16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок-подорож "У країні геометричних фігур"

Про матеріал

Фантастичний урок з використанням міжпредметних зв'язків (фрагменти літературного читання). Учні подорожують різними станціями, виконують завдання від друзів Овала та досягаючи поставленої мети, визволяють його з полону. Використано інтерактивні технології.

Перегляд файлу

Тема. Віднімання та додавання двоцифрових чисел. Периметр прямокутника. Закріплення знань про геометричні фігури.

Мета: удосконалювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; закріпити та систематизувати знання учнів про геометричні фігури та форму предметів; розвивати вміння аналізувати аналізувати, порівнювати, класифікувати предмети за формою; розвивати вміння  визначати на дотик форму предмета; виховувати цілеспрямованість, уміння діяти спільно.

Обладнання:

  Демонстраційний матеріал: стежка з геометричних фігур; набори будівельного конструктора та площинних фігур (квадрати, круги, трикутники та прямокутники)

  Роздатковий матеріал: набори геометричних фігур( трикутники, круги, квадрати, овали); квитки – геометричні фігури.

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

1. Вітання.

 - Доброго ранку! Рада всіх бачити!

 - З яким настроєм ви починаєте свій день?

2. Перевірка  домашнього завдання.

Гра «Звіряння з компютером».

 - Будь ласка, перевірте  домашнє завдання, звіривши відповідь з компютером. Відповіді висвітлені на екрані.

3. Усний рахунок.

  • «День і ніч».
  • Під час гри я буду давати такі команди «ніч» - ви закриваєте очі і виконуєте обчислення; «день» - говорите результат.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

4. Казка «Країна геометричних фігур»

Країна геометричних фігур

На краю світу дуже давно була країна Математика. А була вона зовсім маленькою – всього кілька міст. В одному жили цифри, в іншому знаки, а у третьому – геометричні фігури. Ця історія відбувалася саме в третьому місті. Кожна фігура, яка тут жила, була унікальною. У Трикутника було найбільше прихильників, адже саме з нього можна зробити Квадрат, Прямокутник  чи Ромб. Навіть пихата Трапеція з повагою ставилася до старого  і мудрого Трикутника. А його молодші шанувальники Квадрат, Ромб і Прямокутник завжди питалися в старого вчителя поради.

 З іншого боку вулиці жили Круг і Овал. Ось так проходило життя в цьому місті, поки одного разу не сталося біди – зник Овал.

  • Де ж він може бути? - питали один одного фігури на площі міста.
  • Куди він подівся?
  • Його й замінити не можна. З двох кіл ніколи не вийде овал.
  • Висновок один. Треба йти й шукати нашого товариша, - сказав Трикутник.
  • Всі зібрались біля місцевих воріт. Ніхто з фігур вже й не пригадував, що твориться за межами їхнього міста. Вони ж так давно тут оселилися.
  • Але йти довго не довелось. За кілька кроків від воріт фігури побачили Овал.

- Де ж ти був? - питалися друзі.

- Як же ми без тебе?

 І ось що розповів їм овал. Він випадково вийшов за ворота і загубився в лісі. Там він побачив незвичайних тварин.

  • Добре, що ти повернувся, - сказав Трикутник.
  • А кого ти бачив? -  запитала Трапеція.
  • Я не можу вам розповісти до тих пір, поки не опинюся біля рідної хати – сказав Овал…

 

  • Учні, щоб Овал прийшов до хати, йому потрібна наша допомога. Ми будемо подорожувати  країною геометричних фігур. На кожній зупинці нас буде зустрічати хтось із друзів овалу і щоб всі друзі зібралися разом і допомогли Овалу знайти свою домівку – нам з вами треба проходити різні перешкоди. І на кожній зупинці ми будемо звільняти одну фігуру.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо мандрувати по стежці задач виразів та геометричних фігур.
  • Ви готові подорожувати? (так)
  • Отже, вирушаємо у подорож по місту Геометричних Фігур. Але подорожувати ми будемо групами, ТОМУ ОБ’ЄДНУЄМОСЯ В ГРУПИ.(на екрані висвітлюється карта подорожі).
  • На чому можна подорожувати? (на літаку, автобусі, трамваї)
  • Що потрібно, щоб вирушити в подорож? (квитки)

 

Станція №1 « Трикутник».

 

  • Учні на першій станції нас зустрічає Трикутник.
  • Скажіть, скільки сторін у трикутника?(три)
  • Скільки вершин? (три)
  • Що є ще у трикутника? (кути)
  • Які види кутів ви знаєте? (гострий, тупий та прямий)
  •  
  • Потрапивши на першу станцію ми маємо придбати квитки.

– Діти, серед великої кількості різних за розміром та кольором геометричних фігур – квитків придбайте квитки, якщо відомо, що квитки – не круги, вони не маленькі за розміром, у них не три кути, вони не червоного не зеленого і не синього кольору.

 

 

– А тепер займайте місця..

ІV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ З МЕТОЮ ЗАСВОЄННЯ НАВИЧОК.

Станція № 2 «Круг»

  • Скільки кутів у кола? (немає)
  • Це об’ємна фігура чи плоска?
  • Давайте подивимося, яке завдання він нам приготував (на екрані висвітлюється завдання)

« Малюємо носиками»

  • Потрібно намалювати геометричні фігури носиками.
  • А тепер давайте зробимо те саме, лиш в робочих  зошитах.
  • Записуємо:

21 листопада

Класна робота

1(коло) 2 (трикутник) 3 (коло)…

  • Бачу всі впоралися із завданням і кожна група отримує Трикутник!

 

Станція № 3 «Квадрат»

  • Яку фігуру можна утворити з шести квадратів? (куб)
  • А як називають ці квадрати? (грані куба)
  • Чим відрізняється квадрат від куба? (квадрат – плоский, а куб - об’ємний)
  • Дивимося на екран, цікаво що для нас приготувало Коло.

Гра «Збудуємо будинок»

 

– У місті Геометричних Фігур , як і у кожному місті, багато будинків. Вони схожі на різні геометричні фігури. І під час їх будівництва використовували геометричні фігури. Давайте для жителів міста збудуємо ще один будинок.

– Подивіться на будівельний матеріал. Давайте відберемо фігури, з яких можна збудувати будинок.

– Які фігури підійдуть для будівництва? Це куби, вони об’ємні, у них є кути, ребра, грані. одна грань куба – квадрат.

– Чим куб відрізняється від квадрата?(Квадрат плоский,  куб – об’ємний).

– Чим куб відрізняється від кулі?(У куба є кути, він не може котитися).

– Що є спільного у куба і кулі?( Вони об’ємні).

– Чому із кубів зручно будувати?(Вони не котяться, вони об’ємні).

– Почали будувати будинок!

– Із яких фігур будували будинок?( Із кубів, прикрасили циліндрами і конусами).

– Ким ви були під час будівництва будинку? Хто такі будівельники?

  • Вітаю, кожна група отримує Коло!
  • Подорожуємо далі.

Станція № 4   «Ромб»

  • Які сторони у ромба? (всі сторони рівні)
  • Скільки кутів?(4 кути)
  • Відкриваємо свої підручники на сторінці 60. Записуємо задача 373.
  • Про що йдеться у задачі? (про рослину соняшника)
  • Скільки літрів води випаровує соняшник за місяць? (70 літрів)
  • Ще про що йдеться? ( про цукровий буряк)
  • А що відомо про цукровий буряк? (що він випаровує 58 літрів)
  • Яке запитання в задачі? (на скільки більше води випаровує рослина соняшника за місяць?)
  • Як дізнатися на скільки одне число більше або менше від іншого? (треба від більшого числа відняти менше)
  • Добре, який буде вираз до задачі? (70-58=12 (л)  - крапочку не ставимо
  • Яка відповідь? (Відповідь: рослина соняшника випаровує на 12 літрів води більше)
  • Хочу віддати кожній команді заслужену геометричну фігуру – ромб.

Станція № 5 «Прямокутник»

  • Що ви можете сказати про прямокутник?
  • Які в нього кути?
  • Яка градусна міра прямого кута? (90 градусів)
  • Дивимося, що підготував прямокутник?

Фізкультхвилинка

Ми усі фігури знаємо,

Бо старанно їх вивчаємо.

Дружно обома руками

Намалюємо їх з вами:

Коло і трикутник,

Квадрат і прямокутник.

Знову коло і трикутник.

Ми активно працювали

Клас всім показали!

  • Учні, ви вправно показали всі вправи і отримуєте прямокутник.

V.Узагальнення і систематизація знань.

Станція № 6 «Трапеція»

  • Дивимося на карту, яке завдання від трапеції? (знайти периметр квитка)
  • Будь ласка, поставте свої квитки на парту.
  • Чи можемо ви відразу знайти периметр?(ні)
  • Чому?
  • Знаємо ми форму якої фігури має прямокутник?
  • Докажіть? Які сторони у прямокутника? (протилежні сторони рівні)
  • Вимірюємо довжину всіх сторін прямокутника.
  • Що таке периметр (сума довжин усіх сторін)
  • Яка формула периметра прямокутника? (Р=а+в+а+в)
  • Якою буквою позначаємо ширину? (а)
  • Довжину? (в)
  • Який периметр квитка?
  • Вітаю, кожна група отримує здобуває наступну геометричну фігуру – трапецію.

Станція № 7 «Овал»

  • Ось ми і наближаємося до останньої станції?
  • Хто нас тут чекає? (овал)
  • Яке завдання від овалу? (магічний мішечок)
  • В цьому мішечку заховані різні геометричні фігури в предметах. Ваше завдання із закрити очима на дотик впізнати яка геометрична фігура заховалася в цей предмет:
  • Тарілка – круг
  • Бублик –коло
  • Танграм – куб
  • Зошит – квадрат
  • Альбом – прямокутник
  • Отже, що може сказати, де ми бачимо геометричні фігури в повсякденному житті?
  • Правильно, вони всюди: вікно, будівля і т.д.
  • Супер! Ми допомогли Овалу потрапити до рідної хати і тепер він може нам  розказати кого ж він побачив у лісі.
  • Але Овал хоче, щоб і в цьому ми йому допомогли.
  • Допоможемо? (так)
  • Отже, кожна група із здобутих геометричних фігур має скласти геометричного героя та розповісти цікаві водомості про нього. Наприклад, як його звати, які звуки він може вимовляти.
  • Під час роботи не забуваємо про правила групової робити.
  • Вибираємо одного учасника з кожної групи, який буде представляти свою команду.

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ.

  • Прийшов час закінчувати нашу мандрівку, ми виконали свою місію. Повернули геометричні фігури у їхнє місто.
  • А який висновок, ми зробили для себе?
  • Чи допоможуть нам ці знання в повсякденному житті?
  • Хлопчики зможуть збудувати дім?
  • Дівчатка виміряють довжину килима, тіста?

VІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

  • Записали в щоденника домашнє завдання – задача 375 та вирази 377.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку