Тема: Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел.
Задачі:
навчальні:
корекційно –розвивальні:
виховні:
Обладнання: цифри, предметні малюнки, набір геометричних фігур.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Донецької області №39
Урок з математики у 1 класі на тему: «Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел.»
Вчитель: Мариконь С.І.
2016 р.
Тема: Число і цифра 9. Написання цифри 9. Порівняння чисел.
Задачі:
навчальні:
корекційно –розвивальні:
виховні:
здоров’язберігаючі:
Обладнання: цифри, предметні малюнки, набір геометричних фігур.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
ХІД УРОКУ
І. Загальнокорекційний
1.НПП
Дзвінко пролунав дзвінок —
Починаємо урок.
Слухаємо, вивчаємо,
Ні хвилини не гаємо
IІ. Організаційний момент
Девіз уроку
Міркуємо - швидко,
Відповідаємо – точно!
Рахуємо – вірно,
Пишемо – гарно!(Слайд 1)
2. Повторення вивченого матеріалу
(розв’язати приклади по карткам)
8+1=9 4+1=5 7+1=8
1+1=2 6+1=7 5+1=6 (Слайд 2)
У веселки 6 кольорів (Ні) (Слайд 4)
У трикутника – 4 сторони (Ні) (Слайд 5)
Два вогники у світлофора (Ні) (Слайд 6)
Тиждень – це 7 днів ( Так) (Слайд 7)
За партою 2 учні (Так ) (Слайд 8)
3. Каліграфічна хвилинка
5 7 8 ( Слайд 9)
Зараз запишемо ці цифри в зошит. Спочатку згадаємо вірш про правильну посаду за партою.
Зошит свій я відкриваю
навскоси його кладу,
ручку я ось так тримаю,
сяду рівно не зігнусь
до роботи я берусь.
4. Математичний диктант
• Вставити пропущені числа
1 2 3 … 5 6…8… .
• Запишіть число, наступне до числа 6.
• Запишіть число, яке стоїть після числа 4.
• Запишіть число, наступне до числа 7.
• Запишіть число, попереднє до числа 3.
• Запишіть число, яке стоїть перед числом 5.
• Запишіть число, попереднє до числа 8. ( Слайд 10)
III. Основний
5. Повідомлення теми і задач уроку
Сьогодні на уроці ми познайомимося з числом і цифрою 9. Навчимося писати число 9,розв’язувати приклади і задачі, порівнювати числа.
— Послухайте загадку. Про яку цифру йдеться?
Цифра дев’ять чи дев’ятка —
Наче в цирку акробатка,
Сторчака як перевернеться
І на шістку обернеться. ( Слайд 11)
— Яке число ми будемо сьогодні вивчати?
6. Ознайомлення з рукописною цифрою 9
— Цифра 9 складається з малого овалу і великого правого півовала. Починають писати цифру трохи нижче за правий верхній кут клітини (приблизно там, де і початок цифри 6), ведуть лінію вгору ліворуч, заокруглюючи її до центра клітини, потім праворуч угору до вихідної точки. Від початкової точки пишуть великий правий півовал, торкаючись середини нижньої сторони клітини.
7. Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-i, два-і».(Слайд 12)
8. Написання цифри в зошиті.
Шість і дев’ять — близнюки.
В різні дивляться боки.
Дев’ять знизу хвостик носить,
Шість нагору закидає.
9. Утворення числа 9. Робота із числовим рядом
— На якому місці стоїть число 9?
— Яке число стоїть перед 9?
— Яке число більше — 8 ?
— На скільки більше? ( Слайд 13)
● Фізкультхвилинка (Пісня «Україна моя») (Слайд 14)
10. Первинне закріплення.
Робота з підручником с. 106 . Колективний аналіз вправ на засвоєння числа і цифри 9, її написання.
11. Робота в зошитах
Розв’язання прикладів с.107 №3.
12. Індивідуальна робота
13. Порівняння чисел у межах 9
— Запишіть числові нерівності в зошиті.
9 > 6 9 > 3
6 < 9 3 < 9
● Пальчикова гімнастика
Діти ритмічно згинають і розгинають пальці, промовляють за вчителем слова:
Пальці в піжмурки гуляли.
І голівоньки ховали.
Ось так, ось так —
Всі голівоньки ховали.
Зібрати в кошик грибочки з відповіддю 9.Записати в зошит.
8+1=9 5-4=1 9-4=5
4+3=7 7+2=9
9-1=8 3+6=9
Самоперевірка за зразком ( Слайд 15)
14. Розв’язання задачі за малюнком
2+7=9 (Слайд 16)
15.Закріплення вивченого матеріалу
На дошці виставлені числа від 1 до 10.
16. Робота з геометричним матеріалом
Самоперевірка за зразком (Слайд 17)
ІV. Заключний
1. Підсумок уроку. Рефлексія
— Ми рахували?
— Ми писали?
— Яку цифру й число вивчали? (9) (Слайд 18)
— Оцініть свою роботу в зошиті смайликом.