Урок-подорож з математики в 4 класі "Математична подорож по планетам Сонячної системи"

Про матеріал
Інтегрований урок математики та природознавства "Математична подорож по планетам Сонячної системи". Подорожуя по станціях, учні закріплювали знання про планети Сонячної системи, вдосконалювали навички усних та письмових обчислень, розв'язували задачі та рівняння, виконували дії з іменованими числами.
Перегляд файлу

Тема: «Математична подорож по планетам Сонячної  системи.»

Мета: закріплювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі, виконувати дії з іменованими числами, вдосконалювати навички усних і письмових обчислень; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес до навколишнього середовища, вміння виступати перед аудіторією; виховувати інтерес до предмета, прагнення досліджувати навколишній світ.

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: ребус, маршрут польоту, квитки на ракету, плакат Сонячної системи, індивідуальні картки, портрет Ю. О. Гагаріна.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго всім ранку,

Доброї години.

Математика важлива для кожної людини.

Обчислити, відміряти, покласти на ваги

Має кожному із вас бути до снаги.

Обчислити усе ви зможете,

 Собі та людству допоможете.

  •                  Діти, на нашому уроці присутні гості. Давайте привітаємо їх.
  •                  Доброго ранку! Ми раді вас вітати у нашому класі.

Сьогодні ми з вами вирушаємо в цікаву, захоплюючу математичну подорож  по планетам Сонячної системи. Вона  буде хоч і з перешкодами, але цікавою і повчальною. Ви всі уважні, кмітливі, розумні. Тому я впевнена, що ви впораєтесь з усіма завданнями.

 

II. Оголошення теми та мети уроку.

Діти, на уроці ми будемо закріплювати дії з багатоцифровими числами, використовуючи знання про планети Сонячної системи.

 

 

III. Основна частина.

1.Усний рахунок.

Давайте підготуємося до нашої подорожі.

а) Діти, назвіть ім’ я першої людини, яка побувала в космосі. (Ю.О.Гагарін.)

- Вірно. Його політ тривав 1год48 хв. Скільки це хвилин? (108 хвилин)

б) Земля рухається навколо Сонця зі швидкістю 30 км/сек. Яку відстань пройде Земля за 1 хвилину? (30*60=1800км).

в) Діти, нагадайте мені скільки планет Сонячної системи ви знаєте?(8)

Назвіть їх.( Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун).

- Молодці, підготовка  до подорожі завершена!

2. Наша подорож космічна, а на чому ми в неї відправимось ви дізнаєтесь розставивши багатоцифрові числа в порядку збільшення.

 

Індивідуальні картки

 

906     1999    765     20000     4050       11600

  А         К        Р         Т             Е           А

  •                  Так на чому ми відправляємось у подорож?
  •                  На ракеті!

3. Дізнатися назву нашої ракети   ви зможете, розгадавши ребус.

Во100к (Восток)

- Молодці! На ракеті з такою ж назвою  літав Ю.О. Гагарін.

4. Придбати квитки, піднятися по сходинках та сісти в ракету зможуть ті, хто виконає наступне завдання.(Повторюємо таблицю множення) (роздати квитки)

2*2   3*7  4*5  5*7  6*4  7*9  8*3  9*5   10*10  100*100

 5. Подорожувати ми будемо за таким маршрутом.

Земля - Меркурій - Венера - Марс - Юпітер - Земля.

Отже, вирушаємо в путь!

Відкриваємо наші бортові журнали (зошити) і записуємо число.

 

а)Починаємо подорож з нашої планети. Як вона називається? (Земля).

(Ракету прикріпити на Землю.)

Учень: Я третя планета від Сонця  Земля. Я єдина планета на якій є життя. Мене ще називають Блакитною, або Зеленою планетою. Я єдина маю повітряну оболонку — атмосферу, яка захищає від радіоактивного випромінювання з космосу. Від Сонця я отримую достатню кількість світла й тепла. Маю природний супутник — Місяць.

- Відстань від Землі до Сонця становить приблизно 150 000 000 км. Запишіть це число в бортових журналах, а Даніїл  запише це число на дошці.

 

 б) На путі у нас Меркурій(Ракету прикріпити на Меркурій)

Учень: Я Меркурій – найближча до Сонця та найменша планета Сонячної системи. Названа на честь римського бога торгівлі Меркурія. Я найшвидша планета Сонячної системи, яка не має супутників. Меркурій – загадкова планета, давайте одну із загадок ми розгадаємо.

 

Загадка.

Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це…( рівняння). 

 

Діти, я пропоную вам розв’язати рівняння.

Х - 1130=6755 (1 варіант)        2250 – Х=1235 (2 варіант)

- Давайте повторимо компоненти дії віднімання ( зменшуване, від’ємник, різниця).

- Як знайти невідоме зменшуване? (Потрібно до від’ємника додати різницю).

- Як знайти невідомий від’ємник?(Потрібно від зменшуваного відняти різницю)

Фізхвилинка.

Космонавти завжди займаються спортом і роблять зарядку. Навіть знаходячись в польоті, вони знаходять час на фізичні вправи.

 

Ми в ракету дружно сіли( присісти-піднятися)

І у космос полетіли. (махи руками)

Повз малі планети й зорі(обертання руками)

Летимо, як метеори. (покружляти на місці)

Обігнали ми комету,( руки в боки, стрибки на місці)

Повернулись на планету.(покружляти на місці)

 

в) Летимо далі. Наступна зупинка – Венера(Ракету прикріпити на Венеру)

Учень: Я друга планета від Сонця. Названа на честь давньоримської богині кохання. Завдяки своєму яскравому сяйву мене добре видно навіть неозброєним оком, тому  ще називають «ранкова зоря». Я найгарячіша планета, температура на моїй поверхні досягає +460°С. Супутників не маю.

  •                   Венера приготувала нам наступне завдання.

Який зараз рік? (2020) Ю. О. Гагарін полетів у космос в 1961 році. Давайте дізнаємось, скільки років минуло з тієї подорожі?

Записуємо приклад.

  1.          =59
  • Вірно. З цим завданням ви впорались. А зараз нас чекає зустріч з Марсом.

Учень: Я Марс - четверта планета Сонячної системи. Названа на честь давньоримського бога війни. Мене називають «червона планета», через великий вміст заліза у ґрунті. Поверхня планети – це долини, кратери, гори. На мені розташована найвища відома гора Сонячної системи — Олімп, висота 27км. Маю два супутника – Фобос і Деймос.

  • Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь яке завдання приготував нам Марс.

 

Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати.

Не будьте ви ледачі,

Розв’язуйте…( задачі).

 

Творча робота над задачею.

Земля обертається навколо Сонця за 365 діб, а Марс на 322 доби більше. За скільки діб обертається Марс навколо Сонця?

Розв’язання задачі запишіть самостійно у своїх бортових журналах у вигляді приклада .

365+322=687діб.

Молодці!

г) Летимо далі! Попереду у нас Юпітер!( Ракету прикріпити на Юпітер)

Учень: Юпітер — п'ята та найбільша планета Сонячної системи. Названа на честь давньоримського верховного бога –громовержця Юпітера. Маю 79 супутників.

  • Космонавти повинні бути сміливими, ловкими, розумними, швидкими. У вас на партах лежать зірки з прикладами. Хто перший вирішує піднімає руку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д) Діти, Всесвіт – це дорога без кінця, нам час повертатися на Землю. Щоб ми змогли повернутися додому без перешкод, нам потрібно виконати дії з іменованими числами.

2км=2000м

6м 4см =604см

2900м=2км900м

5000м=5км

705м=7м 5см

 

5.Підсумок уроку.

Наш політ завершився.(Прикріпити ракету на Землю).

Вправа « Мікрофон».

-Пригадайте, які труднощі, перепони вам довелося здолати?

-Що нового ви дізналися?

Ю.О. Гагарін залишив для вас письмо. Давайте його прочитаємо.

«Дітки, гарно навчайтесь. Шлях до знань починається з першої літери та першої цифри, з таблиці множення та першого диктанту. Часто кажуть, що космічний політ – це подвиг. А до нього треба готуватися. Готуватися завжди та всюди. Можливо серед вас є той учень, який здійснить політ в далекі галактики та прославить свою країну».

Вчитель: на згадку про нашу космічну подорож я дарую вам ось ці розмальовки.

 

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку