нам легше писати.

  12. Виконання творчих завдань

       12.1. Завдання 1   

     - Визначте тему та основну думку тексту. (Слайд №25)

         Діти, ми є нащадками славних українських козаків. Тож любіть Україну, шануйте її народ. Нехай кожен з вас своїми вчинками і добрими справами доведе, що козацькому роду нема переводу.

    12.2. Завдання 2

- Прочитайте текст. (Слайд №26)

- Слова, подані в дужках, поставте у потрібну форму.

- Доберіть до тексту заголовок

      Протягом століть скриня в Україні була у великій (пошана). Сюди складали одяг, (рушник), полотно, прикраси. У (ньому) зберігався посаг (наречена). Скриню господарі (ставити) на видному місці. Професія (скринника була почесною. Виробляли (скриня) з липи, (тополя), берези, (вільха),верба.


 


 - Що цікавого дізналися з тексту?

- Яка його головна думка?

 


13. Словникова робота

 Прочитати слово, записати, розібрати за частиною мови

 Посаг – майно, гроші, що їх дають батьки, родичі нареченої, коли вона виходить заміж.

 ( іменник; що?; неістота;  ч.р., Н.в., одн.)

 

 

 

VІ. Осмислення і узагальнення нових знань

    1. Самостійна робота з індивідуальними картками

    2. Тренувальні вправи

        Вправа №1

       - Знайди у тексті недоліки і виправ їх. Запиши виправлений текст.

       Моя сестра – лікар. Сестра любить свою професію. До сестри часто звертаються по допомогу. Сестра чуйно ставиться до хворих. Люди завжди вдячні сестрі за добре серце.

      Вправа № 2

  - Склади й запиши текст з поданих речень. Добери назву.

     З надламаної гілки сльозиться сік. Ласкаво пригріває сонечко у лісі. Однак чує вона кожен шерех, кожен тривожний звук. Вже набубнявіли бруньки на деревах. Вийшла на узбіччя стара лосиха з довгоносим лосеням. Задрімала проти сонця.

         Вправа №3

  • Прочитай текст. (Слайд №27)

         Бібліотека – це зібрання книг, які одна людина або багато людей зібрали і зберігають. Якщо ти не збираєш книги – почни збирати. Тоді у тебе буде своя бібліотека. Тримай у ній книги в порядку.  Читай їх і давай читати друзям.

  • Про що йдеться в тексті?
  • Доберіть заголовок.
  • Якими словами в тексті автор замінив слово бібліотека, книги?
  • Висновок: Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб пов’язати  речення між собою, не слід повторювати одне й теж саме слово декілька разів. Його можна замінити іншим. Слова в тексті замінюють для того, щоб не повторювати одне й теж саме слово в сусідніх речення.

    3. Робота з деформованим текстом (Слайд №28)

            - Запишіть речення так, щоб вийшов текст. Доберіть до нього заголовок

         Подовшали ночі, покоротшали дні.  Кружляє в повітрі над землею легкими зграями жовте листя. Стоїть лагідна пора бабиного літа. Золотим килимом укрило воно землю. Настала золота осінь. Птахи відлітають у теплі краї.  Облетіло листя з дерев. Ось берізки розпустили золотаві косиці. Сизі тумани вкривають поля, сади, луки й ліси. Лісові мешканці вже приготувались до зими. На городах уже зібрані гарбузи, викопано картоплю, зрубано капусту. Тільки стоїть сухе соняшничиння і тихо шарудить, нагадуючи про гарячі дні літа.

Конкурс на кращий заголовок  (Осінь, осінні клопоти, багряна осінь, золота осінь).

     4. Поетична хвилинка. Прослуховування вірша (Слайд №29)

       (Виразне читання вірша з метою створення емоційного настрою,   

        активізації слухового та чуттєвого сприйняття , уяви, збагачення

       образної лексики)

       Уроки творчості, натхнення уроки,

        Добра і радості, і мудрості глибокої,

        Усі шляхи тернисті перейти

        Уроки творчості поможуть вам завжди.

 VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів (Слайд №30)

        1. Робота з підручником. (Прочитати правило с. 34)

        2. Виконання вправи з творчим завданням. (Вправа № 78, с. 36)

        3. Індивідуальна робота з учнями

        4. Гра «Так чи ні?» (Слайд №30)

           - Текст складається з речень?

           - До тексту неможливо дібрати заголовок?

          - Речення в тексті непов’язані за змістом?

          - Текст можна поділити на частини?

          - У тексті речення розміщені у певній послідовності?

          - Кожна нова частина тексту починається з абзацу?

        5. Цікаво знати!  (Слайд №31)

   Щотижня в нашій країні видається велика кількість газет і журналів. У них уміщена інформація про якісь конкретні події.   

           - Діти, а хто готує матеріали для газет  і журналів? (кореспонденти, журналісти)

         - Хто такий кореспондент?

     Кореспондент – співробітник газети, журналу, радіо, або приватна особа, яка надсилає свої інформації з місць.

  •  А хто такий журналіст?

    Журналіст – професійний літературний працівник газет, журналів, радіо та інших органів інформації та пропаганди.

    Газета – періодичне, друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали про події суспільно-політичного, культурного життя.

  1. Хвилинка здоров’я (Слайд №32)

Прочитайте текст та визначте його головну думку.

                                     Сон – це здоров’я

            Сон – це здоров’я. Спати потрібно близько дев’яти  годин.

           Постіль повинна бути не дуже м’якою, а подушка – з м’якого пір’я. Повноцінному сну завадить ситна вечеря. Незадовго до сну потрібно прогулятися на свіжому повітрі. Як вважають цілителі східної медицини, лягати спати потрібно головою на північ.

         Найкращий є сон при відкритій або відхиленій кватирці, а влітку - у саду чи на балконі.

        - Найбільше багатство людини – це здоров’я.

        - Бережи одяг, поки новий, а здоров’я  - доки молодий.

     VІІІ. Підсумок уроку.  Рефлексія

               Годинник невтомний наказує враз,    

               Що нашу роботу закінчити час,

               Дозвольте спитати, школярики милі,

               Нового чогось на уроці навчились?

  •   Що таке текст? (Слайд №33)
  • З чого складається текст?
  • Що можна дібрати до тексту?
  • Як пов’язані між собою речення в тексті?
  • З яких частин складається текст?
  • Як виділяється кожна частина тексту на письмі?
  • Діти, підніміть розділові знаки:

? – не все зрозумів, потрібна допомога.

.  – урок сподобався.

!  - все зрозумів, було цікаво.

       Звертання до гостей

       Учень:  Як сподобалося вам,

                     То скажіть про це і нам.

                     Як не все у нас вдалося,

                     Що ж – ми лише вчимося.

     ХІ. Оцінювання. Домашнє завдання (Вправа № 117, с. 49) (Слайд №34,№35)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Подовшали ночі, покоротшали дні.  Кружляє в повітрі над землею легкими зграями жовте листя. Стоїть лагідна пора бабиного літа. Золотим килимом укрило воно землю. Настала золота осінь. Птахи відлітають у теплі краї.  Облетіло листя з дерев. Ось берізки розпустили золотаві косиці. Сизі тумани вкривають поля, сади, луки й ліси. Лісові мешканці вже приготувались до зими. На городах уже зібрані гарбузи, викопано картоплю, зрубано капусту. Тільки стоїть сухе соняшничиння і тихо шарудить, нагадуючи про гарячі дні літа.

Конкурс на кращий заголовок  (Осінь, осінні клопоти, багряна осінь, золота осінь).

 

 

 

 

 

Бібліотека – це зібрання книг, які одна людина або багато людей зібрали і зберігають. Якщо ти не збираєш книги – почни збирати. Тоді у тебе буде своя бібліотека. Тримай у ній книги в порядку.  Читай їх і давай читати друзям.

 

 

 

 

 

      Протягом століть скриня в Україні була у великій (пошана). Сюди складали одяг, (рушник), полотно, прикраси. У ній зберігався посаг (наречена). Скриню господарі (ставити) на видному місці. Виробляли (скриня) з липи, (тополя), берези, (вільха), верби.      

                                

 

 

                          Запашний хліб

         У магазині щедро пахне хлібом. Найтонші, медвяні пахощі огортають тебе, наповнюють теплом.

        Цей ні з чим незрівняний запах хліба! Тепло стає від самого вигляду його – кругленького, рум’яного, а коричнюватого скоринкою. Так і хочеться відламати духмяний окраєць прямо тут у магазині.

      Неможливо звикнути до цього дива дивного, створеного руками людей. Хлібороби – трударі від засіву до жнив турбувались про вражай. І ось він, хліб, зігрітий сонячним теплом, красується на столі.

      Цілющий  запашний хліб – найдорожчий скарб для людини. Берегти його – обов’язок кожного.

                                 

                      Український рушник

        Український рушник можна порівняти із піснею, бо без рушника, як і без пісні, не обходиться народження і одруження людини, ювілеї і урочистості. По всій Україні поширені такі звичаї: накривати рушником хліб на столі, давати рушник у далеку дорогу, щоб беріг від лиха.

      Вишивати рушники, сорочки матері навчали дочок з малку, виховували любов до краси, до праці.

     Рушник у нашому побуті живе і сьогодні. Його використовують на весіллі, під час проводів до армії.

    З хлібом-сіллю на рушнику зустрічають дорогих гостей.    

 

 

 

 

 

 

   

  Ви творите добро своїми вчинками, добрими справами, добрим словом. Отже, любі діти, поспішайте творити добро, вчиться говорити теплі слова людям, які поруч з вами, вчіться співчувати, лише тоді можна сподіватися на повагу і добре ставлення до себе.     

 

                    Богдан Хмельницький

         Богдан Хмельницький – видатний державний діяч, полководець, гетьман України. Він уписав славну сторінку  в історію рідного народу, очолюючого його боротьбу проти національного та соціального гноблення. 

       Ім’я Хмельницького оспіване у народних думах та історичних піснях, його життя і діяльність, описані у романах, повістях, драмах, хвилюють сучасників. На його честь споруджені пам’ятники у багатьох містах і селах України.

 

                                  

 

 

 

                                              

 

 

 

 

 

  Образ матері

        Із прадавніх часів зверталося людство з піснями і молитвами до своєї берегині – до матері.  Від Шевченка українська поезія протягом віків співала і співає величальну пісню матері. Бо ж у матері втілюється вся краса світу, його сонячність, безмежність.

        Мама… Хіба у світі щось прекрасніше, чистіше, світліше? Це найдорожча людина для кожного з нас. Мати вчила і вчить нас. У кожної людини стоїть вона початком життєвого шляху, початком доброти і совісті. Перше слово людської честі – мати. Вона подарувала нам життя, навчила говорити і запалила у серці вічне світло пісні. Її мудре слово супроводжує нас усе життя, допомагає долати труднощі.  Тому з образом матері пов’язано все найдорожче у нашій душі. Це рідний дім, яблуні і вишні у цвіту, журлива річка, запашний луг – усе те, що зветься Батьківщиною.

 

 

 

 

 

 

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

 

 

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна карта                                                                  учень____________

 

                                            Український віночок

     Найкращою оздобою голови дівчини є вінок. Кожна дівчинка плела віночок – із жовтих сонечок кульбаб, із кленових листочків чи просто з’єднувала в барвисте коло лісові й лугові квіти.

     Впліталося до віночка багато квітів:сині волошки, мак, ружа, калина, безсмертник, незабудки, чорнобривці, любисток, волошки, ромашки.

    Всього в українському віночку – дванадцять квіточок. Наші прабабусі знали, як і коли слід плести віночок, як зберігати квіти у вінку. Де відшукати той рецепт, за яким квіти замочували в рослинних соках, аби довший час були свіжими? Може твоя бабуся знає, то запиши від неї.

Спиши текст та визнач його головну думку.

 

Індивідуальна карта                                                                  учень____________

 

                                        Український віночок

     Найкращою оздобою голови дівчини є вінок. Кожна дівчинка плела віночок – із жовтих сонечок кульбаб, із кленових листочків чи просто з’єднувала в барвисте коло лісові й лугові квіти.

     Впліталося до віночка багато квітів: сині волошки, мак, ружа, калина, безсмертник, незабудки, чорнобривці, любисток, волошки, ромашки.

    Всього в українському віночку – дванадцять квіточок. Наші прабабусі знали, як і коли слід плести віночок, як зберігати квіти у вінку. Де відшукати той рецепт, за яким квіти замочували в рослинних соках, аби довший час були свіжими? Може твоя бабуся знає, то запиши від неї.

Спиши текст та визнач його головну думку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна карта                                                                  учень____________

 

                                          Український віночок

     Найкращою оздобою голови дівчини є вінок. Кожна дівчинка плела віночок – із жовтих сонечок кульбаб, із кленових листочків чи просто з’єднувала в барвисте коло лісові й лугові квіти.

     Впліталося до віночка багато квітів: сині волошки, мак, ружа, калина, безсмертник, незабудки, чорнобривці, любисток, волошки, ромашки.

    Всього в українському віночку – дванадцять квіточок. Наші прабабусі знали, як і коли слід плести віночок, як зберігати квіти у вінку. Де відшукати той рецепт, за яким квіти замочували в рослинних соках, аби довший час були свіжими? Може твоя бабуся знає, то запиши від неї.

Спиши текст та визнач його головну думку.

 

 

Індивідуальна карта                                                                  учень____________

 

                                          Український віночок

     Найкращою оздобою голови дівчини є вінок. Кожна дівчинка плела віночок – із жовтих сонечок кульбаб, із кленових листочків чи просто з’єднувала в барвисте коло лісові й лугові квіти.

     Впліталося до віночка багато квітів: сині волошки, мак, ружа, калина, безсмертник, незабудки, чорнобривці, любисток, волошки, ромашки.

    Всього в українському віночку – дванадцять квіточок. Наші прабабусі знали, як і коли слід плести віночок, як зберігати квіти у вінку. Де відшукати той рецепт, за яким квіти замочували в рослинних соках, аби довший час були свіжими? Може твоя бабуся знає, то запиши від неї.

Спиши текст та визнач його головну думку.

 

Індивідуальна карта                                                                  учень____________

 

                                          Український віночок

     Найкращою оздобою голови дівчини є вінок. Кожна дівчинка плела віночок – із жовтих сонечок кульбаб, із кленових листочків чи просто з’єднувала в барвисте коло лісові й лугові квіти.

     Впліталося до віночка багато квітів: сині волошки, мак, ружа, калина, безсмертник, незабудки, чорнобривці, любисток, волошки, ромашки.

    Всього в українському віночку – дванадцять квіточок. Наші прабабусі знали, як і коли слід плести віночок, як зберігати квіти у вінку. Де відшукати той рецепт, за яким квіти замочували в рослинних соках, аби довший час були свіжими? Може твоя бабуся знає, то запиши від неї.

Спиши текст та визнач його головну думку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?  ?   ?  ?  ?  ?

 

?  ?  ?  ?  ?  ? 

 

? !  !  !  !  !  !  ! 

 

!  !  !  !  !  !  !

 

!  !  !  !   !  !

 

 

 

Будьте ласкаві, вибачте, дуже вдячний, даруйте, доброго здоров’я, добридень, моє вам шанування, пробачте, перепрошую, прощавайте, щиро дякую, спасибі, хай щастить.

 

 

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку