Урок з математики "Число і цифра 9"

Про матеріал

Тема: Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел.

Задачі:

навчальні:

  • продовжити формування в учнів поняття числа; вправляти в утворенні чисел натурального ряду; учити писати цифру 9; порівнювати числа в межах 9; вдосконалювати обчислювальні навички; вчити учнів аналізувати написане, перевіряти, виправляти помилки, ви­магати від дітей охайності під час письма та дотримання норм каліграфічного пись­ма;

корекційно –розвивальні:

  • розвивати мислення; удосконалювати навички усного рахунку;розвивати мислення,увагу учнів;
  • мотивувати мовленнєву діяльність, розвивати словник, вміння вірно підбирати необхідні слова виражаючи свою думку;
  • корегувати загальну, артикуляційну моторику, просторову орієнтацію;

виховні:

  • виховувати старанність, акуратність, бережливе ставлення до природи, громадянську компетентність, формувати спостережливість, працювати в парах.
  • здоров'язберігаючі:
  • сприяти створенню комфортного психологічного клімату, усвідомлювати здоров'я як вищу життєву цінність.

Обладнання: цифри, предметні малюнки, набір геометричних фігур.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Перегляд файлу

 

Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Донецької області №39

 

 

 

 

 

 

Урок з математики у 1 класі на тему: «Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Вчитель: Мариконь С.І.

 

 

 

 

 

 

 

2016 р.

Тема:  Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел.       

 Задачі:

      навчальні:

  •  продовжити формування в учнів поняття числа; вправляти в утворенні чисел натурального ряду; учити писати цифру 9; порівнювати числа в межах 9; вдосконалювати обчислювальні навички; вчити учнів аналізувати написане, перевіряти, виправляти помилки, ви­магати від дітей охайності під час письма та дотримання норм каліграфічного пись­ма;

     корекційно –розвивальні:

  • розвивати мислення; удосконалювати навички усного  рахунку;розвивати мислення,увагу учнів;
  • мотивувати мовленнєву діяльність, розвивати словник, вміння вірно підбирати необхідні слова виражаючи свою думку;
  • корегувати загальну, артикуляційну моторику, просторову орієнтацію;

     виховні:

  • виховувати старанність, акуратність, бережливе ставлення до природи, громадянську компетентність, формувати спостережливість, працювати в парах.

здоров’язберігаючі:

  • сприяти створенню комфортного психологічного клімату, усвідомлювати здоров’я як вищу життєву цінність.

Обладнання: цифри, предметні малюнки, набір геометричних фігур.

Тип уроку: засвоєння нових  знань, умінь та  навичок.

 

ХІД УРОКУ

І. Загальнокорекційний

1.НПП

Дзвінко пролунав дзвінок —

 Починаємо урок.

 Слухаємо, вивчаємо,

 Ні хвилини не гаємо

IІ. Організаційний момент

 Девіз уроку

Міркуємо -  швидко,

Відповідаємо – точно!

Рахуємо – вірно,

Пишемо – гарно!(Слайд 1)

2. Повторення вивченого матеріалу

  • Усний рахунок

      (розв’язати приклади по карткам)

   8+1=9               4+1=5          7+1=8

   1+1=2               6+1=7          5+1=6  (Слайд 2)

  • Гра «Так – Ні» (Слайд 3)

У веселки 6 кольорів (Ні) (Слайд 4)

У трикутника – 4 сторони (Ні)  (Слайд 5)

Два вогники у світлофора (Ні)  (Слайд 6)

Тиждень – це 7 днів  ( Так)  (Слайд 7)

За партою 2 учні (Так )  (Слайд 8)

   3. Каліграфічна хвилинка

          5 7 8 ( Слайд 9)

Зараз запишемо ці цифри в зошит. Спочатку згадаємо вірш про правильну посаду за партою.

Зошит свій я відкриваю

навскоси його кладу,

 ручку я ось так тримаю,

 сяду рівно не зігнусь

 до роботи я берусь.

    4. Математичний диктант

      Вставити пропущені числа

       1 2 3 … 5 6…8… .

  • Запишіть число, наступне до числа 6.

  • Запишіть число, яке стоїть після числа 4.

  • Запишіть число, наступне до числа 7.

      • Запишіть число, попереднє до числа 3.

  • Запишіть число, яке стоїть перед  числом 5.

  • Запишіть число, попереднє до числа 8. ( Слайд 10)

III. Основний

5. Повідомлення теми і задач уроку

  Сьогодні на уроці ми познайомимося з числом і цифрою 9. Навчимося писати число 9,розв’язувати приклади і задачі, порівнювати числа.

  • Підготовча робота

— Послухайте загадку. Про яку цифру йдеться?

Цифра дев’ять чи дев’ятка —

Наче в цирку акробатка,

Сторчака як перевернеться

 І на шістку  обернеться. ( Слайд 11)

— Яке число ми  будемо сьогодні  вивчати?

  6. Ознайомлення з рукописною цифрою 9

  • Пояснення вчителя.

— Цифра 9 складається з малого овалу і великого правого півовала. Починають писати цифру трохи нижче за правий верхній кут клітини (приблизно там, де і початок цифри 6), ведуть лінію вгору ліворуч, заокруглюючи її до центра клітини, потім праворуч угору до вихідної точки. Від початкової точки пишуть великий правий півовал, торкаючись середини нижньої сторони клітини.

7. Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-i, два-і».(Слайд 12)

 8. Написання цифри в зошиті.

Шість і дев’ять — близнюки.

В різні дивляться боки.

Дев’ять знизу хвостик носить,

Шість нагору закидає.

 9. Утворення числа 9. Робота із числовим рядом

— На якому місці стоїть число 9?

— Яке число стоїть перед 9?

— Яке число більше — 8 ?

— На скільки більше? ( Слайд 13)

● Фізкультхвилинка (Пісня «Україна моя»)    (Слайд 14)

    10.  Первинне закріплення.   

               Робота з підручником с. 106  . Колективний аналіз вправ на засвоєння числа і цифри 9, її написання.  

  • Шляхом складання  паличок червоного і зеленого кольорів утворити число 9.
  • Прочитати числа від 0 до 9. Назвати пропущені числа.

   

   11. Робота в зошитах

         Розв’язання прикладів с.107  №3.

12. Індивідуальна робота  

 

 13. Порівняння чисел у межах 9

— Запишіть числові нерівності в зошиті.

            9 > 6             9 > 3

            6 < 9             3 < 9

 ● Пальчикова гімнастика

Діти ритмічно згинають і розгинають пальці, промовляють за вчителем   слова:

Пальці в піжмурки гуляли.

 І голівоньки ховали.

Ось так, ось так —

Всі голівоньки ховали.

  • Гра «Зберіть грибочки»

Зібрати в кошик грибочки з відповіддю 9.Записати в зошит.

8+1=9          5-4=1          9-4=5

4+3=7          7+2=9

9-1=8           3+6=9

Самоперевірка за зразком ( Слайд 15)

14. Розв’язання задачі за малюнком

  • Скільки яблучок       (2)
  • Скільки ще грибочків  (7)
  • Скільки яблучок і грибочків разом?

2+7=9 (Слайд 16)

     15.Закріплення вивченого матеріалу

      На дошці виставлені числа від 1 до 10.

  • Прочитайте числа. Знайдіть число 9. Яке число стоїть перед 9? (Це число називається попереднім) . Як утворилося число 9. 

16. Робота з геометричним матеріалом

  • Скільки на малюнку кругів, трикутників, чотирикутників?

 Самоперевірка за зразком  (Слайд 17)

   ІV. Заключний

1. Підсумок уроку. Рефлексія

— Ми рахували?

— Ми писали?

— Яку цифру й число вивчали?  (9) (Слайд 18)

— Оцініть свою роботу в зошиті смайликом.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Попова Лідія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вівчарчук Уляна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мартинова Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 березня 2018
Переглядів
15293
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку