Урок-подорож з української мови "Апостроф. Тренувальні вправи"

Про матеріал
Урок української мови в спеціальній школі для дітей з вадами слуху на тему "Апостроф. Тренувальні вправи"
Перегляд файлу

Конспект уроку української  мови

Дата: 21.02

Клас: 5

Тема уроку. Апостроф. Тренувальні вправи

Лексична тема. Я і українська мова

Мета уроку: 

          навчальна - продовжити знайомити учнів із правилами вживання апострофа; удосконалювати навички правильної вимови та написання слів з апострофом; знаходити вивчені орфограми та пояснювати їх за допомогою вивчених правил; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності;

        розвивальна - розвивати навички самостійної та  групової  роботи;

        виховна - обґрунтовувати важливість бережного ставлення до мови; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни;

 корекційна – коригувати вимову учнів.

Очікувані результати: учень/учениця знає  правила вживання  апострофа та застосовує їх на практиці; читає слова уголос із дотриманням норм орфоепії; визначає в слові орфограми, обґрунтовує написання слів, записує слова згідно вивчених орфограм; розв’язує ситуаційні завдання пов’язані із уживанням слів.

Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь і навичок, урок – подорож.

Методи і прийоми:

               Методи – слово вчителя, бесіда, метод вправ, робота з презентацією.

              Прийоми – пояснення, аналіз, узагальнення.

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал.

Міжпредметні зв’язки: з українською літературою.

Внутрішньопредметні зв’язки: орфографія, орфоепія, фонетика, графіка, фразеологія.

 

План уроку

  1.                Організація класу.
  2.             Фонетична зарядка
  3.          Актуалізація  опорних  знань  учнів. Перевірка домашнього завдання.
  4.         Мотивація. Оголошення  теми, мети  і  завдань  уроку.
  5.             Основна частина. Виконання вправ та завдань
  • Вправа 1
  • Вправа 2
  • Фізкульхвилинка
  • Вправа 3
  • Вправа 4
  1.         Підсумок уроку. Рефлексія
  2.      Формувальне оцінювання. Інструктаж до виконання домашнього завдання.

 

Хід уроку

I. Організація класу.

        Уже дзвінок нам дав сигнал:

        Працювати час настав.

        Тож і ми часу не витрачаймо,

        Роботу швидше починаймо.

II. Фонетична зарядка.

- Діти, який у нас черговий звук?  -  [т].

Робота зі слайдом «Фонетична зарядка».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Друзі, а яке сьогодні число? (21 лютого)
  • А чи знаєте ви, що сьогодні ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови? Для чого нам вивчати рідну мову?
  • Щоб правильно читати і писати,
    Та висловлювать думки.
    Рідну мову треба знати,
    Треба вчити залюбки!
  • І тому у нас сьогодні не звичайний урок, а урок-подорож. Ми помандруємо чарівними мовознавчими країнами, які нас радо будуть зустрічати і завдання видавати. Але спочатку…

 

IV. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

  • Уважно прочитайте загадку, відгадайте слово  і скажіть, яку тему ми вивчали на попередньому уроці? (Апостроф)

Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лише написати ім’я –

Зразу стану потрібен і я.    (Апостроф)

  • Так, правильно! Ми вивчали апостроф та правила його вживання. Тому давайте пригадаємо правила, коли ж ми у словах пишемо апостроф?

Робота зі слайдом «Правила вживання апострофа»

  • А ще давайте нагадаємо собі слова-винятки, коли апостроф точно не пишеться?

Робота зі слайдом «Слова-винятки»

  • Ви, діти, молодці, що пригадали правила! Але на домашньому завданні вам  потрібно було виконати вправу. Перевіримо правильність її виконання, використовуючи платформу Learning apps (або скріни виконань)

V. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Друзі, нас уже чекає мандрівний потяг, а ми ще навіть не записали у зошити сьогоднішньої дати і теми уроку . Швиденько пишіть.

Запис числа, Теми уроку.

Сьогодні ми будемо продовжувати працювати з темою «Апостроф» та ви удосконалите свої знання про нього, коли будете  виконувати тренувальні вправи.

VI. Основна частина. Виконання вправ і завдань

 Чарівний потяг поспішає у дивовижну країну Фонетику, де живуть голосні і приголосні звуки, то дружать між собою, то сваряться, але швидко миряться. Королева Фонетики лагідна і доброзичлива і завжди допомагає своїм слугам навести лад в країні. Ось вона передала вам лист із завданням.

Вправа 1  (Робота в зошитах)

Лист від Фонетики

Прочитайте та запишіть лист у зошит, слова, які записані фонетичною транскрипцією, запишіть буквенно (пам’ятайте про правила виживання апострофа)

[п а м й а т á й], друже, що мова твоя –          [с о л о в й í н а]! Завдяки їй, ще                   [б й ѐ ц': а] гаряче серце України. Розмовляй нею і нею ж

 [о б й ѐ д н у й с' а]!

 

 Пам’ятай, друже, що мова твоя – солов’їна! Завдяки їй, ще б’ється гаряче серце України. Розмовляй нею і нею ж об’єднуйся!

 

Молодці, діти! Потішили Фонетику! Але не барімся, нас уже зачекалася королева  країни Орфоепії. Це ще та балакуха! Так любить поговорити, що не всі можуть переслухати її. Цікаво, а що придумала вона вам?

 

Вправа 2 (Усно)

  • Хто швидше прочитає скоромовку?:

       У  Лук’яна  в’язка  м’яти.

        У  Дем’яна  дев’ять  в’язок.

 

       Так швидко говорили, що язики наші втомились, а це означає, що стаємо на фізкультхвилинку!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  • Повертаємось у потяг, адже наступна зупинка – країна Графіка. Її королева надзвичайно любить гратися. А ще любить, щоб її народ був уважним і мав хорошу пам’ять. Давайте швидше уже відкриємо її  завдання!

 

 

Вправа 3 (в зошитах)

Гра “Дослідники

 Апостроф з нами грається.

Які слова складаються?

 

ТНИЦЯПЯ  - п’ятниця

ВЇСОЛО – солов’ї

КОМТЕРПЮ  - комп’ютер

СЛІВЯПРИ – прислів’я

З одним словом (на вибір) складіть речення.

     У п’ятницю я їду додому.

     Так гарно співають у саду солов’ї.

     Тато подарував мені на день народження комп’ютер.

     На уроках української літератури ми вивчали прислів’я.

 

 

  • Які ж ви в мене молодці, діти, як гарно працюєте! І наша остання зупинка в країні Орфографії. Ой, на воротах щось є! Хтось повісив оголошення. Давайте почитаємо! Ай-яй! Як багато помилок! Потрібно виправляти.

Вправа 4 (на картках)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальні завдання:

Із «хмари слів» виписати слова, які пишуться з апострофом.

 

C:\Users\Katia\Desktop\нуш 5\мова\відкритий урок\1.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дуже гарно попрацювали!

 

VI. Підсумок  уроку.

 

Опитування. Закінчити  речення,  використовуючи інтерактивний метод «Мікрофон».

«На сьогоднішньому уроці я навчив(ла)ся… »

"На  уроці  я  навчив(ла)ся…" або "Знати правила  вживання  апострофа  мені  потрібно  для  того, щоб…"(На дошці)

 

  •                   Який  вид  роботи  найбільше  сподобався?
  •                   Що  найбільше  здивувало?
  •                   Чи  справдилось  те, чого  ви  очікували  від  уроку?

 

VII.  Оцінювання. Інструктаж до виконання домашнього завдання.

 

1. Знайти  і  записати у  зошит  5  прислів'їв  зі  словами  з  апострофом.

 

 

 

 

 

 

      

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M91a

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Ліна
Додано
7 березня 2023
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку