Дуже цікавий урок на якоу діти одорожуючи в ігровій формі розвязували задачі практичного змісту та вправи на всі дії з натуральними числами. Подорожуючи навчались застосовувати знання в новій ситуації.Урок сприяє саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, формуванню ключових компетентностей: інформаційних, комунікативних, здоров'язберігаючих..
Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами. Урок –подорож в 5 класі. Цілі уроку: формування предметних компетентностей : удосконалювати вміння і навички учнів розв’язувати задачі практичного змісту та вправи на всі дії з натуральними числами; техніку усної лічби; застосовувати знання в новій ситуації. формування ключових компетентностей: формувати логічне мислення, кмітливість, пізнавальну активність, впевненість у своїх силах, бажання працювати, інтерес до вивчення математики; сприяти самовихованню допитливості та бережного ставлення до свого здоров’я; формувати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні, комунікативні, здоров’язберігаючі.
Обладнання: маршрут подорожі, «цікавинки», таблиці рівнянь, обчислень; проектор, слайди, жетони.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Форма проведення: урок- подорож
План уроку
І.Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчання.
І сурова й солов’їна математика країна . Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити й віднімати, множить швидко й додавати. Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути.
-Сьогодні в нас не просто урок, а урок-подорож по країні Математиці.
-Чи любите ви подорожувати?
-Ми побуваємо у різних містах цієї країни. Ось наш маршрут: місто Рівнянь, місто Обчислень. Та найцікавішим є місто Кмітливих.
-Хочете потрапити в це місто?
Та не просто потрапити в місто Кмітливих, треба швидко подолати всі перешкоди, які зустрінуться на шляху: швидко розв’язувати задачі та вправи на всі дії з натуральними числами. (Слайд № 1)
За кожну правильну відповідь ви будете отримувати жетон. У місті Кмітливих ми побачимо хто набере найбільше жетонів, хто буде найактивнішим у подорожі.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Перевіримо чи готові ви подорожувати, виконавши вправу «Продовж речення»:
-Натуральними називаються числа, які …
- Найменше натуральне число ….
-Найбільше натуральне число …
- Рівнянням називають рівність …
- Коренем рівняння називають значення …
- Розв’язати рівняння – означає …
ІІІ. Удосконалення знань, умінь та навичок.
Що ж вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.
Ми підходимо до міста Рівнянь, потрібно «Знайти пару»
Самостійна робота (Слайд № 2) Взаємоперевірка (Слайд № 3)
Ми перед замком міста Рівнянь. Ключ до замку - це комбінація чарівних чисел, які ви можете отримати, розв’язавши правильно рівняння:
Розв’язати рівняння колективно на дошці
Перевірка розв’язків рівнянь.
( Підсумок – оцінювання )
Всі добре працювали, Старались, як могли, Вже трішки втомились, Треба набратись сил. Фізкультхвилинка . Руки вже за головою, Тож дивись перед собою, Виправляємо хребет, Лікті зводимо вперед, Мов метелики літаємо, Крильця зводим, розправляємо. Будем вправу ми кінчати – Легше стало працювати.
Місто Обчислень
ми підходимо до міста Обчислень. Треба перейти через ріку. Та величезний камінь закрив дорогу на міст. На камені записані вирази. Якщо їх правильно розв’язати, то камінь повернеться і звільнить дорогу. (ланцюжком)
(207 13 + 605): 16 =206 (349 – 533 : 13) = 4928
( Підсумок – оцінювання ).
Ми проходимо біля міста Незнайок
Вони просять допомогти обчислити зручним способом (Слайд № 5)
( Підсумок – оцінювання ).
Місто Кмітливих (Слайд № 6)
Щоб бути кмітливими, розумними, мудрими, потрібно бути здоровими, дбати про своє здоров’я, знати що необхідно для нашого організму. Про це ви будете дізнаватися в місті Кмітливих. (Слайд № 7)
Для виконання практичних завдань всі ви дізналися свою вагу. Розв’язуючи наступні задачі, дізнаєтесь скільки потрібно кожному з вас вживати щодня білків, жирів і вуглеводів.
Діти обчислюють, взаємодопомагають один одному. (Слайд № 8)
(Слайд №9)
(Слайд № 10)
Учні зачитують відповіді до кожної задачі.( Підсумок – оцінювання ).
- Надіюсь , що будете дотримуватись здорового способу життя, використаєте набуті сьогодні знання в повсякденному житті. IV. Підсумок уроку .
А тепер підрахуйте ви бали, Що за подорож нашу зібрали. І хто балів найбільше зібрав, Той найвищий отримує бал. (Учні підраховують жетони та бали згідно з таблицею).
-Чи цікаво вам було подорожувати? - Що сподобалося?
Уже подорож закінчено, Нам можна далі йти, І до нової теми Програми перейти. Всі добре працювали, старались, як могли, Немає переможених – Тут всі перемогли
V. Домашнє завдання. Дотримуватись здорового способу життя. Дізнатися з інформаційних джерел переведення найбільш вживаних продуктів з одиниць маси в одиниці об’єму ( ложка, склянка). Стор. 104 завдання для перевірки знань №3.
Список використаних джерел
1. Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку.Х.: – вид. група Основа, 2012.
2 Істер О.С. Математика. Підручник для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза , 2013.
3. Інтернет –ресурси.
4. Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру». Л.: – Каменяр, 2015.