Урок "Подорож з раціональними числами, стежинами Миколаївщини."

Про матеріал
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми - Раціональні числа, розвивати логічне мислення, та активізувати розумову діяльність учнів. формувати в учнів соціальну , олікультурну,комунікативну, інформаційну компетентності , виховувати в учнів почуття прекрасного, формувати у школярів ціннісне ставлення до рідного краю.
Перегляд файлу

 

        Тема уроку: Подорож  з раціональними  

        числами,   стежинами  Миколаївщини.

Єгорова Тетяна Миколаївна

вчитель математики

Миколаївської зош 16

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань з теми «Раціональні числа».

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми -  Раціональні  числа, розвивати логічне мислення, та  активізувати розумову діяльність учнів. формувати в учнів  соціальну , полікультурну,комунікативну, інформаційну компетентності ,  виховувати в учнів почуття прекрасного, формувати  у  школярів  ціннісне ставлення до рідного краю.
Обладнання: дошка,  компютер, картки з завданнями,  фотографії відомих людей.

Очікувані результати  навчання :

Повторення   теоретичного   матеріалу.

Вдосконалити, систематизувати вміння  виконувати  дії з  раціональними  числами.

Вивчення  історичних  відомостей  рідного  краю засобами  математики.

 

Хід уроку:

 

І Організаційний момент

1. Привітання учнів.

Стали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько.

Настрій із собой взяли,

Й працювати почали.

2. Відмітити відсутніх.

2Створення сприятливого психологічного клімату на занятті.

 

 

 Учитель. Кожному з вас я хочу побажати, щоб на цьому занятті ви були:

«У» - усміхненими;

«С» - спокійними;

«П» - прогресивними;

«І» - ініціативними;

«Х» - хоробрими.

          Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ! І не тільки на заняттях з математики, Усе людське життя – це не що інше, як постійне бажання досягти успіху у вирішенні нових питань та проблем. Сьогодні , ми  з  вами здійснимо  подорож  сторінками  рідного  міста. А   допоможуть  нам в цьому--   відомості з історії,  географії, літератури, математики,  тому--- об’єднаємось  в групи  і почнемо нашу подорож.

 

3.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

1  Дерево  математичних знань:

1)Як називають пряму, на якій узято початок відліку, задано одиничний відрізок та додатний напрям?

2)Число, що показує положення точки на  координатній прямій ?

3) Правило додавання раціональних чисел.

4) Як називають числа 7 та -7?

5) Відстань від початку відліку до точки, що зображає число на координатній прямій.

6)Цілі та дробові числа – називають….. ... числа

7)При  множенні раціональних чисел різного знаку , отримаємо…

8)при діленні раціональних чисел однакового знаку, отримаємо…

Учні розгадують ключове слово зашифроване, на  пелюсткх  дереваМиколаїв

 

 

Група - математики:

 

 

Прийом „ Асоціації”

З чим у вас асоціюється, слово Миколаївщина?

(учні по черзі висловлюються)

 

Учитель. А ось, погляньте, які асоціації  викликає це поняття.

 

( На наступному слайді по черзі з’являються картинки слів-асоціацій)

 

 

 

Чорне море                     Б. МОЗОЛЕВСЬКИЙ              

 

 

 

Південний Буг                                       Святий Миколай                  

 

 

 

           Ольвія                    кораблі        пшеничний колос

 

                            М. АРКАС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання на уроці будуть пов'язні з історичними  відомостями Миколаївщини.

 

Група—географів:

Тест: вірно — невірно

 

1. Область розташована в басей­ні  нижньої течії Південного Бугу  (В).

2. Найбільшою річкою нашої об­ласті є Інгул  (Н).

3. На території області добувають  граніти, доломіти, будівель­ну сировину. (В)

4. Близько 20 % території займа­ють ліси, які розташовані пере­важно в заплавах річок та бал­ках.  (Н)

5. Підприємство кольорової мета­лургії Миколаївський глиноземний завод виробляє сировину для виплавки алюмінію. (В)

6. На півдні область виходить до державного кордону з Росією. (Н)

7. В області найбільш густа в країні мережа залізниць. (Н)

8.Природна степова рослинність у межах області, збереглась тіль­ки в заповідниках. (В)

9.Найбільшим підприємством енергетичного машинобудуван­ня є «Південний турбінний завод (ПТЗ)». (В)

10.На території області розташована пам’ятка історії та культури Національний історико-культурний заповідник „Ольвія” (В)

11.Загальне забруднення облас­ті оцінюється спеціалістами як екологічна катастрофа (Н)

 

Група істориків.

 Адміністративно область поділена на 19 районів. В області налічується 5 міст обласного підпоряд­кування (Миколаїв, Первомайськ, Южноукраїнськ, Вознесенськ, Очаків), 4 міста районного підпорядкування, 20 селищ міського типу та понад 919 сіл. Більшість населення, 66%, мешкає в міських по­селеннях, 34% - в сільських. Майже 60% міського населення меш­кає в Миколаєві — адміністративному, промисло­вому та культурному центрі області.

 

- В Миколаївській області живе понад 100 націо­нальностей. Переважну кількість населення скла­дають українці - понад 81% Друге місце за чисельністю посідають росіяни – 14%. Досить компактно проживають молдовани, болгари та греки. Своєрідний склад населення області дає додат­кові стимули і можливості для розвитку зв'язків, співробітництва, створення спільних підприємств з Росією, Болгарією, Молдовою, Грецією.

Українську мову вважають рідною 69 % мешканців регіону, російську мову визначили як рідну 29 % населення.

 

Виконуємо завдання, та робимо відмітки у листі  самооцінки.

Завдання 1. Розв'язавши завдання, ми зможемо відповісти на запитання « Рік заснування міста Миколаєва?»

На термометрі - -4°С. Яку температуру показуватиме термометр, якщо стовпчик ртуті

а) підніметься на 3°

б) опуститься на 6°

в) опуститься на 1°

г) підніметься на 17°

 

З модулів отриманих відповідей утворіть одне число (1789)

Слово надається історику

 

На півдні України, на древній степовій землі, в басейні нижньої течії Південного Бугу на площі понад 24600 км² розкинулися землі Миколаївської області. З трьох сторін світу область межує з іншими регіонами України: Одеською, Кіровоградською, Дні­пропетровською, Херсонською об­ластями, а на півдні її територія займає кілька сот кілометрів берегової лінії Чорного моря та його лиманів. Ця лінія в межах області робить дивовижні зигзаги. Глибоко в суходіл вдаються Дніпровсько-Бузький, Бузький, Березанський та Тилігульський лимани, які створюють дивовижне плетиво водяних плес. Гирла рік Південний Буг та Інгул зустрічаються саме там, де розташований обласний центр – місто Миколаїв – омиваючи його з усіх боків.

Група математиків.

Завдання 2. Щоб дізнатися дату заснування Миколаївського зоопарку,

розв'яжіть завдання

Які цілі числа розміщені між числами

а) 0,7 і 1,8

б) 8,23 і 9,7

в) -0,4 і 0,6

г) 0,05 і 1,71
(1901) 

Слово знов надається  групі істориків .

Перегляд слайду

Завдання  3. Розв'язавши завдання, дізнаємося, скільки років дитячому

містечку «Казка»

Розмістіть числа у порядку зростання:

-52;-223; 2,25;12,7;-356; 37; 0,4

Найбільше число є відповіддю на запитання. (37)

Слайд.

 

19 травня 1982р. відкрито першу чергу дитячого містечка «Казка». Це рукотворне чудо – справа Миколаївських майстрів – архітекторів, художників, будівельників, теслярів, чеканників та інших. Творчий колектив проявив велику вигадку, винахідливість, щоб дохідливо і неповторно передати атмосферу свята, додати містечку мальовничого вигляду. «Казка» – це улюблене  місце відпочинку дітей та їх батьків.

 

Завдання 4. Перший будівничий   міста  Миколаєва.

Яке число більше

 а)-5,9 чи 2,4

 б) -4 чи 0

в) -5,5 чи -5,9
г)-3,5 чи-12
д)-10 чи-8,1
є)-12,4 чи 2

Виберіть картки з правильними відповідями і на зворотній стороні

складіть та прочитайте назву. (М.Л.Фалєєв )

група літераторів.

Завдання 5.

 Вірш миколаївського поета «За сто століть зустрінемось і ми

на золотій, на скіфській пекторалі!»

Щоб дізнатись прізвище автора, виконайте завдання та складіть   пазл.(розрізана  фотокартка  )

а) - 4 + (-12)              -16)

б)-15.2+18,2            (р,   3)

в)-11:(-2)                 (е, 5,5)

г) 100/(-3,2-6,8)        (м,-10)

д) (30,8+ (-15,6))-(-2)   (і, 17,2)
є) (-5,5 + (-2,5)) * 0,5    (н, -4)

є) -1 * (-123+23)         (ь, 100)

дивимось  слайд, та слухаємо доповідь.

Доречі, що таке---пектораль-?і хто  з  наших  земляків---має  до  неї  відношення???( Мозолевський Борис Миколайович    історик, археолог, скіфолог, поет ( 1936 – 1993 ) )

Подолаємо  ще одне завдання:

Розв’язати:

А) 

 

Б)

 

 

 

 

Рефлексія.

Девіз: „Кажи не чого вчишся, а чого пізнав?"

Вправа «Микрофон»

  1.               З якою метою ми виконували дану роботу на уроці?
  2.               Які думки і почуття вона у Вас визвала?
  3.               Чому Ви особисто навчились?
  4.               Чому б хотіли навчитися далі?

Спікер кожної групи підводить підсумки роботи кожного учня.

 

6. Підсумки уроку

Миколаїв має багате минуле - історичне, поетичне та мистецьке. Здійснити подорож містом нам допомогли знання з математики.

Оцінки за урок .

 

На згадку про наш урок запишіть ще один рецепт  успіху: «Успіх — це тільки

10 % таланту і 90 % щоден­ної наполегливої праці».

7.Домашнє завдання:

 Скласти задачі, подібні до даних та розв’язати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Кремінь Дмитро Дмитрович Дмитро́ Дми́трович Кре́мінь

 

 

\(21 серпня 1953, с. Суха, Іршавський район, Закарпатська область, Українська РСР  25 травня 2019, Миколаїв)[1]  поет, публіцист, есеїст, перекладач, заслужений діяч мистецтв України (2016), лауреат Шевченківської премії (1999). Член Національної спілки письменників України (1979), Асоціації українських письменників (1997), Асоціації естрадних діячів України (1999), головний редактор часопису «Соборна вулиця».

 

Лауреат Республіканської літературної премії ім. Василя Чумака (1987), культурологічної премії ім. Миколи Аркаса (1994), Всеукраїнської літературної премії ім. Володимира Свідзінського (2011), Всеукраїнської літературної премії імені Зореслава (2013), Всеукраїнської літературної премії імені Володимира Сосюри (2013), літературної премії ім. Леоніда Вишеславського (2013); Міжнародної літературної премії ім. Івана Кошелівця (2014), «Городянин року» в номінації «Мистецтво» (Миколаїв, 1999), «Людина року Миколаївщини» (2008, 2016), удостоєний почесної грамоти Верховної Ради України (2010). У 1999 р. отримав Державну премію України імені Тараса Шевченка за книгу поезій та симфоній «Пектораль». Заслужений діяч мистецтв України (2016).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Марущак Віра Іванівна

Борис Мозолевський, видатний український археолог, поет, публіцист і науковець, народився 4 лютого 1936 року на Миколаївщині. Згодом він, уже зрілий дослідник Скіфії, зробить "знахідку століття" - славнозвісну скіфську Пектораль.
Дитинство Бориса Мозолевського припало на тяжкі післявоєнні роки. Можливо, тому хлопець, а згодом – молодий юнак, не відрізнявся особливим здоров’ям. Але мав він інше – жагу до життя й любов до всього рідного, привиту ще в селянській хатині небагатими батьками. Хоча, досить довго ця любов була більш підсвідомою, ніж явною. Уже в майже дорослому віці Борис приймає її, як єдино правильне почуття, не лише підсвідомістю, а й розумом. Про це свідчать його пошуки історичної правди впродовж усього подальшого життя.

Своє "зухвале", як жартував сам Мозолевський, відкриття він робить у 1971 році на Товстій Могилі. Скіфський курган, заввишки 9 м, розміщений на території міста Орджонікідзе (Дніпропетровщина), став кінцевою точкою пошуків сенсу життя, тією вистражданою мрією, яка таки підняла його з кочегарки до археолога світового рівня. Незбагненна одержимість, тонке поетичне натхнення навіть у справі археологічній, воля до життя під час найважчих випробувань усе ж подарували Борису Мозолевському його "зухвале" відкриття – скіфську Пектораль.(помер 13 сентября 1993)
 

https://uamodna.com/assets/articles/image/m/7/h/m7hcn6mo/fullsize.jpg

 

 

 

Миколаївський зоопарк

    На початку Жовтневого проспекту знаходиться Миколаївський зоопарк – найкращий зоопарк України. У 2001 році він відсвяткував своє сторіччя. Зоопарк займається не тільки показом різноманіття тваринного світу, але і збереженням рідкісних і зниклих видів диких тварин.
   Миколаївський зоопарк – улюблене місце відпочинку жителів і гостей міста. Його прикрашає чудовий парк, колекція тварин найбільша і найунікальніша в Україні. У 1978 році зоопарк переїхав на нову територію.

Скульптурна група «Мауглі і Багіра»


http://laginlib.org.ua/mykolaiv/monument/2.jpg 

    У 1978 році на площі перед центральним входом в зоопарк встановлена скульптура «Мауглі і Багіра», що стала емблемою зоопарку. Живописна скульптурна група, що зображає в стрімкому пориві Мауглі і його вірного друга пантеру Багіру, є символом єдності людини і дикої природи. Композиція виконана з міді і стоїть на гранітному постаменті.
    Автори пам’ятника: Інна Макушина, архітектори Попови, художник по металу В. Пахомов.

Пам'ятний знак співдружності зоопарків світу


http://laginlib.org.ua/mykolaiv/monument/137.jpg 

    13 травня 2006 року відбулося урочисте відкриття пам'ятного знака співдружності зоопарків світу. Велика клумба на центральній площі перед зоопарком, облямована червоним гранітом. В ній земля: червона, бура, жовта, сіра, чорна; глиниста і кам’яниста, чорнозем і пісок з усіх континентів земної кулі. Її прислали колеги із зоопарків різних країн. Їх назви вказані на полірованих гранях обрамлення. На клумбі встановлений пам'ятний камінь, з написом: «Эти цветы растут на земле, присланной из разных зоопарков мира, как символ девиза Николаевского зоопарка «Только нашими общими усилиями мы сохраним диких животных».
    По центру клумби встановили знак, на вершині якого на чорних мармурових стрілках вказано десять зоопарків, напрям і відстань до них.

 

 

 

 

 

 

Дитяче містечко «Казка»

     У районі вулиць Потьомкінська та Соборна знаходиться одна з визначних пам'яток Миколаєва – дитяче містечко «Казка». Урочисте відкриття «Казки» відбулося 19 травня 1982 року. Тут є і середньовічна фортеця, яку охороняють рицарі в латах,і дерев'яні рублені хати, і скульптурні групи «Лукомор'я» і «Коник-горбоконик». «Казка» – це улюблене містечко відпочинку не тільки дітей і підлітків, але і їх батьків.

http://laginlib.org.ua/mykolaiv/monument/134.jpgСкульптурна група «Коник-горбоконик»


 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Миколаїв – місто корабелів

     Наш Миколаїв давним-давно по праву вважають містом корабелів. Це улюблене творіння князя Потьомкіна-Таврійського засноване у 1789 році в прекрасному місці, при злитті Інгулу й Південного Бугу. Історично Миколаєву довелось стати містом – верф’ю, колискою Чорноморського флоту, одним із центрів кораблебудування, і це відразу відчувається навіть при в’їзді до міста.
  

 

http://laginlib.org.ua/mykolaiv/monument/5.jpgПохожее изображение

 

 

 

 

Пам’ятник Святому Миколаю

http://laginlib.org.ua/mykolaiv/monument/23.jpg        17 вересня 2005 року, до 215-ої річниці міста Миколаєва, у Каштановому сквері відкрито пам’ятник Святому Миколаю-Чудотворцю. Адже наше місто названо на честь Миколи Чудотворця і знаходиться під його заступництвом. Загальна висота пам'ятника святому Миколаю 5,95 метра, а висота самої фігури Святого 3,5 метри. Святий Миколай виконаний з світло-сірого граніту з легкою блакиттю Янцевського родовища Запорізької області. Камінь не білий, але дуже світлий. Матеріал відповідає образу світлого і доброго Святого – покровителя нашого міста, всіх моряків, мандрівників, дітей. В лівій його руці – Євангеліє, правою він благословляє всіх жителів і гостей Миколаєва. Інші частини монумента виконано з сірого і чорного граніту.
        Автори пам’ятника: скульптор І. Булавицький, архітектори О.Бондар, А. Павлов. Освятив пам’ятник архієпископ Миколаївський і Вознесенський владика Питирим.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 липня 2019
Переглядів
576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку