Тема: Полліанна та її друзі.
Мета:
Тип уроку: урок художнього вивчення твору
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до роману, епіграф, схеми, таблиця.
Епіграф:
У світі немає нічого кращого і приємнішого за дружбу;виключити з життя дружбу - все одно, що позбавити світ сонячного світла.
Цицерон
Якщо ти усміхнешся світові,
він відповість усмішкою.
Я. Райніс
Хід уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
Слово вчителя. Кажуть, що вустами дитини може промовляти істина. Маленька дівчинка Полліанна втручається в життя дорослих, щиро бажаючи їм щастя, навчити бачити красу та радість довкола. І дорослі змушені прислухатися до простих істин, погодитися з ними й почати змінювати своє життя на краще. Як це відбулося з Незнайомцем, містером Пендлтоном, дізнаємося на уроці.
ІV. Оголошення теми та мети, епіграфів уроку.
V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
1. Стислий переказ та коментування вчителем розділів роману 9 - 17.
2. Виразне читання розділу 18 «Призми» роману.
3. Обмін враженнями
- Що здивувало вас, потішило, засмутило під час читання?
- Що нового відкрилося в характері головної героїні?
- Як дорослі реагували на те, що говорила Полліанна? (Дивувалися, зворушувалися, замислювалися.)
4. Робота з текстом розділу 18 за однойменною рубрикою в підручнику на ст. 216.
5. Складання схем.
ПОЛІАННА |
МЕШКАНЦІ МІСТА |
Оптимізм, бажання навчити радіти життю |
Співчуття, любов, бажання підтримати в нещасті |
П |
Любов,турбота,готовність «грати в радість» |
|
Міс Полі |
О |
|
|
|
Л |
|
|
|
|
Глибока прив’язаність, згода всиновити |
|
Містер Пендлтон |
І |
|
|
|
А |
Шукає вихід для Поліанни,знаходить лікаря |
|
Лікар Чилтон |
Н |
|
|
|
Н |
Переконує міс Полі порозумітися з лікарем |
|
Джиммі |
А |
|
|
|
|
Любов, турбота, опіка |
|
Ненсі, Том |
5. Робота за таблицею
- Чи змогла Поліанна знайти друзів у родинному будинку ?
Жителі маєтку Гаррінгтон |
|||
Міс Полі |
Том |
Тімоті |
Ненсі |
пані 40 років |
старий садівник |
син садівника |
кухарка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Які нові риси характеру дівчинки ви відкрили для себе?
6. Виконання творчого завдання підручника на ст.. 216.
7. Словникова робота.
Портрет у літературі – зображення зовнішності героя ( рис обличчя, фігури, пози, міміки, жесту, одягу) як один із засобів характеристики.
8. Завдання для учнів.
Прочитати опис зовнішності Поліанни і підготувати відповіді на запитання:
(Яскрава сукня, веснянкувате личко, світло-жовті коси)
( Дією сонця. Люди кажуть: «Це сонечко поцілувало».)
Методичний коментар. Разом з учителем учні складають і записують на дошці асоціативний ланцюжок:
Веснянки «сонячні» кіскичервона клітинкасонечкотепло.
9. Слово вчителя. Отже, уже портрет Полліанни допомагає нам відчути доброзичливий, радісний характер дівчинки.
VІ. Підведення підсумків уроку.
Жадібність, цікавіть, сила волі, стриманість, обережність, розсудливість, працелюбність, заздрісність, оптимізм, люб’язність, скромність, щедрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, хитрість, балакучість, терпимість, винахідливість, турботливість, рішучість, відкритість, старанність, байдужість, запальність, енергійність, душевність, простота, правдивість, сміливість, відданість.
Риси характеру |
Ім’я героя |
Привітна, турботлива, добра, щира |
Ненсі |
Сувора, холодна, самотня, нещасна, вимоглива |
Тітка Поллі |
Дратівлива, вразлива, примхлива, буркотлива |
Місіс Сноу |
Замкнутий, похмурий, мовчазний, самотній |
Джон Пендлтон |
Сумний, зневірливий, бездомний |
Джиммі |
Привітний, добрий, чуйний, але самотній, нещасний |
Лікар Чілтон |
У сучасній англійській мові слово «полліанна» вживається дуже
широко, й означає воно щиру і веселу людину, невиправного оптиміста. Гра в радість тут доречна. Це так цікаво і до того ж дуже просто: варто лише знайти щось радісне навіть у найприкрішій ситуації .І тодінаше життя, наче ліхтарики, осяють щирі усмішки, а головне – зміниться весь світ навколо нас. Нехай вам допоможе Поліанна.
VІІ. Виставленя оцінок, їхня мотивація.
VІІІ. Домашнє завдання
1