Урок-подорож з математики
Число і цифра 9. Порівняння чисел у межах 9.
Доповнення рівностей. Вимірювання довжин відрізків. Написання цифри 9.
Мета: вчити цінувати кожну хвилину, продовжити формування в учнів поняття числа, уявлення про утворення натурального ряду, навчати писати цифру 9 ; порівнювати числа в межах 9, вимірювати відрізки; вдосконалювати обчислювальні навички; вчити за допомогою додаткового матеріалу до уроку визначати тему і мету уроку, за таблицею давати оцінку уроку, робити підсумок уроку, розвивати мислення; виховувати акуратність .
Обладнання: словничок- помічничок, загадка про знаки, лист -завдання про незвичайних мешканців країни Математики- древні міри довжини, корона королеви Дев’ятки, лічильні набори « Вчись вчитись», геометричні фігури з прикладами ,предметні малюнки для складання прикладів на додавання, і лінійка, таблиця фішки-нагороди, пісочний годинник на 1 хвилину,
медальки-смайлики.
Хід уроку
Зупинка «Привіталочка»
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Увага, любі друзі!
Ось пролунав дзвінок.
Давайте ж мої любі-
Почнем скоріш урок.
Зупинка «Рахувалочка»
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
-Діти, ви бачите в моїх руках ці фішки- кружечки? ЦЕ ваші нагороди- подарунки за плідну роботу при виконанні кожного завдання. В кінці уроку їх потрібно буде підрахувати.
1. Усна лічба
При виконанні будь- якого завдання не забувати вчителю і школярам про фішки – нагороди, які в кінці уроку будуть підраховуватися для того, щоб знати в кого найбільше фішок-балів.
Лічба предметів від 1 до 8; від 8 до 1;
Гра «Продовжуй»
Лічба від 3 до 7; від 8 до 1; від 2 до 6; від 8 до 4; від 1 до 8.
2. Весела лічба.
На дивані рівно в ряд Якось бігло через ліс 8 кіз.
Ляльки Ольчині сидять: 6 були з них білі-білі,
Три ведмеді, Буратіно, Ну , а решта сірі- сірі.
Клоун , ще і Чіполіно, Скільки бігло через ліс сірих кіз?
Кошеня та слоненя.
Поможіть- но, малюки,
Полічити іграшки.
3.Гра «Обери й обчисли»
-Розв’яжіть приклади у фігурах:
І ряд- у трикутниках;
ІІ ряд- у квадратах;
ІІІ ряд- у колі;
(Нагорода кращих учнів.)
Зупинка «Визначалочка»
ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. 1. Виведення теми і мети уроку.
Діти, ви любите подорожувати? ( Відповіді.)
А на чому? (Відповіді.)
А хочете , разом зі мною ,вирушити в подорож тепер на уроці? (Відповіді.)
А скажіть, поглянувши на дошку, на чому ми будемо подорожувати? (Відповіді- на хмарках.)
А в яку країну помандруємо? (Розглядаючи хмарки роблять висновок , що в країну цифр і знаків.)
Так, дійсно ми вирушаємо в країну цифр і знаків, Математику.
А яку цифру і число будемо вчити, дізнаєтесь прослухавши вірша:
З шісткою ця цифра схожа, Хто назвати її зможе ?
Вниз хвостом переверни
І цю цифру назови.
Так яке число ми будемо сьогодні вивчати? А ще чим будемо займатись на уроці? (Лічити, писати, порівнювати.)
Так, дійсно, писати, рахувати, порівнювати. Не забувайте, що на уроці потрібно бути уважними, дисциплінованими, відповідати чітко, повно, швидко.
Любі діти! Ми будемо подорожувати на хмарках і кожна хмарка - це нова зупинка. Не знаючи цього ми вже промандрували зупинками «Привіталочка», адже віталися ми з гостями ? Лічили з вами усно, значить і зупинка «Рахувалочка» позаду. Ви допомогли мені визначити, що будемо вчити сьогодні на уроці, тому і «Визначалочку» подолали . А тепер наш шлях пролягає до зупинки «Писалочка»
Зупинка «Писалочка.»
2. Робота за предметними малюнками.
І група-працює з таблицею на дошці: Розгляньмо човники на таблиці, полічімо скільки їх одного кольору, скільки іншого і скільки разом?
ІІ група-працює з підручником і лічить равлики зверху, знизу і разом (з вчителем.)
Що спільного в цих групах предметів? ( Кількість. Їх 9.)
3. Ознайомлення з друкованою цифрою 9.
Наче справжня акробатка,
На гачок стає дев’ятка.
А на голову встає -
Кожен шістку впізнає.
4. Ознайомлення з рукописною цифрою 9.
А.) повторення правил сидіння під час письма, правил розміщення зошита при письмі з допомогою вірша:
Свій я зошит відкриваю
І під нахилом кладу.
Сяду рівно, не зігнуся,
До роботи я візьмуся.
Б). Пояснення й показ учителем на дошці написання цифри 9. (Звернути увагу дітей на безвідривне письмо 9.)
В).Письмо 9 в повітрі учнями.
Г).Написання 9 в зошиті. В разі потреби вчитель, як швидка допомога , надає допомогу кому потрібно. Вчитель визначає хто найкраще написав 9 і дає нагороду.
Зупинка «Відпочивалочка»
-Діти! Ви вже втомилися? Відпочинемо?
Фізкультхвилинка
Раз, два- дерева,
Три, чотири- вийшли звірі.
П’ять, шість- пада лист.
Сім, вісім- це сунички підвели червоні личка.
Дев’ять, десять- і ми пострибаймо
І за парти тихенько сідаймо.
Зупинка « Творча лабораторія.»
А тепер ми вирушаємо до зупинки «Творча лабораторія»
5. Практична робота з матеріалом для лічби «Вчись вчитись»
І група- самостійно .
- Викладіть ліворуч 8 паличок, а праворуч- 1.
-Скільки всього паличок?
-Поясніть, як отримали число 9? (Відповіді. Нагороди.)
ІІ група- з учителем.
6. Робота за підручником.
Завдання 1.
-Розгляньте і розкажіть, як утворилося число 9 за підручником?
-Прочитайте рівність. (Нагороди.)
Завдання 5.
Робота із числовим рядом.
-На якому місці стоїть число 9?
-Яке попереднє число 9 ?
- Яке число більше- 8 чи 9?
-На скільки більше? (Нагороди.)
Ось ми з вами і дійшли до зупинки «Порівнялочка»
-Хто буде відповідати, отримає нагороди.
Спершу нам потрібно відгадати загадку:
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
Ними цифри можна порівняти
Й записи усім нам прочитати .Що це? (Знаки. )
Назвіть знаки, які ви знаєте ?
Хто не пам’ятає їх написання, то зверніться до нашого словничка- помічничка
(Повторення знаків більше, менше. Нагороди.)
Завдання 2.
І група- виконує завдання самостійно ,але біля дошки працює учень, який справиться з даним завданням. Члени групи перевіряють результати роботи за записами на дошці і якщо є помилки ,то виправляють їх.
-Полічіть кількість зелених і жовтих листочків на кожній гілці.
-Порівняйте числа і запишіть нерівності в зошит .Хто першим справиться із завданням і воно буде вірно розв’язано, отримує нагороду- фішку.
ІІ група- теж завдання виконує, але з вчителем. (Нагорода.)
Завдання 4.
-Давайте поглянемо ,з чим нам потрібно буде працювати в цьому номері? (Відповіді з відрізками.)
-Хто пам’ятає, які одиниці вимірювання довжини ми вже вивчили? (Сантиметри.) А яке буквосполучення для цього використаємо? Якщо забули, не переживайте, просто погляньте в словничок, де є підказка. (Відповіді- см )
-Виміряйте довжину відрізків за допомогою лінійки.
-Який відрізок довший? Який - коротший? На скільки? Як дізналися? (Хто дає правильні відповіді отримує фішки- кружечки.)
Тільки діти приступають до вимірювання відрізків, чується стук в двері. Вчитель іде до дверей і йому передають лист -завдання від королеви Математики. Вчитель його читає: «, Любі Першокласники! Попробуйте виміряти відрізки без лінійки, як це робили предки з допомогою частин тіла: ліктя (45 см), ступні (Фут, довжина стопи- 29,80.), долоні (Ширина- 7,5см) пальця (ширина пальця - дюйм-2,5см).
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
А тепер ми працюватимемо на зупинці «Розв’язалочка».
1. Продовження роботи за підручником.
Завдання 3. Доповнення рівностей.
А тепер потрібно дібрати такі числа, щоб рівності були правильними. Кому потрібно, бере лічильний матеріал .Перший вираз виконуємо колективно біля дошки, а два інших- робота в парах і взаємо- перевірка. Яка пара справиться з цим завданням підніміть руки і отримайте фішки -кружечки.
Пальчикова гімнастика.
Черепашки- костомашки (Ручки затиснути в кулачки, постукуємо по парті.)
В теплій хатці проживають.
То висовують голівку, (Вказівний пальчик витягуємо вперед, ховаємо назад.)
То назад її ховають.
2.Складання прикладів, їх запис і розв’язок на додавання за предметними малюнками. (Вчитель виставляє на дошці предметні малюнки для складання прикладів. Попереджує учнів, що в них є 1 хвилина для виконання цього завдання. Контролюватиме час – пісочний годинник на 1 хвилину.
Тільки спливе відведений час, то визначають : хто найшвидше, правильно, найбільше склав, записав, порахував прикладів. Після визначення цих підрахунків най, най отримує нагороду- фішку.)
Зупинка «Геометрична».
Наближається до кінця наша подорож. Нам залишилося осилити найважче завдання, пов’язане з геометричним матеріалом.
Завдання 6.
Які фігури зображенні на сторінці підручника? (Відповіді. Нагороди.).
Що спільного в малюнках фігур? (Відповіді. Нагороди.)
Що відмінне в малюнках фігур? (Відповіді. Нагороди.)
Зупинка «Завершалочка»
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
Як бачите , мої любі помічники, завдяки вам ми справилися з поставленими завданнями і вже зупинка «Завершалочка» перед нами. Це найлегше завдання.
1.Підсумок за таблицями
2. Підрахунок фішок- балів.
А тепер підрахуйте свої фішки.
3.Нагородження переможців:
І місце- Вручення корони королеви Дев’ятки.
ІІ місце – Медаль - смайлик.
ІІІ місце - Медаль -смайлик.
Мої любі першокласнички! Дякую за плідну працю, підтримку . А тепер відпочинок після виснажливої подорожі. Набирайтеся нових сил, щоб подорожувати далі країною Математикою.