Урок подорож: Мандрівка космічним простором « Система планет під назвою Математика»
Тема:Прості задачі на знаходження частини від числа або числа за величиною його частини. Залежність значення частки від зміни діленого або дільника. Рівняння. Розв`язування складених задач.
Мета: вчити учнів розв'язувати задачі на знаходження числа за його частиною; вправлятися у підборі значень букв під час роботи з нерівностями; вчити учнів застосовувати під час обчислень залежність частки від зміни діленого; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; тренувати пам'ять; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Урок подорож: Мандрівка космічним простором
« Система планет під назвою Математика»
Тема:Прості задачі на знаходження частини від числа або числа за величиною його частини. Залежність значення частки від зміни діленого або дільника. Рівняння. Розв`язування складених задач.
Мета: вчити учнів розв'язувати задачі на знаходження числа за його частиною; вправлятися у підборі значень букв під час роботи з нерівностями; вчити учнів застосовувати під час обчислень залежність частки від зміни діленого; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; тренувати пам'ять; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку.
1.Вступне слово вчителя.
2. Гра «Дешифрувальник».
3. Геометрична розминка.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.Планета «Задача»
2.Планета «Рівняння».
3.Фізкультхвилинка.
V. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
1.Планета «Нерівності».
2.Планета «Фігури».
3.Планета «Вирази».
VI. Підсумок уроку.
1.Бліц-опитування.
Хід уроку.
1.Вступне слово вчителя.
На цій планеті всі ми проживаєм,
Її прекрасну назву добре знаєм.
(планета Земля)
1.Гра «Дешифрувальник»
- Для того, щоб дізнатися куди ми сьогодні помандруємо вам потрібно виконати завдання:
Знайти:
від числа 60;
від числа 20;
від числа 30;
від числа 100;
від числа 63;
від числа 24.
(Діти по черзі називають відповідь і беруть відповідну літеру з літер утворюють слово КОСМОС)
- Дійсно, ми сьогодні здійснимо подорож у космос і відчуємо себе справжніми космонавтами.
2. Геометрична розминка.
- Але космонавт не може вільно пересуватись у космосі. Для цього йому потрібен… правильно космічний корабель. Але ми зможемо скористатись ним лише якщо виконаємо наступне завдання.
- Порахуй скільки трикутників зображено на малюнку(12):
1.Планета «Задача»
Задача 1
Космонавти привезли інопланетянам гостинці:цукерки та печиво.Цукерок привезли 250 кг, а печива від кількості цукерок. Скільки кілограмів цукерок і печива привезли космонавти?
Задача 2
На планеті «Задача» наших космонавтів зустріли 15 інопланетян. Скільки всього інопланетян живе на цій планеті, якщо їх зустріли усіх жителів?
2.Планета «Рівняння».
-А ми рушаємо до наступної планети. На цій планеті живуть зелені чоловічки. А щоб дізнатись скільки всього інопланетян проживає на цій планеті вам необхідно виконати наступне завдання:
х + (540 + 20) = 870 х . 7 = 28
3.Фізкультхвилинка.
- Ось і настав час трохи відпочити. Наші друзі – інопланетяни дарують нам фізкультхвилинку.
1.Планета «Нерівності».
- На наступній планеті її жителі вирішили перевірити чи зможемо ми розшифрувати їхнє послання. Давайте спробуємо. Для початку потрібно порівняти ці нерівності:
1 тиждень ___ 4 доби
80 кг ___ 8 ц
10 год ___ 10 хв
90 кг_____ 9 ц
а) <;< ;>; >. |
Привіт!Ми раді познайомитись! |
б) <;<;< ;>. |
Ми зовсім не раді вашій появі! |
в) > ;<;<; < . |
Навіщо ви до нас завітали? |
г) > ;<; <; >. |
Повертайтесь на свою планету! |
д) >; <; >;< . |
Ласкаво просимо на нашу планету! |
- Отже і на цій планеті нас раді бачити, але нам знову пора вирушати далі.
2.Планета «Фігури».
- На цій планеті живуть гуманоїди які вирощують різні продукти. У кожного з них є своя частина землі на якій він може працювати. Давайте зараз дізнаємось яка ж це частина:
Ширина цієї частини – 4 см
Довжина цієї частини – 8 см
Знайдіть мені периметр цієї ділянки землі. Можливо хтось може знайти площу? Накресліть в зошиті даний прямокутник.
3.Планета «Вирази».
- Остання наша зупинка. На цій планеті всі інопланетяни працюють разом тому і нас просять також об`єднатись і виконати такий вираз:
250: 10+12*5+242*2=
1.Бліц-опитування.
- На яких планетах ми сьогодні зупинялись?
- Яка планета вам найбільше сподобалась?
- Що нового ви дізнались на цьому уроці?