Звіт про проведення тижня математики #STEAM

Про матеріал
З 04.02.2019 по 08.02.2019 у Раківському закладі повної загальної середньої освіти проходив тиждень математики у стилі STEAM. Заходи тижня були спрямовані на створення умов для реалізації творчих здібностей учнів, на активізацію та розвиток пізнавального інтересу до математики, інформатики та природничих наук. Деталі та фото: https://rakivkazosh.wixsite.com/rakivkazosh/predmetni-tizhni-1
Перегляд файлу

Раківський заклад повної загальної середньої освіти

Звіт

про проведення тижня математики

Вчитель: Лукичова Н.С.

Вже сьогодні потрібно думати,

як виховати кращих представників майбутнього.

ІМЗО

Без названия.pngЗ 04.02.2019 по 08.02.2019 у Раківському закладі повної загальної середньої освіти проходив тиждень математики у стилі STEAM. Заходи тижня були спрямовані на створення умов для реалізації творчих здібностей учнів, на активізацію та розвиток пізнавального інтересу до математики, інформатики та природничих наук.

Чому стиль STEAM? В умовах сучасної освіти гостро постає питання підготовки кваліфікованих спеціалістів, які зможуть підняти економіку країни, зробити її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Сьогодні потрібні спеціалісти у ІТ галузях, програмісти, та професії пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Для вирішення цього завдання й використовують STEAM напрямки в освіті, адже вони потребують зокрема застосування математичних навичок і понять. 

Завдання тижня:

  • Інтегроване навчання;
  • Застосування знань у реальному житті;
  • Розвиток критичного та логічного мислення;
  • Активна комунікація і командна робота;
  • Розвиток інтересу до дисциплін природничо-математичного циклу;
  • Креативність та інноваційний підхід до роботи;
  • Виявлення навичок та нахилів для створення мосту між навчанням та кар’єрою;
  • Залучення до Міжнародних і Всеукраїнських програм та заходів для навчання (Matifiс, Cisco, #Stopsexтинг, «Всеосвіта», «На Урок» та  ін..);
  • STEAM як доповнення до шкільної програми.

 Тиждень проходив згідно затвердженого плану.

04.02.2019  Відкриття тижня математики.

1.Після першого уроку була проведена «Лінійка - цікавинка», на якій дітей було ознайомлено з планом тижня, особливостями проведення та вимогами до роботи. Відбулось «заохочення» до роботи над міні STEAM проектами.

2. На стенді було розміщено план роботи, цікаву інформацію про конкретні події тижня, правила, оголошення змагань та запрацювала рубрика "Вибух логіки". До цієї рубрики увійшли математичні софізми та парадокси, які були покликані спонукати дітей до логічного мислення, розвитку уяви та зацікавленості у вивченні математики.

3. Початок quest-змагань. Під час підготовчого етапу(на попередньому тижні) було розпочато реєстрацію на web-Quest «Збережи воду» для учнів 7-11 класів, який стартував цього тижня. Мета проекту: поглибити знання учнів про воду та її властивості; нагадати значення води в житті людини; познайомити з наслідками впливу людини на природу; вказати на екологічні проблеми, які необхідно вирішувати на сучасному етапі; розвивати вміння критично мислити, аналізувати, обгрунтовувати та відстоювати свою точку зору; розвивати математичні компетентності,  інформатичну та екологічну грамотність; формувати в учнів активну громадську позицію щодо забруднення водних ресурсів; виховувати людяне ставлення до природи, бережливість до її ресурсів. Тривалість до 16.02.2019. Результати будуть оголошені 18.02.2019.

Без імені.png05.02.2019  День безпечного Інтернету.

З метою підвищення освіченості з питань безпеки он-лайн, формування уявлення учнів про актуальні ризики в Інтернеті, пов’язаних з надсиланням власних інтимних фото, взяли участь у таких заходах:

1. Он-лайн урок до Дня безпечного інтернету від Мережної академії CISCO для учнів 8-11 класів. (Продовжено організаторами до 16.02.2019)

Без названия.jfif2. Проведено урок для старшокласників до Дня безпечного інтернету #Stop_Sexтинг. «Інтимні селфі в інтернеті –жарт, чи небезпечний ризик?» для учнів 7-11 класів.

06.02.2019  «День науки»

Робота над міні STEAM проектами.  Це був день експериментів, та обчислень.

  1.          Учні 1 класу разом з класоводом Клименко Аліною Олександрівною активно взялись за реалізацію STEAM проекту з конструктора LEGO: «Lego Marble Meze». Взявши за основу математичні знання та конструкторські навички, діти  створили чудові лабіринти та сконструювали авто. Результати вони представили до огляду під час наукового пікніку  08.02.2019.
  2.          Учні 3 класу на чолі з Кавуненко Розою Сергіївною, реалізували міні проекти «Art Maths», «Maths Pazzle» та Paper plate sundialяк результат представили графічну інтерпретацію чисел Фібоначчі, чарівні «математичні» серця, будинок  та яскравий сонячний годинник. Також класоводом були проведені математичні ігри та конкурси.
  3.              Окрім цього вчителями початкових класів, за розданими матеріалами,  було проведено різні заходи. Змагання з математичних розмальовок, в якому взяли участь всі учні 1 класу, Цьока Олена, Тараненко Влад та Коломійченко Дмитро з 4 класу. Майстрами математичних «плутанин» проявили себе учні 3 класу. Обчислювальні та порівняльні навички виявили учні 2 класу: Міненко Ігор, Сєрьогін Андрій та Стукан Ванесса. Арифметичні кросворди підкорили учні 1 класу.
  4.              Учні старших класів, вели завершальні роботи по реалізації власних проектів та готували експерименти для демонстрації під час дня мейкерства та наукового пікніку.

07.02.2019 "День мейкерства"

День "мистецької" математики.

… Математика – справа не тільки розуму, але й фантазії… (Ф. Клейн)

  1.          Картинки по запросу математичний арт стемУчні 3 класу представили до уваги  творчі роботи  з міні проектів Paper plate sundial таArt Maths”, до якого долучився учень 5 класу Ганзас Микола. Дійсно «математичною», була робота учениць 7 класу «Tangrams» від Крєчко Таїси та «Heaver» у виконанні Кавуненко Кароліни. Чарівним електронно-математичним серцем в проекті Valentine STEAMпорадували учениці Кречко Таїса та Жебчук Юлія.
  2.          Була представлена до уваги у рубриці «Вибух логіки»  газета «Оптичні ілюзії в архітектурі» яка ознайомила з таємницями та математичними секретами найвідоміших ілюзій. У новій рубриці «Коли математики закохуються», були представлені чарівні формули любові, які показали не тільки красу, а й романтичність математики. Продемонстрували практичне перетворення графіків учні 9 класу у міні-проекті «Welcome», де показали вміння «писати» за допомогою графіків, та створили банер до кабінету інформатики.
  3.            Окрім цього, під час великої перерви для всіх охочих було проведено майстер клас зі створення оптичних ілюзій «Птах у клітці» та  «3-D малюнок». Короткі експерименти та гра для малюків «Математичні головоломки» зі складання пазлів (допомогли у проведені учні 7 та 8 класів).

08.02.2019  Науковий пікнік

1. До уваги були представлені міні-проекти “Hands-on STEAM activities for kids”. Допомогла  «перемогти» гравітацію учениця 8 класу Кишляк Лариса з «Магнітами проти гравітації». Хлопці 9 класу презентували модель з проекту «Meke a car». Конструкторськими навичками «похизувалися» учні  1 класу з «Lego Marble Meze». Учні 11 класу представили  «Math Clock» та учениці  Хлюренко Ілона та Хільченко Влада продемонстрували  «3-D Shapes polyhedra». Прототип Electric motor представила учениця 8 класу Тимошевська Поліна. Учні 6 класу Шорох Ігор та Грицаєнко Юрій, представили «Robotic Hand».

2. Окрім цього, за підтримки учнів 7 класу Таранця Івана та Шевчука Дмитра була проведений майстер клас з «Tangrams». Учні 8 класу Мелякін Станіслав та Кишляк Лариса провели кілька експериментів з водою, свічками та магнітами і  допомогли «випробувати на міцність» соломинку для коктейлю.

Нажаль, учениці 9 класу не встигли завершити свою «Колиску Ньютона», учениці 8 класу  «Батарейку з лимонів» (через брак матеріалів). Учениця 10 класу Мандрик Олена теж не встигла завершити свій проект, але найближчим часом чекаємо на результати їх роботи.

Протягом тижня:

З метою максимального залучення учнів до роботи під час тижня математики, були проведені у вільний час:

1. Конкурс «Безпечний Інтернет» від проекту «На Урок».

          2. Online-олімпіада з математики  «Зимова сесія» від Е-журналу «Всеосвіта» та  проведена реєстрація на «Зимову сесію» з математики та інформатики від проекту «На Урок».

3. Велась робота у STEAM  напрямках з учнями під час уроків. Учні 5 класу користувались при навчанні системою «Matific». На уроках учні 7-11 класів користувались паперовими моделями, ІТ, користувались он-лайн ресурсами для навчання та розв’язували практичні завдання.

Тиждень математики сприяв розвитку обізнаності учнів у STEM освіті, зацікавленості учнів у вивченні предметів та дав змогу провести цікаве, змістовне і корисне дозвілля.

Активно проявили себе учні 1,3,7,8 та 11 класів, за що отримали подяку. Найактивніші учні, 7 класу - Крєчко Таїса,  Таранець Іван; 8 класу - Кишляк Лариса, Мелякін Станіслав; 11 класу – Хільченко Влада та Хлюренко Ілона теж були відмічені нагородами та заохочувальними міні-призами.

Як підсумок: учні виявили бажання запровадити довготривалий проект під час перерв «10 STEM Minute to win it Games for kids ». Та вже почали зносити матеріали, які можуть бути використані для такої цілі. Сподіваюсь що це стане доброю традицією, що буде підтримуватись, та й надалі виховувати любов та захоплення науками в учнів Раківського закладу повної загальної середньої освіти.

Хто сказав, що математика нудна наука? В поєднанні з мистецтвом, природничими науками та ІТ це просто неймовірна, майже магічна наука, яка безперечно вартує вивчення та досліджень! Тож надихайтеся, та шукайте власний шлях плекання любові та розуміння математики…

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Білоцерковець Олена Романівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
2762
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку