Урок розвитку зв'язного мовлення. "Друзі птахів"

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення для унів початкової школи. Складання розповіді за планом та малюнками на тему : "Друзі птахів"
Перегляд файлу

Тема : Складання  письмового  твору за планом та малюнками на  тему „ Друзі птахів”.

Мета : Продовжувати формувати вміння писати твір за планом,  малюнками ;  удосконалювати орфографічні навички ; розвивати навички     усного і писемного мовлення ; заохочувати та спонукати    дітей до творчості ; збагачувати словникових запас учнів; виховувати любов до природи, бажання допомагати  пернатим друзям.

Хід уроку:

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда про зиму

 Коли за календарем починається зима?

Які зміни відбуваються в природі з приходом зими?

1.Відгадування загадки.

 Я антонім слова „літо”,

 В мене біла тепла свита,

 я мороз люблю сама:

 Адже звуть мене ... (зима)

 - Що таке антонім?

 -    Доберіть спільнокореневі слова до слова зима.

 -    Що означає слово зима? (Це пора року.)

 -    Назвіть ознаки зими. ( Сонце низько сходить над горизонтом і не гріє, іде сніг, замерзли річки, дерева листяні стоять голі.)

-    Чому у наших краях не чути пташиного співу? (Більшість пташок відлетіли у теплі краї.)

 -    Чому вони відлетіли? (Тому, що ці пташки взимку не можуть знайти собі їжу.)

  1. Гра. «Вилучи зайвого»  До нас завітали сьогодні  гості. Назвіть їх. Чи справді їх всіх ми можемо побачити.?

(малюнки птахів, вилучити зайвого,пояснити чому)

- Чому вони залишились у нас? (Вони можуть знайти собі поживу. Але їм важко перезимувати. Багато з них гине не тільки від голоду, а й від холоду.)

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.

 Діти, сьогодні на уроці повторимо наші знання про текст, творчо попрацюємо над текстами, будемо вчитися складати розповідь, використовуючи засоби зв’язку речень у тексті. Такі вправи сприятимуть виробленню звички бути уважним та вимогливим до власного мовлення.

 

 Тож працюймо під девізом:

Не просто слухати, а чути.

 Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

 Дружно і плідно працювати.

А допоможуть нам пташки.

ІV. Робота з мовним матеріалом.

Технологія «Мікрофон» ( повідомлення про птахів)

 Горобець – маленька пташка з сіро-рудуватим оперенням, яка живе переважно поблизу житла людини. Він живиться комахами, черв’яками, насінням різних рослин.

Сорока – лісовий птах з довгим хвостом і чорно-білим пір’ям, видає характерні звуки – скрекотіння, за що прозивають її скрекотухою. Живиться вона комахами, черв’яками, плодами різних рослин, може руйнувати пташині гнізда.

Синичка – маленька співоча пташка. Її «цінь-цінь» гучно лунає у лісах, садах і парках. На зиму перелітає жити поближче до людських осель. Вона живиться рослинним кормом і комахами. За добу синичка поїдає комах стільки, скільки важить сама.

Дятел – лісовий птах дрібного або середнього розміру, з гострим і міцним дзьобом, яскравим оперенням, який добуває їжу з-під кори дерев. Більшість дятлів гніздяться в дуплах, видовбуючи щороку нове.

 Завдання горобчика: створення «асоціативного куща»:зима

 Завдання сороки: робота в зошитах з друкованою основою, завданння 1.(Слова . які допомагають зв’язувати речення між собою.)

 Завдання синички – робота в парах. Завдання 2 (ст.12).

 Завданння   дятла.

Чим ви можете допомогти зимуючим птахам?

Фізкультхвилинка

V. Робота над складанням розповіді.

(Одного разу снігур підгледів одну подію. Зробив фотографію. Приніс сьогодні нам,хоче, щоб про це сьогодні написали. І щоб всі діти брали приклад з цих школярів.

 1. Бесіда за малюнком.

 - Яка пора року зображена на малюнку?

 - Кого ми бачимо на малюнку?

 - Куди прилетіли пташки?

 - Хто виготовив годівницю?

 - Які гостинці приготували діти для пернатих друзів?

 2. Складання плану.

                  1. Прийшла зима.

                 2. Важке життя пташок взимку.

                3. Діти вирішили зробити годівницю.

                4. Гостинці пернатим друзям.

 3. Добір заголовка.

 а) Годівниця

б) Допомога птахам

 в) Взимку

 4. Словникова робота.

 Зима– прийшла, настала, люта, холодна,  морозна, сніжна.

 Сніг – білий, пухнастий, м'який, легенький, холодний.

 Діти, учні, школярі, друзі птахів.

 Зерно, крихти хліба, насіння соняшника, плоди горобини, калини.

 Клювали, жадібно, з радістю.

 Пташки – пернаті друзі, сумні, голодні, шукають їжу, перелітають з дерева на дерево;

 Годівниця – гарна, зручна;

Гостинці – крихти хліба, зерно, пшоно, ягоди калини, горобини, насіння.

 5.Усне складання розповіді. (2-3 учні).

 Орфографічна підготовка ( взимку, щодня, звертання у тексті)

 Запис розповіді у зошитах.

Індивідуальна робота з учнями.

Картка 1.

Встанови межі речень, спиши текст.

 

Настала зима, засипала землю сріблястим снігом з дерева на дерево перелітають сумні пташки холодно і голодно їм взимку

Діти повісили на дерева годівниці щодня сипали в них крихти хліба, пшоно, різне насіння .

Пташки прилітали і радо дзьобали зерно.

Картка 2

 Прочитай, правильно встановивши порядок абзаців. Запиши текст.

Діти повісили на дерева годівниці. Щодня сипали в них крихти хліба, пшоно, різне насіння. Пригощайтесь, пернаті друзі!

Прийшла холодна зима. Скрізь лежить пухнастий білий сніг. З дерева на дерево перелітають сумні пташки. Вони шукають їжу.

Пташки прилітали і радо дзьобали зерно.

 

Зачитування складених розповідей та їх аналіз

5.    Виразне читання віршів.

- Хто із птахів залишається у нас зимувати?

 1-а       Ми синички невеличкі.

             Поживитись - трудівнички.

             А тепер кругом зима –

             Ні комашечки нема.

 2-а      Ми сороки-білобокі.

            Тут скрекочем, там скрекочем,

            Всі новини знати хочем.

 3-я      Ми ворони - чорні скроні.

            Біля хат літаєм,

            Поживу шукаєм.

 

 4-а      Ми маємj грудочки червоні,

            І чорні крильця в нас міцні.

            На крилах зиму ми приносим,

            І звуть нас просто (снігурі).

 

 5-а      Я дятел – лісу санітар.

            Вірно людям я служу.

            Їм дерева стережу.

            Дзьоб міцний і гострий маю,

            Шкідників ним добуваю.

 

 6-а       Я - хоробрий молодець!

             Називаюсь - горобець!

             І зими я не боюся!

             Зимувати зостаюся.

 - Яке питання ставимо до слів синичка, сорока, ворона ...? Чому?

- Яких зимуючих птахів ви знаєте?

 - Яку користь приносять птахи?

 -   Що ми пообіцяємо птахам?

 

V. Рефлексія  уроку.

Продовж речення

  сьогодні я дізнався…

  мені було цікаво…

  мені було важко опрацьовувати...

  я виконував завдання...

  я зрозумів, що…

  тепер я можу…

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
1242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку