Урок-подорож «У дієприкметниковому краю»

Про матеріал

Урок-подорож «У дієприкметниковому краю» (на народознавчій основі)

Тема: у формі гри повторити і закріпити знань учнями з теми «Дієприкметник».

Урок закріплює знання з теми "дієприкметник" у формі станцій за звичаями та традиціями українців.

Перегляд файлу

УРОК №9


Урок-подорож «У дієприкметниковому краю»

(на народознавчій основі)


Тема: у формі гри повторити і закріпити знань учнями з теми «Дієприкметник».

Обладнання: маршрут подорожі, таблиця, схема, картки, картини

Тип уроку: закріплення знань учнів. 

Хід уроку.

  1. Організація класу. Мотивація.
  2. Оголошення теми та мети уроку.

          1.Кожна станція має свої завдання. Перехід від однієї станції до іншої  після виконання завдання.

1 станція «Бабине літо».

Виписати з речення дієприкметники разом з пояснювальним словом (вказати актив. чи пасив., рід, число, відмінок).

Моє щастя Вітчизни – простори, сповиті і сонцем, і хмелем, й зерном.
Стікає стиглим жар круглястих горобин, під небом вересня у соках снять коралі. Під лежачий камінь вода не тече.

Намалював ліси далекі, поля, обвітрені давно. В повітрі пахне пожовклим листям, огудинням, ріллями, злегка прихопленим морозом, осінню пахне. Снігова заметіль покривала чорну натруджену від роботи і клопотів землю.

  • Розминка «Ти – мені, я - тобі». (з усім класом).
    Завдання на дошці.
    Утворити дієприкметники разом з пояснювальними словами.

    палають – палаючий будинок

терпіти – терпляча людина

думати – думаючий учень

зітхати – зітхаюча бабуся

бити – битий шлях

мити – митий посуд

зачинити – зачинені двері

обгородити – обгороджений город

нахилити – нахилена верба

 

2 станція «Братчина – подорож триває».

Речення на дошці ,(працюють всі учні).
 

Блокадний хліб, потрісканий і зсохлий, пахне нетлінно й гірко.

Степ, порізаний вибалками та ярами, лежав під крилами літака.
Колос, викупаний сонцем, вклоняються ниві.

 

Що ви знаєте про дієприкметниковий зворот?

3 станція «Заграда» (втеплення).
   У замку «Заграда» є речення з не.
Разом чи окремо.

Під диктовку:

Молода невитрачена сила хвилею вдарила в груди.
Дівчині здалося, що сили його невичерпні.
на лугах ще трава не кошена, а у полях красується жито.
Поле не засіяне.

Не засіяне поле
невідправлений лист
не відправлений сестрі лист
не підписана заява
не підписана вчора заява
не шитий, а в’язаний
не помитий, а затертий
не фарбовані стіни, а лаковані
яблука ще не зірвані

Розподільний диктант

Активний

Пасивний

зеленіючий очерет

прочитана книга, виготовлений прилад

оживаючі дерева

усміхнене обличчя

чаруюча мелодія

покручене коріння

граючий промінь

вивчений вірш

посивіле волосся

 

 

Самостійна робота (Робота з підручником)

І група – виписати дієприкметники
ІІ група -  утворіть дієприкметники

4 станція «Хортиця»
(спільне і відмінне в російській мові).

Дедушка, собиравший грибы, присел на пенек.
(Дідусь, що збирав гриби, присів на пеньок)

Машинист, окончивший недавно курсы, впервые в своей жизни вёл электровоз. 
Самолет, вылетевший из Москвы, сел на аеродром.

ІІІ. Закріплення знань учнів.                                                                      Творча робота
(Твір – речення, вживання дієприкметників за картинками в підручнику)

ІV. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 


 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку