Конспект СТЕМ-уроку математика з LEGO у 4 класі

Про матеріал
Стем-урок - математика з LEGO. Тема: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач на знаходження площі і периметра.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок№62МатематикаДодавання багатоцифрового числа і двоцифрового. Віднімання двоцифрового числа від багатоцифрового. Розв’язування задач на знаходження площі і периметра. 01.12.2021СьогодніДодаванняі відніманнябагатоцифровихчисел

Тема:  Письмове  додавання  і  віднімання  багатоцифрових  чисел.  Розв’язування  задач на знаходження площі і периметра.

 

Мета:  Ознайомити  учнів  з  прийомами  письмового  додавання  і  віднімання  багатоцифрових  чисел  у  межах  мільйона.

Формувати і розвивати творчі якості учнів, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці, здатність і готовність до розв’язання комплексних задач, критичного мислення, творчості, співпраці.

  Розвивати  логічне  мислення,  увагу,  кмітливість,  пам'ять.

виховувати інтерес до навчання,  математики, почуття колективізму.

 

Обладнання:  таблиці, картки  для  роботи  в групі,  схеми задач, картки для формувального оцінювання, взаємооцінювання.

 

Хід уроку

                                      

I Вступна частина

1) Організація класу.

а) Привітання:

01.12.2021Організація класуСьогодніДобрийдень, дорогігості!Добрийдень!На вас чекаєгарнийдень.А ми всівеселіі здоровіІ до уроку всіготові!

 

На уроці математики присутні гості, привітайтеся з ними. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.

б) Перевірка готовності до уроку.

в) Девіз уроку.

01.12.2021Сьогодні7Мі1893Організаціякласу•Міркуємо –швидко !•Відповідаємо –точно!•Рахуємо –правильно!•Пишемо –гарно!

 

ІІ.  Повідомлення теми уроку

 

Сьогодні на уроціми будемо вчитися додавати до багатоцифрового числа двоцифрове, віднімати від багатоцифровогочисла двоцифрове;розв’язувати задачі на знаходження площі прямокутника і його периметра, а також з’ясуємо, де і як можна користуватися даними формулами у повсякденному житті

План математичного маршруту•1. Зупинка «Естафетна»(усний рахунок) •2. Зупинка «Острівець Логіки» •3. Зупинка «Новинка» (робота надновим матеріалом)•4. Зупинка «Працюємо самостійно»•5. Зупинка «Розважальна» (фізкультхвилинка)•6. •7. Зупинка «Офіс ремонтно-будівельної компанії»•8. Зупинка «Кінцева» (підсумок уроку)01.12.2021

 

ІІІ. Завдання і план уроку . Критеріі оцінювання

  1) Зупинка «Естафетна» (усний рахунок).

  2) Зупинка «Острівець Логіки».

  3) Зупинка «Новинка» (робота над новим матеріалом). 

  4) Зупинка «Працюємо самостійно»

  5) Зупинка «Розважальна» (фізкультхвилинка).

  5) Зупинка (тест).

  6) Зупинка «Офіс ремонтно-будівельної компанії».

  7) Зупинка «Кінцева». (підсумок уроку).

 

  1. Зупинка «Естафетна». Усна лічба з ЛЕГО

 

Рахуємо зLEGO01.12.2021

01.12.2021СьогодніУсна лічба LEGO5 · 5 + 2550555503025500 01.12.2021Сьогодні Усна лічба LEGO 8 · 8 – 60 580 64 4 40 200 60
 

 

01.12.2021Сьогодні Усна лічба LEGO 35 + 6 · 6 106 36 710 70 71 506

01.12.2021СьогодніУсна лічба LEGO2 · 10 + 8058019011020200100
 

750+153= 800+90+3=
01.12.2021Сьогодні90310071 893 450 Розташуй у порядку зростання  

 

01.12.2021Сьогодні90310071893450Перевірсебе

 

 

Каліграфічна хвилинка

 

01.12.2021СьогодніХвилинка каліграфіїНапишіть каліграфічночисло, класна роботаі ці числа у порядкузростання

Каліграфічна хвилинка01.12.2021Сьогодні24, 50, 71, 100, 893, 903

 

  1. Зупинка «Острівець Логіки».

 

02.12.2021Сьогодні220500910Граємо зLEGO

 

Гра «День і Ніч».

«Ніч»  -  діти  заплющують  очі,  вчитель  повільно  диктує  одна  за  одною  дії ланцюжка. 

«День» - розплющують очі та називають відповідь.

160:4 *9+24-64-100=                      220

30*20-120+230+200=                      910

25*3*10:2+125=                              500

  1. Фронтальне опитування
  •  Одиниці якого класу ви записали? (клас одиниць)
  • Які розряди входять до класу одиниць? (один, дес, сотні)
  • У числі 220 скільки одиниць 1 розряду? (0)
  • Ск одиниць 2-го розряду ? (2)
  • Ск одиниць 3-го розряду? (2)
  • Скільки всього десятків (22)
  • Ск всього сотень? (2)
  • У числі 910 ск всього дес ?(91)
  • Ск одиниць 2-го розряду (1)
  • Ск одиниць 3-го розряду(9)
  • У числі 500 відсутні одиниці яких розрядів? (дес., один)
  • Ск всього дес?(50)
  • Ск один 3-го розряду(5)
  • Як називаються ці числа? (трицифрові)
  • Знайдіть суму чисел:

   540

+ 294    Який алгоритм додавання трицифрових чисел?

   83 4

(додаємо одиниці до одиниць, дес до дес, сотні до сотень)

Прочитай число: 896 916. Скількикласіві скількирозрядіву записіцьогочисла? Назвиїх. Яка цифра стоїтьу розрядіодиницьтисяч? Скількивсьоготисячу цьомучислі?01.12.2021СьогодніII класI класСот.Дес.Од.Сот.Дес.Од.896916

 

--Працюємо з таблицею  розрядів на дошці

 

  1. Зупинка «Новинка».

Працює учень біля дошки

 

Прочитай вирази. У межах якихрозрядівтребавиконуватидіюв кожному випадкуобчислення?01.12.2021Сьогодні3675 + 2126 426+989838–2717 952–36

 

   3675             26426               9838               17952

+     21            +     98            -     27             -      36

           3696             26524               9811              17916

 

Учень робить ВИСНОВОК:

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконують так само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.

Обчисліть приклади  з дошки (учні працюють самостійно, а вчитель з деякими учнями біля дошки.

 

Обчисливирази01.12.2021Сьогодні80078180887675357640245824624536Обчисливирази01.12.2021Сьогодні912 0725891201496 4087996487

 

8 007      7 675      24 582       912 072          96 408

     +      81    -     35     -       46     -          58       +        79

        8 088      7 640      24 536       912 014          96 487

 

   а) Самостійна робота 

-  кожен  варіант  виконує  своє  завдання  (перевірка  здійснюється  фронтально  і  по закінченню за потреби відповідь обґрунтовується).

Виконайсамостійно01.12.2021Сьогодні2 362 + 92 =5 720 + 69 =29 080–42 =2 4545 78929 038І в.ІІ в.308 641 + 72 =157 536 + 85 =272 315–48 =308 713157 621272 267

 

    І в.                                        ІІ в.  (відповіді)

2 454                                    308 713

5 789                                    157 621

      29 038                                    272 267

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

Всі стомились працювати – будемо з ЛЕГО відпочивати

 

01.12.2021СьогодніФізкультхвилинка з LEGO

 

Зупинка«Геометрична»02.12.2021

5) Зупинка «Геометрична».

            Ви вже, майже, закінчуєте 4-й клас і  підете до 5-го класу. А нам з адміністрацією школи треба буде приготувати приміщення для учнів 1-го класу. В приміщенні треба ремонтувати стелю, підлогу, двері.

         Давайте уявимо,  що ви дорослі та успішні підприємці.  Давайте допоможемо адміністраціі школи порахувати, яку кількість будівельних матеріалів потрібно замовити  для ремонту підлоги, стелі та дверей. 

  •  Але перш ніж приступити до виконання завдання давайте  пригадаємо формули, які вам знадобляться у роботі:

Згадай!

  • Що таке – периметр прямокутника?
  • Для чого нам знати периметр прямокутника?
  • В яких одиницях вимірюють периметр прямокутника?

 

01.12.2021

 

  • Яка формула периметра  прямокутника? (а+в)* 2

 

  • Що таке  площа  прямокутника?

Згадай!

 

  • В яких одиницях вимірюють площу  прямокутника?

О01.12.2021

 

  • А яка формула квадрата прямокутника?  а * 4

Молодці! 

-Ви всі вже готові пройти співбесіду перед зарахуванням на роботу.

 

Виконай тестові завдання01.12.2021Сьогодні

 

МОЛОДЦІ!  Ви пройшли успішно співбесіду і прийняті на роботу.

 

01.12.2021

 

Ваше перше завдання:

 

Розрахункове бюроІ відділІІ відділ ІІІ відділ02.12.2021

І відділ

C:\Users\Анна\Desktop\IMG_6196 (1).JPG

Розрахувати ремонт стелі: фарбування, багети, кількість фарби.

а = 8 м

в = 6 м

Знайти: S стелі,   P стелі,

 кількість потрібної фарби, якщо на 1 м кв потрібно 200 гр

 

S стелі = 8 * 6 = 48 м кв – стеля

P стелі = (8 + 6) * 2 = 28 (м) – довжина багетів

48 * 200 = 9 600 гр : 1000 = 9 кг 600 гр

 

ІІ відділ

Розрахувати ремонт підлоги: заміна покриття, плінтуса, кількість клею для покриття.

a = 8 м

в = 6 м

Знайти: S підлоги,  P підлоги,

 кількість потрібного клею, якщо на 1 м кв витрачають за нормою 300 гр

C:\Users\Анна\Desktop\IMG_6194.JPG

C:\Users\Анна\Desktop\IMG_6195.JPG

S = 8*6 = 48 (м кв) – покриття підлоги

P = (6+8) * 2 = 28 (м) – довжина плінтусу

48 * 300 = 14 400 гр : 1000 = 14 кг 400 гр – потрібно    клею.

 

ІІІ відділ

 

Розрахувати фарбування  дверей з двох сторін та кількість фарби,  кількість лиштви

а = 3 м

в = 3 м

Знайти: S дверей,   P дверей, кількість потрібної фарби, якщо на 1 кв м витрачають 200 гр .


C:\Users\Анна\Pictures\IMG_6200.JPG 

Обчислити площу дверей з шафами + довжину лиштви + кількість фарби, щоб пофарбувати з обох боків.

а = 3 м       в = 3 м

Знайти S дверей , P дверей , кількість фарби  для фарбування дверей з обох боків  при  нормі витрати на 1 кв м  – 200 гр

S дверей = 3 * 3 = 9 (м кв)

P дверей = 3 * 4 = 12 ( м) – довжина лиштви

9 * 2 (дві сторони) = 18 м кв – площі потрібно фарбувати

18 * 200 гр = 3 600 гр : 1000 = 3 кг 600 гр

 

(учні виконують завдання, а вчитель допомагає і направляє, дає поради)

 

6) Зупинка «Кінцева»

а)  Діти групами звітують про виконану роботу

 

Прикрась ялинку•Червонакулька–менібулолегковиконатизавдання.•Зеленакулька–буловажко,алеявпорався,зрозумів.•Жовтакулька–менінезрозуміло,вмененічогоневиходить,меніпотрібнадопомога.02.12.2021

        Молодці, добре впорались,  на мою думку, директор  врахує ваші обчислення при ремонті класів.

        Як ви вважаєте,чи дійсно так потрібна математика, чи можливо не треба ії вивчати? 

        Де ще у житті нам знадобляться знання формули площі прямокутника та квадрата?

Давайте тепер пригадаємо, чого ми навчились

б) Висновок:

УМІЮ:

- додавати і віднімати багатоцифрові числа;

- розв’язувати задачі з логічним навантаженням, а саме навчились визначати площу приміщення і  кількість потрібних будівельних  матеріалів для ремонту;

 

  • Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість?
  • Що позначають словами: см, дм, м, км? (міри довжини)
  • Які основні одиниці вимірювання площі ви запам’ятали?
  • Де можна  використати ці знання?
  • Похваліть себе. Чи з’явилося почуття самоповаги від роботи?

 

ЦІНУЮ: 01.12.2021

 

- корисні поради;

- думку товаришів;

- допомогу вчителя;

- нові знання.

 

ІII. Домашнє завдання:

 

Домашнє завданняНа сторінці підручника 116розв’язативирази№612та задачу№613.Короткий запис у щоденникс.116, №612, №613.01.12.2021Сьогодні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
2068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку