УРОК-ПОДОРОЖ У МІСТО БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ І ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР.
Тема:Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Знаходження значень виразів.Розв’язування рівнянь , нерівностей та задач.
Мета: Повторити і систематизувати прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; удосконалювати обчислювальні навички і вміння учнів розв’язувати вирази, рівняння, нерівності та задачі;
розвивати пізнавальні інтереси, пам’ять, увагу, логічне мислення, кмітливість;
виховувати людяність, товариськість, готовність прийти на допомогу .
Обладнання: Мікрофон, картки, картки з назвами вулиць, конверти з геометричним завданням,терези із ведмедиками, на партах—«Картка подорожі»,мультимедійна дошка,телефони.
Тип уроку: Закріплення знань.
Методи: Робота в парах, технології «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Прес», «Ситуація успіху», «Так- Ні», творче завдання,кубик Блума.
Хід уроку
І. Організація класу. СЛ.1
Вчитель. Продзвенів уже дзвінок,
Всім пора нам на урок,
Встаньте всі рівненько,
Привітаємось гарненько:
«Добрий день».
Психологічний настрій на діяльність
- Дітки поверніться до гостей, що будуть присутніми на нашому уроці, подаруйте їм свої посмішки і сідайте, будь-ласка, за парти.
- Посміхнемося один одному, поділіться гарним настроєм з товаришами.
ІІ. Повідомлення мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Вправа «Мікрофон» СЛ.2
- Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку?
- Яким він має бути?
(навчальним, корисним, позитивним, приємним, радісним…)
- А які ви повинні бути на уроці?
( уважними, зібраними, активними, працьовитими, кмітливими, розумними, старанними…)
- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Сьогодні на уроці ми будемо повторювати прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел, а також удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати приклади, рівняння і задачі.
Оскільки, ми маємо необхідну базу знань, я запрошую вас здійснити подорож до країни Математики, в одне із її чудових міст ---місто Багатоцифрових чисел і геометричних фігур. СЛ. 3
Ваші помічники, які допомагали під час уроків, будуть присутні у нас і стежити за вашою роботою, то ж не розчаруймо їх!
Отож, вирушаймо!
III. «Вулиця Правил». СЛ.4
Увійшовши у місто, ми відразу потрапляємо на вулицю Правил. Усі жителі тут дуже правильні, і щоб познайомитися з господарем кожного будинку, необхідно згадати відповідне правило.
-Як називаються числа при множенні?
- Результат дії додавання.
- Що таке периметр?
- Яку дію треба виконати, якщо число збільшили у кілька разів?
- Століття –містить…років.
- Сформулюйте переставний закон.
-Як обчислити площу прямокутника?
IV. «Провулок Усної лічби». СЛ. 5 - 10
Жителі провулка Усної лічби бажають побачити, чи ви швидко рахуєте усно. Сигналізуємо цеглинками лего.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
600*2-500 14*6
р1а ак3са 40’чка ро7’’а
- Давайте напишемо дату нашої подорожі. НА ДОШЦІ---НАПИС
Для цього нам треба перейти з провулка на майданчик Каліграфії.
На цьому майданчику дуже чисто і охайно.
V. «Майданчик Каліграфії».
СЛ.11
У багатьох галузях нашого життя чіткий і розбірливий почерк просто необхідний. Математика не є виключенням, адже це точна наука.
А тому під час письма треба сидіти , спина рівна, руки лежать на парті, ступні на підлозі, голова прямо.
Отже, слухайте завдання.
-Назвіть пошепки числа, більші за 923 і менші від 938.
-Запишіть каліграфічно найменше і найбільше з цього ряду (по черзі).
924 937 СЛ.12
Подорожуємо далі.
І потрапляємо на
VI. «Площа Обчислень». СЛ.13
Математичний диктант
Увага! Після виконання кожного вашого завдання на картці нашої подорожі оцініть себе балом від 1 до 5, у кінці уроку підрахуєте загальну кількість балів. Після уроку картку разом із зошитом здасте і я вже порівняю ваші успіхи.
- Обчисліть суму чисел 300 і 160 ( стільки міст в Україні); 460
- Число 230 збільшити у 100 разів (стільки річок в Україні); 23 000
- Число 15 000 збільшити на 5 000 (стільки озер в Україні, найбільше – Ялпуг, що знаходиться в Одеській області); 20 000
- Суму чисел 210000 і 30000 зменшити у 10 раз.( така територія Карпатських гір); 24 000кв.м
- Утворіть число, що складається із 603 одиниці 2 класу 700 одиниць 1 класу
( таку територію займає Україна). 603 700кв.км
- Утворіть число, що складається з 1 тисячі, 8 сотень, 1 десятка, 4 одиниць (це рік народження Тараса Шевченка) 1814р.
НА ПРЕЗЕНТАЦІЇ
460, 23 000, 20 000 ,24 000, 603 700, 1814 СЛ.14
Взаємоперевірка з дошки( в парах). Виправлення помилок . Оцініть смайликом роботу товариша.
Прямуємо далі.Перед нами--
VII.Вулиця « Нерівностей» СЛ.15 Коли діти працюють,
42435… 42506 5 км … 3021 м
63240 … 6324 3 год … 240 хв
Продовжуємо нашу подорож. Підходимо до …
VIII. «Майдан Задач» СЛ.16
Р= …….
S=…
-Ми склали і розв’язали задачу на визначення площі класу.
- Попробуйте скласти обернені до неї (усно).
Ось ми і дійшли до …
X. «Парк Розваг» СЛ. 17
1) Фізкульхвилинка « ВЕСЕЛІ ПІНГВІНИ».
2) Гра «Так – Ні» За посиланням на телефонах.
3)Вправа «Кубик Блума»
Тут нас зустрічає Кубик.
Кубик, діти, не простий,
Кубик, діти, чарівний,
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
--Скільки днів у році?
- Доба має… години
- Тисяча тисяч--- це…
- Найменша одиниця маси…
- Як позначається кут?
- Який місяць року найкоротший?
-Відпочили і подорожуємо містом далі…
XI. «Проспект рівнянь» СЛ.18
Жителі цього проспекту — великі вигадники — зашифрували його назву. Щоб її дізнатися, потрібно розв'язати рівняння.
(За варіантами)
1 в. х – 650 =1000 ( 1650) 2в. с – 205 = 400 (605)
6 * а = 138 (23) х * 7 = 224 ( 32)
Перевірка. Виставляють бали.
Прямуємо далі. Перед нами….
XII. « Будівельний Майданчик» СЛ.19
--Працюємо в парах.
--Подорожуємо далі…
XIII. « Бульвар прикладів» Сл.20
Тут знаходиться обчислювальний центр, куди ми і завітаємо та самостійно попрацюємо.
По варіантах---- ОБЧИСЛІТЬ ПИСЬМОВО
1в. 3645 + 1724 =5369 2в. 1564 + 2473=4037
7130 – 3498 =3632 7780 – 4695=3085
353 * 4 =1412 474* 3=1422
984 : 3=328 860 : 4=215
Перевірка роботи , ставлять бал.
-Ми дійшли до ….
XIV. «Алея Успіху» СЛ.21
Рефлексія. СЛ.22
Вправа « Незакінчене речення»
ПІДРАХУЙТЕ СВОЮ ЗАГАЛЬНУ КІЛЬКІСТЬ БАЛІВ.
Підсумок вчителя.
Я вважаю, що ви всі добре попрацювали. Всі завдання уроку виконали і досягли успіху. Всі були дуже старанні і за вашу працю я хочу вам подякувати. СЛ.23
Вправа « Терези».
Було легко ТЕРЕЗИ Було важкувато
Вдалося Треба тренуватися
________________ ________________