25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Інтегрований урок. Написання твору за картиною «Зимовий ліс».

Про матеріал

Мета: Розвивати уміння учнів добирати влучні словосполучення для

передачі власних спостережень, вражень, почуттів. Вчити зіставляти зовні схожі мовні явища, розпізнавати їх. Розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас дітей. Удосконалювати навички каліграфічного, грамотного письма,сприяти підвищенню культури писемного мовлення. Виховувати любов до природи рідного краю.

Перегляд файлу

Інтегрований урок рідної мови, мовлення


Написання твору за картиною


Тема: Написання твору «Зимовий ліс».

 

Мета: Розвивати уміння учнів добирати влучні словосполучення для
передачі власних спостережень, вражень, почуттів. Вчити зіставляти зовні схожі мовні явища, розпізнавати їх. Розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас дітей. Удосконалювати навички каліграфічного, грамотного письма,сприяти підвищенню культури писемного мовлення. Виховувати любов до природи рідного краю.

 

Обладнання: репродукція картини І. Шишкіна «Зима», музичний запис,
іграшкові лісові звірята (предм. малюнки), картки із завданнями, таблиця.

 

Хід уроку.

I. Організаційна частина. Повідомлення завдань уроку.

- Діти, сьогодні на нашому уроці будуть присутні звірята із лісової школи.
Вони будуть вчитись разом з нами складати твір за картиною. Чия робота
найбільше їм сподобається, на згадку про себе подарують своє зображення. Отож,будемо старатись.

 

II. Хвилинка каліграфії.

а) написання буквосполучень:
овщкхм

б) Із складів діти складають слова

за ре собеснана яли (ялина, береза, сосна).

в) Запис прислів'я:

Ліс - не школа, а всіх навчає.

А чи справді ліс навчає? Чому? (Ліс - наше багатство. В ньому живуть
птахи і звірі. Це комора лісових ягід, горіхів і ін.)

г) Відгадайте загадку:
Я падаю на ваші хати,

Я білий, білий, волохатий.

Я припадаю вам до ніг,

А називаюсь просто ... (Сніг)

Запис слова-відгадки, звуковий аналіз слова (==0-)

 

III. Актуалізація опорних знань.

а) Гра «Білоччині горішки»

(Білочка роздає горішки дітям із словами, але з них треба вибрати учням
слова-родичі:

Сніг, сніжок, снігова, сніжинки, засніжені, Снігурочка, підсніжник,
сніговий, сніжки;

Зима, зимонька, зимовий, зимуючі, зимувати, перезимують).

б) Поетична хвилинка. (Діти читають під музику Чайковського «Пори
року»).

Зима

Надійшли морози, ріки закували
і березам коси інеєм прибрали.

Пухова перина очі убирає,
Біла скатертина - ні кінця, ні краю.
Під серпанком білим трава і листочки,
річка оніміла, не дзюрчать струмочки.
Омертвілі лози ледь гіллям хитають,
А в полях морози та вітри гуляють.

Я. Калас

Все навколо замело,
Снігом вкрилося село.
Дідуган кремезний дуб
Одягнувся у сто шуб.
\ В білу ковдру сніг весь збився

І на полі розстелився.
Білий ліс тихенько спить,
Лиш мороз гуде й бринить.

С. Яжло

Білий сніг, білий сніг заміта стежинки.
На мереживо доріг падають сніжинки.
Завірюха-заметіль і мороз тріскучий
Снігову метуть крутіль на високій кручі.

В. Басюк

в) Розшифровка і запис «зимових» слів
ЗОРМО (мороз)
НІКАСИНЖ (сніжинка)
ОТУРВИХНА (хуртовина)
АМЗИ (зима)
ХАВІРЮЗА (завірюха)

КАРУЛЬБУ (бурулька)

г) Гра «Як сказати одним словом»

* Сніг кружляє в повітрі, по землі. (Завірюха)

* Замерзла вода (Лід)

* Падає сніг (Снігопад)

* Білі голочки прилипли до гілок дерев (Іній)

* Вітер віє, здіймаючи сніг (Сніговій)

 

IV. Робота над матеріалом уроку

а) Настанова вчителя, як треба спостерігати за картиною.

Справжнім спостерігачем стати непросто. Треба бачити красу не лише на
полотні, а й у житті, розуміти прекрасне навколо себе, вміти передати свої
відчуття, враження, зрозуміти, що хотів передати нам художник.

б) Звірятка нам принесли пам'ятку:

 

Пам'ятка

Розглядай картину спокійно, не поспішаючи. Будь уважним, зосередженим,
не відволікайся. Добре подумай, про що в ній розповідається, що хотів передатихудожник.

в) Розглядаємо картину І. Шишкіна «Зима». Давайте доберемо до картини
заголовок, щоб вона ніби «ожила». («Зимовий ліс», «Краса зимового лісу»).

г) Складання усної розповіді за опорними словами.

Зачин: Завітала в гості зима-чарівниця.

Головна частина: (опорні слова) казкове вбрання, біле мереживо, пухова перина, тріскотить мороз, дрімають тихо, спочивають до весни.

Кінцівка: Яка краса зимового лісу! Він стоїть зачарований і виграє на сонці діамантами.

д)Написання твору за словесно-графічними моделями.

На дошці: Ліс вкрився білою ковдрою.

М’який безшумно сідає на гілки сосон і ялин. Забіліло все навкруги. Іній прикрасив  срібним мереживом. Потріскує  тихо дрімають і спочивають до .

Індивідуальні картки типу:

1. У  насипало багато  снігу. Все навкруги покрило

периною.  Одягли срібне вбрання. Ялини одягли  шуби. Це, красу, зима, створила, таку.

2. Мороз скував  і забілив все навкруги  снігом.

 одягли чарівне вбрання.  І ялинки мовчки дрімають.  Їм, весна, тепла, сниться.

е) Зачитування творів учнями. Колективне редагування творів.

ж) Словесне малювання.

Діти, намалюйте словами на зимовій галявині мовчазного дуба, білокору берізку.

 

V. Домашнє завдання: Подумайте і напишіть ці речення про дуб чи про берізку.

 

VI. Підсумок уроку.

Що ми сьогодні на уроці навчились? (Як складати розповідь за картиною).

Що найбільш на уроці сподобалось? Чий твір найбільше сподобався?

( Оцінюється робота кожного учня, класу)

Звірята дають активним учням свої подарунки – предметні малюнки звірят: лисички, зайчика, борсучка, білочки.


Мово рідна, живи в ріднім домі

(урок-свято)

 

Мета: Дати учням уявлення про українську мову, як рідну мову
українського народу. Формувати інтерес до рідного слова, до пізнання нового вмові. Розвивати творчі здібності дітей та їх зв'язне мовлення. Виховувати щирулюбов і почуття гордості за свою мову, бажання її вивчати і берегти.

 

Обладнання. Програвач, диск із записом пісні «Рідна мова». Деформований
текст, магнітна дошка. Квіти паперові (голубі та жовті) із зеленими листочками,каркас для вінка. Сюжетні малюнки. Плакат «Мова наша солов'їна». Портрети Т.Шевченка, Лесі Українки, І. Франка.

Клас прибраний вишитими рушниками, на столі букет калини. Учитель та
учні одягнені в українські національні костюми. Звучить запис «Віночок
українських мелодій».

 

Хід уроку

 

І. Наш урок не зовсім звичайний. Про що він? Відгадаєте загадку і вона
підкаже вам тему нашого уроку. Запишіть підказку в зошити.

- Дзвінка і ласкава,
Тепла, мила, золотава,
У тобі минуле, і обнова

(Українська рідна мова)

- За кожну правильну відповідь ви будете отримувати квіти з листочками і
будете вплітати їх у віночок. Для дівчаток жовті квіти, хлопчикам - голубі. У
кінці уроку побачимо, яких квітів у віночку більше.

- Чому наші квіти жовті та голубі? Що означають ці кольори у символах
України?

- Мені хотілося, щоб кожен із вас вплів сюди свою квітку.


II. Повідомлення теми, мети та маршрутів уроку.

а) Працюємо за такими маршрутами.
Маршрути уроку мови.

1. Одвічні символи.

2. Мово, наша мово.

3. Пам'ять.

4. Світ добра і краси.

5. Народ скаже, як зав'яже.

6. Гра із словом.

7. Хвилинка поезії.

б) Хором прочитати на дошці тему уроку.

- Чому вона солов'їна?

- Милозвучна?

- Милозвучна. А як ще можна назвати нашу мову? Послухайте пісню «Рідна
мова», і в ній знайдете слова для відповіді. (Звучить пісня).

в) Монтаж віршів про мову.

1- й учень. Велична, щедра і прекрасна мова!

2- й учень. Прозора чиста, як гірська вода.

3- й учень. Це України мова, барвінкова,
Така багата й вічно молода..

4- й учень. О, мово, ти, як дивная сопілка,

             То звеселяєш, то хвилюєш нас.

5- й учень. Тобі вклонялись Леся Українка

             Й благословенний батько наш Тарас.

6- й учень. Від інших мов вона негірша,

             Для українців наймиліша,

             Пісенна, ніжна і дзвінка,

             Мова Шевченка і Франка.

(Учні починають плести віночок під портретом Т.Шевченка, Лесі Українки та І.Франка).

 

ІІІ. а) Хто перший познайомив вас із рідною мовою?

- Як ви думаєте, коли це було?

- Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні. Бов ній материнська любов і ласка, світ добра і краси, прислухайтесь до своїх почуттів, до самого себе, коли звучатимуть колискові і ви відчуєте, як затишно вам стане на душі.

 

IV. а) З раннього дитинства і до глибокої старості людина пов’язана з мовою. Нею можна передавати свої почуття, думки. Чим більше знаєш, тим зрозуміліше висловиш думку.

- До перлин української мови належать прислів’я та приказки. Віками їх складав народ, вони навчали людей мудрості.

б) Гра «Знайди свою половинку».

(Початок прислів’я записано на першій листівці, а кінець на другій. Початок повинен з’єднатися з кінцем).

1. Гостре словечко коле сердечко.

2. Не кидай слова на вітер.

3. Як овечка: не ловить ні словечка.

4. Умій сказати, умій змовчати.

5. Більше діла – менше слів.

6. Не говори все, що знаєш, але знай все, що говориш.

7. Праця годує, а лінь марнує.

- Поясніть їх значення.

- Запишіть прислів’я, яке найбільш сподобалось.

в) Як не згадати про скоромовки, які розвивають мовлення людини, роблять його виразним і правильним.

г) Конкурс «Хто кого переговорить».

(По черзі за власним вибором скоромовку одну і ту саму і не помилитися).

 

V. а) А скільки у мові є чарівних слів, від яких тепліє на серці, коли чуєш їх, та коли промовляєш сам. Зникає поганий настрій, образа, бо це живі слова, вони чарують душу, живлять її радісними емоціями.

б) Вірш «Чарівні звертання»

Є в нашій мові прекрасні звертання,

Добрі і щирі, чудові слова,

Тими словами усяк без вагання

Маму найкращу свою назива.

 

Я і до тата умію звертатись.

Хочу в словах передати тепло

Я до бабусі з любов'ю звертаюсь,
І до дідуся іду по науку.

Слово могутнє, яка в ньому сила!

Скажеш з любов'ю і радість росте.

Слово хороше народжує крила,

Ви не забудете ніколи про це.
в) Запиши пестливі слова.
І варіант II варіант

Мама - Тато -

Дід - Баба -

VI. 1. Конкурс „Хто краще знає свою мову".

а) На магнітній дошці деформований текст. На планшетах записати порядок
чисел, який повинен бути у реченні.

Багата, мова, наша, милозвучна, і, українська.
(43265 1 або 35624 1)

- Запишіть це речення в зошит.

б) Підібрати слова-родичі.
Казка     (казочка, приказка, казати).
Сонце     (сонечко, сонячний, соняшник).

в) Підібрати слова, які б відповідали за запитання хто? що?
Щедра, багата, хлібна, барвиста, рідна ... (земля)

Багата, мелодійна, чарівна, українська, солов'їна ... (мова)

- Поет ще так називає мову:
Бентежна, тополина, калинова,
Не випита, не вибрана до дна.
Це наша українська мова,
Немов бандури вічної струна.

VII. Конкурс на краще читання віршів про мову.

VIII. Вивчити рідну мову вам допоможуть уроки мови. Любіть її всім
серцем. Вона наша гордість. Не цурайтеся нашої співучої мови, не соромтеся неюговорити.

Колись відомий письменник Панас Мирний сказав дуже гарні слова про
українську мову: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його
мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ
вкладає своє давнє життя, і своє сподівання, розум, досвід, почування» Давайте іми пограємо в народну гру, послухаємо гумор, на який багатий наш народ.

а) Вірш В. Сосюри «Любіть Україну».

б) Пісня-гра «Ой на горі жито».

в) Гумор.

- їхав раз дядько поганою конячкою, а вона зупинилась. Так він сам
запрягся, а її прив'язав до воза та й каже: «Не хотіла їхати, то йди пішки».

- Якщо ти завжди будеш така неслухняна, то, коли виростеш, у тебе будуть
неслухняні діти!

- Ну от, мамо, ти себе й виказала.

IX. Конкурс кмітливих.
Прочитати кросворд.

1. Дерево - національний символ України. Воно освячується в церкві й
зберігається як засіб від злих сил. (Верба)

2.Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої краси. (Конина)

3. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, надолю, виряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

4. Національний символ, який дівчата одягають на голови в свята. (Вінок)

X. Вірш А. Соколовського. «Рідна мова»
Вимовляю кожне слово,
Кожне слово наче спів.
Найдорожча, рідна мова,
Мова діда і братів.

Дім дитинства в кожнім слові,
Материнський, теплий, свій...
Не зустрінеш в іншій мові
Слів «Івасик, любий мій!»

Так бабуся зустрічає,
Каже: «Рідні ви мої...»
А за хатою співають,
Мов шалені, солов'ї.

Не забудьмо рідне слово,
Хоч вчимо слова нові,
В серці нашім - рідна мова,
Ми без неї вже не ми.
б) А підсумком нашого уроку будуть такі слова.

1- й учень.

Спасибі, доле, що нам судила
У цьому краї пізнати світ.
Спасибі, нене, що навчила
Дзвінкої мови з дитячих літ.

2- й учень.

У тій мові ми співаєм,
В ній казки ми кажем.
У тій мові ми минув шість
Нашу відкриваєм.

3- й учень.

Ось тому плекаймо, діти,
Рідну свою мову.
Вчімося складно говорити
Своїм рідним словом.
(Звучить пісня ,, Рідна мова ")

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку