Раківський заклад повної загальної середньої освіти
Звіт
про проведення тижня математики
Вчитель: Лукичова Н.С.
Вже сьогодні потрібно думати,
як виховати кращих представників майбутнього.
ІМЗО
З 04.02.2019 по 08.02.2019 у Раківському закладі повної загальної середньої освіти проходив тиждень математики у стилі STEAM. Заходи тижня були спрямовані на створення умов для реалізації творчих здібностей учнів, на активізацію та розвиток пізнавального інтересу до математики, інформатики та природничих наук.
Чому стиль STEAM? В умовах сучасної освіти гостро постає питання підготовки кваліфікованих спеціалістів, які зможуть підняти економіку країни, зробити її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Сьогодні потрібні спеціалісти у ІТ галузях, програмісти, та професії пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Для вирішення цього завдання й використовують STEAM напрямки в освіті, адже вони потребують зокрема застосування математичних навичок і понять.
Завдання тижня:
Тиждень проходив згідно затвердженого плану.
04.02.2019 Відкриття тижня математики.
1.Після першого уроку була проведена «Лінійка - цікавинка», на якій дітей було ознайомлено з планом тижня, особливостями проведення та вимогами до роботи. Відбулось «заохочення» до роботи над міні STEAM проектами.
2. На стенді було розміщено план роботи, цікаву інформацію про конкретні події тижня, правила, оголошення змагань та запрацювала рубрика "Вибух логіки". До цієї рубрики увійшли математичні софізми та парадокси, які були покликані спонукати дітей до логічного мислення, розвитку уяви та зацікавленості у вивченні математики.
3. Початок quest-змагань. Під час підготовчого етапу(на попередньому тижні) було розпочато реєстрацію на web-Quest «Збережи воду» для учнів 7-11 класів, який стартував цього тижня. Мета проекту: поглибити знання учнів про воду та її властивості; нагадати значення води в житті людини; познайомити з наслідками впливу людини на природу; вказати на екологічні проблеми, які необхідно вирішувати на сучасному етапі; розвивати вміння критично мислити, аналізувати, обгрунтовувати та відстоювати свою точку зору; розвивати математичні компетентності, інформатичну та екологічну грамотність; формувати в учнів активну громадську позицію щодо забруднення водних ресурсів; виховувати людяне ставлення до природи, бережливість до її ресурсів. Тривалість до 16.02.2019. Результати будуть оголошені 18.02.2019.
05.02.2019 День безпечного Інтернету.
З метою підвищення освіченості з питань безпеки он-лайн, формування уявлення учнів про актуальні ризики в Інтернеті, пов’язаних з надсиланням власних інтимних фото, взяли участь у таких заходах:
1. Он-лайн урок до Дня безпечного інтернету від Мережної академії CISCO для учнів 8-11 класів. (Продовжено організаторами до 16.02.2019)
2. Проведено урок для старшокласників до Дня безпечного інтернету #Stop_Sexтинг. «Інтимні селфі в інтернеті –жарт, чи небезпечний ризик?» для учнів 7-11 класів.
06.02.2019 «День науки»
Робота над міні STEAM проектами. Це був день експериментів, та обчислень.
07.02.2019 "День мейкерства"
День "мистецької" математики.
… Математика – справа не тільки розуму, але й фантазії… (Ф. Клейн)
08.02.2019 Науковий пікнік
1. До уваги були представлені міні-проекти “Hands-on STEAM activities for kids”. Допомогла «перемогти» гравітацію учениця 8 класу Кишляк Лариса з «Магнітами проти гравітації». Хлопці 9 класу презентували модель з проекту «Meke a car». Конструкторськими навичками «похизувалися» учні 1 класу з «Lego Marble Meze». Учні 11 класу представили «Math Clock» та учениці Хлюренко Ілона та Хільченко Влада продемонстрували «3-D Shapes polyhedra». Прототип “Electric motor” представила учениця 8 класу Тимошевська Поліна. Учні 6 класу Шорох Ігор та Грицаєнко Юрій, представили «Robotic Hand».
2. Окрім цього, за підтримки учнів 7 класу Таранця Івана та Шевчука Дмитра була проведений майстер клас з «Tangrams». Учні 8 класу Мелякін Станіслав та Кишляк Лариса провели кілька експериментів з водою, свічками та магнітами і допомогли «випробувати на міцність» соломинку для коктейлю.
Нажаль, учениці 9 класу не встигли завершити свою «Колиску Ньютона», учениці 8 класу «Батарейку з лимонів» (через брак матеріалів). Учениця 10 класу Мандрик Олена теж не встигла завершити свій проект, але найближчим часом чекаємо на результати їх роботи.
Протягом тижня:
З метою максимального залучення учнів до роботи під час тижня математики, були проведені у вільний час:
1. Конкурс «Безпечний Інтернет» від проекту «На Урок».
2. Online-олімпіада з математики «Зимова сесія» від Е-журналу «Всеосвіта» та проведена реєстрація на «Зимову сесію» з математики та інформатики від проекту «На Урок».
3. Велась робота у STEAM напрямках з учнями під час уроків. Учні 5 класу користувались при навчанні системою «Matific». На уроках учні 7-11 класів користувались паперовими моделями, ІТ, користувались он-лайн ресурсами для навчання та розв’язували практичні завдання.
Тиждень математики сприяв розвитку обізнаності учнів у STEM освіті, зацікавленості учнів у вивченні предметів та дав змогу провести цікаве, змістовне і корисне дозвілля.
Активно проявили себе учні 1,3,7,8 та 11 класів, за що отримали подяку. Найактивніші учні, 7 класу - Крєчко Таїса, Таранець Іван; 8 класу - Кишляк Лариса, Мелякін Станіслав; 11 класу – Хільченко Влада та Хлюренко Ілона теж були відмічені нагородами та заохочувальними міні-призами.
Як підсумок: учні виявили бажання запровадити довготривалий проект під час перерв «10 STEM Minute to win it Games for kids ». Та вже почали зносити матеріали, які можуть бути використані для такої цілі. Сподіваюсь що це стане доброю традицією, що буде підтримуватись, та й надалі виховувати любов та захоплення науками в учнів Раківського закладу повної загальної середньої освіти.
Хто сказав, що математика нудна наука? В поєднанні з мистецтвом, природничими науками та ІТ це просто неймовірна, майже магічна наука, яка безперечно вартує вивчення та досліджень! Тож надихайтеся, та шукайте власний шлях плекання любові та розуміння математики…