Урок "Подорожує в часі"

Про матеріал

Інтегрований урок (математика + природознавство) на допомогу вчителям початкових класів.

Перегляд файлу

Ранкова зустріч.

  1. Хвилинка психологічного настрою.

Вправа «Привітання»


-Доброго ранку, любі діти! (Для привітання стаємо у коло).
Я дуже рада бачити вас.
Який у вас сьогодні настрій ? Передайте його виразом обличчя. А коли люди радіють, вони усміхаються. Усміхніться і поділіться гарним настроєм з товаришами.

  1. Звучить музика , діти виконують руханку.

Ой, які ви гарні в нас
Наче квіточки.
(розводимо руками навколо себе)

Рада бачити я вас,
Любі діточки !
(притискаємо руки до грудей)

Раз, два, три, чотири, п'ять -
Нумо в мандри вирушать
(крокуємо на місці)

Ти зі мною, я – з тобою
І не будем сумувать
(беремося за руки).

- Діти, а ви любите подорожувати? (Відповіді дітей).
- А з ким ви любите подорожувати? (Відповіді дітей).


- Сьогодні на нас чекає цікава  подорож разом з Капітошкою. Ви знаєте, хто це? -А чи цікаво вам знати звідки він до нас завітав?
Давайте познайомимось з ним. Вперед до пригод!
(Перегляд мультфільму «Пісенька Капітошки» , 2:28 хв).

  1. Очікування учнів (5 хв).

- А тепер скажіть, чого  ви чекаєте від сьогоднішнього дня?

-я хочу отримати нові знання ;

- мені хочеться виконати якомога цікавих завдань;

-  я чекаю чогось незвичайного.

 

- А як  ви гадаєте , що нам треба взяти з собою, щоб наші очікування збулися?

 ( знання , розум, наполегливість)

 

-А ще не забудьте взяти старання.

 

 Учням роздаються стікери-краплинки, на яких вони пишуть (малюють) свої очікування (настрій краплинки) від заняття і наклеюють на Веселку, яку намальовано на ватмані чи дошці.

Перед тим, як наклеїти аркуш кожен вголос озвучує свої очікування.

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ У 1 –МУ КЛАСІ
 

Тема: Інтегрований урок з математики « Подорожує в часі»

 

Тема.
Математика. Одиниці вимірювання часу. Годинник. Визначення часу за годинником. Складання і обчислювання виразів за таблицею.
Природознавство. Вода в природі та в житті людини.

 Тип уроку: інтегрований, вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок – подорож.

Мета:

  • навчати:
    • визначати час за годинником, виконувати математичні дії над одиницями вимірювання часу;
    • з’ясувати властивості води;
    • приймати рішення – улагоджувати розбіжності;
    • берегти час.
  • розвивати:
    • усні обчислювальні вміння та навички, логічне мислення;
    • вміння співпрацювати в малих групах;
    • здібність до прийняття нестандартних рішень.
  • виховувати:
    • інтерес до навчання;
    • інтерес до природних явищ ,любов та бережливе ставлення до природи;
    • почуття любові до живого, доброту і людяність;
    •  сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу.

 

 

 

 Мета: формування ключових компетентностей:

- спілкування державною мовою: формувати вміння усно висловлювати свої думки та почуття;

- уміння вчитися: організовувати свою працю для досягнення результату ;

- загальнокультурну: дотримуватися норм мовленнєвої культури та дотримання моделі толерантної поведінки ;

- компетентність у природничих науках і технологіях : уміння спостерігати, аналізувати та збирати інформацію ;

- математичну грамотність: уміння застосовувати математичні знання для виконання завдань;

- соціальну: проявляти ініціативу, відстоювати свою позицію,  продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі, команді та колективі;

- контрольно-оцінні вміння: оцінювати свою діяльність за орієнтирами поданими вчителем;

- інформаційну: навчити використовувати інформацію в житті, користуватися різноманітною довідниковою літературою.

  •  

Обладнання: ноутбук, проектор, мультфільм «Пісенька Капітошки» (2:28 хв) , відео «Капітошка» (Фізкультхвилинка для очей, Наталія Пушкаль); аркуші паперу (дощові капельки) з прикладами та рисами характеру; макети годинників; таблиця «Розклад занять»; мультимедійна презентація «Історія виникнення годинника» (2хв),  «Біологічні ритми. Квітковий годинник»( 2:32 хв).

 

Хід уроку

І. Організаційний момент (3хв).

Учитель. /дивиться на годинник/

Дорогенькі мої діти!
За роботу братись час.
Я чекаю вже на вас!

 

Девіз уроку: ( на дошці)
Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (5хв).
 

  1. Каліграфічна хвилинка .  Математичний диктант.  Методика взаємних запитань.

Якщо готові , то розпочнемо з математичної зарядки. , бо ранкову  , я гадаю , ви  робили . Так ? Я не помиляюся.
І для того, щоб розпочати нашу подорож, вам потрібно дати відповіді на запитання, і потім каліграфічно їх записати.

Учні повинні задати один одному запитання на вивчену тему, а відповідь каліграфічно записати.  

           (Наприклад:

                                 Скільки днів у тижні? (7)
                                 Середа- це … день тижня? (3)
                                 Який сьогодні день місяця? (18).
                                 Скільки годин у 1 добі? (24)

2.Загадкова скринька.

У скриньці захований годинник. Діти ставлять навідні запитання. Відгадують, що там. Якщо не можуть відгадати , то вчитель дає підказку- загадку.

Я ніколи не сиджу,
А ходжу, ходжу, ходжу.
І хоч з місця не зійду -
Все про час вам докладу. (Годинник)

3. Метод «Брейн – стормінг» (вид мозкового штурму)
– Хто з вас задумався, що таке час?

Висловлювання дітей.

Вчитель. Час – це одна із властивостей існування нашого світу. Час пливе з минулого в майбутнє через теперішнє незалежно від нас. Секунди складаються в хвилини, хвилини – в години, години – в доби, доби – в місяці, роки, століття, тисячоліття і т. д. Час– це певний момент, під час якого відбувається що-небудь Час заліковує всі рани. Час – гроші. Все приходить у свій час для тих, хто вміє чекати. Час подібно вітру – ми не бачимо його, але судимо про нього лише по його справах
     Ніхто не може зупинити часу або повернути його назад. Час пливе, і все змінюється навколо: земля і її мешканці, звичаї людей, культура, побут і т. д. Кілька тисяч років тому все навколо виглядало зовсім по-іншому, ніж зараз.

4. Бесіда «Цінуй кожну хвилину»

– Любі діти! Полухайте прислів’я про час.

 Час — не кінь: не підженеш та й не зупиниш.

            Час, як вода, — все йде вперед.

  Час, мов віз, — з гори чкурне, його не доженеш.

  Час за гроші не купиш.

  Час минає, а не вертає.
            Не тим час дорогий, що довгий, а тим, що короткий.

  • Спробуємо пояснити значення одного із прослуханих прислів’їв.

 ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення  теми і завдань уроку.

Отже , сьогодні ми з вами  говоритимемо про годинники,  будемо вчитися  визначати час за  годинником, помандруємо у часі разом з Капітошкою.
 

А почнемо подорож з казкою «Думки старого годинника». Сядьте зручніше, слухайте уважно.

 

Казка «Думки старого годинника»

Не пам’ятаю , хто першим вигадав мені таке легковажне прізвисько – Ходики. Так , я ходжу , ходив і ходитиму .На те й я годинник. Ще коли вас на світі не було , я все міряв і міряв безкінечний час , зупиняючись лише на мить підтягування гирі. – так – так , тік так.

            Трохи вицвіла і потемніла з часом така яскрава колись картинка на моєму циферблаті. Але  зупиніться на хвильку , придивіться уважніше і ви побачите , що й зараз , як багато років  тому, стрибають на товстому стовбурі ведмедики, а високі сосни схилили над ними свої крони і шумлять зеленими вітами віковічну пісню так – так - тік  - ..так

             Ще й досі згадую свого колишнього господаря , що був мені майже однолітком . Він шанував мене, а я його. Ішли ми з ним разом, відлічуючи день за днем роки життя. Бо йти треба. Зупинятися не можна. Тільки господар , мабуть , того не знав. Він зупинився і залишився у минулому часі. А я пішов далі, відмірюючи секунди своїм серцем – маятником. Так – так- тік –так.

 

 

 

2.Розповідь вчителя, перегляд презентації  «Історія виникнення годинників» (2-3 хв)

 У давнину було дуже багато годинників, не таких  , які ми бачимо зараз.

Були у давнину водяні , квіткові, пісочні  годинники… 

 

 

  3. Хвилинка відпочинку.
А тепер Капітошка  запрошує вас у мандрівку на хмаринці. Сядьте зручніше, заплющте очі. (Звучить музика.)
Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається в синє небо над Кровинкою. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. І в серці у нас такі приємні доброзичливі почуття до кожної рослинки, до кожної тваринки, до кожної людини. Це ж наше село, таке  рідне й красиве. 

 

 

  1. Пояснення нового матеріалу . Робота з підручником (стор. …).

Завдання 1

          1) Що таке доба?

2) На які частини ділиться доба?

3) Скільки діб у тижні?

    4)Прочитайте пояснення про годину і хвилину. Які одиниці часу ви вже знаєте? (  Година, хвилина, доба, тиждень — одиниці вимірювання часу.)

   5) Хто знає, скільки в хвилині секунд? (1 хв = 60 с).
(Хвилина — невеликий час. Коли ми говоримо про певну легку роботу, кажемо: «хвилинна справа».
Для лікарів — це врятоване життя, для вчених — відкриття нового, та і пожежники, і сапери зовсім по-іншому ставляться до хвилин. Хвилини  біжать одна за одною, а наздогнати їх чи повернути не можна).

6) Зі скількох хвилин складається година? А скільки годин у добі?

(Слід показати дітям, як скорочено записуються при числах слова «година», «хвилина», «доба», і записати в зошитах: 1 год = 60 хв, 1 доба = 24 год, 1 тиждень = 7 діб. Вчитель вивішує таблицю або показує на слайді.)

1 хв = 60 с

1 год = 60 хв

1 доба = 24 години

1 тиждень = 7 діб

 

ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Поле з цифрами  називається циферблат .В центрі циферблату закріпленні дві стрілки: одна велика  інша маленька. Велика стрілка йде по колу швидше маленької , показує хвилини, тому називають її хвилинною. Мала йде повільніше , показує скільки годин, називається годинною.

Хвилинна стрілка при показі цілої години  перебуває на числі 12. , а маленька вказує котра година дня і ночі.

Завдання  Робота в парах

( визначає час – один , інший показує на годиннику)  будильники.

 

 Робота над задачею. (Задачі на крапельках)

Читає вчитель .1) Капітошка вирушив у подорож о 14 годині дня. Повернувся  через 3 години. О котрій годині Капітошка  прийшов додому?

 -Діти , про що мова в задачі?

 - А тепер давайте прочитаємо питання задачі. ( Діти зачитали)

 - Можемо відповісти на питання задачі ? (так).

2) Задача на логічне мислення.

Капітошка малював Веселку. Який колір треба   зафарбовувати, щоб опинитись посередині?
  3) Урок триває 40 хв, а перерва —10 хв. Скільки часу тривають разом урок і перерва?

 

   Завдання № Усно.

  1. Як називаються компоненти при додаванні? Назвіть компоненти при відніманні.
  2. Як знайти перший доданок ? ( від суми відняти другий доданок)

  3. Як знайти другий доданок? ( від суми відняти перший доданок)

 

         

  1. Фізкультхвилинка для очей ,  відео «Капітошка» (Наталія Пушкаль).

 

ІV. Робота над темою «Вода в природі та в житті людини.»

1. Бесіда з елементами розповіді, робота з календарем.

 -Діти, Капітошці дуже сподобалося на нашому уроці. Ви добре справилиь із завданнями, відпочили. А от природа змучилась. Квіти опустили свої голівки,  тваринки притихли. Чому?
- Що відбувається з водою, коли її нагрівають?
- Коли вода перетворюється на лід?
- Чому взимку іде сніг?
- Що сталося б, якби в природі зникла вода? (Де немає води, там немає життя).
  -Що ж треба зробити Капітошці, щоб потрапити на хмаринку і дати життя природі? (вийти на сонечко).
-  Та щоб Капітошка потрапив на хмаринку необхідно відгадати загадки.

2. Відгадування загадок.
- Влітку з неба, мов зернинки, впалі білі горошинки. (Град)
- Уночі понад водою білий дим пливе рікою. (Туман)
-Зірка сніжно біла на рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди, стала краплею води.    
  (Сніжинка)
- Буває хмаркою вона, пушинкою буває.
  Бува, як скло, крихка й тверда – звичайна, підкажіть … (вода).
- Донизу летить крапельками, а вгору – невидимками (вода).
- Безліч крапельок я маю,
  Щоб росло все, поливаю.
  Можу бути я усяким:
  То я злива, то я мряка.
  Я періщу й полощу,
  Раді всі мені… (дощу).


 

D:\конспекти для НУШ\konspekt-nod-krugovorot-vody-v-prirode.jpg

 

Молодці, діти!  Ви врятували все живе, дали життя природі. Квіти враз розквітли.

V. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

      — Повторимо!

1 година = 60 хвилин, 1 год = 60 хв ,
     1 доба = 24 години ,1 тиждень = 7 діб

Завдання 2. Гра «Порівняйте.»

— Порівняйте одиниці вимірювання часу. Прочитайте рівності. Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «більше». Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «менше».

— Відгадайте загадки.

• Чорна корова всіх людей поборола,

А білий віл всіх людей підвів. (Ніч і день)

— Ранок, день, вечір і ніч становлять добу.

Завдання 3  «Вставте пропущені числа».

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/1klas/1klas.files/image092.jpg

Завдання 4. Гра «Встав потрібні слова»
Вода буває у … станах.
Коли холодно, вода …
Коли кипить чайник, з його носика виходить …
Вода потрібна …
 

Вчитель . За плідну роботу на уроці Капітошка підготував для вас сюрприз - відеоролик «Біологічні ритми. Квітковий годинник» .
 

 

VІ. Підсумкова рефлексія.

-Давайте скажемо Капітошці до побачення, тепер він знає як потрапити до себе на хмаринку. Ми будемо чекати його в гості з наступним дощиком.
На сьогоднішньому уроці ми працювали з мірами часу, визначали час за годинником, розв’язували задачі на час, подорожували в часі з Капітошкою.

1. Вправа «Мікрофон» Обговорення роботи на уроці.
           -Чому воду називають вічною мандрівницею?
           - Що нового і цікавого дізналися?
           - Що на уроці вам сподобалося?

- Коли вам було важко працювати?

- Коли не відчували важкості?

- Що було найцікавішим?

- Що позитивного ви взяли для себе з цього уроку?

-На вашу думку, що нам не зовсім вдалося? Чому?
         -Чи справдились ваші очікування? Якщо так, то прикріпіть капельку на другий бік Веселки, щоб Капітошка радів разом з вами.

    -Дякую всім учасникам за  співпрацю і співтворчість.

Сподіваюсь, що наша зустріч стала для вас корисною, викликала позитивні емоції, надихнула на вас нові ідеї, думки, фантазії.

Бажаю всім творчої наснаги, натхнення, віри в свої сили і можливості.

 

         Учіться, шановні, учіться!

Знання — це скарб дорогий.

Не треба ніколи ліниться,

Час не марнуй золотий.

Хто хоче цей скарб відшукати,

Мандруйте країною Знань.

І прагніть найбільше пізнати,

Пливіть у країну бажань.

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

                            Картинки по запросу веселка в небі і капітошка

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу веселка в небі і капітошка

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу веселка в небі і капітошка

Картинки по запросу картинки  капітошка розмальовка

Картинки по запросу картинки  капітошка розмальовка

 

 

Посміхніться

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
3392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку