Урок – подорож . Тема . Основа слова . Навчальний діалог .

Про матеріал
Урок – подорож . Українська мова. ( 3 клас) Тема . Основа слова . Навчальний діалог . Мета . Формувати в учнів поняття про основу слова ; закріплювати вміння визначати в словах закінчення ; сприяти усвідомлення учнями поняття про спільну частину слів – корінь; розвивати мовне чуття. Вчити учнів вести діалог .
Перегляд файлу

Урок – подорож . Українська  мова. ( 3 клас)

                Тема .   Основа  слова . Навчальний   діалог .

 Мета .   Формувати  в  учнів  поняття  про  основу  слова ; закріплювати вміння

                визначати    в  словах   закінчення ;   сприяти    усвідомлення    учнями 

                поняття  про  спільну  частину  слів – корінь;  розвивати  мовне  чуття.

                Вчити  учнів  вести  діалог .

Обладнання :  картки .

Тип  уроку :  урок -  подорож .

           Хід      уроку

І. Організація  класу  до  уроку .

                       Схилились   до  праці  голівки  мерщій.

              Ти  всі  перешкоди  здолати  зумій.

     Працюй наполегливо , швидко , старанно,

              Щоб   кожна   хвилинка  не  втратилась  марно .

ІІ. Перевірка  домашнього  завдання .

     1. Фронтальне  опитування .

         - Що   називається  закінченням?  ( Змінна  частина  слова . )

         - Для чого служить закінчення ? ( Для зв’язку  слів  у  реченні .)

         - Що  потрібно зробити , щоб  визначити у  слові  закінчення? (Змінити     слово.)

         - Визначіть закінчення  у  словах   дружба , дружби , дружбою. ( -а, -и , -ою )

         - Які закінчення  в  іменниках  у вправі 155  визначили . ( -а ,  -у , -ом , -ою.)

    2. Індивідуальне  опитування .

        Картка 1.  Визначити  закінчення  у  словах: річка , школою , парта , мама , тато, дорогою , береза.

        Картка 2.  Визначити  закінчення  у  словах : машина , яблуня , поле , морем, небо , квітка , дерево.

       Картка 3.  Визначити  закінчення  у  словах :  книга , ялина , слива , яблуком , сестра , лампою , картопля .

       - А  зараз , діти ,  ми  відправимось  в  дивовижну  країну Словарію .  Зупинимося  в її  чудовому  місті  Основа  Слова , походимо його  вулицями , побачимо  там  багато  цікавого .

        Сідайте    в  автобус,  займайте місця , зручно сідайте , посміхніться сусідові й побажайте  йому щасливої дороги.

        Ось  ми  вже  в  місті  Основа  Слова .

ІІІ. Повідомлення  теми  і  мети  уроку .

     - Виходьмо , діти ,  з  автобуса  і  пройдемося  вулицями  цього  чудового  міста.

1.  Вулиця  Новий  Матеріал.

      На  цій  вулиці  ми  дізнаємося , що  таке  основа  слова  і  як  вона позначається.

     Основа  -  це  частина  слова  без  закінчення .

Жителі  вулиці  Новий Матеріал  загадали  нам  загадку. Якщо  ми її  відгадаємо, то  побуваємо й  на  інших вулицях  цього  прекрасного  міста , а  якщо ні , то змушені будемо  повернутися назад. Ви хочете  повернутися  назад ? ( Ні!)

То ж будьте  уважні , слухайте  загадку .

      Якщо  у слові  неодмінно

                 Є  його  частина  змінна,

      То  є  й  та , що  не зникає.

        Як  її  ми  називаємо ?  ( Основа  слова )

   - Молодці , правильно  відгадали   загадку . Продовжуємо  свою  подорож.

2. Вулиця  Проблемна .

   - Яке слово  ви  впізнаєте ,  якщо  я  скажу  книжк … ?  ( Книжка .)

   - А якщо  я  прочитаю  таку :

                    Хто  з  вас  не  любить   книжк… ?

                    Книжк..    всюди  з    нами.

                    З  книжк…    легко  жити  і  працювати.

                    Шануй  і  бережи  книжк…

  - Як  називається  частина  слова  книжк…?  ( Основа  слова )

  - І  з цим  завданням  ви  справились  прекрасно. Йдемо  далі.

3. Вулиця   Таблична .

Робота  з   таблицею . ( Основа  слова  виділяється таким  знаком  |______ )

- Жителі  вулиці Таблична   дають вам  завдання :  навести  свої  приклади  і  визначити  основу  слова .

(Наприклад :  |дерево ,  |трава ,  |озеро ,  |квіточка ,  |річечка . )

- А  зараз , діти ,  ми  трохи  відпочинемо  й  розважимось .

4.  Вулиця  Фізкультурна .

                       Довго  ми  подорожували ,

    Сили   наші  підупали .

                      А щоб  їх нам  відновити,

                      Треба  вправи  фізичні  поробити.

             Тут  ми  співали  й  танцювали ,

                      Як  зайчики ,  весело  стрибали ,

             Присідали  і  вставали  ,

                      Ручками ,  мов  крильцями ,  махали.

                      Потім   старанно   ми  марширували

                      І  далі  знов    помандрували .

      - Ми  переходимо  на  іншу  вулицю. Жителі  цієї вулиці  хочуть , щоб  ми більше  поспілкувалися  з  ними  і  попрацювали  разом .

5. Вулиця    Колективна .

       Виконання  вправи  158   усно .

  • Як  позначають  закінчення , основу  слова ? 
  • З  якою   частиною  мови  пов’язані  іменники ? ( З  дієсловом . )

Ми   продовжуємо  свою  цікаву  подорож. Перед нами  інша  вулиця. Тут  ми закріпимо  свої  знання , які набули на  попередніх вулицях .

6. Вулиця  Тренувальна .

   1) Коментоване письмо ( вправа 159 ).

       - Чим  повинна дорожити  людина ? ( Дружбою )

       - Яке  значення має дружба в житті людини ? ( Друг  завжди прийде на допомогу , зуміє   заспокоїти , розділити з  тобою   радість  і   горе . Справжній друг ніколи не залишить  в  біді .)

   2). Каліграфічна хвилинка .

        Людина  сильна  своєю   дружбою.

  7. Вулиця  Самостійна.

     - Діти , жителі  цієї  вулиці  хочуть , щоб  ви  попрацювали  в групах  і  дали  вам цікаві завдання . Я впевнена , ви справитесь з ним. По цій  вулиці  ви  будете  йти вже  без  вчителя . Бажаю  вам  удачі !

    Завдання  для   груп :  записати  слова , дібравши закінчення, визначити основу.

                      1 група                    2 група                        3 група

                     дружб…                   дерев…                       медов…

                     прац…                      зелен…                       дівчинк…

                     дорог..                      школ…                        берез…

                     верб…                      яблук…                        шкільн…

 8. Вулиця  Навчальний  діалог .

       Жителі  цієї  вулиці  хочуть знати , чи  вміємо  ми  вести  діалог. Покажемо  їм  свої знання.

    Діалог  « У магазині»

     Уявіть  собі , що  ви  прийшли  до  магазину.  Вам  потрібно  купити на урок математики  циркуля . Але  там  так багато  товарів , і ви не  можете  його  знайти . Про що б ви запитали  чи  попросили  продавця ?

( Розігрування  перед  класом  діалогу  між  покупцем  і  продавцем . )

    План  діалогу

1. Привітання .

2. Мета  приходу  до  магазину.

3. Вибір  покупки ( циркуля ).

4. Подяка .

5. Прощання .

 

 

             Діалог  «Телефонна  розмова»

   Уявіть , що  ваш  друг  не  прийшов  до  школи. Ви  хвилюєтесь. Після уроків вирішили  йому зателефонувати. Трубку  взяла   мама  друга.

(Розігрування  перед  класом  розмови  з мамою, а потім  з  другом.)

                       План  діалогу

1. Привітання .

2. Мета  дзвінка .

3. Подяка  мамі  друга .

4. Привітання з  другом .

5. Мета  дзвінка .

6. Розповідь  про  новини  дня  в школі .

7. побажання  швидкого одужання .

8. Прощання .

ІУ. Підсумок  уроку .

   - Ось  , діти ,  й завершилась   наша   цікава  подорож  в  країну  Словарію. Підведемо підсумки  цієї  подорожі .

               Метод «Мікрофон»

Я дізнався  про …

Мені було  цікаво …

Важче  було  працювати…

Я б хотів …

У. Домашнє  завдання .

     Вправа  161 , правило с . 71 .

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку