Урок. Полліанна та її друзі. За твором Е. Портер "Полліанна"

Про матеріал
Мета:  Допомагати учням усвідомлювати зміст та ідейно-художнє значення інших розділів книги Е. Портер для розкриття образу головної героїні та ідеї твору; з’ясувати, які зміни відбулися у житті мешканців міста з появою Полліанни; проаналізувати поведінку друзів головної героїні;  Формувати навички самостійної роботи з книгою, уміння характеризувати героїв за текстом, висловлювати свої думки та обґрунтовувати їх;  Виховувати на основі загальнолюдських моральних цінностей, утверджених у творі. Тип уроку: урок художнього вивчення твору Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до роману, епіграф, схеми, таблиця.
Перегляд файлу

 

Тема: Полліанна та її друзі.

Мета:

  • Допомагати учням усвідомлювати зміст та ідейно-художнє значення інших розділів книги Е. Портер для розкриття образу головної героїні та ідеї твору; з’ясувати, які зміни відбулися у житті мешканців міста з появою Полліанни; проаналізувати поведінку друзів головної героїні;
  • Формувати навички самостійної роботи з книгою, уміння характеризувати героїв за текстом, висловлювати свої думки та обґрунтовувати їх;
  • Виховувати на основі загальнолюдських моральних цінностей, утверджених у творі.

Тип уроку: урок художнього вивчення твору

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до роману, епіграф, схеми, таблиця.

Епіграф:

У світі немає нічого кращого і приємнішого за дружбу;виключити з життя дружбу - все одно, що позбавити світ сонячного світла.

Цицерон

Якщо ти усміхнешся світові,

він відповість усмішкою.

                             Я. Райніс

 

Хід уроку

  1.         Організаційний момент   
  2.       Перевірка домашнього завдання

            ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

             Слово вчителя. Кажуть, що вустами дитини може промовляти істина. Маленька дівчинка Полліанна втручається в життя дорослих, щиро бажаючи їм щастя, навчити бачити красу та радість довкола. І дорослі змушені прислухатися до простих істин, погодитися з ними й почати змінювати своє життя на краще. Як це відбулося з Незнайомцем, містером Пендлтоном, дізнаємося на уроці.

           ІV. Оголошення теми та мети, епіграфів уроку.

 

 V.  Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Стислий переказ та коментування вчителем розділів роману 9 - 17.

 

2. Виразне читання розділу 18 «Призми» роману.

 

3. Обмін враженнями

- Що здивувало вас, потішило, засмутило під час читання?

- Що нового відкрилося в характері головної героїні?

- Як дорослі реагували на те, що говорила Полліанна? (Дивувалися, зворушувалися, замислювалися.)

 

4. Робота з текстом розділу 18 за однойменною рубрикою в підручнику на ст. 216.

 

5. Складання схем.

  •          Якими були стосунки Поліанни з мешканцями міста?

ПОЛІАННА

МЕШКАНЦІ МІСТА

Оптимізм, бажання навчити

радіти            життю

Співчуття, любов, бажання                                                                    підтримати в нещасті

 

  • Як ставляться до Поліанни люди, котрі стали дівчинці особливо близькими?

П

Любов,турбота,готовність «грати в радість»                           

 

Міс Полі

О

 

 

 

Л

 

 

 

 

Глибока прив’язаність, згода всиновити                                

 

Містер Пендлтон

І

 

 

 

А

Шукає вихід для Поліанни,знаходить лікаря                           

 

 Лікар Чилтон

Н

 

 

 

Н

Переконує міс Полі порозумітися з лікарем

 

Джиммі

А

 

 

 

 

Любов, турбота, опіка                                                                 

 

Ненсі, Том

 

 

 

5. Робота за таблицею

- Чи змогла Поліанна знайти друзів у родинному будинку ?

Жителі маєтку

Гаррінгтон

Міс Полі

Том

Тімоті

Ненсі

пані 40 років

старий садівник

син садівника

кухарка

  • одна із сестер Гаррінгтон
  • пам'ятає
  • водій тітоньки Полі
  • зустрічала Поліанну на вокзалі
  • самотня
  • сестер Гаррінгтон ще малими
  • зі співчуттям ставиться до Поліанни
  • стала подругою для Поліанни
  • із почуття обов'язку взяла на виховання Поліанну
  • розповів Поліанні про маму
  • катав Поліанну на машині
  • часто пригощала її на кухні
  • полюбила небогу
  • з ніжність гладив дівчинку по голові
  • прихильно ставився до дівчинки
  • сумувала через надмірну строгість тітки Полі до дівчинки
  • готова була віддати все, щоб вилікувати Поліанну
  • хвилювався за її долю
  • шкодував про те, що сталося
  • любила спілкуватися з Поліанною
  • не уявляла свого життя без неї
  • сумували, коли дівчинка захворіла

 

Які нові риси характеру дівчинки ви відкрили для себе?

6. Виконання творчого завдання підручника на ст.. 216.

7.  Словникова робота.

Портрет у літературі – зображення зовнішності героя ( рис обличчя, фігури, пози, міміки, жесту, одягу) як один із засобів характеристики.

 

 

8. Завдання для учнів.

Прочитати опис зовнішності Поліанни і підготувати відповіді на запитання:

  • Що в зовнішності Поліанни одразу привертає увагу?

(Яскрава сукня, веснянкувате личко, світло-жовті коси)

  • Як у нашому побуті ми пояснюємо появу веснянок на обличчі?

( Дією сонця. Люди кажуть: «Це сонечко поцілувало».)

  • Підберіть назву кольору для волосся Поліанни, вживаючи епітети – художні, образні означення. ( Сонячний колір.)

Методичний коментар. Разом з учителем учні складають і записують на дошці асоціативний ланцюжок:

Веснянки «сонячні» кіскичервона клітинкасонечкотепло.

 

9. Слово вчителя. Отже, уже портрет Полліанни допомагає нам відчути доброзичливий, радісний характер дівчинки.

VІ. Підведення підсумків уроку.

  1. Робота з епіграфом.
  2. Асоціативний диктант
  • Випишіть із зазначених рис характеру ті, які притаманні героїні (або навпаки: які не притаманні).

Жадібність, цікавіть, сила волі, стриманість, обережність, розсудливість, працелюбність, заздрісність, оптимізм, люб’язність, скромність, щедрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, хитрість, балакучість, терпимість, винахідливість, турботливість, рішучість, відкритість, старанність, байдужість, запальність, енергійність, душевність, простота, правдивість, сміливість, відданість.

  1. Літературна гра «Відгадай героя».

Риси характеру

Ім’я героя

Привітна, турботлива, добра, щира

Ненсі

Сувора, холодна, самотня, нещасна, вимоглива

Тітка Поллі

Дратівлива, вразлива, примхлива, буркотлива

Місіс Сноу

Замкнутий, похмурий, мовчазний, самотній

Джон Пендлтон

Сумний, зневірливий, бездомний

Джиммі

Привітний, добрий, чуйний, але самотній, нещасний

Лікар Чілтон

 

  1. Вправа «Подаруй посмішку». Учні по черзі передають один одному посмішку.
  2. Запитання:
  • Чи приємно було посміхатися своєму сусідові?
  • А чи приємно отримувати посмішку?
  • Які почуття у вас виникали при виконанні цієї вправи?
  1. Слово вчителя

У сучасній англійській мові слово «полліанна» вживається дуже

широко, й означає воно щиру і веселу людину, невиправного оптиміста. Гра в радість тут доречна. Це так цікаво і до того ж дуже просто: варто лише знайти щось радісне навіть у найприкрішій ситуації .І тодінаше життя, наче ліхтарики, осяють щирі усмішки, а головне – зміниться весь світ навколо нас. Нехай вам допоможе Поліанна.

 

VІІ. Виставленя оцінок, їхня мотивація.

 

VІІІ. Домашнє завдання

 

1

 

docx
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
1922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку