1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок-подорож з української мови по складанню опису синички

Про матеріал

Мета: Розширювати знання учнів про зимуючих птахів нашої місцевості.

Вчити будувати описи пташки на основі малюнків, вражень від побаченого.

Збагачувати словниковий запас образними виразами, словами-порівняннями.

Розвивати уяву, мислення, усне та писемне мовлення.

Виховувати дбайливе ставлення до зимуючих птахів, любов до природи

рідного краю.

Перегляд файлу

 

Урок-подорож з української мови по складанню опису синички


Мета: Розширювати знання учнів про зимуючих птахів нашої місцевості.

Вчити будувати описи пташки на основі малюнків, вражень від побаченого.

Збагачувати словниковий запас образними виразами, словами-порівняннями.

Розвивати уяву, мислення, усне та писемне мовлення.

Виховувати дбайливе ставлення до зимуючих птахів, любов до природи

рідного краю.

 

Обладнання: малюнки зимуючих птахів, годівничка за вікном,
індивідуальні картки із зображенням синички, запис на дошці опорних слів,
таблиця для Хвилинки каліграфії та орфографічної хвилинки.

 

Хід уроку

I. Організація класу.

Діти, сьогодні на уроці ми здійснимо уявну подорож до зимового лісу, щоб
зустрітися там із зимуючими птахами.


В засніженім гаї, сказали мені,
Синичка живе, працює всі дні.
Часом синичка до школи прилітає,
Загадки загадує, пісні співає.
І дякує нині вам, школярам,
Що кладете поживу в годівницю пташкам.

 

II. Каліграфічна хвилинка:

Ичкхаок, синичка

 

III. Самодиктант.

Записати слова з ненаголошеним [е], [и], що не перевіряються наголосом.
Дитина, лимон, апельсин, кишеня, черевики, очерет.


Зорово-слуховий диктант

Темний, весна, зима, крило, життя, земля, тихо, взимку.
Школярі взимку підгодовують зимуючих птахів

 

IV. «Відгадай загадку!»

Пташка невеличка,
В неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця пташка невеличка
Називається ... (Синичка)


Які слова допомогли вам відгадати загадку?

(білі щічки, чорна шапка, фартушок жовтенький, пташка невеличка).

 

V. Хвилинка - цікавинка.

Синичка з'їдає за день комах стільки, скільки важить сама, а то і більше.
Підраховано, що пара синиць оберігає плодовий сад на 40 дерев.
Шпак за сніданок з'їдає 50-60 комах.

Ластівка за літо з'їдає до мільйона комах.
Ось чому треба бережно ставитись до пташок.

 

VI. Діти, згадайте, яких пташок ви бачили біля нашої годівнички?

(горобці, синички, ворона, сорока, дятел)


Відгадування загадок:

(На дошці - малюнок із птахами біля годівниці)

 

• Біла латка, чорна латка, по дереві скаче. Хто це? (сорока)

 

• Маленький хлопчик у сірій свитині

По дворах стрибає, крихти збирає, (горобець)

 

• Б’ється, стука молоток, поправляє наш садок (дятел)

 

• Червоногруді красені з тайги
Принесли до нас сніги.

От за це ми їх із вами
Називаєм ... (снігурами)

 

• Вірно людям я служу
їм дерева сторожу.

Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю (дятел)

 

• Озира зимовий ліс,
На морозі чистить ніс.
Для коханих пташеняток
У гніздечку у цей час -
Пуху, шишечок і зерняток

На всю зиму він припас (шишкар)

 

VII. Робота в парах.
Діти, подивіться у зимове віконечко до нашої годівнички. Скажіть, за якими
ознаками ми можемо впізнати пташку?

 

- Синичку ми впізнаємо по жовтій грудці.

- Горобчик - сіренький, метушливий.

- У снігура - червона грудка, сірий фрак.

- Дятел має червоно-чорну шапочку, довгий хвіст, міцний дзьоб.

 

VIII. Підготовка до складання опису.

Синичка - невеличка, жовтогруда.

Яке у неї пір'ячко? (Сіреньке, біленькі смужечки)

Яка шапочка на голівці? (Чорненька)

Який у неї хвостик? (Ніби трикутник загострений)

А дзьобик? (Маленький, гостренький).

План

1. Синичка - невеличка пташка.

2. Яка шапочка, очі, дзьобик?

3. Яка в неї спинка, крила?

4. Яка грудка?

5. Які ніжки, кігтики?

6. Який хвостик?

7. Синичка дуже гарненька пташечка.

 

IX. Складання творів за планом і опорними словами.

 

Зразки творів-описів учнів


***

Синичка сиділа на тоненькій гілочці. Вона була схожа на горобчика, лише
грудка у неї жовтенька. А як співає тоненьким голоском, то ніби пишається
собою, трішки піднімає крильця, задирає гостренький дзьобик. її наряд ніби
підкреслюють чорна шапочка, чорно-білі рисочки по спині і крильцях, що роблятьїї ще красивішою.

Єзерський В.

 

Синичку можна побачити і в місті, і в селі. Вона всім дарує своє веселе тінь-
тінь. Тільце у неї маленьке, дзьобик гостренький, ніжки тоненькі, а на грудях -жовтий фартушок. Взимку вона часто підлітає до мого вікна.

Дубова І.

 

***

Синичка дуже гарна пташка. Вона невеличка, швидка. Голівка у неї чорна,
біля очка - біла плямка, оченята чорненькі, наче маленькі намистинки. Дзьобикгостренький. Спинка у синички зеленувата, на крилах чорненькі, сірі з білимирисочками пір'їнки. Хвостик ніби трикутник. Яка ж вона красива!

                                                                       Соколовська А.

 

X. Порівняти описи синички учнів, зупинитись на помилках у побудові
тексту.

 

XI. Підсумок уроку.

Молодці, мої малята -
Любі хлопчики й дівчата.
Гарно всі ви працювали!
Пташки подяку вам прислали,
Що  поживу пташкам клали.

 

Вчитель зачитує лист-подяку від пташок.

 

XII. Домашнє завдання:

Написати розповідь «Біля годівнички»

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку