28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок розвитку зв язного мовлення. "Опис процесу праці за картиною"

Про матеріал

Урок розвитку зв *язного мовлення з елементами опису процесу праці складено на основі картин маріупольських художників. Розробку побудовано з використанням різних видів діяльності.

Перегляд файлу

Укр. мова. 7 клас

 

Т е м а. Розвиток зв’язного мовлення. Письмовий твір-опис процесу праці

              за власним спостереженням в художньому стилі.

 

М е т а  у р о к у:   формувати вміння і навички відбирати потрібний лексичний і синтаксичний матеріал, логічно і послідовно викладати думку;  оволодіти вмінням чітко і послідовно розповідати про трудові процеси, дотримуючись вимог стилю; стимулювати увагу й спостережливість; розвивати вміння планувати виклад і реалізовувати план;

виховувати повагу до людей праці, потяг до творчості .  

 

           Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення  

 

Форма уроку: урок з елементами екскурсії

                                    

 

   Хід уроку

І.  Організаційний момент                                                                                                                            Перевірка готовності учнів до уроку                                                                                                           Привітання з учнями                                                                                                                                                         

ІІ. Установчо - мотиваційний етап                                                                                                                                 Уведення учнів в емоційну атмосферу уроку  

  Релаксаційна вправа «Ласкава азовська хвиля»  (Виконується під звучання легкої музики морського бризу)

 Учитель: Сядьте зручніше, заплющіть очі, перед вами безмежний морський простір. Це не якесь далеке море та не суворий океан.  Це  знайома всім картина  найтеплішого у світі,   рідного для багатьох з вас Азовського моря. Світить тепле сонце, розжарене тіло мріє про воду. Ви розбігаєтесь і пірнаєте в теплі вологі долоні Азовського моря. Хвилі, немов колиска, гойдають  вас, приємно втома розливається по м’язах.  В голові тільки одна думка : « Яке це щастя, коли ти народився саме тут, в Приазовських степах, на березі  моря!»  Нехай цей невеличкий віртуальний відпочинок в скромних пробудить відвагу,  черствих наділить добротою, а лінивих зробить працьовитими.

 ІІІ  Оголошення теми, мети. Цілевизначення                                                                                           Учитель: Тема нашого уроку - « Твір-опис процесу праці за власним спостереженням в художньому стилі», а мета уроку – навчитися складати такий опис за картиною. Але урок у нас буде незвичайний, бо ми потрапимо на екскурсію.

Іv  Актуалізація опорних знань учнів                                                                                                (повторення , узагальнення і систематизація найважливіших положень теми)                                                                                                                                      Учитель: Але для того щоб  потрапити на екскурсію, треба подолати невеличку перешкоду                                                                                                                 1)«Хвилинка мудрих думок»                                                                                                                                                             1. Прочитайте народні прислів’я. За якою тематикою вони підібрані? Поясніть одне з них.                                                                                                                                                                                                - Хто працює, той працю шанує.                                                                                                                                       -  На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить.                                                                                   - Не мудруй багато, а працюй завзято.                                                                                             

2.Пригадайте, які ви знаєте типи та  стилі мовлення?                                                                                      3.Що таке опис?                                                                                                                                                                        4.Чим відрізняється художній опис від наукового?                                                                                                                5.Над якими описами ми вже працювали?(опис предмета, природи, приміщення, зовнішності людини)                                                                                                                                                            6.В яких ситуаціях вам доводилося зустрічати опис трудових процесів?                                         7.Наведіть приклади таких описів на уроках фізики, хімії, біології (випереджувальне завдання)                                                                                                                                                                  Учитель: Ви всі подолали перешкоду, тому сміливо вирушаємо в подорож рідним містом.

 (Група учнів «Екскурсоводи» демонструють презентацію « Маріуполь – знайомий незнайомець»  та розказують про основні напрямки життєдіяльності міста)

 

Учитель: Маріуполь- місто трудівник, місто металургійних гігантів і сильних людей. Але не тільки цим відомий Маріуполь. Це місто – порт,  який є одним з найбільших в Україні. Порт оздоблений криголамом та криголамними буксирами, що дозволяє йому працювати за будь - яких погодних умов.       

Маріуполь - це місто талановитих людей, серед яких  художник Олег Ковальов.    

 

Група учнів «Мистецтвознавці»  знайомлять клас з  презентацією творчості художника.

 

Слайд № 1 ( Портрет та основні моменти біографії) .

 

                                          

 

    Стисла біографічна довідка:  Олег Ковальов народився 7 вересня 1940 года в Маріуполі. Закінчив  Ростовське  державне  художнє  училище їмени Грекова по класу викладача П. Черенова . З 1966 по 2000 р. працював  у маріупольських майстернях Художнього  фонду  Спілки  художників   художником-монументалістом, а також  керівником  маріупольської організації художників.

 Участник міських , обласних, республіканських та закордонних  художніх виставок.

Учитель:  Сьогоднішній урок ми недарма почали з рефлексії «Ласкава Азовська хвиля»,  тому що Маріупольский порт розташований саме на березі Азовського моря.  Художник Олег Ковальов дуже любить своє рідне місто та присвячує йому свою творчість .

Слайд 2  О. Ковальов  « В порту» 1972 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група учнів «Теоретики» знайомлять клас з особливостями роботи над описом картини.

 

Слайд 1

Слайд 2

 

 

V. Закріплення знань та формування умінь.

 

 

 Учитель: До якого жанру належить картина « В порту»?

 

Які особливості опису саме цього процесу праці? На що треба звернути увагу?

Які опорні слова допоможуть нам у написанні твору?

Море ( тепле, синє, спокійне, вечірнє…)

Човни ( маленькі, втомлені, старі, дерев’яні…)

Портові крани( великі, високі, важкі, залізні, пихаті, гордовиті…)

Буксири( трудівники, помічники, маленькі, незамінні…)

 

 

 Складання твору – опису.

Написання твору.

Зачитування кращих робіт.

 

vІ.  Підсумки уроку.        

 

  Ми з вами є мешканцями такого прекрасного приморського міста і його майбутнє саме у ваших руках. Батьківщину як і батьків не обирають, тому любіть своє місто, пишайтеся ним, будуйте та відроджуйте його.

 

 

ЗРАЗОК ТВОРУ - ОПИСУ  ПРОЦЕСУ ПРАЦІ  ЗА КАРТИНОЮ  О.КОВАЛЬОВА                            « У ПОРТУ»

 

 

 

          Маріуполь- моє рідне місто, де я народився та зробив перші кроки. Це місто металургійних гігантів та сильних людей. Нам, маріупольцям, заздрять мешканці багатьох міст, бо ми живемо на березі ласкавого теплого Азовського моря.

        Є в Маріуполі торговельний порт, який щоденно приймає у свої залізні обійми велику кількість  кораблів під різними прапорами. Наш порт оснащений криголамами, які допомагають працювати  взимку.

           Але найбільша цінність – це талановиті маріупольці, серед яких є художник Олег Ковальов. Одну із своїх робіт у маринистичному жанрі  « В порту» він присвятив роботі маріупольського порту. На полотні автор хотів показати кінець звичайного робочого дня., коли сонце вже сіло, море спокійне, порт затихає.

          У центрі ми бачимо буксири, які виконали свою роботу та відпочивають біля причалу. Маленькі  дерев’яні човники – помічники теж дрімають, бо завтра знов настане важкий день.  Задній план картини прикрашають гордовиті портові крани. Вони точно знають, що грають головну роль і тому пишаються собою. Завтра зайдуть нові судна, кранам буде чим зайнятися, а ввечері розказати чайкам, як пройшов ще один трудовий день.

     Щоб підкреслити враження автор використовує відтінки синього та білого кольорів -  від картини немов пахне морем.

         Коли я дивлюся на цей витвір мистецтва, мене охоплює почуття гордості за своє рідне місто, за талановитих людей  як О. Ковальов.  Вірю, що Маріуполь обов’язково стане одним із кращих міст України.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку