11 клас. Урок 18,19 (2години). Тема уроку: Розв’язування показникових рівнянь, нерівностей та їх систем.
Мета: Закріпити знання та удосконалити вміння та навички розв’язування показникових, нерівностей та їх систем різними способами, перевірити степінь засвоєння шляхом самостійної роботи.
Розвивати креативне та логічне мислення, пізнавальний інтерес до предмету.
Виховувати цілеспрямованість та здатність учнів правильно оцінювати результати своєї роботи; виховувати повагу і любов до математики, наполегливість і сумлінність у навчанні,вміння самостійно здобувати знання.
Знати: основні способи розв’язування показникових рівнянь, нерівностей та їх систем; означення показникової функцій та її властивості.
Вміти: застосовувати різні способи для знаходження коренів рівнянь, розв’язки показнакових нерівностей та їх систем.
Мотивація навчальної діяльності: для розвитку пізнавальної активності учнів необхідно створювати проблемні ситуації під час пошуку способів розв’язування показникових рівнянь, нерівностей та їх систем. Головним мотивом – є підготовка до контрольної роботи по даній темі. Якість написання контрольної роботи залежить від якості засвоєння теми. Завдання такого типу зустрічаються в завданнях державної підсумкової атестації в школі та під час ЗНО.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
спосіб приведення рівняння до спільної основи (;
Перевірити наявність домаш нього завдання у учнів та відповсти на запитання.
ІІІ. Практичне використання знань, умінь та навичок.
1); 2) ; 3) ; ; 4) ;
2. Самостійна робота (учні сидять по-одному). Кожен учень отримує всі завдання.
Розв’язують на швидкість, хто більше виконає за 20 хв. Оцінюються від найбільшої кількості виконаних завдань.
Завдання:
Розв’язати показникове рівняння, нерівність чи їх систему.
№ 1 2=1 Вказати максимальний корінь рівняння.
Відповідь: 3.
№ 2 =1
Відповідь: 1.
№ 3
(10) Вказати максимальний корінь.
Відповідь: 7.
№ 4
3- 3=72
Відповідь: 2.
№ 5
3=1
Відповідь: 0.
№ 6
(2)=(0,5)4 Вказати найменший корінь рівняння.
Відповідь: -4.
№ 7
Вказати мінімальний корінь рівняння.
Відповідь: -1
№ 8
Відповідь: 4.
№ 9 (2)=(0,5)4 Вказати максимальний корінь.
Відповідь: 6.
№ 10
Відповідь: -3.
№ 11
Відповідь: (1;1).
№12
Відповідь: (2;0).
№ 13
Відповідь: (3;-1).
№ 14
Відповідь: (2;1).
№ 15.
Відповідь: [1;3].
№ 16
Відповідь: {2;3}.
№ 17
(2)=(0,5)4
Відповідь: {6;-4}.
№ 18
2=1
Відповідь: {2;3}.
№ 19
(10)
Відповідь: {7;4}.
№ 20
Відповідь:{-1;1}.
№ 21
Відповідь: {0;4}.
( Клас ділиться на чотири групи. Кожна група отримує завдання розв’язати показникові рівняння або нерівність одним із способів. Один представник від групи біля дошки виконує завдання. Після отримання результату, пояснює спосіб, який використав.) Розв’язати показникові рівняння, нерівності. Вказати спосіб, який використовується під час виконання завдання:
1. Відповідь: 2.
2. Відповідь: (-∞;-3)U(1;∞).
3. Відповідь: 4.
4. Відповідь: (-∞;1).
5. Відповідь: 1;0.
6. Відповідь: 0;0,5.
7.
Робота в парах (два учні біля дошки, два опоненти за партами).
Розв’язати системи показникових рівнянь:
а)
На 11- 12 балів:
а) розв’язати рівняння
, якщо .
б) при яких значеннях параметра а рівняння
має рівно один корінь.
в) розв’язати системи показникових рівнянь:
Відповідь: (2;1,5).
IV. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.
V. Д/З.
Повт. Е.П. Нелін. Алгебра 11.Харків. Гімназія 2011. §13;14 .Виконати №5(4); №8(6) стор.185 ; №4(3;4) стор.191
Лиманський ліцей
Лиманської міської ради
Розробка уроку з алгебри та початків аналізу в 11 класі з теми:
Розв’язування показникових рівнянь, нерівностей,
систем показникових рівнянь.
(урок узагальнення та систематизації знань)
Підготувала вчитель Капшук Т.
2020-2021
1