Урок-подорож «У дієприкметниковому краю» (на народознавчій основі)
Тема: у формі гри повторити і закріпити знань учнями з теми «Дієприкметник».
Урок закріплює знання з теми "дієприкметник" у формі станцій за звичаями та традиціями українців.
УРОК №9
Урок-подорож «У дієприкметниковому краю»
(на народознавчій основі)
Тема: у формі гри повторити і закріпити знань учнями з теми «Дієприкметник».
Обладнання: маршрут подорожі, таблиця, схема, картки, картини
Тип уроку: закріплення знань учнів.
Хід уроку.
1.Кожна станція має свої завдання. Перехід від однієї станції до іншої після виконання завдання.
1 станція «Бабине літо».
Виписати з речення дієприкметники разом з пояснювальним словом (вказати актив. чи пасив., рід, число, відмінок).
Моє щастя Вітчизни – простори, сповиті і сонцем, і хмелем, й зерном.
Стікає стиглим жар круглястих горобин, під небом вересня у соках снять коралі. Під лежачий камінь вода не тече.
Намалював ліси далекі, поля, обвітрені давно. В повітрі пахне пожовклим листям, огудинням, ріллями, злегка прихопленим морозом, осінню пахне. Снігова заметіль покривала чорну натруджену від роботи і клопотів землю.
терпіти – терпляча людина
думати – думаючий учень
зітхати – зітхаюча бабуся
бити – битий шлях
мити – митий посуд
зачинити – зачинені двері
обгородити – обгороджений город
нахилити – нахилена верба
2 станція «Братчина – подорож триває».
Речення на дошці ,(працюють всі учні).
Блокадний хліб, потрісканий і зсохлий, пахне нетлінно й гірко.
Степ, порізаний вибалками та ярами, лежав під крилами літака.
Колос, викупаний сонцем, вклоняються ниві.
Що ви знаєте про дієприкметниковий зворот?
3 станція «Заграда» (втеплення).
У замку «Заграда» є речення з не.
Разом чи окремо.
Під диктовку:
Молода невитрачена сила хвилею вдарила в груди.
Дівчині здалося, що сили його невичерпні.
на лугах ще трава не кошена, а у полях красується жито.
Поле не засіяне.
Не засіяне поле
невідправлений лист
не відправлений сестрі лист
не підписана заява
не підписана вчора заява
не шитий, а в’язаний
не помитий, а затертий
не фарбовані стіни, а лаковані
яблука ще не зірвані
Розподільний диктант
Активний |
Пасивний |
зеленіючий очерет |
прочитана книга, виготовлений прилад |
оживаючі дерева |
усміхнене обличчя |
чаруюча мелодія |
покручене коріння |
граючий промінь |
вивчений вірш |
посивіле волосся |
|
Самостійна робота (Робота з підручником)
І група – виписати дієприкметники
ІІ група - утворіть дієприкметники
4 станція «Хортиця»
(спільне і відмінне в російській мові).
Дедушка, собиравший грибы, присел на пенек.
(Дідусь, що збирав гриби, присів на пеньок)
Машинист, окончивший недавно курсы, впервые в своей жизни вёл электровоз.
Самолет, вылетевший из Москвы, сел на аеродром.
ІІІ. Закріплення знань учнів. Творча робота
(Твір – речення, вживання дієприкметників за картинками в підручнику)
ІV. Інтерактивна вправа «Мікрофон»